Moderator Relaties

26-05-2008 20:06 1888 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

vanwege de nieuwe pijlerverdeling onder de Angels (zie vivapijler), hierbij een nieuw modtopic voor jullie, zodat jullie weten welke Angel nu bij welke pijler hoort!

Dit topic is voor al je verzoekjes, vragen en opmerkingen mbt de relatiepijler. Wil je liever iets per mail vragen, dan ben ik mailbaar via vivaangel5@gmail.com

Forum ze!

Groeten, Angel 5
Welke topic?
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Wat?
lieve angel

kan je mijn topic Help, wat moet ik doen verwijderen?

te herkenbaar.

tnx
Dopey, done!
quote:Capibara schreef op 24 oktober 2008 @ 16:29:

Ik wil niet zeuren ofzo, maar in die link naar de richtsnoeren staat het volgende "De belangrijkste regels zijn dat zij de betrokkene informeren over de publicatie van persoonsgegevens en de gegevens verwijderen als de betrokkene bezwaar maakt tegen publicatie. Ook moeten verantwoordelijken maatregelen nemen om sites met persoonsgegevens te beveiligen." Het gaat dus om persoonsgegevens. Wat elninjoo al zegt: naam, adres e.d. Niet een anoniem verhaal wat iemand hier opschrijft. Ik denk dat het forum meer poten heeft om op te staan als je de regels strikt volgens de letter van de wet toepast dan jullie nu denken.

Overigens gaat het daarbij in de meeste gevallen om topics waarvan de reacties de topicopener niet aanstaan, niet om privacygevoelige gegevens die zo nodig verwijderd moeten worden. Dàt is juist het ergerlijke eraan.

Hallo Capibara,

Op verzoek van Angel 5 reageer ik even. Je hebt gelijk dat wanneer we strikt volgens de letter van de wet de regels toepassen, we niet in alle gevallen over hoeven te gaan tot verwijdering. Alléén, om dit te controleren, moeten we complete gebruikersgeschiedenissen nagaan of een gebruiker privégegevens heeft geplaatst en dit is zodoende nog tijdrovender dan verwijderen.

Overigens kunnen privégegevens ook niet naw-gegevens zijn waardoor een persoon alsnog te achterhalen is (denk aan geboortedata, werkgever, verwijzingen naar woonplaats, etc.).

Met vriendelijke groet,

Sanne Walvisch
Dank je voor je antwoord Sanne, ik wil er toch nog even op reageren. Ik snap dat forummers ook aan andere dingen dan NAW-gegevens herkenbaar kunnen zijn. Forummers kunnen echter zelf hun posts aanpassen, zodat ze alle naar hen herleidbare gegevens kunnen verwijderen. Geen enkele reden dus om een hele draad weg te gooien. Als alleen de topicopener zijn of haar berichten verwijdert blijven de reacties van behulpzame forummers wel staan, zodat ze die niet helemaal voor niets hebben getypt. En als de topicopener in het eerste bericht dan ook nog een korte situatieschets zou geven zonder herkenbare gegevens dan is zo'n draad ook misschien nog nuttig voor anderen met eenzelfde vraag of probleem.

Ik vind 'tijdrovend' niet echt een goed argument eigenlijk. Dan zouden jullie net zo goed meteen met het hele forum kunnen stoppen, dat scheelt pas ècht veel tijd.
Als er dan ook forummers zijn die niet de OP quoten onder het mom van "je weet maar nooit" zou het een optie kunnen zijn Capibara, maar helaas voelt men zich erg vaak geroepen dit te doen. En hoe zit het dan met de reacties waarin TO wordt gequote? Die kunnen alleen door de mods en de forummers zelf worden verwijderd/aangepast. En dat is er ook nog zoiets als auteursrecht. Als jij als plaatser wil dat het geschrevene wordt verwijderd komt dit recht namelijk ook nog om de hoek kijken.
Dat vraag ik mij af. Ik heb ooit een akkefietje gehad met een ander forum, en mijn berichten daar willen laten verwijderen (ook onder het mom van auteursrecht), maar dat lukte echt met geen mogelijkheid. Misschien als ik er een rechtszaak van gemaakt zou hebben, maar dat ging me toch net iets te ver...
Onlangs heb ik een vraag gesteld i.v.m. dit onderwerp en kreeg van de ICT-jurist van de website Iusmentis onderstaand antwoord:

"In principe mag de auteur van een post eisen dat deze wordt verwijderd. Dit in verband met de privacywetgeving, die een poster zeggenschap geeft over bijdragen waar diens naam bij staat.

Bij belangrijke berichten kan het forum ook volstaan met anonimiseren.

"
De berichten waar ik het over had zijn inderdaad geanonimiseerd (mijn gebruikersnaam is verwijderd) omdat er anders geen verband meer tussen de berichten in het forum zou zitten. Niet mijn probleem, vond ik, maar iets anders wilden ze echt niet.
Anonimiseren kan hier niet voor zover ik weet, dus dan blijft er weinig over dan alles verwijderen, idd omdat je zit met allerlei quotes.
Angel gezocht voor Moderatortopic Overige.
We waren er al druk mee bezig achter de schermen

*Angel 5 pakt eindelijk d'r vleugels in

*Graait nog snel strepsils, zakdoeken, deken, citrosan en hoestdrank mee

*Weltrusten!
Beterschap!
Five, Elninjoo (en arwen) zijn op het 'hij wil kinderen ik niet' topic een discussie aan het herhalen uit een gevoelig topic op kinderen. Als het op het eerste topic niet gepast is (four heeft verwijderd) lijk me diezelfde discussie hier ook niet gepast (een raar naar deze TO toe). Bovendien vind ik de door elninjoo gebruikte bewoordingen voor het eerste kindje van de forummer waar het over gaat weer ronduit kwetsend... Het is een openbaar forum, dus betreffende forummer kan hier ook lezen. Kan jij (of een andere angel) svp ingrijpen?
Claire: thanx!

Lika: Ik heb even een melding geplaatst in het topic, nu ingrijpen voelt een beetje als mosterd, dus ik laat het even van TO afhangen. Bedankt voor het melden in elk geval!
Five, ik ben van mening dat het erg bon ton is momenteel om maar op Elninjoo in te hakken. Dat een heleboel vrouwen anders denken over kinderen, wil nog niet zeggen dat Elninjoo geen tegengeluid mag laten horen.

Uiteraard moet ze wel binnen de geldende normen blijven, maar de TO op de Kinderpijler heeft de opmerking niet eens gelezen en nu wordt er hier dramatisch gedaan over de posting van Elninjoo, dat ze zoveel schade aangericht zou hebben. Allemaal zwaar overdreven.

Ik zou het vervelend vinden als Elninjoo op deze manier monddood wordt gemaakt. Ze krijgt zelf de nodige shit over zich heen, maar klaagt bij mijn weten nooit over die reacties. Dit in tegenstelling tot sommige anderen, die niet weten hoe hard ze hier moeten roepen hoe fout Elninjoo weer is geweest in een topic.
@Pinksterbloempje, Elninjoo had gewoon helemaal niet moeten reageren in het topic. Dat zou haar meer sieren. Hoe moeilijk is het nu om uit zo'n topic te blijven als het haar niet aangaat..
Liubi, ik respecteer je mening, maar Elninjoo had wel een serieuze vraag. Ik zou hem daar niet gesteld hebben, maar ik denk niet dat ze er een rel mee wilde schoppen. Ze bekijkt de kwestie kinderen heel afstandelijk en rationeel. Ik denk dat het die houding is die jullie (aanstaande) moeders niet kunnen begrijpen. Ik heb zelf vanuit een bewuste keuze geen kinderen en geloof me, dan kijk je echt anders tegen dat soort kwesties aan.

Het is goed dat de posting is verwijderd en dat Elninjoo zich uit dat topic heeft terug getrokken, maar ik vind de reacties echt een beetje over the top.
@Pinksterbloempje, anderzijds, als je je niet kan inleven in het verlies van een kind, dan heb je in dat topic niets te zoeken. En dan kun je nog een posting maken met een oprechte vraag. Gelukkig had ze al aangegeven dat ze zelf beter een nieuw topic kon opstarten met haar vraag, waar we dan weer in het eindeloze kinderlozen tegen moeders zouden aanhikken.

Nogmaals, gewoon niet in zo'n topic posten als je er niets te zoeken hebt. Zo moeilijk is het niet om er weg te blijven. Er zijn genoeg andere topics waar je wel kunt posten. Het topic was ook onder andere opgestart voor moeders die (onlangs) een kind verloren hebben en nee, niet altijd is er een medische oorzaak voor. Het gebeurt helaas ook wel eens 'vanzelf'.

Einde discussie.
Liubi, ik denk niet dat het aan jou is om een discussie voor gesloten te verklaren, alleen omdat we het oneens zijn.
Hoezo, er is toch geen 'officieel' topic. Heb alleen geen zin meer om te discussieren.

Einde discussie voor mij

ps. snap niet wat er te discussieren valt in/over een topic waar moeders steun en een hart onder de riem zoeken.
quote:liubi schreef op 28 oktober 2008 @ 13:44:

@Pinksterbloempje, anderzijds, als je je niet kan inleven in het verlies van een kind, dan heb je in dat topic niets te zoeken. Liubi, het gaat nu niet over het topic op de kinderenpijler, maar over een topic over iemand die geen kinderen wil. Mutatis mutandis zou iemand van de kinderenpijler wel de laatste moeten zijn die daar Elninjoo komt corrigeren.
Ik heb al combinerend even gelezen waar het nou eigenlijk over ging, want ik heb die discussie tussen Arwen en Elninjoo op "mijn" topic maar met een half oog gelezen totdat Angel5 binnenkwam.

Ik denk dat een ander of nieuw topic een betere plek is om de discussie over prenataal testen en dergelijke te voeren. Ik heb niets meer te zeggen over wat er in de kinderenpijler is gebeurd, en in mijn topic is die discussie gewoon niet zo ontopic (ik heb ook al uitgelegd dat angst voor gehandicapte kindjes bij ons niet zo'n grote rol speelt).

Maar ik ben er niet boos over of zo, ik heb mijn energie gestopt in mijn eigen vraag en de reacties daarop. Ik zou zeggen laat het verder rusten, als Elninjoo of anderen erop door willen gaan open er een algemeen topic over, zodat het niet gericht lijkt tegen bepaalde forumdeelnemers. En in mijn topic zijn wmb alle reacties welkom die betrekking hebben op het kiezen voor wel of geen kinderen.
Honey Bee vindt het nodig om om 20.01 op het topic "zwanger van getrouwde minnaar" iemand een kankerhoer te noemen.

En dat voor een eerste post...

Dubbelnicker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven