Bekkeninstabilliteit
woensdag 2 december 2015 om 22:07
Hallo,
Zijn er mensen met bekkeninstabilliteit door gevolg van zwangerschap of bevalling? Ik ben erg benieuwd hoe lang sommige er al last van hebben of hebben gehad, en hoe jullie er mee zijn omgegaan?
Ik heb zelf bekkeninstabilliteit gekregen door een inschattingsfout van de verloskundige in het ziekenhuis tijdens de bevalling. En ik ken weinig mensen die ook last hebben van hun bekken. Vandaar mijn vragen ook.☺ En hoop dan ook wat te hebben aan jullie ervaringen.
Zijn er mensen met bekkeninstabilliteit door gevolg van zwangerschap of bevalling? Ik ben erg benieuwd hoe lang sommige er al last van hebben of hebben gehad, en hoe jullie er mee zijn omgegaan?
Ik heb zelf bekkeninstabilliteit gekregen door een inschattingsfout van de verloskundige in het ziekenhuis tijdens de bevalling. En ik ken weinig mensen die ook last hebben van hun bekken. Vandaar mijn vragen ook.☺ En hoop dan ook wat te hebben aan jullie ervaringen.
woensdag 2 december 2015 om 22:34
quote:hamerhaai schreef op 02 december 2015 @ 22:20:
Goh zijn er ook vrouwen die geen bekkenproblemen hebben na een zwangerschap?Ik heb het hier niet over bekken problemen maar over bekkeninstabilliteit. Het type dat je dagelijks pijn hebt soms zo erg dat je je benen niet kan bewegen. En dat dan al een aantal jaar lang.
Goh zijn er ook vrouwen die geen bekkenproblemen hebben na een zwangerschap?Ik heb het hier niet over bekken problemen maar over bekkeninstabilliteit. Het type dat je dagelijks pijn hebt soms zo erg dat je je benen niet kan bewegen. En dat dan al een aantal jaar lang.
woensdag 2 december 2015 om 22:52
Ik heb er vooral last van gehad tijdens m'n eerste zwangerschap. Dit werd na de bevalling al een stuk beter, maar nu 11,5 jaar later heb ik af en toe nog steeds dat het 'knakt' bij het veranderen van lichaamshouding.
Ben er nooit voor behandeld en heeft me ook nooit beperkt. Behalve dan dat ik tijdens die zwangerschap hulp nodig had om de eerste stappen te zetteb nadat ik gezeten had
Ben er nooit voor behandeld en heeft me ook nooit beperkt. Behalve dan dat ik tijdens die zwangerschap hulp nodig had om de eerste stappen te zetteb nadat ik gezeten had
woensdag 2 december 2015 om 23:00
woensdag 2 december 2015 om 23:01
donderdag 3 december 2015 om 00:40
Ik heb ook ernstige bekkenklachten overgehouden na een bevalling van een sterrenkijker. Althans dat dacht ik. Na een half jaar sukkelen met fysio ben ik bij een manueel therapeut terecht gekomen. Die constateerde twee verschoven wervels, waarschijnlijk door het geweld waarmee dochter ter wereld is gekomen. Drie behandelingen later huppelde en fietste ik weer vrolijk rond.
donderdag 3 december 2015 om 21:27
Ik heb bekkeninstabilliteit gekregen omdat bij mij de verloskundige op het moment dat het hoofdje kwam net weggelopen uit de kamer. Van de verpleegkundige mocht ik niet meer verder persen en moest wachten totdat ze een verloskundige konden bereiken om onze kant op te komen. Dat heeft een aantal minuten geduurd. Hoeveel weet ik niet precies, maar voor mijn gevoel duurde het uren natuurlijk. Doordat ik moest wachten en tegen de pers weeën moest vechten hebben m'n spieren en bekken een flinke opdonder gekregen waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds veel last van heb.
@turkooiss normaliter loopt een verloskundige nooit bij de persweeën weg. Wat dat betreft kan ik je geen tips geven waar je rekening mee miet of kan houden.
@turkooiss normaliter loopt een verloskundige nooit bij de persweeën weg. Wat dat betreft kan ik je geen tips geven waar je rekening mee miet of kan houden.