De mokerslag.....
vrijdag 22 augustus 2008 om 07:14
En nu gaat het licht echt uit bij mij.
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:00
De oorzaak ligt altijd bij mijn eetstoornis en mijzelf meds.
Alleen de externe factoren kunnen wel invloed hebben op de invulling daarvan.
Zo is het braken begonnen,door een te snelle gewichtstoename en een voedseliname.
Uiteraard ligt het gevolg bij mijn probleem,maar deze factor veranderde mijn eetstoornis en heb ik er een extra compenent bij gekregen,die zeer hardnekkig en verslavend is.
Alleen de externe factoren kunnen wel invloed hebben op de invulling daarvan.
Zo is het braken begonnen,door een te snelle gewichtstoename en een voedseliname.
Uiteraard ligt het gevolg bij mijn probleem,maar deze factor veranderde mijn eetstoornis en heb ik er een extra compenent bij gekregen,die zeer hardnekkig en verslavend is.
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:02
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:07
20 mg meds.
Tsja, ik weet dat wat gewichtstoename bij verbetering hoort.
Het frustrerende is dat dat zo moeizaam te aanvaarden is voor mij.
Ik kan daar weer een heel verhaal aanhangen waarom.
Maar het feit ligt daar,het gaat nergens over,dat frustreerd mij ook.
De eetstoorniskliniek.
Daar moet je een pond per week aankomen, na drie weken niet aankomen lig je eruit.
Ik ben daar mijn tweede behandeling een jaar geweest en werd uiteindelijk eruit gezet nadat er voor mij een speciale maatregel gesteld werd.
Ik liep na een jaar met hetzelfde gewicht de deur uit als toen ik binnen kwam.
Triest,heel triest...zo sterk is de controle in mij waardoor ik snel de mazen van de wet zag en dat een jaar kon volhouden.
De eetstoorniskliniek.
Daar moet je een pond per week aankomen, na drie weken niet aankomen lig je eruit.
Ik ben daar mijn tweede behandeling een jaar geweest en werd uiteindelijk eruit gezet nadat er voor mij een speciale maatregel gesteld werd.
Triest,heel triest...zo sterk is de controle in mij waardoor ik snel de mazen van de wet zag en dat een jaar kon volhouden.
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:07
meds ik wild er eigenlijk niet over beginnen, want ik wil Iry niet op stang jagen maar ik neem aan dat ze zelf ook al op zoek is geweest naar info en dat heeft gevonden, seroquel staat er ook om bekend dat de angsten en verwardheid dubbel zo hard terug kunnen komen als je ermee stopt (na langdurig gebruik). Erger dan voorheen dus. Ik vind het gewoon een rotmiddel dat je als het enigszins kan moet zien te vermijden. Daarom zeg ik: overleg nog eens goed met je psych of er een alternatief is.
Ik zegt zeker niet dat ze direct moet stoppen. Maar wel overleggen. En weten wat je slikt. Dan kun je zelf afwegen. Iry is ook geen klein kind dat gewoon moet slikken wat ze voorgezet krijgt.
Ik zegt zeker niet dat ze direct moet stoppen. Maar wel overleggen. En weten wat je slikt. Dan kun je zelf afwegen. Iry is ook geen klein kind dat gewoon moet slikken wat ze voorgezet krijgt.
.
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:08
Is wat Imet zegt , he ..........geef het ene op en de stem in je hoofd verzint er wat anders voor in de plaats ; als je maar dun wordt/ blijft . De stem in je hoofd is slimmer als de therapeuten in je eetstoorniskliniek . ( Meds en mij kan die niet aan )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:11
quote:iry schreef op 28 oktober 2008 @ 02:07:
20 mg meds.
De eetstoorniskliniek.
Yep dat is je ziekte, en dat is diezelfde controle waar je nu mee vecht.
Maar je doorbreekt die cirkel alleen als je gaat leren niet toe te geven en de citalopram en de seroquel kan je daarbij helpen. maar je moet het wel echt willen
20 mg meds.
De eetstoorniskliniek.
Yep dat is je ziekte, en dat is diezelfde controle waar je nu mee vecht.
Maar je doorbreekt die cirkel alleen als je gaat leren niet toe te geven en de citalopram en de seroquel kan je daarbij helpen. maar je moet het wel echt willen
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:11
quote:impala schreef op 28 oktober 2008 @ 02:07:
Iry is ook geen klein kind dat gewoon moet slikken wat ze voorgezet krijgt.Zo zou ze zichzelf wél moeten zien ; een klein kind wat drie maal daags een maaltijd hoort te krijgen en af en toe wat lekkers . Een klein kind wat niks te willen heeft en moet vreten wat de pot schaft omdat,..... daarom . Zou een stuk schelen .
Iry is ook geen klein kind dat gewoon moet slikken wat ze voorgezet krijgt.Zo zou ze zichzelf wél moeten zien ; een klein kind wat drie maal daags een maaltijd hoort te krijgen en af en toe wat lekkers . Een klein kind wat niks te willen heeft en moet vreten wat de pot schaft omdat,..... daarom . Zou een stuk schelen .
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:13
Ik heb mij goed ingelezen in het middel impala.
En uitvoerig besproken met mijn psych.
En ik ben inderdaad geen klein kind.
Ik ben de grootste frustratie voor ieder therapeut denk ik.
He bgb,lekker ding.
Je hebt veel vertrouwen in jezelf en meds! komen jullie anders bij mij intern, dan ben ik er zo vanaf,haha!
En uitvoerig besproken met mijn psych.
En ik ben inderdaad geen klein kind.
Ik ben de grootste frustratie voor ieder therapeut denk ik.
He bgb,lekker ding.
Je hebt veel vertrouwen in jezelf en meds! komen jullie anders bij mij intern, dan ben ik er zo vanaf,haha!
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:15
Als je die controle nou eens ziet als een klein miezerig vals wreed eng mannetje , wat constant bezig is jouw leven zuur te maken en je lichaam af te breken ?
Kun je er dan iets minder trots op zijn dat dát gedeelte het steeds wint ? Kun je dan bedenken dat je tegen dat engbekkie gaat vechten ipv tegen dat veel positiever klinkende controlegedoe ? Controle klinkt te positief . Het IS geen controle , het is wreed , dodelijk , giftig , ongezellig , gruwelijk , en ONCONTROLEERBAAR . Als jij zo goed zou zijn met controles had je die eetstoornis allang in bedwang , hoor .
Kun je er dan iets minder trots op zijn dat dát gedeelte het steeds wint ? Kun je dan bedenken dat je tegen dat engbekkie gaat vechten ipv tegen dat veel positiever klinkende controlegedoe ? Controle klinkt te positief . Het IS geen controle , het is wreed , dodelijk , giftig , ongezellig , gruwelijk , en ONCONTROLEERBAAR . Als jij zo goed zou zijn met controles had je die eetstoornis allang in bedwang , hoor .
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:17
quote:impala schreef op 28 oktober 2008 @ 02:12:
dat zeg ik toch ook,na LANGdurig gebruik. Dus nu nog niet en volgende week ook niet. Maar ik vind beide redenen (trigeren van kotsen en de mogelijke rebound) genoeg om de psych te bellen en het er nog eens over te hebben.
Ik neem aan dat ze gewoon onder controle staat. Bijna alle psychofarmaceutica hebben een rebound effect, vooral anti depressiva.
Ik denk niet dat er middelen zijn met een evengoede werking en minder bijwerkingen. Ik kan me ook nog bedenken dat juist vanwege de bijwerking het middel extra geschikt is voor Iry, ook al denkt ze daar zelf heel anders over. Daarom zijn alcoholisten ook nooit zo te spreken over Disulfiram want dan kunnen ze nl. niet drinken zonder hondsberoerd te worden.
dat zeg ik toch ook,na LANGdurig gebruik. Dus nu nog niet en volgende week ook niet. Maar ik vind beide redenen (trigeren van kotsen en de mogelijke rebound) genoeg om de psych te bellen en het er nog eens over te hebben.
Ik neem aan dat ze gewoon onder controle staat. Bijna alle psychofarmaceutica hebben een rebound effect, vooral anti depressiva.
Ik denk niet dat er middelen zijn met een evengoede werking en minder bijwerkingen. Ik kan me ook nog bedenken dat juist vanwege de bijwerking het middel extra geschikt is voor Iry, ook al denkt ze daar zelf heel anders over. Daarom zijn alcoholisten ook nooit zo te spreken over Disulfiram want dan kunnen ze nl. niet drinken zonder hondsberoerd te worden.
dinsdag 28 oktober 2008 om 02:17
quote:iry schreef op 28 oktober 2008 @ 02:13:
He bgb,lekker ding.
Je hebt veel vertrouwen in jezelf en meds! komen jullie anders bij mij intern, dan ben ik er zo vanaf,haha!Yep . Dan had je Meds voor de goeie gesprekken en mij om puddingbroodjes door een trechter je slokdarm in te douwen .
He bgb,lekker ding.
Je hebt veel vertrouwen in jezelf en meds! komen jullie anders bij mij intern, dan ben ik er zo vanaf,haha!Yep . Dan had je Meds voor de goeie gesprekken en mij om puddingbroodjes door een trechter je slokdarm in te douwen .