De mokerslag.....
vrijdag 22 augustus 2008 om 07:14
En nu gaat het licht echt uit bij mij.
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
zondag 19 oktober 2008 om 18:13
Seroquel maakt dat je behoefte aan voedsel groter wordt. Het is dus niet zo dat je er spontaan dikker van wordt. Beheersing over hoeveel je binnenkrijgt heb je, anders had je niet zo'n laag BMI.
Verder wordt Seroquel voor zover ik weet voorgeschreven aan mensen met borderline. Het dempt de psuedo-hallucinaties, dempt angsten en de heftige stemmingswisselingen.
In het begin komt het over als een paardenmiddel. Suf, duf, sterretjes zien door de bloeddruk. Maar: die periode kun je gebruiken om meer te slapen. Je psych vond dat een prioriteit. En na een aantal dagen nemen deze heftige bijwerkingen af. Eerlijk waar.
Verder wordt Seroquel voor zover ik weet voorgeschreven aan mensen met borderline. Het dempt de psuedo-hallucinaties, dempt angsten en de heftige stemmingswisselingen.
In het begin komt het over als een paardenmiddel. Suf, duf, sterretjes zien door de bloeddruk. Maar: die periode kun je gebruiken om meer te slapen. Je psych vond dat een prioriteit. En na een aantal dagen nemen deze heftige bijwerkingen af. Eerlijk waar.
zondag 19 oktober 2008 om 18:25
Ja het moet ook in kleine stapjes Courageux, anders gaat het echt niet.Misschien voor even,maar we gaan nu voor de langere termijn.
Zoe,het is ook dubbel,de medicatie zal hopelijk de angsten dempen,en nu blijf ik in de angst hangen het niet te doen.
Hanke,je hebt gewoon gelijk,ik ben nog nooit eerder aangekomen van medicatie en heb al verschillende gehad.
Em,hopelijk komen hier nog wel grote overwinningen te staan,maar het heeft tijd nodig.
Dank je voor jullie posts,
Het stimuleert mij om de medicatie toch te gaan starten.
Morgen lijkt mij een goede dag,dan ben ik de volgende ochtend zonder kinderen,kan ik rustig op gang komen.
Zitten ze niet tegen een versufte moeder aan te kijken.Liefs!
Zoe,het is ook dubbel,de medicatie zal hopelijk de angsten dempen,en nu blijf ik in de angst hangen het niet te doen.
Hanke,je hebt gewoon gelijk,ik ben nog nooit eerder aangekomen van medicatie en heb al verschillende gehad.
Em,hopelijk komen hier nog wel grote overwinningen te staan,maar het heeft tijd nodig.
Dank je voor jullie posts,
Het stimuleert mij om de medicatie toch te gaan starten.
Morgen lijkt mij een goede dag,dan ben ik de volgende ochtend zonder kinderen,kan ik rustig op gang komen.
Zitten ze niet tegen een versufte moeder aan te kijken.Liefs!
zondag 19 oktober 2008 om 20:27
Hoi Iry, ik heb een heleboel meegelezen (niet alles.. sorry) en wat ik me afvroeg is: zou een cursus mindfulness /aandachtstraining niet wat voor jou zijn? Ikzelf ben er nu mee bezig en ik merk dat het me ontzettend veel brengt. Het is hard werken en valt soms niet mee maar het werkt wel (met hele kleine stapjes). Je bent op een heel andere manier met jezelf bezig. Vooral met accepteren dat je bent wie je bent, met mediteren om je hoofd leger te krijgen en langzaamaan ga je dingen anders zien. Klinkt misschien vaag en ik wil er best wat meer over vertellen als je het wilt weten hoor. Heb er zelf veel baat bij (hopelijk is dit geen reclame want dat is niet mijn bedoeling)
knuffel, genoeg.
knuffel, genoeg.
maandag 20 oktober 2008 om 00:44
Hoi Iry,
Ik lees sinds pagina 44 met je mee. Je lijkt me zo'n leuk en lief mens en ik vind het bijna pijnlijk om te lezen wat een moeite het je kost om 'gewoon' de dagen door te komen de laatste tijd. Ik herken een klein beetje van mezelf in je neurotische, angstige kant. 'De kleine stapjes methode' lijkt me als mede neuroot de meest zinnige op dit moment. Tips zou ik je met liefde geven, maar eigenlijk denk ik dat je alles wat ik je zou kunnen zeggen, al weet.
Als je nog niet op het punt staat om naar bed te gaan: doen! Ga lekker slapen.
Ik lees sinds pagina 44 met je mee. Je lijkt me zo'n leuk en lief mens en ik vind het bijna pijnlijk om te lezen wat een moeite het je kost om 'gewoon' de dagen door te komen de laatste tijd. Ik herken een klein beetje van mezelf in je neurotische, angstige kant. 'De kleine stapjes methode' lijkt me als mede neuroot de meest zinnige op dit moment. Tips zou ik je met liefde geven, maar eigenlijk denk ik dat je alles wat ik je zou kunnen zeggen, al weet.
Als je nog niet op het punt staat om naar bed te gaan: doen! Ga lekker slapen.
maandag 20 oktober 2008 om 00:52
Wat lief dat je dat zegt dorothygale.
Ik ben helaas ook een moeilijk mens,echt niet altijd lief hoor.
Lieve Meds,
Morgen ga ik weer starten.
Waarom morgen...dan heb ik de volgende ochtend frummel niet thuis en kan ik zo suf zijn als wat(ik sloeg echt wartaal uit)
Vorige keer vond ik dat heel eng en onverantwoord.
Morgen staat er ook weer een eetbuivrije dag gepland en ga ik dan ook op tijd naar bed.
Ik ben helaas ook een moeilijk mens,echt niet altijd lief hoor.
Lieve Meds,
Morgen ga ik weer starten.
Waarom morgen...dan heb ik de volgende ochtend frummel niet thuis en kan ik zo suf zijn als wat(ik sloeg echt wartaal uit)
Vorige keer vond ik dat heel eng en onverantwoord.
Morgen staat er ook weer een eetbuivrije dag gepland en ga ik dan ook op tijd naar bed.
maandag 20 oktober 2008 om 01:02
Ik kan woensdagochtend frummel wel ergens onderbrengen,donderdagochtend en vrijdagochtend gaat hij weer naar de pz,dan is het weekend dus kan ik het echt een paar dagen achter elkaar doorzetten en hoop ik dat de ergste verschijnselen voorbij zijn.
He daf!,
Ik zit op werk van dochter te wachten om door te lezen.
Dus kan nog niet naar bed.
He daf!,
Ik zit op werk van dochter te wachten om door te lezen.
Dus kan nog niet naar bed.
maandag 20 oktober 2008 om 10:41
Goedemorgen Iry!
De zon schijnt en het waait hier loeihard, heerlijk! Ik neem een kop koffie, even forum bekijken en de site van de club waarmee mijn dochter in het buitenland zit op het moment... even bijlezen. Vanmiddag ga ik op de lieve lieve baby van mijn zus passen. Wat zijn jouw plannetjes voor vandaag?
De zon schijnt en het waait hier loeihard, heerlijk! Ik neem een kop koffie, even forum bekijken en de site van de club waarmee mijn dochter in het buitenland zit op het moment... even bijlezen. Vanmiddag ga ik op de lieve lieve baby van mijn zus passen. Wat zijn jouw plannetjes voor vandaag?
maandag 20 oktober 2008 om 11:20
quote:iry schreef op 19 oktober 2008 @ 11:38:
He lieve zoe.
Ik neem mijn ad al sinds de mokerslag,ik merk dat dat al een ondersteund.
De nieuwe medicatie ,seroquel,die vind ik heel moeilijk om te nemen.
Bang,voor de gewichtstoename.Ik lees op internet echt ontmoedigende verhalen(10 kilo of meer gewichtstoename)
Ik heb ze 1 keer genomen en had heftige reacties.
Maar ik moet het weer een kans gaan geven,hoe moeilijk ook.
Tsja,die wisselende stemmingen zijn inderdaad....zeer wisselend.
Ik val diep en raap mij weer op,soms weer boven water,meestal ergens in de diepte.
Soms voel ik mij heel slecht,maar duw dat weg.
Soms voel ik mij even okè,en gaat het dagelijks leven even gewoon door.
Het verdriet is altijd pijnlijk aanwezig,maar dat zal tijd nodig hebben.
Ik snap de gedachtes die ik bij jullie kan opwekken.
Lieve zoe,ik vind het fijn dat je hier blijft posten. Iry, iedereen zal je waarschijnlijk een pak mooier vinden met wat kilootjes erbij, vooral je vriend. Ik vraag me eigenlijk iets af. Hier op het forum geven we je advies en de occasionele schop onder je kont Doet je omgeving dat ook? Wat zegt je vriend? Vindt hij dat je goed bezig bent, of wil hij meer vooruitgang zien?
He lieve zoe.
Ik neem mijn ad al sinds de mokerslag,ik merk dat dat al een ondersteund.
De nieuwe medicatie ,seroquel,die vind ik heel moeilijk om te nemen.
Bang,voor de gewichtstoename.Ik lees op internet echt ontmoedigende verhalen(10 kilo of meer gewichtstoename)
Ik heb ze 1 keer genomen en had heftige reacties.
Maar ik moet het weer een kans gaan geven,hoe moeilijk ook.
Tsja,die wisselende stemmingen zijn inderdaad....zeer wisselend.
Ik val diep en raap mij weer op,soms weer boven water,meestal ergens in de diepte.
Soms voel ik mij heel slecht,maar duw dat weg.
Soms voel ik mij even okè,en gaat het dagelijks leven even gewoon door.
Het verdriet is altijd pijnlijk aanwezig,maar dat zal tijd nodig hebben.
Ik snap de gedachtes die ik bij jullie kan opwekken.
Lieve zoe,ik vind het fijn dat je hier blijft posten. Iry, iedereen zal je waarschijnlijk een pak mooier vinden met wat kilootjes erbij, vooral je vriend. Ik vraag me eigenlijk iets af. Hier op het forum geven we je advies en de occasionele schop onder je kont Doet je omgeving dat ook? Wat zegt je vriend? Vindt hij dat je goed bezig bent, of wil hij meer vooruitgang zien?
maandag 20 oktober 2008 om 13:24
Hey Zoe.
Mijn plannetjes voor vandaag zijn er niet veel.
Deze ochtend het huishoudelijk werk gedaan (niet veel)
Ik ben vooral moe.
Mijn darmen zijn een beetje overstuur (zit nu op 6 lax).
Ik ga dan ook dadelijk lekker op de bank hangen met een warme pittenzak en kopje thee,laptopje erbij,frummel voor een dvd...even rusten.
Straks komt mijn nichtje bij frummel spelen en vraag ik of ze ook blijft eten,gezellig.
Vanavond,geen eetbui,seroqeul innemen en op tijd naar bed.
Leuk dat er eens een ander vraag wordt gesteld!
Visje,
Eigenlijk weet ik niet wat vriend vindt nu.
Hij vindt dat ik niet te hard van stapel moet lopen,maar of hij dit goed vindt zoals het gaat,geen flauw idee.
Ik zou best wat meer aandacht daarin willen krijgen.
Het helpt wel een beetje als iemand mij op bepaalde afspraken wijst op de moeilijke momenten.
Mijn omgeving is vooral bezig met de relatiecrisis.
Schoonzusje (mijn steun en toeverlaat) is best boos op vriend
Mijn ouders vooral heel verdrietig.
Vriendin en haar vriend geven een luisternd oor.
Vriend praat er niet over,met niemand en dat maakt het lastig voor anderen om hem te steunen of zijn kant van het verhaal te belichten.
Overigens weten niet veel mensen het,slecht een select groepje.
Vriend is verder wel lief voor mij, tsja ,ik weet niet,voor hem gaat het gewoon door lijkt het wel.
Ik probeer vanmiddag nog een stuk terug te lezen in mijn topic.
Er zijn meer vragen geschreven waar ik nog niet op heb gereageerd.
Als ik niet instort op de bank tenminste.
Liefs!
Mijn plannetjes voor vandaag zijn er niet veel.
Deze ochtend het huishoudelijk werk gedaan (niet veel)
Ik ben vooral moe.
Mijn darmen zijn een beetje overstuur (zit nu op 6 lax).
Ik ga dan ook dadelijk lekker op de bank hangen met een warme pittenzak en kopje thee,laptopje erbij,frummel voor een dvd...even rusten.
Straks komt mijn nichtje bij frummel spelen en vraag ik of ze ook blijft eten,gezellig.
Vanavond,geen eetbui,seroqeul innemen en op tijd naar bed.
Leuk dat er eens een ander vraag wordt gesteld!
Visje,
Eigenlijk weet ik niet wat vriend vindt nu.
Hij vindt dat ik niet te hard van stapel moet lopen,maar of hij dit goed vindt zoals het gaat,geen flauw idee.
Ik zou best wat meer aandacht daarin willen krijgen.
Het helpt wel een beetje als iemand mij op bepaalde afspraken wijst op de moeilijke momenten.
Mijn omgeving is vooral bezig met de relatiecrisis.
Schoonzusje (mijn steun en toeverlaat) is best boos op vriend
Mijn ouders vooral heel verdrietig.
Vriendin en haar vriend geven een luisternd oor.
Vriend praat er niet over,met niemand en dat maakt het lastig voor anderen om hem te steunen of zijn kant van het verhaal te belichten.
Overigens weten niet veel mensen het,slecht een select groepje.
Vriend is verder wel lief voor mij, tsja ,ik weet niet,voor hem gaat het gewoon door lijkt het wel.
Ik probeer vanmiddag nog een stuk terug te lezen in mijn topic.
Er zijn meer vragen geschreven waar ik nog niet op heb gereageerd.
Als ik niet instort op de bank tenminste.
Liefs!
maandag 20 oktober 2008 om 13:29
Hoi Iry,
Fijn ook wel, even ontspannen. Denk je dat het zou lukken als je gewoon eens aan je vriend vroeg wat hij vindt dat je best zou doen. Daarom niet beginnen over zijn issues, want daar staat hij vooralsnog blijkbaar niet voor open, maar gewoon eens vragen wat zijn visie is? Kan verhelderend zijn, en zo ligt al die verantwoordelijkheid even niet helemaal bij jou.
Denk je dat hij daar wel over zou willen praten? Mij lijkt het dat het te zwaar is als jij helemaal alleen moet beslissen hoe het dan verder gaat. Vraag anders ook eens aan je schoonzusje wat zij denkt, zij maakt het toch van erg dichtbij mee.
Fijn ook wel, even ontspannen. Denk je dat het zou lukken als je gewoon eens aan je vriend vroeg wat hij vindt dat je best zou doen. Daarom niet beginnen over zijn issues, want daar staat hij vooralsnog blijkbaar niet voor open, maar gewoon eens vragen wat zijn visie is? Kan verhelderend zijn, en zo ligt al die verantwoordelijkheid even niet helemaal bij jou.
Denk je dat hij daar wel over zou willen praten? Mij lijkt het dat het te zwaar is als jij helemaal alleen moet beslissen hoe het dan verder gaat. Vraag anders ook eens aan je schoonzusje wat zij denkt, zij maakt het toch van erg dichtbij mee.
maandag 20 oktober 2008 om 15:12
Iry, ik denk dat jouw vriend met jou omgaat als jij met je eetstoornis. Op de bekende manier. Dus hij zal zich niet opeens gaan ontpoppen als iemand die naast je gaat zitten en vraagt "hoe gaat het nou lieverd"of "ik zie dat je het moeilijk hebt, vertel me wat er is".
En hoe gek het ook klinkt, jij hebt hem dit gedrag waarschijnlijk aangeleerd. Hij heeft zijn weg gevonden in hoe om te gaan met jou en al je issues. Verkeerd, maar hij durft dat echt niet los te laten. Hij is waarschijnlijk doodsbang dat hij iets aanroert waar je net even niet mee zit. Ik denk dat je het echt voor hem uit moet tekenen wat jij nodig hebt van hem. En zolang realistisch, zal hij moeten proberen of hij dat kan geven.
Ik lees net dat je je voor kan nemen om vanavond geen vreetbui meer te hebben. Werkt dat echt zo?
En hoe gek het ook klinkt, jij hebt hem dit gedrag waarschijnlijk aangeleerd. Hij heeft zijn weg gevonden in hoe om te gaan met jou en al je issues. Verkeerd, maar hij durft dat echt niet los te laten. Hij is waarschijnlijk doodsbang dat hij iets aanroert waar je net even niet mee zit. Ik denk dat je het echt voor hem uit moet tekenen wat jij nodig hebt van hem. En zolang realistisch, zal hij moeten proberen of hij dat kan geven.
Ik lees net dat je je voor kan nemen om vanavond geen vreetbui meer te hebben. Werkt dat echt zo?
maandag 20 oktober 2008 om 15:24
Ik kan het wel vragen aan vriend,maar ik vind dat eigenlijk best vervelend om dat iedere keer te doen visje.
Dat is misschien wel een beetje mijn koppigheid.
Laat maar,als ik het zelf iedere keer moet vragen of duidelijk maken,doe ik het zelf wel,zoiets?
Maar dat werkt niet,want dat wekt weer ongenoegen op bij mij.
Evidenza,
Ik denk dat dat ook zo is,iets wat zo ontwikkeld is door het gedrag van beide.
Ik zou gewoon graag willen zien dat hij ook actiever veranderingen probeert aan te brengen daarin.
Of is dat echt utopia van mij,en zijn mannen in het algemeen daar niet zo bekwaam in(of de vrouw te ingewikkeld)
O ja, het voornemen geen eetbui te hebben en of dat werkt.
Het is een soort afspraak die ik met mijzelf maak.
Dat betekent dat ik rechtsom of linksom daar tegenin moet gaan.
Dat is vaak heel moeilijk,maar niet onmogelijk.
Hoe meer dagen achter elkaar hoe hoger de spanning en drang oploopt,hoe onmogelijker het wordt er tegenin te gaan.
Het kan ook zijn,dat er iets gezegd,gebeurd,gedacht wordt wat triggert en het hele voornemen van tafel geveegd wordt.
Niets afspreken met mijzelf werkt heel slecht.
Dat is misschien wel een beetje mijn koppigheid.
Laat maar,als ik het zelf iedere keer moet vragen of duidelijk maken,doe ik het zelf wel,zoiets?
Maar dat werkt niet,want dat wekt weer ongenoegen op bij mij.
Evidenza,
Ik denk dat dat ook zo is,iets wat zo ontwikkeld is door het gedrag van beide.
Ik zou gewoon graag willen zien dat hij ook actiever veranderingen probeert aan te brengen daarin.
Of is dat echt utopia van mij,en zijn mannen in het algemeen daar niet zo bekwaam in(of de vrouw te ingewikkeld)
O ja, het voornemen geen eetbui te hebben en of dat werkt.
Het is een soort afspraak die ik met mijzelf maak.
Dat betekent dat ik rechtsom of linksom daar tegenin moet gaan.
Dat is vaak heel moeilijk,maar niet onmogelijk.
Hoe meer dagen achter elkaar hoe hoger de spanning en drang oploopt,hoe onmogelijker het wordt er tegenin te gaan.
Het kan ook zijn,dat er iets gezegd,gebeurd,gedacht wordt wat triggert en het hele voornemen van tafel geveegd wordt.
Niets afspreken met mijzelf werkt heel slecht.
maandag 20 oktober 2008 om 15:36
Ik weet niet of mannen daar minder bekwaam in zijn. Ik denk het niet. Ik denk dat mannen meer kijken naar het resultaat. De eerste de beste keer als hij bijvoorbeeld vraagt hoe het nu echt met je gaat en jullie krijgen naar aanleiding van dat gesprek ruzie, of je jeremieert 3 dagen door, of krijgt een onbedaarlijke huilbui of je trekt hem aan zijn haar, dan kiest hij eieren voor zijn geld.
Dus ik denk dat jij voor een groot deel in handen hebt hoe die verandering van hem gaat verlopen.
Jammer dat het zo werkt met die voornemens om geen vreetbui te hebben. Ik wilde je net voorstellen om je voor te nemen de komende 50 jaar geen vreetbui meer te hebben.
Dus ik denk dat jij voor een groot deel in handen hebt hoe die verandering van hem gaat verlopen.
Jammer dat het zo werkt met die voornemens om geen vreetbui te hebben. Ik wilde je net voorstellen om je voor te nemen de komende 50 jaar geen vreetbui meer te hebben.
maandag 20 oktober 2008 om 16:15
Tsja....er valt met mij best een goed gesprek te voeren.
Daar hoeft hij niet zo terughoudend in te zijn.
Ben ik in een zeer emotionele bui of loop ik te lang op mijn tenen en ik knal er het een en ander uit,dan is het lastig en ben ik moeilijk voor reden vatbaar.
Probleem die wij beide hebben is dat we snel in de verdediging schieten.
Ik kijk nu ook maar veel naar zijn gedrag en daden.
En dat is positief.
Ik mis nu alleen de emotionele band enorm.
En dat maakt mij zo onzeker in alles.
Ik kan zijn gevoel niet doorgronden.
Ik praat al veel met mijn schoonzusje visje.
Ook wel met vriend over de mogelijke therapieen.Hij luistert maar legt de beslissing bij mij,wat ook logisch is natuurlijk.
Daar hoeft hij niet zo terughoudend in te zijn.
Ben ik in een zeer emotionele bui of loop ik te lang op mijn tenen en ik knal er het een en ander uit,dan is het lastig en ben ik moeilijk voor reden vatbaar.
Probleem die wij beide hebben is dat we snel in de verdediging schieten.
Ik kijk nu ook maar veel naar zijn gedrag en daden.
En dat is positief.
Ik mis nu alleen de emotionele band enorm.
En dat maakt mij zo onzeker in alles.
Ik kan zijn gevoel niet doorgronden.
Ik praat al veel met mijn schoonzusje visje.
Ook wel met vriend over de mogelijke therapieen.Hij luistert maar legt de beslissing bij mij,wat ook logisch is natuurlijk.
maandag 20 oktober 2008 om 16:19
Dat is zeker mijn doel visje.
En ik denk dat we het best gaan redden en de boel op de rit krijgen.
Een balans tussen wat haalbaar is voor mij en het minder een stempel drukt op de relatie.
Ruimte krijgen voor de leuke dingen.
Dat heeft veel nodig,bij mij,bij vriend een nieuwe betere balans krijgen in ons gezin.
Maar of dat allemaal voldoende is en vriend weer van mij gaat houden?
Zonder zijn liefde kan ik niet in deze relatie blijven,daar ga ik kapot aan,hoe goed alles ook zou gaan.
En ik denk dat we het best gaan redden en de boel op de rit krijgen.
Een balans tussen wat haalbaar is voor mij en het minder een stempel drukt op de relatie.
Ruimte krijgen voor de leuke dingen.
Dat heeft veel nodig,bij mij,bij vriend een nieuwe betere balans krijgen in ons gezin.
Maar of dat allemaal voldoende is en vriend weer van mij gaat houden?
Zonder zijn liefde kan ik niet in deze relatie blijven,daar ga ik kapot aan,hoe goed alles ook zou gaan.

maandag 20 oktober 2008 om 16:38

maandag 20 oktober 2008 om 16:59
Hey Iry, even een reactie van mij op een wat ouder bericht van je.quote:iry schreef op 15 oktober 2008 @ 02:06:
He lieverds.
Ik begrijp heel goed wat jullie mij willen vertellen en willen laten inzien.
Het doet mij wel iedere keer verdriet als mij gebrek aan motivatie,kinderen als excusues gebruiken,geen daadkracht etc wordt toebedeeld.
Ik begrijp dat dit je verdriet doet. Ikzelf denk niet dat je excuses gebruikt en gebrek aan motivatie hebt, maar dat de "dingen" die jij noemt als argument om wel of niet bepaalde stappen te zetten in jouw situatie niet gelden. Ik begrijp niet waarom je nog steeds niet bij je vriendin bent. Ook begrijp ik niet waarom jij deze situatie beter voor je kinderen vindt dan dat je echt gepaste hulp krijgt ook al kan je daardoor voor een tijd minder zorg voor je kinderen dragen. Begrijp je?
Het frustreeert mij ook dat ik jullie niet kan uitleggen hoe het precies werkt en waarom dit allemaal niet zo makkelijk gaat als jullie pretenderen.
Ik denk niet dat "wij" denken dat het zo gemakkelijk is. Ik in ieder geval absoluut niet. Maar ik denkt dat de "denkfout" die jij maakt is, dat je zelf wel allemaal weet hoe het precies werkt en waarom je bepaalde patronen hebt die je niet kan veranderen. Veel van die "antwoorden" krijg je pas wanneer je een behandeling aan gaat. Als je het echt wist, wat er echt in je speelt, wie je bent, hoe dingen komen, wat bepaalde ervaringen met je gedaan hebben, wat je nodig hebt.....dan zou je die es niet meer nodig hebben.
Er is al wat veranderd en dat is echt al een enorme stap voor mij.
Jullie vinden het weinig,maar ik ben pas een aantal weken onderweg,in mijn uppie zonder gerichte hulp.
Ik heb deze stoornis al mijn halve leven,dit gaat niet in korte tijd 180 graden om.
En motivatie,ik weet dat ik daar geen gebrek aan heb.
Ik zou niets liever willen dan zonder eetstoornis door het leven te gaan.
Ik denk dat dat voor iedereen geldt met een es, of wat voor een stoornis of verslaving dan ook. Maar durf je ook de risico's te gaan nemen die daar bijhoren?
Maar goed,ik snap dat de materie niet te bevatten is zoals deze bij mij ligt voor een buitenstaander,onervarene in deze stoornissen.
Dan zou ik wel enorm veel van jullie vragen en dat mag en kan ik niet.
Dus ik begrijp jullie reacties wel,maar moeilijk vind ik het ook.
Ik besef ook dat ik jullie niet hoef te overtuigen .
Vandaag een heel goed gesprek gehad bij het Ggz.
Ik heb een stukje van mijn dossier ingekeken en ik schrok toch weer van de diagnoses.Op papier...zo concreet.
Mijn behandelaar heeft mij goed uitgelegd wat zo enorm complex is, en er dus geen mogelijkheden voor behandeling zijn om het te genezen.
Ik geloof dit gewoon niet. Wel dat hij dat tegen jou gezegd heeft, maar dat er geen enkele mogelijkheid is.
Hard gezegd ,dit is niet te genezen.
Wat versta jij zelf onder genezen? Dat is een ruim begrip. Laxeermiddelen afbouwen lijkt me mogelijk. Eetbuien drastisch minderen door overdag meer te eten (wat je tijdens vakanties lukt dus blijkbaar -puur theoretisch- kan je dit wel) is mogelijk. Er voor kiezen aan te komen en bereid te zijn je lichaam te accepteren, of te accepteren dat je het niet kan accepteren lijkt me mogelijk, toch? Vooral omdat je zelf zegt alle "in and outs" van een es te kennen, weet je dat het niet om je gewicht gaat en je jezelf daarmee voor de gek houdt. Wat maakt dat jij vasthoudt aan je es? Wat levert het je op en waar ben je bang voor als je dit langzaamaan los laat? Waar is je behandelaar bang voor? Komt je borderline teveel op de voorgrond? Word je zo bang dat je niets meer kan? Ik ben oprecht heel benieuwd...Ben je niet ook boos, Iry? Ik zou als ik jou was zo kwaad zijn! Je bent levensgevaarlijk bezig en er wordt gewoon gezegd (even kort door de bocht): Laat Iry, maar lekker vreten, kotsten, zichzelf kapot maken met lax, en zichzelf uithongeren, dan "overleeft" ze iig, blijft ze iig op haar benen. Is het alternatief, wat er met je kan gebeuren als je geen es gedrag vertoond, echt zoveel erger? En oke, je kan misschien nu nog voor je kinderen zorgen ed, maar de prijs die jij hiervoor moet betalen / hoe jij daarvoor met jezelf om moet gaan, vind ik mensonwaardig. Je kan tools hebben om toch te functioneren, maar braken, uithongeren ed zijn geen tools, dat moet door de hulpverlening niet geaccepteerd worden als een manier waarop een mens zichzelf staande kan houden. Ik ben boos Iry. Op hoe je aan je lot overgelaten wordt, en tegelijkertijd een beetje op jou....niet op wie je bent...maar dat ik denk lieve Iry, zo kan je toch niet jaren doorgaan? Hoe zie jij je toekomst? Vecht voor jezelf, zoals je ook zou vechten voor je kinderen.
Ik heb gevraagd of ik daar zelf een rol in speel (getriggerd door jullie reacties).
De rol die ik er in speel is slecht klein.
Het heeft niets te maken met gebrek aan motivatie,geen inzicht.
De rol die ik er wel in kan spelen is een klein beetje angst toelaten.
Maar ook dat is zeer kwetsbaar en de gevolgen niet hanteerbaar,dus enorme voorzichtigheid moet geboden worden.
Het zijn stoornissen,trauma's en bij mij heel diep geworteld,leefbaar is het enige te bereiken doel.
(dit zijn allemaal de woorden van mijn psych)
Opname zou mij niet helpen,juist benadelen (ik heb dat ook als optie besproken).
Waarom zou dat jou benadelen?
De eetstoornis is een onderdeel van de problematiek,de meest herkenbare en meest belastende voor mijn gezondheid.
Maar het is onmogelijk om het op zichzelf staand te zien en zodanig te behandel,omdat alles met elkaar in verbinding staat.
Dat klopt, maar er zijn weinig mensen met zuiver een es, lieve Iry, je bent niet de enige.
Nou ja,ik kan het hier proberen uit te leggen maar ik denk dat het weinig zin heeft.(toch alleen maar veel geblaat )
Ik laat het hier even bij.
Voor mij zijn na dit gesprek een hoop dingen helder.
Niet zozeer hoe ik in elkaar zit,hoewel ik ook de diagnose depressieve stoornis blijk te hebben wat ik nog niet wist.
Ik vidn het niet gek dat je depressief bent, wanneer je al jarenlang een es hebt en nog allerlei andere problemen! is het echt zuiver depressie?
Wel welk traject ik het beste kan volgen op dit moment en de lat zelf aanzienlijk lager moet gaan leggen.
1 gezondheid : terugdringen van het compensatie gedrag tot een haalbaar niveau (het plafond zit daar wanneer het mijn andere stoornissen en trauma's heftiger laat worden).
Ik zal daarvoor het traject bij mijn oude eetstoorniskliniek aangaan.
Dat ga ik volgende week vrijdag bespreken.
Structuur aanbrengen en hanteren,met name het dag en nachtritme(dit eigenlijk eerst om de behandeling aan te kunnen)
2 : Relatietherapie: Om samen te leren met deze situatie om te gaan,te communiceren en ieders grenzen te onderzoeken.
3: Leren op een ander manier ruimte in te nemen en andere te geven,balans.
Onderzoeken wat ik wil en of dat haalbaar is,kleine doelen stellen.
Ik denk zelf dat ik nog wel gezinscoaching erbij kan gebruiken.
Grenzen stellen bij mijn kinderen vind ik heel moeilijk.
Met vriend gesproken vanavond en hij vindt dat zeker heel belangrijk voor alle partijen.
Stressvermindering voor mij op lange termijn,en een betere basis voor de kinderen.
Want ik schiet erg door in het mijn kinderen naar hun zin te maken.'
Verklaarbaar,maar dat komt hen ook niet ten goede,al lijkt dat in mijn ogen op de momenten wel zo.
Mijn eerste seroquel achter mijn kiezen,de start is gemaakt.
Vriend heeft ons weekendje weg geregeld!
Een daad die mij ineens meer zegt dan zijn gebrek aan woorden.
Hij heeft alle tegoeden bij elkaar gezocht.
En zo gaan we in november een volwaardig weekend programma samen in.
Trendy hotel (verjaardagskado)
Naar "les miserable"(kaartjes gewonnen)
Drie gangen menu voor twee (nog een kerstkado van vorig jaar).
Dit had hij geregeld tijdens mijn zware gesprek, en dat tilde mij enorm op toen ik daarvan thuiskwam.
Ik vind het enorm lief van hem.
Ik zie een lichtpuntje! (nu nog blijven zien......)
Liefs!!
Lieve Iry, ik hoop niet dat ik agressief of oordelend overkom! Ik schrijf dit met de beste bedoelingen en omdat ik je wil helpen. En veel dingen die ik schrijf gelden ook voor mij, dus misschien ook wat projectie. Ik hoop dat je hier doorheen kan kijken en de kern kan pakken van wat ik probeer te zeggen.
He lieverds.
Ik begrijp heel goed wat jullie mij willen vertellen en willen laten inzien.
Het doet mij wel iedere keer verdriet als mij gebrek aan motivatie,kinderen als excusues gebruiken,geen daadkracht etc wordt toebedeeld.
Ik begrijp dat dit je verdriet doet. Ikzelf denk niet dat je excuses gebruikt en gebrek aan motivatie hebt, maar dat de "dingen" die jij noemt als argument om wel of niet bepaalde stappen te zetten in jouw situatie niet gelden. Ik begrijp niet waarom je nog steeds niet bij je vriendin bent. Ook begrijp ik niet waarom jij deze situatie beter voor je kinderen vindt dan dat je echt gepaste hulp krijgt ook al kan je daardoor voor een tijd minder zorg voor je kinderen dragen. Begrijp je?
Het frustreeert mij ook dat ik jullie niet kan uitleggen hoe het precies werkt en waarom dit allemaal niet zo makkelijk gaat als jullie pretenderen.
Ik denk niet dat "wij" denken dat het zo gemakkelijk is. Ik in ieder geval absoluut niet. Maar ik denkt dat de "denkfout" die jij maakt is, dat je zelf wel allemaal weet hoe het precies werkt en waarom je bepaalde patronen hebt die je niet kan veranderen. Veel van die "antwoorden" krijg je pas wanneer je een behandeling aan gaat. Als je het echt wist, wat er echt in je speelt, wie je bent, hoe dingen komen, wat bepaalde ervaringen met je gedaan hebben, wat je nodig hebt.....dan zou je die es niet meer nodig hebben.
Er is al wat veranderd en dat is echt al een enorme stap voor mij.
Jullie vinden het weinig,maar ik ben pas een aantal weken onderweg,in mijn uppie zonder gerichte hulp.
Ik heb deze stoornis al mijn halve leven,dit gaat niet in korte tijd 180 graden om.
En motivatie,ik weet dat ik daar geen gebrek aan heb.
Ik zou niets liever willen dan zonder eetstoornis door het leven te gaan.
Ik denk dat dat voor iedereen geldt met een es, of wat voor een stoornis of verslaving dan ook. Maar durf je ook de risico's te gaan nemen die daar bijhoren?
Maar goed,ik snap dat de materie niet te bevatten is zoals deze bij mij ligt voor een buitenstaander,onervarene in deze stoornissen.
Dan zou ik wel enorm veel van jullie vragen en dat mag en kan ik niet.
Dus ik begrijp jullie reacties wel,maar moeilijk vind ik het ook.
Ik besef ook dat ik jullie niet hoef te overtuigen .
Vandaag een heel goed gesprek gehad bij het Ggz.
Ik heb een stukje van mijn dossier ingekeken en ik schrok toch weer van de diagnoses.Op papier...zo concreet.
Mijn behandelaar heeft mij goed uitgelegd wat zo enorm complex is, en er dus geen mogelijkheden voor behandeling zijn om het te genezen.
Ik geloof dit gewoon niet. Wel dat hij dat tegen jou gezegd heeft, maar dat er geen enkele mogelijkheid is.
Hard gezegd ,dit is niet te genezen.
Wat versta jij zelf onder genezen? Dat is een ruim begrip. Laxeermiddelen afbouwen lijkt me mogelijk. Eetbuien drastisch minderen door overdag meer te eten (wat je tijdens vakanties lukt dus blijkbaar -puur theoretisch- kan je dit wel) is mogelijk. Er voor kiezen aan te komen en bereid te zijn je lichaam te accepteren, of te accepteren dat je het niet kan accepteren lijkt me mogelijk, toch? Vooral omdat je zelf zegt alle "in and outs" van een es te kennen, weet je dat het niet om je gewicht gaat en je jezelf daarmee voor de gek houdt. Wat maakt dat jij vasthoudt aan je es? Wat levert het je op en waar ben je bang voor als je dit langzaamaan los laat? Waar is je behandelaar bang voor? Komt je borderline teveel op de voorgrond? Word je zo bang dat je niets meer kan? Ik ben oprecht heel benieuwd...Ben je niet ook boos, Iry? Ik zou als ik jou was zo kwaad zijn! Je bent levensgevaarlijk bezig en er wordt gewoon gezegd (even kort door de bocht): Laat Iry, maar lekker vreten, kotsten, zichzelf kapot maken met lax, en zichzelf uithongeren, dan "overleeft" ze iig, blijft ze iig op haar benen. Is het alternatief, wat er met je kan gebeuren als je geen es gedrag vertoond, echt zoveel erger? En oke, je kan misschien nu nog voor je kinderen zorgen ed, maar de prijs die jij hiervoor moet betalen / hoe jij daarvoor met jezelf om moet gaan, vind ik mensonwaardig. Je kan tools hebben om toch te functioneren, maar braken, uithongeren ed zijn geen tools, dat moet door de hulpverlening niet geaccepteerd worden als een manier waarop een mens zichzelf staande kan houden. Ik ben boos Iry. Op hoe je aan je lot overgelaten wordt, en tegelijkertijd een beetje op jou....niet op wie je bent...maar dat ik denk lieve Iry, zo kan je toch niet jaren doorgaan? Hoe zie jij je toekomst? Vecht voor jezelf, zoals je ook zou vechten voor je kinderen.
Ik heb gevraagd of ik daar zelf een rol in speel (getriggerd door jullie reacties).
De rol die ik er in speel is slecht klein.
Het heeft niets te maken met gebrek aan motivatie,geen inzicht.
De rol die ik er wel in kan spelen is een klein beetje angst toelaten.
Maar ook dat is zeer kwetsbaar en de gevolgen niet hanteerbaar,dus enorme voorzichtigheid moet geboden worden.
Het zijn stoornissen,trauma's en bij mij heel diep geworteld,leefbaar is het enige te bereiken doel.
(dit zijn allemaal de woorden van mijn psych)
Opname zou mij niet helpen,juist benadelen (ik heb dat ook als optie besproken).
Waarom zou dat jou benadelen?
De eetstoornis is een onderdeel van de problematiek,de meest herkenbare en meest belastende voor mijn gezondheid.
Maar het is onmogelijk om het op zichzelf staand te zien en zodanig te behandel,omdat alles met elkaar in verbinding staat.
Dat klopt, maar er zijn weinig mensen met zuiver een es, lieve Iry, je bent niet de enige.
Nou ja,ik kan het hier proberen uit te leggen maar ik denk dat het weinig zin heeft.(toch alleen maar veel geblaat )
Ik laat het hier even bij.
Voor mij zijn na dit gesprek een hoop dingen helder.
Niet zozeer hoe ik in elkaar zit,hoewel ik ook de diagnose depressieve stoornis blijk te hebben wat ik nog niet wist.
Ik vidn het niet gek dat je depressief bent, wanneer je al jarenlang een es hebt en nog allerlei andere problemen! is het echt zuiver depressie?
Wel welk traject ik het beste kan volgen op dit moment en de lat zelf aanzienlijk lager moet gaan leggen.
1 gezondheid : terugdringen van het compensatie gedrag tot een haalbaar niveau (het plafond zit daar wanneer het mijn andere stoornissen en trauma's heftiger laat worden).
Ik zal daarvoor het traject bij mijn oude eetstoorniskliniek aangaan.
Dat ga ik volgende week vrijdag bespreken.
Structuur aanbrengen en hanteren,met name het dag en nachtritme(dit eigenlijk eerst om de behandeling aan te kunnen)
2 : Relatietherapie: Om samen te leren met deze situatie om te gaan,te communiceren en ieders grenzen te onderzoeken.
3: Leren op een ander manier ruimte in te nemen en andere te geven,balans.
Onderzoeken wat ik wil en of dat haalbaar is,kleine doelen stellen.
Ik denk zelf dat ik nog wel gezinscoaching erbij kan gebruiken.
Grenzen stellen bij mijn kinderen vind ik heel moeilijk.
Met vriend gesproken vanavond en hij vindt dat zeker heel belangrijk voor alle partijen.
Stressvermindering voor mij op lange termijn,en een betere basis voor de kinderen.
Want ik schiet erg door in het mijn kinderen naar hun zin te maken.'
Verklaarbaar,maar dat komt hen ook niet ten goede,al lijkt dat in mijn ogen op de momenten wel zo.
Mijn eerste seroquel achter mijn kiezen,de start is gemaakt.
Vriend heeft ons weekendje weg geregeld!
Een daad die mij ineens meer zegt dan zijn gebrek aan woorden.
Hij heeft alle tegoeden bij elkaar gezocht.
En zo gaan we in november een volwaardig weekend programma samen in.
Trendy hotel (verjaardagskado)
Naar "les miserable"(kaartjes gewonnen)
Drie gangen menu voor twee (nog een kerstkado van vorig jaar).
Dit had hij geregeld tijdens mijn zware gesprek, en dat tilde mij enorm op toen ik daarvan thuiskwam.
Ik vind het enorm lief van hem.
Ik zie een lichtpuntje! (nu nog blijven zien......)
Liefs!!
Lieve Iry, ik hoop niet dat ik agressief of oordelend overkom! Ik schrijf dit met de beste bedoelingen en omdat ik je wil helpen. En veel dingen die ik schrijf gelden ook voor mij, dus misschien ook wat projectie. Ik hoop dat je hier doorheen kan kijken en de kern kan pakken van wat ik probeer te zeggen.