Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Via een onderzoek gekregen. Moesten 3 maanden dat apparaat tussen de slang en douchekop koppelen. Gister voor het eerst uit kunnen lezen en nu is het resultaat zichtbaar.

Kost los ¤80,- wij krijgen hem gratis omdat we in het onderzoek zitten.
Dan moet je wel heeeeeel veel water besparen wil je dat eruit krijgen, toch??
Yep, dan is het goedkoper om voor en na het douchen even de watermeter af te lezen
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje voor iedereen die meedoet aan Roamler. Ik ben nog maar net begonnen en heb nog niet heel veel geld verdient, maar ik twijfel wat handig is. Telkens kleine bedragen laten uitbetalen, of opsparen tot een groter bedrag. Wat doen jullie? En hoe maken jullie onopvallend en toch scherpe foto`s in de winkels?
"After all this time?" "Always."
quote:mariellet schreef op 30 november 2015 @ 20:45:

Zijn hier ook mensen die "no poo" zijn gegaan? En hoeveel bespaar je daarmee op jaarbasis?Niet helemaal zonder, maar wel veel minder. Ik heb veel en dik krullend haar (pluis...). Ik waste het vroeger bijna iedere dag met shampoo. Nu 1 keer in de week met BS/azijn en 1x alleen crèmespoeling. Ik gebruik 4 eetlepels BS per keer. Pakje kost 1,35. Azijn in plantenspuit met water, kost ook bijna niks. De besparing zal jaarlijks niet heel groot zijn, maar vooral de complimenten voor m'n nieuwe krullen zijn priceless .
quote:Severus_Snape schreef op 01 december 2015 @ 21:46:

Even een vraagje voor iedereen die meedoet aan Roamler. Ik ben nog maar net begonnen en heb nog niet heel veel geld verdient, maar ik twijfel wat handig is. Telkens kleine bedragen laten uitbetalen, of opsparen tot een groter bedrag. Wat doen jullie? En hoe maken jullie onopvallend en toch scherpe foto`s in de winkels?

Ik doe het niet zo onopvallend. Meestal let het personeel toch niet echt op wat je aan het doen bent

En ik laat het meestal bij ¤20 uitbetalen.
ik doe nog niet zo lang roamler, en laat het geld gewoon staan. Ik heb het zelfs aan mijn vriend beloofd, dat hij er iets leuks voor mag uitzoeken. Vind soms wel dat bepaalde opdrachten lang duren. sta ik een kwartier in de winkel bij hetzelfde schap nummers over te typen en foto's te maken. maar afbreken vind ik dan ook weer zonde.....
Ik ben wel een stuk kritischer geworden over welke opdrachten ik wel of niet accepteer. In de omschrijving staat ook altijd hoeveel foto´s je moet maken en hoeveel vragen er moeten worden beantwoord. Als ik dat teveel vind dan accepteer ik de opdracht gewoon niet...
Heb laatst mijn eerste ¤ 50,- laten uitbetalen. Zit nu alweer op ¤ 15,-.

Ik kijk ook welke opdracht ik doe. Bij teveel foto's doe ik het niet.

Ook accepteer ik niet de eerste dag een opdracht. Meestal worden ze iets meer waard als je langer wacht.
Lekker joh, Maiskip, je gaat goed

Sinds ik weer aan het werk ben heb ik niet altijd tijd of zin om die opdrachten te gaan doen. En ze worden ook vaker voor mijn neus weggekaapt de laatste tijd
ik kijk meestal hoeveel tijd ik heb en waar de foto's gemaakt moeten worden. Ver bij de kassa vandaan, en dus ver bij de medewerkers vandaan, accepteer ik eerder dan foto's bij de kassa.
Dank voor jullie reacties. Ik merk dat ik vaak op tijdstippen boodschappen ga doen dat het rustig is, en dan durf ik niet zo goed foto`s te maken. Maar laatst ging ik snel na mijn werk naar de Etos en dan is het een stuk gemakkelijker. Ik moet denk ik ook gewoon niet te bang zijn bij die foto`s, ik ben ook nog niet aangesproken ofzo door medewerkers dus het zal allemaal wel meevallen. Ik spaar nog een door en vind rond de 20/30 euro inderdaad ook wel een mooi bedrag om te laten uitbetalen.
"After all this time?" "Always."
Hier eindelijk mijn eerste 2 euro verdiend met Roamler, bleef maar hangen in level 1, was ik vanochtend bij een supermarkt en kon ik daar eindelijk een opdracht doen, zag ik in een ander gangpad ook iemand heel enthousiast foto's maken van een schap, die was vast ook met een opdracht bezig
Ik denk dat er sowieso tegenwoordig veel mensen foto´s maken. Bijvoorbeeld om te vragen welk product ze nou precies moeten meenemen, zulke dingen.... Of de voedingswaarde checken in de winkel... Dus opzich is het niet zo gek.
Klopt Bumba, maar dit leek wel echt alsof hij een foto van het schap aan het maken was. Ach maakt ook niet uit maar vond het wel een grappig idee om nog een roamler in het wild te spotten

Verder is dit een du-hu-hure maand, echt niet grappig, dus deze maand wordt het sparen overgeslagen

Ach gelukkig ook wel met leuke dingen maar toch..
Ik lees al een hele tijd mee, en nu vond ik het tijd om een account aan te maken om mee te praten :-)

Even een intro over mij: ik ben al een paar jaar aan het minimaliseren; mijn doel is elk jaar minder spullen in huis te hebben dan het jaar ervoor. In het begin vond ik het nog wel eens lastig om afscheid te nemen van spullen, maar dat gaat steeds makkelijker. Ik heb nu voornamelijk gebruiksvoorwerpen en nog maar weinig 'emotionele dingen'. O, kleding vind ik wel moeilijk om weg te doen, ook als ik het niet draag.

Ik vind een 'leeg' huis heerlijk. Schoonmaken is zo gedaan, maar het geeft vooral rust om ruimte hebben. En na het opruimen een lege plank in een kast achterlaten vind ik geweldig. Okee, ik ben een freak haha. Na al dat opruimen is het natuurlijk ook de bedoeling om niets meer binnen te halen. Dat gaat aardig, behalve met een grote hobby van ons. Regelmatig halen we daar spullen voor in huis, gelukkig gebruiken we ze wel echt veel. Wat we kopen is zoveel mogelijk tweedehands of uit de uitverkoop, dat scheelt een stuk.

Ik wil in dit topic lekker gaan meekletsen over consuminderen en geld besparen. We zijn druk bezig met ons huis versneld aflossen, dus tips zijn altijd welkom.
Ik wil vanavond ook weer een kleine aflossing doen aan de hypotheek. Maar ga eerst eens even alles op een rijtje zetten, want we willen dus minstens ¤10.000 op de spaarrekening hebben, dus ik wil wel zeker weten dat die aflossing er daan niet voor zorgt dat het spaarsaldo daar weer onderschiet.
@Minimalista, welkom! Ik zit nu meteen rond te kijken in mijn huis. Wat staan er eigenlijk veel spullen die ik zelden gebruik... Minder spullen kopen is één ding, maar ooit gekochte spullen weer kwijt raken zou voor mij ook best een goeie zijn.

Eén van de manieren waarop ik bezuinig is dat ik al mijn maaltijden zelf probeer te maken. Niet lunchen buiten de deur, geen broodje meepakken ergens onderweg, geen koffie op het station, geen afhaal, geen kant-en-klaarmaaltijden... Lukt best goed. Alleen de laatste tijd is het erg druk op mijn werk, waardoor ik vaak erg moe of laat thuiskom en dan geen zin meer heb om te koken. Of dat ik dan vergeet om boodschappen te doen, waardoor ik de volgende dag niets voor ontbijt of lunch heb. Het is best een georganiseer, als je gezond en zelfgemaakt wilt eten...
Knap als je dat kan, Rasa. Ik vind dat een van de grootste uitdagingen, niet eten buiten de deur. ´s Morgens gaat het vaak zo hectisch dat we er dan te laat aan denken dat er nog brood moet worden gesmeerd voor de lunch. Eerst nam ik dat mijn man best wel eens kwalijk, maar nu ik zelf weer werk met ik dat het gewoon heel hectisch is om op tijd de deur uit te komen. Zoontje werkt niet altijd mee enzo, dus vaak is het een boterham naar binnen prppen, ondertussen op zoontje letten en hem bijsturen en dan oeps, weer vergeten brood te maken.

Het gaat wel beter nu dat we er een uitdaging van maken: wie geeft in een maand tijd het minste uit in de kantine?
Je kan als je echt wilt ook gewoon s avonds al je lunchtrommel al klaar maken.

Maar volgens mij wil je dan gewoon liever in de kantine eten (wat mag, maar dan moet je niet piepen naar mijn mening)

Ik maak altijd mijn brood klaar, ondanks kind.

moet ook wel, anders krijg ik geen lunch
Ik maak altijd in de avond mijn lunch klaar. Brood heb ik in de vriezer en doe ik bevroren in mijn lunchtrommel, op mijn werk kan het dan in de koelkast en tegen lunchtij heb ik gewoon lekker brood. Aangezien ik meestal smeerbaar beleg heb doe ik dat in een klein bakje en er dan los bij, dan kan het ook niet zo in je brood trekken.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Bah, ik moet er echt niet aan denken om brood te eten wat al een dag van tevoren belegd is. Ik vind het eerlijk gezegd al niet echt lekker als het ´s morgens belegd is en dat ik het dan ´s middags op moet eten, maar dat begint inmiddels wel redelijk te wennen. Ik heb nu sinds kort ook een kluisje; binnenkort maar eens een pot Nutella ofzo meenemen, zodat ik mijn brood droog kan meenemen en dan op het werk kan smeren.
Daarom beleg ik mijn brood ook pas op werk ;)

Ik heb deze broodtrommel. Het bovenste deel heeft 3 vakjes, daar doe ik dan bijvoorbeeld wat komkommer oid in en bakjes doe ik dan mijn beleg.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Of voor de hele week tosti's maken, invriezen en in de grill doen als je gaat ontbijten (en ondertussen wat anders doen).

Moet ivm glutenallergie zelf brood meenemen naar t werk . Maak het altijd de avond van tevoren.

Ik ben al 3 dagen bezig om pasta te maken. Gister had ik geen pastasaus dus werd het soep met brood, vandaag netwerkborrel dus ff snel patat gehaald. Morgen nu echt pasta eten.

Vrijdag een goedkoop dagje uit (gratis ov en 2 x entree voor t museum voor ¤5,- totaal).
quote:cybermeisje schreef op 02 december 2015 @ 20:24:

Ik maak altijd in de avond mijn lunch klaar. Brood heb ik in de vriezer en doe ik bevroren in mijn lunchtrommel, op mijn werk kan het dan in de koelkast en tegen lunchtij heb ik gewoon lekker brood. Aangezien ik meestal smeerbaar beleg heb doe ik dat in een klein bakje en er dan los bij, dan kan het ook niet zo in je brood trekken.

Dat vind ik nou eens een slim idee!

--

Overigens werk ik de laatste dagen ook vaak van ´s middags tot ´s avonds. Dan kook ik ´s morgens vast en neem een portie mee naar het werk. Daar heb ik dan juist weer helemaal geen moeite mee, maar brood van tevoren klaar maken?? Niet zo aan mij besteed. Ik hou sowieso niet zo van brood, maar ook niet van pap, krackers etc. Liefst zou ik elke dag croissantjes enzo eten, maargoed, dat zet zo aan en daarnaast is het ook duur en niet echt gezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven