Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
quote:loisnvt schreef op 13 december 2015 @ 19:03:

Frizz en alle overige serieuze BAM-ers in dit topic.............ik vind jullie stuk voor stuk stoere wijven, echt! Jullie staan voor 100% achter jullie keuze en gaan er helemaal voor, chapeau vind ik dat. Ik besef dat er in het hele traject ook een hoop tegenslagen te verwerken zijn, maar toch laten jullie je niet uit het veld slaan.

Ik wens jullie dan ook allemaal heel veel succes in de weg naar het moederschap, daar waar een kind supergewenst is, want dat is 1 ding wat voor iedereen meer dan duidelijk is!Wat een lief bericht! Ik ben overigens een geluksvogel hoor, onder de Uppies. Eerste IUI zwanger, alleen maar positieve reacties uit mijn omgeving en heel veel ondersteuning tijdens mijn zwangerschap vanuit mijn familie en vrienden. Kan straks minder werken, heb een leuk kdv.... Ik heb het getroffen.
Fijn dat je het zo getroffen hebt Frizz!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:huidprobleem schreef op 13 december 2015 @ 18:34:

nee heb er geen last van, reageer er alleen op. ik vind het raar dat n kind de opa papa moet noemen omdat het een donorkind is. verder prima hoor, alleen jammer dat het kind dan geen opa heeft. maar al trouw je met de paashaas, maakt mij verder niet uit, ik ga als ik voor n donor ga t gewoon eerlijk vertellen aan mijn kind en gewoon vertellen dat hij of zij geen vader in beeld heeft. mijn vader zou hier ook nooit aan meewerken, die zou n lieve opa willen zijn. maar genoeg hierover nu....zit ff op cryos te kijken..en wat ik wel fijn vind is dat je bij cryos ook babyfoto's kan bekijken. ik vind het wel fijn als het kindje op mij lijkt en dat je wel iets te zeggen hebt. er was zelfs een foto bij van een jongetje die heeel erg op een neefje van me lijkt hihih

Ik weet niet of dit ook op mij gereageerd was maar aangezien ik degene ben wie als eerst de opa/papa opmerking heb gemaakt zou ik het nog 1 keer toelichten, het opa papa noemen is niet iets wat in de regel gaat gebeuren zoals ik in mijn laatste post al schreef ben ik van plan heel erg eerlijk te zijn tegen mijn toekomstige kindje over de manier waarop hij of zij op deze wereld is gekomen, en nee mijn vader komt ook niet bij ons inwonen, krijgt geen voogdij of eenigzins ander vaderlijke plichten, hij blijft gewoon bij oma wonen en krijgt de leuke opa rechten, wat hij wel van plan is te gaan doen is mocht het een jongetje zijn met hem gaan voetballen, met hem gaan vissen,met hem gaan sleutelen dat soort dingen en de extra dingen wie hij in de 'vader' rol zou doen zijn dingen als vaderdag cadeautjes in ontvangst nemen,het kindje aanspreken als het mama even niet lukt dat soort dingen en daarin mag mijn kindje mijn vader noemen zoals dat kindje wil, hij/zijmag mijn moeder ook noemen zoals hij/zij zelf wilt ik heb mijn oma vroeger ook een tijdje mams genoemt puur omdat mijn moeder haar zo noemde en ik dat leuk vondt om ook te doen.. Dus ja mijn ouders zullen meer betrokken zijn bij de opvoeding dan gebruikelijk is, maar zij zullen ook zeker wel een oma/opa rol vervullen .

Maar mijn post waarin ik dat schreef over mijn vader bestond uit meer dan die opmerking en toch reageer je daar alleen op,ik hoop dat de opa/papa discussie nu klaar is en persoonlijk( niet om lullig te doen) denk ik dat jij nog zeker niet op een punt bent om bam te worden en eerst nog over het (geen) relatie punt heen moet komen.

San

Frizz en alle overige serieuze BAM-ers in dit topic.............ik vind jullie stuk voor stuk stoere wijven, echt! Jullie staan voor 100% achter jullie keuze en gaan er helemaal voor, chapeau vind ik dat. Ik besef dat er in het hele traject ook een hoop tegenslagen te verwerken zijn, maar toch laten jullie je niet uit het veld slaan.

Ik wens jullie dan ook allemaal heel veel succes in de weg naar het moederschap, daar waar een kind supergewenst is, want dat is 1 ding wat voor iedereen meer dan duidelijk is!

Wat lief zeg, bedankt voor dit berichtje zo tussendoor wordt ik gewoon vrolijk van!

En frizz inderdaad nog even veel succes de laatste weken,heel cliché maar geniet ervan!
quote:Nouschi schreef op 13 december 2015 @ 19:09:

Fijn dat je het zo getroffen hebt Frizz!

Nou hè. Ik voel me echt heel 'rijk'. Heb dan ook nog geen seconde gedacht: "Waar ben ik aan begonnen?", of: "Hoe los ik dat op?". Ik heb ontzettend veel zin in het moederschap. Ik ben zo benieuwd naar de bevalling en de kraamperiode.

(Ik laat even alle irritante zwangerschapskwalen en het werkgezeik achterwege, dat heeft niks te maken met alleenstaand zwanger zijn natuurlijk, maar als BAM heb ik het goed.)

Ik wens jullie dan ook allemaal heel veel succes in de weg naar het moederschap, daar waar een kind supergewenst is, want dat is 1 ding wat voor iedereen meer dan duidelijk is!

Lief!

@huidprobleem: je hebt discussie topics en klets topics. Dit topic is een klets topic. Niemand hier die niet heeft nagedacht over de negatieve kanten en niemand hier die zit te wachten op meningen over het BAM schap.

Vragen stellen mag natuurlijk, maar volgens mij hebben al veel mensen moeite gedaan om je verdere uitleg te geven.

Mijn vader is voor mijn kind niet een andere opa dan voor zijn andere kleinkinderen. En ik heb ook geen mannen in mijn omgeving gevraagd en vaderrol op zich te nemen. Het gaat zoals het gaat. Maar dit is voor iedereen anders, net zoals het in elk gezin,van welke samenstelling dan ook, anders gaat.

Ik zou er nog een een rustig nachtje (veel nachtjes) over slapen.
quote:san92 schreef op 13 december 2015 @ 19:15:

[...]

Wat lief zeg, bedankt voor dit berichtje zo tussendoor wordt ik gewoon vrolijk van!

En frizz inderdaad nog even veel succes de laatste weken,heel cliché maar geniet ervan!Mag ook gezegd worden, meen het nl uit de grond van mijn hart! Als ik alles kon overdoen en ik destijds, toen mijn relatie verbroken werd door mijn kinderwens, jonger was, dan had ik wellicht ook het traject ingezet om BAM-er te worden. Helaas is mijn leven gelopen zoals het is gelopen en daar heb ik vrede mee, maar daarnaast kan ik zeer veel respect en bewondering hebben voor jullie, jullie die het 'gewoon' DOEN!
ja misschien moet ik het maar gewoon DOEN, ik wil dolgraag n kind, loop tegen de veertig en wil geen gefrustreerde vrouw worden die straks eeuwig met n schuldgevoel rond blijft lopen. Die relatie komt er misschien....misschien niet...maar feit is wel dat de klok verder tikt....wel mooi omschreven loisnvt!
Lois bedankt voor je lieve bericht!

Ik heb nog maar 3 weken te gaan tot mijn intake.. Zo spannend!

Frizz.. Fijn dat het zo positief verloopt, ik moet zeggen dat de positieve verhalen mij meer en meer een positief gevoel geven!
quote:huidprobleem schreef op 13 december 2015 @ 19:26:

ja misschien moet ik het maar gewoon DOEN, ik wil dolgraag n kind, loop tegen de veertig en wil geen gefrustreerde vrouw worden die straks eeuwig met n schuldgevoel rond blijft lopen. Die relatie komt er misschien....misschien niet...maar feit is wel dat de klok verder tikt....wel mooi omschreven loisnvt!

Even voor alle duidelijkheid, zodat mijn woorden niet wéér uit zn verband worden getrokken, ik heb geen schuldgevoel, mijn leven is gelopen zoals het is gelopen, ik heb het verwerkt en een plekje kunnen geven. Ben niet verbitterd en nee, ook geen verdriet meer van!

Ik denk dat jij, gezien jouw andere reacties, helemaal nog niet klaar bent voor het BAM-schap. Zorg eerst dat je financieel stabiel bent, gezien je reactie op het topic waarin je schrijft dat de voedselbank voor jou ook een uitkomst zal zijn, omdat je bezig bent achterstanden in te halen. Daarnaast is het meer dan duidelijk dat het je voorkeur heeft het samen met een partner te doen, dat kan in 2 dagen niet veranderd zijn. Ga bijv eerst eens een oriënterend gesprek aan, maar ga niet over 1 nacht ijs.
mag ik vragen waar je heengaat Hope? En in hoeverre heb je bij de kliniek waar je heengaat inspraak over de donor? Achtergrond/uiterlijk etc?
quote:Hope1980 schreef op 13 december 2015 @ 19:31:

Lois bedankt voor je lieve bericht!

Ik heb nog maar 3 weken te gaan tot mijn intake.. Zo spannend!

Frizz.. Fijn dat het zo positief verloopt, ik moet zeggen dat de positieve verhalen mij meer en meer een positief gevoel geven!

Weet je wat mij echt goed deed? Dat werkelijk ie-de-reen zo positief reageerde. Je bent toch wat onzeker in het begin, je doet iets dat niet 'standaard' is en waar men zomaar een mening over zou kunnen hebben. Maar men reageerde vaak heel spontaan met: "Frizz wat een fantastisch plan. Dit kán jij gewoon". Nou geloofde ik heus wel in mijzelf, maar dat hielp toch. Ook veel verhalen van vrouwen die kinderen hebben met een partner, maar die zeiden dat ze het zelfde zouden doen als ik als zij geen partner hadden.

Geen bezorgde blikken, geen vervelende goedbedoelde adviezen, louter positiviteit. Veel betrokken mensen, veel spullen gekregen, veel ondersteuning. Eventjes heb ik nog gedacht dat mensen de negativiteit bewaarden voor achter mijn rug, maar ook mijn vrienden en familie kregen alleen maar leuke reacties op mijn nieuws. Ik had nooit gedacht dat 'we' al zo modern zijn.
quote:huidprobleem schreef op 13 december 2015 @ 19:35:

mag ik vragen waar je heengaat Hope? En in hoeverre heb je bij de kliniek waar je heengaat inspraak over de donor? Achtergrond/uiterlijk etc?

Deze vraag heb je al eens eerder gesteld, maar ik ben niet de beroerdste om het een keer te herhalen. ik ga naar het Maasstad ziekenhuis. Zij werken samen met Cryos.. Je hebt dus je eigen keus maar het moet wel aan Nederlandse regels voldoen.

Maar zoals Lois aangaf, ik twijfel ook enorm of jij wel toe bent aan het bam-schap. Het valt op dat als iemand je deze feedback geeft je hier niks mee doet maar het punt hoe een kind zijn opa noemt je wel belangrijk vindt.

Denk er alsjeblieft heel goed over na en ga je inlezen op het internet.. Er is genoeg over te vinden!
dat opaverhaal is wat mij betreft klaar hoor.

mag ik vragen hoelang jij erover hebt gedaan om voor n donor te gaan? sorry als ik info heb gemist....
quote:Frizz schreef op 13 december 2015 @ 19:37:

[...]

Weet je wat mij echt goed deed? Dat werkelijk ie-de-reen zo positief reageerde. Je bent toch wat onzeker in het begin, je doet iets dat niet 'standaard' is en waar men zomaar een mening over zou kunnen hebben. Maar men reageerde vaak heel spontaan met: "Frizz wat een fantastisch plan. Dit kán jij gewoon". Nou geloofde ik heus wel in mijzelf, maar dat hielp toch. Ook veel verhalen van vrouwen die kinderen hebben met een partner, maar die zeiden dat ze het zelfde zouden doen als ik als zij geen partner hadden.

Geen bezorgde blikken, geen vervelende goedbedoelde adviezen, louter positiviteit. Veel betrokken mensen, veel spullen gekregen, veel ondersteuning. Eventjes heb ik nog gedacht dat mensen de negativiteit bewaarden voor achter mijn rug, maar ook mijn vrienden en familie kregen alleen maar leuke reacties op mijn nieuws. Ik had nooit gedacht dat 'we' al zo modern zijn.

Frizz, ik herken helemaal wat je bedoeld, iedereen tegen wie ik het vertel reageert heel positief! Zo bizar vind ik dat..

Zelfs vriendinnen die hier nog niet van op de hoogte zijn vragen waarom ik niet ga bammen, dan moet ik echt even wegkijken!

Ik merk wel bij mijn ouders dat zij het een plekje moeten geven. Ik vermoed omdat mijn moeder het in eerste instantie ook alleen heeft moeten doen toen ik werd geboren en zij mij het bekende huisje boompje beestje toewenst. Hierin mis ik dus soms wel de support maar ik denk dat als ze het een plekje heeft gegeven ze de liefste oma ooit wordt ;). Zo is ze ook met kinderen van vriendinnen van me..

Voorderest zijn mijn vriendinnen, familie en een paar collega's die het weten gelukkig heel positief en dat doet ook mij heel goed!
quote:huidprobleem schreef op 13 december 2015 @ 19:44:

dat opaverhaal is wat mij betreft klaar hoor.

mag ik vragen hoelang jij erover hebt gedaan om voor n donor te gaan? sorry als ik info heb gemist....Ik heb echt al jaren een kinderwens en heb al vaker geroepen dat ik naar een spermabank zou gaan. In de zomer dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en ben ik alles gaan uitzoeken.. Heb mezelf heel bewust tot 1 januari gegeven om er goed over na te denken!
t moeilijkste voor mij is dat mijn moeder mijn kind nooit zal zien. ja dat is zoals t is dat weet ik wel maar voelt wel zwaar kl*t*
Als je eenmaal zwanger bent dan zijn het dus niet alleen de mensen waar je echt close mee bent die reageren, dat bedoelde ik een beetje. En dan nog positief.

Misschien heeft je moeder ook gewoon wat zorgen Hope? Moeders maken zich doorgaans zorgen om hun kinderen namelijk.
hier (zit nu op 11w4d) ben ik ook steeds meer mensen aan het inlichten en ook ik krijg alleen maar positieve reacties, wel soort van geschokt, in positieve zin, maar ze begrijpen het allemaal.

dus alleen super enthousiaste reacties gekregen.

met kerst dan ben ik 13 weken hoop ik iedereen gesproken te hebben die ik het persoonlijk wil vertellen, gooi ik het op fb en zie ik hoe de rest reageert.
Frizz, dat zou best wel eens kunnen.. Ze is alleen niet zo'n prater dus voordat het eruit komt ;)

Wannabe, spannend! Het lijkt me zo leuk om het aan iedereen te kunnen vertellen..
@frizz en wannabe

Wat fijn dat er zo positief op jullie gereageerd wordt, ik vindt het zo fijn om te lezen dat het bij jullie zo goed gaat!
Mijn dochter is bijna 8 jaar en nog steeds krijg ik positieve reacties als ze horen dat ik bewust alleen mijn kind heb gekregen.

We hebben het samen ook erg leuk dus ik heb geen er seconde spijt gehad.
das wel mooi om te horen yajes...

t lijkt me echt zo tof om aan je moeder te vertellen dat je zwanger bent al dan niet van een donor/scharrel/goede relatie. maar gewoon t vertellen en weet ik veel wat.....
Weet iemand hier wat de wachtlijst bij Geertgen is ongeveer? Ik kan zelf vanwege mijn leeftijd volgens de site geen eitjes meer doneren ik weet niet of dat nog verschil maakt?
Bij geertgen is gewoon bellen en je hebt een paar weken later de intake, verder geen wachtlijst, over eventuele eicel donatie wordt later in het traject pas gesproken en dat heeft geen invloed op het verloop van jou traject:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven