Het stamcafé III

01-02-2016 07:19 3014 berichten

Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.

Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.

Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.

Zuigen: alleen stof.

Fitties uitvechten: graag elders.

Kom er in en geniet van good old forumpret!
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 18:27:

Ik moet stoppen met de pabo. Ik heb vandaag mijn boeken binnen gekregen en dat gaat nooit in mijn boekenkast passen.

Je kunt ze ook in sinaasappelkistjes stoppen he. Doe ik ook met mijn overtollige-boeken-die-ik-toch-niet-weg-kan-doen-omdat-boeken-wegdoen-nou-eenmaal-een-doodzonde-is.

Maar wel zondegeld natuurlijk. Mijn ervaring met PABO-boeken is dat je driekwart niet nodig hebt, en dan was ik nog maar een kuiken van 18 dat op haar eigen schooltijd na nog nooit een klas van binnen had gezien.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 04 februari 2016 @ 18:31:

Ok welke vrouwen van het stamcafé van ongeveer 45 jaar zouden zichzelf beschrijven als een jonge vrouw? Ik ben 47 en zou mezelf echt geen jonge vrouw meer noemen. Voor mij zijn jonge vrouwen meer onder de 30 ofzo.Neuh ik ben geen jonge vrouw al is het alleen maar omdat mijn 18 jarige puberella mij als een oude taart ziet
Het was geen gemakkelijke beslissing Wol.

Ik weet zeker dat ik veel niet ga gebruiken. En dit is alleen nog maar voor het komende semester. Ik wil alleen niet misgrijpen, dus bijna alles besteld. Sommige kan ik ook voor mijn werk gebruiken. Het was ruim 1000 euro!

En ik heb geen plek voor sinaasappelkistjes

Ok welke vrouwen van het stamcafé van ongeveer 45 jaar zouden zichzelf beschrijven als een jonge vrouw? Ik ben 47 en zou mezelf echt geen jonge vrouw meer noemen. Voor mij zijn jonge vrouwen meer onder de 30 ofzo.Ikke (46) niet hoor . Ik ben een rijp gebakje.
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 18:34:

Ik weet zeker dat ik veel niet ga gebruiken. En dit is alleen nog maar voor het komende semester. Ik wil alleen niet misgrijpen, dus bijna alles besteld. Sommige kan ik ook voor mijn werk gebruiken. Het was ruim 1000 euro!

En ik heb geen plek voor sinaasappelkistjes Ik bestelde ze bij de bibliotheek en na gedane arbeid bracht ik ze netjes terug. Kostte me niks. Geen idee of dat nu nog steeds kan trouwens.
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 18:34:

En ik heb geen plek voor sinaasappelkistjes

Ga je echt stoppen? Ik dacht een grapje vanwege de hoeveelheid boeken.

Krijg je trouwens een beurs of iets dergelijks voor deze kosten?
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 februari 2016 @ 18:36:

[...]

Ikke (46) niet hoor . Ik ben een rijp gebakje.Ja, ik ook zoiets.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 04 februari 2016 @ 18:39:

[...]

Ga je echt stoppen? Ik dacht een grapje vanwege de hoeveelheid boeken.

Krijg je trouwens een beurs of iets dergelijks voor deze kosten?

Nee joh

Mijn werkgever betaalt.
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 februari 2016 @ 18:38:

[...]

Ik bestelde ze bij de bibliotheek en na gedane arbeid bracht ik ze netjes terug. Kostte me niks. Geen idee of dat nu nog steeds kan trouwens.Het zijn wel heel erg specifieke boeken. Ik denk niet dat de reguliere die heeft?
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 18:41:

[...]

Nee joh

Mijn werkgever betaalt.

Oef, ik dacht al.

En het zou ook heel vreemd zijn als jij die kosten moest betalen, als zij je verplichten die opleiding te doen. Heb je al college gehad?
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 04 februari 2016 @ 18:43:

[...]

Oef, ik dacht al.

En het zou ook heel vreemd zijn als jij die kosten moest betalen, als zij je verplichten die opleiding te doen. Heb je al college gehad?Godzijdank niet. Ik heb geen college, allemaal zelfstudie.
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 18:44:

[...]

Godzijdank niet. Ik heb geen college, allemaal zelfstudie.Dat scheelt een hoop, een of twee avonden per week in de schoolbanken zitten vond ik echt pittig.
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 18:42:

[...]

Het zijn wel heel erg specifieke boeken. Ik denk niet dat de reguliere die heeft?

Hebben ze ook niet. Die boeken moesten echt overal vandaan komen, tot de één of andere centrale bibliotheek in Den Haag aan toe. Ik vrees dat de dames van de bieb me wel eens hebben vervloekt, maar ze bestelden de boel toch elke keer weer braaf.

Maar nogmaals: geen idee of dat nog steeds kan. Ik vrees het ergste, want ook met de bieb wordt alles minder (sprak het rijpe gebakje)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 februari 2016 @ 18:19:

[...]

Pcies. En iets zegt me dat het juist de BV maffia is die evolueert tot quinoabrigade.Nou... nee.. ik ben helemaal voor bv, in elk geval vind ik proberen belangrijk (vooral voor jezelf want ik vond het een fijne ervaring en stoppen kan altijd nog) maar quinoa.. dat voelt dan weer niet natuurlijk, dat het overgevlogen moet worden. Maar goed, een aardappel vind ik wel natuurlijk en die komen ook uit Peru van oorsprong, toch?
Later is nu
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 04 februari 2016 @ 18:45:

[...]

Dat scheelt een hoop, een of twee avonden per week in de schoolbanken zitten vond ik echt pittig.

Ik vond het echt verschrikkelijk saai, werd er heel vervelend van en zeer ODD.

Daarbij ga ik niet 2 avonden van huis en dus oppas regelen. Vandaar deze variant. Ook niet ideaal, maar praktisch het handigst.

Ok welke vrouwen van het stamcafé van ongeveer 45 jaar zouden zichzelf beschrijven als een jonge vrouw? Ik ben 47 en zou mezelf echt geen jonge vrouw meer noemen. Voor mij zijn jonge vrouwen meer onder de 30 ofzo.Ach.. dat ligt eraan waar. Meestal vind ik mezelf een oud wijf (vooral omdat ik zo stram ben) maar tussen een aantal van mijn collega's ben ik een jonge blom (en dat zeggen zij dan ook)
Later is nu

Ok welke vrouwen van het stamcafé van ongeveer 45 jaar zouden zichzelf beschrijven als een jonge vrouw? Ik ben 47 en zou mezelf echt geen jonge vrouw meer noemen. Voor mij zijn jonge vrouwen meer onder de 30 ofzo.nope, geen jonge vrouw meer qua leeftijd, maar ik voel me geen 44
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 februari 2016 @ 18:45:

[...]

Hebben ze ook niet. Die boeken moesten echt overal vandaan komen, tot de één of andere centrale bibliotheek in Den Haag aan toe. Ik vrees dat de dames van de bieb me wel eens hebben vervloekt, maar ze bestelden de boel toch elke keer weer braaf.

Maar nogmaals: geen idee of dat nog steeds kan. Ik vrees het ergste, want ook met de bieb wordt alles minder (sprak het rijpe gebakje)

Daar haalde ik vroeger mijn studieboeken

Volgens mij kan je hier alleen boeken van de eigen bibliotheken over laten komen. Voordeel nu is dat ik er aantekeningen in kan maken, al vind ik dat erg moeilijk, want schrijven in een boek...
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 18:41:

[...]

Nee joh

Mijn werkgever betaalt.

Heb je daar niet ook nog wat plek dan?

Overigens Solo, ik heb ook een nieuwe mobiel en kan niet wachten tot ik m'n eindelijk mag gaan gebruiken. Nog 1,5 week. Lastig hoor, overstappen en eigen nummer willen houden.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 04 februari 2016 @ 18:48:

[...]

Ach.. dat ligt eraan waar. Meestal vind ik mezelf een oud wijf (vooral omdat ik zo stram ben) maar tussen een aantal van mijn collega's ben ik een jonge blom (en dat zeggen zij dan ook)Volgens mijn ouders zijn mijn vriendinnen en ik nog meisjes. Maar daar trap ik niet meer in, die tijd is voorbij
quote:-KING- schreef op 04 februari 2016 @ 14:43:

[...]

jawel hoor, ik vond die tik gewoon leuker dan jouw tik.
Oh.. en Moiren, anders mogen de boeken hier wel staan, doen wij of we bieb zijn. En mogelijk heeft mijn dochter daar nog wat aan, als zij Pabo gaat doen
Later is nu
quote:rosanna08 schreef op 04 februari 2016 @ 18:48:

[...]

nope, geen jonge vrouw meer qua leeftijd, maar ik voel me geen 44 Ik voel me ook geen 47, en het idee dat ik over een paar jaar 50 ben klinkt echt lachwekkend. Het gaat allemaal best snel.
quote:rosanna08 schreef op 04 februari 2016 @ 18:48:

[...]

nope, geen jonge vrouw meer qua leeftijd, maar ik voel me geen 44 Ik vraag me altijd af hoe je je dan zou moeten voelen als je 44 (of in mijn geval 46) bent.
iK BEN 47 bijna, ik deel mijzelf in geen enkele categorie in. Dat doen anderen wel voor me.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven