Napraattopic 58

24-03-2016 18:06 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Hayek schreef op 31 maart 2016 @ 21:37:

Maar serieus....waar staat in godesnaam dat crossquoten niet is toegestaan? Of is dat zo'n regel die je maar moet raden?Wat is crossquoten?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
tvp
quote:feow schreef op 31 maart 2016 @ 21:42:

[...]

Wat is crossquoten?Een quote uit een topic in een ander topic plaatsen.
Oh dear, how sad, never mind.
In casu haalde ik een post uit actueel aan in dit topic om er wat commentaar op te leveren. Dat is blijkbaar niet toegestaan.
quote:Hayek schreef op 31 maart 2016 @ 21:47:

In casu haalde ik een post uit actueel aan in dit topic om er wat commentaar op te leveren. Dat is blijkbaar niet toegestaan.Nee, quoten van een OP deed je. Mag nooit, ook niet in hetzelfde topic.
Ah, quoten uit de OP mag idd niet.
Life is short. Eat dessert first.
Het waarom niet is mij ook niet duidelijk. Heb er ook wel eens een waarschuwing voor gehad en moet echt opletten het ongemerkt niet nog eens te doen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Rocinante schreef op 31 maart 2016 @ 21:49:

[...]

Nee, quoten van een OP deed je. Mag nooit, ook niet in hetzelfde topic.Je hebt gelijk, ik ben scheel.
In dit topic is het juist wel toegestaan om te melden dat ik het oneens ben met die regel, toch?
quote:Hayek schreef op 31 maart 2016 @ 21:54:

In dit topic is het juist wel toegestaan om te melden dat ik het oneens ben met die regel, toch? Geen idee. Persoonlijk vind ik zeuren dat regen nat is weinig zinvol. Trek een jas aan
quote:SuzanneSuus schreef op 31 maart 2016 @ 18:06:

[...]

Hoe lang liep dit nou al? De hema heeft prima betaalbaar gereedschap, maar dat is mosterd nu hè?

Ik kon hem eerst niet tillen, maar spieren zijn ook wat meer getraind. Na drie dagen lukte dat wel.

Moest alle schroeven nog aandraaien. Tang kost 20 euro. Dus even gewacht totdat veel-gereedschap-bezitter terug van vakantie was.

In eigen gereedschapkist zit een zak van ALLE sleuteltjes bewaard. Nog even gekeken en daar zat iets in om de moer vast te zetten.

Het paste precies. Ja, voor 2 moeren meer dan genoeg.

Meestal is het genoeg om aan anderen uit te leggen wat er moet gebeuren en het plan van aanpak is klaar. Ik was niet zeker of het wel goed zou gaan. Ik dacht van de week nog dat ik het fout had gemonteerd, maar is goed.

Nou, ik heb ooit een fitness apparaat met alleen een Japans/ Franse beschrijving gemonteerd.

Heeee. ik zit een opname van Galileo seizoen, aflevering 1 te kijken. Hoe je met een banaan een scherm van je telefoon krasvrij kan maken.
Maar quoten uit een ander topic mag ook niet, alleen linken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:Rocinante schreef op 31 maart 2016 @ 21:56:

[...]

Geen idee. Persoonlijk vind ik zeuren dat regen nat is weinig zinvol. Trek een jas aan

Good point. Anderzijds vind ik dingen aannemen omdat het nou eenmaal zo is ook een beetje zwak.

Van mij mag je overigens m'n quote in het mod-topic weghalen. Als je geen zin hebt, kan ik je ook geen ongelijk geven.
quote:simbalabimba schreef op 31 maart 2016 @ 21:56:

Maar quoten uit een ander topic mag ook niet, alleen linken.Waar staat dat?
quote:Hayek schreef op 31 maart 2016 @ 21:59:

[...]

Good point. Anderzijds vind ik dingen aannemen omdat het nou eenmaal zo is ook een beetje zwak.

Van mij mag je overigens m'n quote in het mod-topic weghalen. Als je geen zin hebt, kan ik je ook geen ongelijk geven.
Ja, dat is anders ook verwarrend. Spagetty topic.

Welterusten ... ik ben er aan toe. Ik maak teveel fouten met de vingers op de toetsen.
Je mag wel stukjes quoten (in dat betreffende topic) uit de OP alleen niet de hele OP.

Maar je mag nooit quoten uit een ander topic, dan mag je alleen linken.
quote:Hayek schreef op 31 maart 2016 @ 21:59:

[...]

Waar staat dat?

Huisregels:

m. Onnodig quoten.

Quoten van tekst moet een functie hebben: je maakt met een quote duidelijk op welk bericht je reageert. Het quoten van een hele openingspost is niet toegestaan: het is immers logisch dat je reageert op de openingspost. Een bericht van een andere gebruiker kopiëren naar een ander topic is niet toegestaan. Het verwijzen naar een bericht in een ander topic door het plaatsen van een link is wel toegestaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dit dus:

Voorbeeld

Als voorbeeld een stukje spaghetti code in BASIC. Het programma print van de nummers 1 tot en met 10 het kwadraat op het scherm. Merk op dat in de code geen gebruik wordt gemaakt van inspringingen, en dat de GOTO statements een afhankelijkheid van regelnummers hebben. Let ook op de grillige manier waarop de lijn van uitvoering van het ene gedeelte van de code naar het andere springt.

10 i = 0

20 i = i + 1

30 PRINT i; " squared = "; i * i

40 IF i >= 10 THEN GOTO 60

50 GOTO 20

60 PRINT "Program Completed."

70 END

De volgende code is geschreven in een meer gestructureerde stijl. Het programma loopt netjes van boven naar beneden de instructies af en er zijn inspringingen gebruikt om de herhalingen aan te geven.

10 FOR i = 1 TO 10

20 PRINT i; " squared = "; i * i

30 NEXT i

40 PRINT "Program Completed."

50 END

Bij een grotere hoeveelheid code vormt spaghetticode snel een probleem, dat aanzienlijke onderhoudskosten met zich mee kan brengen.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 31-03-2016 22:07
Reden: Anders krijg je LEESfouten. ;-)
% gewijzigd
Schrijf dat eens in C
Pascal ken ik wel, maar is wel long ago. Maar ik weet niet waar het boek is.

=
quote:Nouschi schreef op 31 maart 2016 @ 22:02:

[...]

Huisregels:

m. Onnodig quoten.

Quoten van tekst moet een functie hebben: je maakt met een quote duidelijk op welk bericht je reageert. Het quoten van een hele openingspost is niet toegestaan: het is immers logisch dat je reageert op de openingspost. Een bericht van een andere gebruiker kopiëren naar een ander topic is niet toegestaan. Het verwijzen naar een bericht in een ander topic door het plaatsen van een link is wel toegestaan.Cool...dat staat alleen in de mobiele huisregels. Als je de huisregels op een pc of laptop bekijkt, ontbreekt dat gedeelte.
quote:Hayek schreef op 31 maart 2016 @ 22:14:

[...]

Cool...dat staat alleen in de mobiele huisregels. Als je de huisregels op een pc of laptop bekijkt, ontbreekt dat gedeelte. Nee, is ook op laptop te zien.

Waarom geef ik toch altijd weer dat toetsenbord een douw terwijl je gewoon wéét dat de TO haar gelijk in beton heeft verankerd?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:simbalabimba schreef op 31 maart 2016 @ 22:20:

[...]

Nee, is ook op laptop te zien.

Hm....

l. Linken naar illegale sites/zaken (zoals illegale downloadsites).

m. Onnodig quoten. Quoten moet een functie hebben: je maakt met een quote duidelijk op welk bericht je reageert. Ook het quoten van een hele openingspost is niet toegestaan: het is immers logisch dat je reageert op de openingspost.

n. Het plaatsen van enquêtes, marketing-, studie- en schoolonderzoeken en oproepjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven