Exen stress

08-10-2008 21:35 372 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag de volgende vraag voorleggen: wil je weten wat je geliefde allemaal heeft uitgespookt voor je elkaar leerde kennen en doet het er iets toe met hoeveel en 'op welke manier' (one-night-stands of vaste relaties)? Ik kan hier niets mee en is het voor mij bij voorbaat een reden om niets met iemand te willen ongeacht hoe leuk die persoon is, omdat het later voor mij altijd een punt blijft. Het idee van mijn geliefde met een andere man, dus ook in het verleden, maakt mij fysiek ziek en dan overdrijf ik niets... Het heeft mij zelfs een "bijna huwelijk" gekost de datum stond en de ringen lagen klaar, omdat ik mij niet over het feit heen kon zetten dat mijn toenmalige partner in totaal 6 one night stands had gehad voor ze mij leerde kennen en twee iets langduriger relaties. Het lijkt er op dat tegenwoordig bijna alle vrouwen die ik ontmoet een dergelijk "verleden" hebben en ik zie daar dan ook nooit een potentiële partners in. Wat ook opvalt is dat ik er nooit om vraag dit soort dingen te horen van een vrouw, maar het blijkbaar een aansprekend onderwerp voor hen is. Ik zou graag opbouwende reacties ontvangen. Aangezien een zekere Raptor Jezus met een vergelijkbare vraagstelling kwam en die discussie echt uit de hand liep. Het is echt een probleem voor me en zie eigenlijk geen oplossingen. Ik ben niet religieus (opgevoed) en in mijn omgeving is het de normaalste zaak van de wereld ieder weekend met een ander het bed in te duiken, ik ben best aantrekkelijk en heb geen gebrek aan aandacht, heb een goede baan etc. etc. dus aub geen clichés het past niet bij mij en mijn leven en toch voel ik het zo.
*note to self* ga nou slapen...!
Ja idd... ;) is wel veel beter om dat nu te doen, slaap lekker!
Zenziiba: Harry Jakkers is geniaal!

Pjotr: Tja, je vriendin veroordelen schiet natuurlijk nooit op, zoals je waarschijnlijk zelf ook al hebt ervaren. Mijn mening: iets laten gebeuren, overkomt ons allemaal wel eens. Wat doet het ertoe of dat sterk of zwak is? We zijn nooit altijd sterk, daar zijn we mensen voor. Ik zou mezelf alleen zwak voelen als ik tegen mijn zin in seks zou hebben gehad. Of nee, dan ook niet, zou ik me aangerand voelen. Als mijn vriend mij zou zeggen dat ik zwak was, zou ik zeggen: met de nadruk op wás. Want je lang of kort praten over je iets uit het verleden goed, fout, zwak, sterk of niet zo handig vindt, als je het niet eens bent, moet je je toch echt richten op nú. Ik had ook kunnen zeggen: nee hoor schat, alleen bloedgeil. Ik bedoel maar: misschien is het handig om op een gegeven moment te stoppen met vragen waarop je de antwoorden eigenlijk niet wil horen. Jammer dat die praatsessies van jullie niet helpen. Ze kunnen zo leuk zijn. Zie het zo: mooi toch dat je vriendin zo eerlijk is over haar gevoelens? Waarschijnlijk te optimistisch, aangezien je zelf ook zegt dat het linksom of rechtsom wel nooit goed zal zijn voor jou. Lastig hoor... Heb je de doofpot al geprobeerd in plaats van alle praatsessies met je vriendin en psycholoog? Misschien is uitdiepen gewoon niet de manier voor jou. Het klinkt mij in de oren alsof je er al genoeg over hebt gepraat en nagedacht. Ik zou zeggen: tijd voor actie, probeer al deze negatieve gevoelens om te zetten in iets positiefs. Ga je vriendin masseren zodra een one night stand van haar op je netvlies komt. En bedenk dat niet hij maar jij het bent die haar aanraakt en dat ze bovendien fantastisch en mooi is...
quote:Pjotr2008 schreef op 09 oktober 2008 @ 02:38:

[...]

Veel vervelends meegemaakt op dat gebied ja... en tja, psychologische hulp wordt slechts 8 sessies vergoed, daarna betaal je de 95 euro per drie kwartier helemaal zelf helaas. En ik vat het niet verkeerd op hoor, thnx ;)

Vind ik heel verdrietig voor jou

Een dikke
Ho ho, wie plaatst zichzelf in een slachtofferrol? Had je het over mij, Pjotr? Ik zou niet weten waar ik slachtoffer van moet zijn geweest, niet van de mannen met wie ik het bed heb gedeeld hoor. Daar was ik steeds met mijn volle verstand bij. Ik zeg alleen maar dat ik achteraf begrijp dat ik tijdens mijn seksuele escapades niet alleen uit pure geilheid handelde. Dat daar andere gevoelens bij kwamen kijken. Wat voor gevoelens heb ik je niet verteld, dus jouw invulling 'slachtofferrol' lijkt me een beetje kort door de bocht. Misschien handelde ik wel uit machtsvertoon, weet jij veel? Ik bedoel: waarom mensen one night stands hebben in voor iedereen anders. Geilheid, baldadigheid, joligheid, onzekerheid, onverschilligheid, medelijden, dronkenschap, je willen afreageren op een ex, ziekte of wie of wat dan ook, iets nieuws willen uitproberen... het kan allemaal, toch? Op het moment zelf wist ik maar één ding: dat ik zin had in seks met de jongen die bij me was. Achteraf weet ik dat er soms meer achter zat. En het feit dat je dat kunt delen met iemand van wie je houdt en die je daarom niet veroordeelt, vind ik erg bijzonder.
quote:Isje schreef op 09 oktober 2008 @ 03:30:

Ho ho, wie plaatst zichzelf in een slachtofferrol? Had je het over mij, Pjotr? Ik zou niet weten waar ik slachtoffer van moet zijn geweest, niet van de mannen met wie ik het bed heb gedeeld hoor.Ik had het helemaal niet over jou, maar over mijn ex. Zij gaf aan dat ze het allemaal nooit zo had gewild en ook op de momenten dat het gebeurde er zo over dacht maar door haar enorme gebrek aan zelfvertrouwen gen nee durfde te zeggen.
Pjotr, wat ik me ineens afvraag: Ben je niet 'gewoon' a-seksueel? Als je zegt dat het je niets kan schelen als je de komende 30 jaar geen seks zou hebben... Ik kan me voorstellen dat ONS's werkelijk onbegrijpelijk zijn als je seks sowieso eigenlijk al niet snapt (ik noem maar wat hoor)

Maar dan nog vind ik je erg obsessief, en ik zou daar niet voor naar een seksuoloog gaan, maar naar een goeie gedragstherapeut, zeker als het ook op andere vlakken van je leven speelt.

En Isje, ik ben wel blij met je laatste post, moet ik zeggen. Je zegt het nergens hoor, maar ik kreeg bij je eerste even het gevoel dat er geconcludeerd moest worden dat vrouwen altijd een andere reden dan seks hebben om ONS aan te gaan. En volgens mij hoeft dat helemaal niet zo te zijn.
Wauw, 6 pagina's met reacties die ik niet allemaal ga lezen

Weet je, ik geloof in 'soort zoekt soort'. Er zijn genoeg mensen zoals jij, die liever een niet te 'speelse' partner hebben. Dat is geen probleem als je dat dan ook zoekt.

Ikzelf heb 5 bedpartners gehad, waarvan ik met 2 geen relatie had. Ik ben er juist zo ook achter gekomen dat dat niet aan mij besteed is.

Mijn ex (nr 4) was redelijk jaloers en we hebben hier dan ook de nodige problemen over gehad, terwijl hij ook 4 bedpartners had gehad, waarvan 1 buiten een relatie was... Ikzelf geef daar niet zoveel om, maar ik snap het wel dat sommige mensen dat wel doen.

Mijn huidige vriend denkt gelukkig hetzelfde hierover als ik: het gaat om het heden, om hoe we nu zijn. Dat vergt een bepaalde mate van vertrouwen natuurlijk, maar gelukkig heb ik die in hem, in ons en in mijzelf. En hij ook
quote:Isje schreef op 09 oktober 2008 @ 02:58:

Zenziiba: Harry Jakkers is geniaal!

Pjotr: Tja, je vriendin veroordelen schiet natuurlijk nooit op, zoals je waarschijnlijk zelf ook al hebt ervaren. ----Ga je vriendin masseren zodra een one night stand van haar op je netvlies komt. En bedenk dat niet hij maar jij het bent die haar aanraakt en dat ze bovendien fantastisch en mooi is...Bedankt voor je tips en openhartigheid! Helaas is het al te laat. We zouden gaan trouwen en dit is hierdoor niet doorgegaan ruim een half jaar geleden. Dit was nu voor de tweede keer in mijn leven, een jaar of 5 geleden ook al eens. Nu kwam ik een leuke vrouw tegen afgelopen week, die dezelfde avond alweer begon te vertellen over haar liefdesleven inclusief ONS's waar ik zelf echt niet om vroeg ik zou er nooit naar vragen, zij vroeg mij of ik nog een keer met haar uit eten wilde gaan. Dat hebben we afgesproken heel concreet, maar ik lig nu alweer de hele week wakker van het idee, dat het met haar als dat aan de orde zou zijn ook nooit iets kan worden door mijn gevoelens over dit onderwerp en dat wat zij al verteld heeft ondertussen. (Er is nog niets gebeurd tussen ons dus ook nog niets aan de hand in die zin, maar het drukte me wel weer met de neus op de feiten van mijn eigen angsten en gevoelens.)
quote:Linndaatje schreef op 09 oktober 2008 @ 09:36:

Ikzelf heb 5 bedpartners gehad, waarvan ik met 2 geen relatie had. Ik ben er juist zo ook achter gekomen dat dat niet aan mij besteed is.

Mijn ex (nr 4) was redelijk jaloers en we hebben hier dan ook de nodige problemen over gehad...

En dat vond hij dat teveel?!

Sorry, maar ik verbaas me elke keer weer over dit soort topics hoor! Dit soort dingen gaan er bij mij gewoon echt niet in...
quote:Linndaatje schreef op 09 oktober 2008 @ 09:36:

Wauw, 6 pagina's met reacties die ik niet allemaal ga lezen

Weet je, ik geloof in 'soort zoekt soort'. Er zijn genoeg mensen zoals jij, die liever een niet te 'speelse' partner hebben. Dat is geen probleem als je dat dan ook zoekt. Fijn dat het zo voor jou is gelopen en je nu gelukkig bent! Haha, ik kreeg die tip idd al eerder en he is een goede, ik zou alleen niet weten waar ik die mensen tegen moet komen. In mijn directe omgeving en gevoelsmatig in de hele Amsterdamse binnenstad bestaan die niet. Maar ik houd mijn ogen open...
Zonder eerst de discussie te lezen reageer ik op de eerste post.

Om je vraag te beantwoorden; ja, ik wil weten wat mijn partner voor mij heeft uitgespookt. De details hoef ik niet te horen, maar enig idee van hoe hij in relaties/scharrels stond en daarmee omging vind ik wel belangrijk. Ik zie het wel als verleden, en ben er niet jaloers om. Onzeker kan ik er ook niet van worden, omdat ik het belangrijker vindt hoe hij met mij omgaat, dan hij met zijn exen omging.

Bij mij zouden er eerder alarmbellen gaan rinkelen als mijn partner nog nooit intiem zou zijn geweest met iemand. Er zouden vragen in me opkomen over wat er met hem mis is, of wat de reden zou zijn dat hij zich nooit heeft kunnen/willen geven aan iemand op seksueel gebied.

Zelfs al zou het een kwestie van principe zijn, zou ik daar op afknappen. Maar goed, ik hou erg veel van sex dus ik zou mezelf tekort doen.

In bepaalde mate vind ik dat het verleden een indicatie van de toekomst geeft. Maar ook; als je verliefd genoeg bent en elkaar echt ziet zitten, behandel je degene niet zoals een ex, maar pas je toe wat je uit eerdere relaties geleerd hebt.

Mijn vriend heeft relaties én scharrels/ONS gehad, maar hij behandeld me zoals ik behandeld wil worden. Hij weet dat ik me ook niet anders laat behandelen, en hij wil graag nog lang bij me blijven. Zelf heb ik ook relaties én scharrels/ONS gehad. Wij vinden dit ook beiden heel normaal en hebben het hier ook al over gehad.

Bij deze; bedankt aan zijn exen en exscharrels.. jullie hebben hem goed opgeleid in bed! Ik geniet er volop van. ('t is dus maar net hoe je het ziet).

Over het feit dat je ziek wordt van het idee van je partner met een verleden. Tja, dan kun je echt niet anders dan een maagd zoeken, maar dan meet je wel met twee maten. Jij wel, zij niet.

Ligt het misschien aan je zelfbeeld, maakt het je onzeker? Dan zou ik daaraan gaan werken, ipv dit bij de toekomstige partner neer te leggen.
quote:Madhe schreef op 09 oktober 2008 @ 09:52:

Zonder eerst de discussie te lezen reageer ik op de eerste post.

Over het feit dat je ziek wordt van het idee van je partner met een verleden. Tja, dan kun je echt niet anders dan een maagd zoeken, maar dan meet je wel met twee maten. Jij wel, zij niet.

Ligt het misschien aan je zelfbeeld, maakt het je onzeker? Dan zou ik daaraan gaan werken, ipv dit bij de toekomstige partner neer te leggen.

Op je eerste vraag kan ik antwoorden dat het iets genuanceerder ligt. Ik accepteer best ex partners in de zin dat dat niet de hele boel laat escaleren. Wat voor mij wel echt de afknapper van de eeuw is en waar ik niet overheen kan stappen zijn de ONS's. Die heb ikzelf ook nooit gehad. Drie partners in mijn leven waar ik letterlijk jaren een relatie mee heb gehad.

Ik ben er duidelijk mee aan het werk, al twee jaar iedere week op eigen kosten. Lijkt alleen niets te helpen vandaar dat ik mijn antwoorden elders aan het zoeken was w.o. dit forum en bij een seksuoloog. Ik lag er echt wakker van deze week weer namelijk....
Denk er hetzelfde over als jij Pjotr, zie een ONS ook ni zitten, doe ni aan onenight-stands, wacht liever op iemand waar de klik mee is en dat word dan inderdaad een relatie. Maar ik staar me dan niet obsessief blind(vind natuurlijk ni leuk!) op eventuele vorige partners van hem. Maar als het er echt veeeel zijn, zou ik denk ik niks met hem hebben, want dat is hij ook mijn type niet..dus komt goed Pjotr...
quote:Pjotr2008 schreef op 08 oktober 2008 @ 22:33:

[...]

Denk dat ik het wat dat betreft ook niet heb getroffen, maar was van haar ook een wanhoopsdaad... Ik kon echt avonden letterlijk zitten te trillen als een rietje met blauw lippen en ijskoude handen.... tja dan komen er vragen van haar kant.quote:Pjotr2008 schreef op 09 oktober 2008 @ 00:25:

[...]

Dat spijt mij dan, maar voor mij voelt het alsof ik "bedrogen" ben omdat zij het mij per se moesten vertellen terwijl ik duidelijk aan heb gegeven dat ik het niet wilde weten. En op die momenten deed ik dat idd uit liefde, maar om nog iets duidelijker te zijn, ik heb met mijn laatste relatie het laatste jaar geen seks meer gehad terwijl we samen woonden en sliepen omdat ik dat gevoelsmatig echt niet meer kon...Ik vraag me wel af wat je ex in vredesnaam dan had moeten doen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat ik ook wel steeds aparter vind in veel antwoorden is dat ze impliceren dat ik met twee maten meet of dat soort zaken. Mijn norm hanteer ik zelf natuurlijk ook, zou gek zijn als ik mij daar niet aan zou houden. Sterker nog die is afgeleid van hoe ik mijn leven heb geleid. Zonder daarvan te zeggen dat dat goed is, want ik realiseer me zogezegd dat ik degene ben met het probleem...

Ik val dus nogmaals niemand aan en vind mannen en vrouwen niet verschillend. Ik heb ene probleem waardoor ik geen relaties wil aangaan in wezen. Waarom is het een probleem, omdat ik wel de warmte en gezelligheid mis, niet de seks. Dat mij dat niet interesseert, bedoel ik mee te zeggen buiten een liefdesrelaties. De manier waarop ik het neerzetten was om een punt te maken dat ik andere zaken belangrijker vind dan seks. In een mooie relaties is seks iets prachtig. Hopelijk heb ik nu niemand voor het hoofd gestoten? Ik zocht antwoorden geen veroordeling...
quote:wolkje8 schreef op 09 oktober 2008 @ 09:58:

..dus komt goed Pjotr...Thnx wolkje ;)
quote:Susan schreef op 09 oktober 2008 @ 10:03:

Ik vraag me wel af wat je ex in vredesnaam dan had moeten doen?Die kon idd niet zoveel doen helaas. Dat trillen als een rietje was omdat ikongevraagd al een en ander te horen had gekregen en dat ze uiteindelijk alles vertelde was in haar ogen goed therapie... Bleek dus niet zo te zijn. Ook vele vriendinnen van haar die wisten van het probleem deden een duit in het zakje hoor. Is natuurlijk erg grappig dat ik gewoon wegloop als we een avondje aan het stappen zijn en zij dit soort dingen over tafel gooien over mijn vriendin... Verzin ik niet, werd er om gedaan uiteindelijk. (Ik had het ze niet verteld overigens over mijn probleem...)
Maar Pjotr, wat vind je er nou zo vreselijk/walgelijk aan?

Zie je beelden van haar voor als ze wordt genomen door iemand anders ofzo?
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 10:11:

Maar Pjotr, wat vind je er nou zo vreselijk/walgelijk aan?

Zie je beelden van haar voor als ze wordt genomen door iemand anders ofzo?Voor mij is schoffelt het alles onderuit wat wij zouden moeten hebben omdat we van elkaar houden. dat voelt dan volstrekt waardeloos omdat ze dat ook heeft gehad met iemand of meerdere iemanden waar ze de naam niet eens van weet. Wat ik ook al aangaf, met haar eerste vriendje bijv. waar ze ruim twee jaar mee was had ik totaal geen moeite. die verhalen kon ik prima aanhoren. Maar met de willekeurige schooier waar ze mee naar bed was geweest na een paar biertjes uit de kroeg had ik wat meer moeite. om dat ook nog maar eens te benadrukken, ik vind die jongens die met haar gegaan zijn in wezen nog erger gevoelsmatig... althans naar hen toe voel ik een bepaalde agressie en naar ex alleen maar verdriet op zo'n moment.. En ik zie het een soort van voor me, maar probeer het zo min mogelijk beeldend te krijgen... uiteraard.
...
Ik heb een ex-vriendje die volgens mij ook zo dacht als jij. Ik begreep er alleen helemaal niets van. Ik had wel een paar keer een one-night-stand gehad en ook wat vaste vriendjes. Hij vond het werkelijk onbegrijpelijk dat ik zomaar met een andere jongens sex had gehad, en dan idd vooral degene waar ik niet verliefd op was geweest.

Ik leerde hem op vakantie kennen en hij wilde gelijk de eerste avond sex. Meestal doe ik niet aan de eerste avond sex . De 2e avond hebben we wel sex gehad. Daarnaast had hij zelf ook al met behoorlijk wat meisjes sex gehad.

Toch kwam hij voortdurend weer met de vraag: Waarom ik dat in vredesnaam had gedaan en als ik een keer geen zin in sex had zei hij:"Ja, maar je kon het wel met al die andere jongens!"

Ik heb me een tijdje echt heel erg geschaamd voor mijn ONS'jes en ik zei hem dat ik er spijt van had enzo.

Nu ik er op terug kijk (was toen 21) denk ik echt: WTF? Waarom heb ik me zo door iemand laten beinvloeden!? Ik ben wie ik ben, ik geniet op mijn manier van het leven. En als ik van iemand hou dan ga ik daarvoor door het vuur.

Als jij van haar houdt, dan neem je haar zoals ze is! Ze is gewoon een mens en maakt haar eigen keuzes. Als jij niet kunt leven met haar persoonlijkheid, ga haar dan geen schuldgevoel aanpraten, maar ga lekker op zoek naar een verse maagd. Klinkt misschien bot, maar dat vind ik wel...
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 10:28:

Als jij van haar houdt, dan neem je haar zoals ze is! Ze is gewoon een mens en maakt haar eigen keuzes. Als jij niet kunt leven met haar persoonlijkheid, ga haar dan geen schuldgevoel aanpraten, maar ga lekker op zoek naar een verse maagd. Klinkt misschien bot, maar dat vind ik wel...Klopt als een bus... maar gevoel en ratio zijn verschillende dingen helaas. Maar hoe bot het ook klinkt ;) ik heb die tip al eerder gekregen, om iig iemand te zoeken die er ongeveer net zo over denkt en ik denk dat dat wel iets zou oplossen. Maar wat ik ook in mijn post aangeef, het lijkt er op dat de vrouwen die ik tegen kom over het algemeen een paar dozijn hebben gehad... zonder overdrijven... dus niet voor mij, dat snap ik nu ;)
Pjotr, ook de vrouwen van jouw leeftijd worden ouder.

Je kunt niet verwachten dat zij hun hele leven op jou gaan zitten wachten!
Het valt me op dat hier een soort discussie ontstaat over of Pjotr ONS wel of niet vies/afstotelijk/onoverkomelijk mag vinden, maar denk dat het wel handig is om er achter te komen waaróm Pjotr het nou zo vies/afstotelijk/onoverkomelijk vindt.quote:Pjotr2008 schreef op 09 oktober 2008 @ 00:20:

ik meet echt niet met twee maten wat dat betreft en heb dan nu ook echt spijt van mijn drie exen... en ik vind mannen echt uitgesproken vies en zonder verder in details te treden, het concept van conceptie kan ik echt van kotsen... als ze het dan nog veilig heeft gedaan gaat het nog.. maar wat ik al eerder zij, het gaat me voornamelijk om de ONS's niet om de vaste relaties waar ik moeite mee heb hoor...

Hier zie ik toch wel een kernpuntje voor het waaróm jij die ONS nou zo afstotelijk vind. Je vind mannen echt vies. Hoe komt dat?

Vind je jezelf ook vies?

Idee van conceptie... wat vind je daar precies vies aan?

Je zegt ook ergens dat je echt wel trauma's uit het verleden hebt. Misschien wat te bold om daarnaar te vragen, je hoeft dus geen antwoord te geven, maar hebben die ook met sex en mannen te maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven