Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Zondag niet gespaard, maar heb alsnog 40,00 overgemaakt. Salaris is vandaag gestort en dat is veel meer dan de WW-uitkering die ik vorige maand nog had, dus deze maand hoge bedragen
Ik ben ook weer bij. Deze week eindelijk de 53 weggestreept. 1 januari viel officieel in week 53 dit jaar, dus heb ik die er gewoon ook op gezet. Ik bedenk me nu dat ik dan dus wel een weekje achterloop, want dan zou ik in week 12 eigenlijk week 13 af moeten strepen, maar goed.

Afgestreepte bedragen:

1, 2, 4, 5, 10, 11, 15, 20, 31, 39, 50, 53

Daarnaast doe ik soms nog wat losse euro's in mijn spaarpot, dus bij elkaar toch al zo'n 250 euro gespaard! Ik deed een tijdje vooral de lage bedragen, maar ik probeer nu juist de hoge bedragen weg te strepen. Vorige week 50 en deze week dus 53.
Volgende maand zal hier wel even lage bedragen worden denk ik.... Het is even niet anders. Al hoop ik dat het meevalt. Oftewel dat mijn salaris hoger is dan ik nu denk.... Maar aangezien ik deze maand ziek was en dus alleen basissalaris krijg zonder toeslagen van uren buiten de kantoortijden zal het wel tegenvallen
Net een gepimpte kast verkocht €50,-, euroclix uit laten betalen €25,-, poetsgeld €25,-, spaarkaarten koffiezegels AH voor in totaal €10,- korting op boodschappen, zegelboekje ingeleverd €26,-.

Gaat lekker zo, moet ook wel want van mijn loon gaat het nu ff niet lukken.
net week 41 over gemaakt en loop nu dus een weekje voor. Er komt vast nog wel een duurdere tijd aan waarin ik even niks spaar.

Nog steeds spullen aan het kopen nu ik in mijn nieuwe huisje zit. En nee een nieuwe wok heb ik ook nog niet...

Aan de ene kant vind ik het erg leuk om te kopen, maar door deze manier van sparen hou ik mijzelf nog aardig in bedwang, plus het feit dat ik ook niet wil dat ik straks in een woning vol met troep zit.

Een leuk hoekje met nieuwe kaarsen komt in het najaar wel weer... Nu eerst lekker van de lente gaan genieten

Ben ook wel een beetje nieuwsgierig geworden naar die euroclix, schiet dat sparen ook lekker snel op?
Saartje, ligt er een beetje aan hoeveel je ermee doet, als je veel online bestellingen doet kan het hard gaan met je clix. Ikzelf zit nu na iets meer dan een jaar aan de 10.000 clix (150 euro als je het laat uitbetalen). Mocht je lid willen worden is het misschien leuk om het via 1 van de leden hier te doen, die persoon verdient er dan ook nog wat aan :-)

Ik doe trouwens niet mee met deze challenge maar lees jullie graag. Ik heb zelf een spaarblik waar ik eind van de week het kleingeld ingooi wat we overhebben, geen idee dus hoeveel er nu in zit
Ik heb nu vast mijn spaarpot bijgevuld. Morgen gaan we uitgebreid ontbijten en 's middags naar het strand. Voordat ik mijn geld uitgeef, eerst wat in de spaarpot

Deze week €11,00 in de spaarpot (week 46). Ik heb 3 fb-verkopen gedaan, twv €9,00. De overige 2euro heb ik zelf bijgelegd

Ik doe bij euroclix altijd mee met de panelonderzoeken. Soms is er een paar dagen niks soms 2 op een dag. Ik heb nu in 3 weken zo'n 1100 clix, iets meer dan 10 euro. Rijk wordt je er dus niet van, maar het is een leuk extraatje. Als je mee wil doen mag je me een pb sturen als je wilt dan stuur ik je een uitnodiging.
Ik spaar trouwens door tot onze vakantie en dan wil ik de clix uit laten betalen
Ik kan jou helaas geen privéberichtje sturen ah31,

heb er nu een naar bieno gestuurd. Het klinkt op zich wel grappig, een leuk extraatje.
Saartje, je hebt een pb terug!

Heeft iedereen een doel voor de spaarchallenge trouwens? Ik zag volgens mij bij sommige al een vakantie voorbij komen?
Ik heb trouwens ook een spaarrekening geopend om de rekening af te toppen op een mooi rond bedrag. Ik mag van mezelf elk kwartaal (is een kwartaalrekening) e-books (of boeken) kopen van dat geld.
Ik spaar mijn geld (ong €340,00) voor een dagtrip in december.
Ik heb vandaag het challenge geld ''aangeraakt''. Ik heb er nieuwe kleding van gekocht. Ik begin nu gewoon opnieuw. Haha.

Ik had er ook nog geen doel voor. Nu mezelf even flink verwend . En ik ben nog niet klaar. Haha. Ik heb nog schoenen nodig :O
quote:bieno schreef op 26 maart 2016 @ 21:40:

Saartje, je hebt een pb terug!

Heeft iedereen een doel voor de spaarchallenge trouwens? Ik zag volgens mij bij sommige al een vakantie voorbij komen?Niet echt een spaardoel hoewel ik het in mijn hoofd al 100x heb uitgegeven Waarschijnlijk in december een weekendje weg met mijn puberdochter. Maar kan ook dat ik, het tot dan gespaarde deel, bij onze zomervakantie leg.
Dank je Bieno! Ik heb mij aangemeld.

Ik gebruik dit geld om te gebruiken voor onverwachte noodzakelijke uitgaven in de toekomst als buffer. Omdat het niet echt een leuk doel is, is het juist extra leuk om dan wel op een leuke manier te kunnen sparen.

Wat fijn ladenkastje, bij mij geeft het juist extra motivatie om door te gaan als ik mij tussendoor mag belonen van mijzelf. Geniet er van!
Ik gebruik het geld om de hypotheek versneld af te lossen, zodat onze maandlasten in de toekomst lager zijn.
Ik ben net begonnen met rijlessen en wil het gespaarde geld gebruiken voor een autootje. Daar zal ik nog wel wat meer voor nodig hebben, maar het is een leuk begin.
Wij gebruiken het in over een paar jaar de keuken en badkamer te verbouwen
Ik wil het geld gebruiken om voor als ik en mijn vriend gaan trouwen.. Had vorig jaar ook al wat extra op zij gezet daarvoor.
Vandaag 16 euro voor de challenge overgemaakt, zit nu op 128,50. Mijn geld gaat volgend jaar naar mijn jaarlijkse april stedentrip met beste vriendin.
Ik heb gisteren 51,00 overgemaakt, totaal 424,00. Ik heb nu een tijdelijke baan, mocht ik weer werkeloos raken, dan heb ik niet zolang WW meer. Ik spaar voor die periode, maar hopelijk is dat niet nodig. Dan blijft het gewoon op de rekening staan en ga ik volgend jaar weer verder.
quote:saartje- schreef op 27 maart 2016 @ 10:07:

Dank je Bieno! Ik heb mij aangemeld.

Ik gebruik dit geld om te gebruiken voor onverwachte noodzakelijke uitgaven in de toekomst als buffer. Omdat het niet echt een leuk doel is, is het juist extra leuk om dan wel op een leuke manier te kunnen sparen.

Wat fijn ladenkastje, bij mij geeft het juist extra motivatie om door te gaan als ik mij tussendoor mag belonen van mijzelf. Geniet er van!

Zeker lekker. En het geeft motivatie!

Ik begin nu gewoon opnieuw.

Krijg ook meer salaris vanaf deze maand dat scheelde ook.

Nu even niets meer kopen qua kleding e.d. Hahaha.
51 erbij!
2 dagen te laat, maar zojuist € 7,- overgemaakt. Is een lage deze week, volgende week weer een hoog bedrag.

Heb nu € 325,- extra gespaard. Voelt toch lekker ????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven