Jongensnamen topic
vrijdag 8 januari 2016 om 20:18
@appeltjeeitje, zijn jij een je zus een tweeling?! Wat bizar dat jullie net dezelfde naam bedacht hadden. Hadden jullie het erover gehad tijdens de zwangerschap?
Tobin is opzich leuk, maar vind hem persoonlijk wel iets "slooms" over zich hebben. Wat vind je van:
Levin / Lévin
Florin
Jilles
Ferren
Dexter
Nolan
Rowin
Otis (!)
Tobin is opzich leuk, maar vind hem persoonlijk wel iets "slooms" over zich hebben. Wat vind je van:
Levin / Lévin
Florin
Jilles
Ferren
Dexter
Nolan
Rowin
Otis (!)
zaterdag 9 januari 2016 om 18:50
zondag 10 januari 2016 om 12:33
Ik ben 33 weken zwanger van ons tweede kindje, het word een jongetje. Onze eerste is een meisje en we hadden toen ook een jongensnaam bedacht, Stijn.
Dus ik dacht nou als de tweede een jongen word dan hebben we de naam
al, maar nu heb ik een ander gevoel bij de naam als toen,vind hem nog wel steeds leuk maar ben nu helemaal weg van de naam Thije.
Maar mijn man twijfelt en is bang dat mensen niet weten hoe je het uitspreekt of dat hij altijd zijn naam moet spellen. ( ik zie dat probleem niet zo, want ik vind dat je zelfs bij hele gangbare namen tegenwoordig al gevraagd word om je naam te spellen) maar wat denken jullie?
Dus ik dacht nou als de tweede een jongen word dan hebben we de naam
al, maar nu heb ik een ander gevoel bij de naam als toen,vind hem nog wel steeds leuk maar ben nu helemaal weg van de naam Thije.
Maar mijn man twijfelt en is bang dat mensen niet weten hoe je het uitspreekt of dat hij altijd zijn naam moet spellen. ( ik zie dat probleem niet zo, want ik vind dat je zelfs bij hele gangbare namen tegenwoordig al gevraagd word om je naam te spellen) maar wat denken jullie?
zondag 10 januari 2016 om 13:01
Carly, ik zou maar 1 manier kunnen bedenken om de naam Thije uit te spreken. Ik kan er echt geen verschillende manier van uitspreken bij bedenken. Qua spelling zal dat inderdaad anders zijn, hij zal het inderdaad vaak moeten spellen, maar zoals je al zegt; dat moet je tegenwoordig bij zowat elke naam. Tom of Thom, Klaas of Claas, Roan of Rowan...oftewel er zijn tegenwoordig nog maar weinig namen waarbij de spelling altijd hetzelfde is. Dat zou voor mij dan ook geen reden zijn om een naam níet te kiezen (met als uitzondering dat je expres voor een moeilijke spelling kiest, puur en alleen om 'apart te zijn', maar dat is bij jullie niet het geval)
zondag 10 januari 2016 om 14:15
Bedankt voor je reactie mendy, ik kan zelf idd ook niet echt een andere manier bedenken om het uit te spreken. Ik weet ook niet zo goed waarom mijn man daar bang voor is.
Hij denkt dat er vaak gevraagd zal worden van hoe?? als je die naam zegt, ik denk van niet.
En onze dochter heet Tess en dat is toch heel normaal en zelfs bij haar hoor ik vaak dat ze zeggen oh Tessa?
Hij denkt dat er vaak gevraagd zal worden van hoe?? als je die naam zegt, ik denk van niet.
En onze dochter heet Tess en dat is toch heel normaal en zelfs bij haar hoor ik vaak dat ze zeggen oh Tessa?
zondag 10 januari 2016 om 15:58
maandag 11 januari 2016 om 14:21
Ik vind Thije een leuke naam, het is inderdaad wel een naam met meerdere schrijfwijzes mogelijk, maar zo ook Tom/Thom, Noud/Nout/Naud/Naut, etc. Volgens mij zijn Thije, Tije en Teije de meest gangbare schrijfwijzes, die elk ongeveer even vaak gegeven werden in 2014 (respectievelijk 37, 35, 41 keer volgens SVB), dus deze cijfers lijken me geen reden om voor een andere spellingsvariant te kiezen. Qua uitspraak lijkt me de naam duidelijk toch?
maandag 11 januari 2016 om 21:41
Kimi is superleuk! Doet me eerder aan die coureur denken dan aan een meisje. Ik ken ook geen meisjes die Kimi heten, ook geen enkele die Kimmie heet. Wel jongens die Kim heten. Gewoon oerhollandse gasten. Gewoon doen. Super origineel! En stukken beter dan dan die honderd duizenden Levi's en Tycho's tegenwoordig. (No offense tegen die naam an sich, meer aan het feit dat bijna elke jongen in mijn omgeving tegenwoordig zo heet)
donderdag 14 januari 2016 om 16:12
quote:MisseD schreef op 13 januari 2016 @ 21:05:
Wat vinden jullie van Nylo?
Uitgesproken als nieloIk zou het Nilo schrijven want anders krijg je de verwarring met de Engelse uitspraak. Naailo zeg maar. Ik ben niet goed in fonetisch neerschrijven. Ik vind de Engelse uitspraak ook gelijk minder leuk dus ik zou voor de Nederlandse uitspraak gaan.
Wat vinden jullie van Nylo?
Uitgesproken als nieloIk zou het Nilo schrijven want anders krijg je de verwarring met de Engelse uitspraak. Naailo zeg maar. Ik ben niet goed in fonetisch neerschrijven. Ik vind de Engelse uitspraak ook gelijk minder leuk dus ik zou voor de Nederlandse uitspraak gaan.