Gezondheid alle pijlers

tips bij onstoken oog

24-01-2016 14:34 13 berichten
Wie heeft er een goede tip bij een onstoken oog door verkoudheid en griep? oogdruppels heb ik en een washandje met gekookt (afgekoeld) water erop doe ik ook al de hele dag
Geen inspannende dingen met je ogen doen, zoals tv kijken, lezen en forummen !!!
Alle reacties Link kopieren
Opletten dat je het tipje van de oogdruppelaar niet tegen je oog krijgt. Dan besmet je jezelf steeds opnieuw. En verder geduld hebben helaas. Hoe lang heb je er nu last van?
Deze site geeft handige tips.

https://www.thuisarts.nl/oogontsteking
Afblijven!
Heb je wat moedermelk ( donor melk)? Helpt uitstekend.
quote:dadelduifje schreef op 24 januari 2016 @ 16:03:

Heb je wat moedermelk ( donor melk)? Helpt uitstekend.

Om te drinken of om in je oog te smeren?
.
Ik kreeg een jaar geleden de gouden tip van mijn huisarts: je ogen wassen met babyshampoo. Dat ontvet en dan kunnen de bacteriën zich niet meer verspreiden.

Gebruik wel Zwitzal of een echt merk zodat je zeker weer dat het ontvet.

Ik gebruik het nog steeds als makeup remover haha.
Gekke huisarts.
Kamillebloempjes koken, daarna de bloempjes afgieten. Met een watje gedrenkt in het kamillewater regelmatig je oog deppen. Niet wrijven. Succes TO.
quote:waarissaar schreef op 25 januari 2016 @ 11:00:

Ik kreeg een jaar geleden de gouden tip van mijn huisarts: je ogen wassen met babyshampoo. Dat ontvet en dan kunnen de bacteriën zich niet meer verspreiden.

Gebruik wel Zwitzal of een echt merk zodat je zeker weer dat het ontvet.

Ik gebruik het nog steeds als makeup remover haha.

Klopt, babyshampoo werkt als een tierelier. Deden wij altijd in de thuiszorg .

Gebruik dan een klein bakje met afgekoeld gekookt water, zorg dat je deze kan afsluiten. Doe een heel klein drupje babyshampoo in het bakje en gebruik steeds schone wattenschijfjes. Zorg dat je een 2de bakje gekookt water hebt die je na de babyshampoo gebruikt. Paar keer per dag en je bent er heel snel vanaf.
anoniem_202054 wijzigde dit bericht op 25-01-2016 14:41
Reden: edit
% gewijzigd
quote:dadelduifje schreef op 24 januari 2016 @ 16:03:

Heb je wat moedermelk ( donor melk)? Helpt uitstekend.+1. Heb lang gevoed en man is erg gevoelig voor oogontstekingen; werkte als een tiet 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven