man en dochter samen douchen

09-11-2008 20:19 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en zijn dochter (8) staan samen onder de douche.

Hij was haar niet hoor, dat doet ze helemaal zelf alleen haar haartjes wast hij.

Ik zei dit toevallig van de week tegen een vriendin van me em die vond het niet kunnen..

waar trek je de grens,. wanneer ga ik er wat van zeggen?

Ik maak me overigens helemaal geen zorgen what so ever

Zij is mijn stiefdochtertje en woont bij haar vader en mij.

Ik douche ook niet samen met mijn zoon 7 maar was wel zijn haartjes en ga dan weg
Jee, als je al niet meer met je eigen kind kunt douchen...
Niets mis mee toch? Ik word zó moe van al die paranoide reacties wanneer vaders en kinderen bloot bij elkaar zijn. Niet in elke kerel zit een stiekeme pedofiel. Zelfs al zou hij haar wél wassen....

Wat is er mis mee?
Ik douche met mijn zoon van 5 en zal dat straks ook doen als hij 6 is, en als hij 7 is ook en als hij nog wil op zijn 8e ook.

Ik snap het probleem niet zo.

Of is het omdat hij een man is?
Tsss, als dat al niet meer kan. Ik douche altijd met mijn 2 zoontjes, en mijn man ook. En ze gaan ook samen in bad, of mag dat ook niet? Het is pas raar als je het zelf raar vindt, niet als een ander het raar vindt.
Of is er een reden om het raar te vinden....? Dan is het idd raar.
Ik vind het eerder dubieus dat jij er een topic over opent. Ik bedoel, ergens heb je dan toch twijfels naar je eigen man toe, of ben ik nou gek?
Als vroeger mijn vader in bad zat (en dat was in het weekend elke dag eigenlijk wel), dan dook er altijd wel een kind bij, een van mijn broers of ik. Ik denk dat ik een jaar of 10 was dat ik dat ook nog steeds deed. Gezellig, samen met een boek/tijdschrift in bad zitten.

Hier thuis zitten we vaak met zijn vieren in bad (zoontjes zijn 3,5 en 1), maar dat wordt wel wat krapper ondertussen. Oudste zoon doucht ook met oma als hij daar logeert en met opa als hij bij hem logeert. Afspraak is, dat als kind aangeeft dit niet meer te willen, hij niet hoeft. Zolang hij het juist gezellig vindt, gewoon lekker blijven doen.
Sommige mensen zoeken dus overal iets achter.

Zodra je stiefdochter op zichzelf wil douchen geeft ze dat wel aan. Ook zou het kunnen dat je man het niet meer wil omdat hij zich er minder prettig bij voelt... is allemaal gevoelsmatig.

Straks kan er niets meer...
Ik zou me niet gek laten maken door wat anderen zeggen. Het is toch alleen maar leuk om samen te douchen? Ik hoop dat mijn zoon op die leeftijd ook nog met mij wil badderen of douchen.

Wat een gedoe allemaal zeg, broer en zus mogen niet samen badderen, vader en dochter niet.
quote:missdingeling schreef op 09 november 2008 @ 20:19:

waar trek je de grens,. wanneer ga ik er wat van zeggen?

De grens trek jij niet maar zijn dochter. Je gaat er wat van zeggen als dochter tegen jou zegt het niet meer te willen, maar dat niet tegen vader wil zeggen (uit angst te kwetsen).
Met opa zou ik wat meer moeite hebben overigens. Maar dat komt meer omdat ik het in de eerste graad wel heel normaal vind, maar ' verder van huis' niet op prijs zou stellen, gewoon omdat je kind en opa niet met elkaar verbonden zijn zoals een moeder / vader en kind.
Ik heb dan nog geen kinderen, maar waarom zou dit niet kunnen?

Waarom is het vreemd dat een vader en zijn dochter samen onder de douche staan...

Waarom vind je vriendin het eigenlijk vreemd...heeft ze dat ook gezegd?
Wat een flauwekul. Natuurlijk kan dat wel. Vertrouw je je eigen vriend niet ofzo? En als je hem wel wantrouwt....vraag hem dan? Ga op onderzoek.

Maar op zich is er niks geks aan hoor, als een vader met een dochter doucht.
quote:dufty schreef op 09 november 2008 @ 20:29:

Ik vind het eerder dubieus dat jij er een topic over opent. Ik bedoel, ergens heb je dan toch twijfels naar je eigen man toe, of ben ik nou gek?

Ik denk van niet hoor.. Als je b.v. van een goede vriendin zoiets te horen krijgt ga je weleens twijfelen aan hoe je dingen doet...

Niet iedereen is super zeker van zichzelf.
Ik heb hier jaren geleden eens met een Marokkaanse vriendin over gesproken. Zij vond het niet normaal en eigenlijk niet kunnen. Ik vond het wel normaal en wel kunnen. Na wat langer praten, kwamen we erachter dat zij haar ouders nooit (echt nooit!) naakt had gezien toen zij opgroeide. Dat was bij hun thuis gewoon taboe. Bij mij thuis was het heel normaal. Niet dat we allemaal altijd bloot liepen, maar je kwam per ongeluk wel eens de badkamer ingelopen als iemand net onder de douche uitstapte oid en daar werd nooit moeilijk over gedaan. Wat ik maar wil zeggen is dat je achtergrond ook erg veel invloed kan hebben op hoe je tegen dit soort dingen aankijkt.

Ik heb mij naar aanleiding van dit gesprek ook wel eens afgevraagd hoe normaal vrij zijn is. Ik heb uiteindelijk besloten dat kinderen zelf altijd aangeven wanneer ze er geen prijs meer op stellen en op dat moment moet je als ouders een streep trekken en ze hun privacy gaan gunnen. Tot die tijd lijkt er mij niet zo heel veel aan de hand.
Volgens mij zegt TO ook dat zij zich er geen zorgen over maakt, in de openingspost.
Ik snap de vraag wel...waar ligt de grens.

Een ex van mij...is een naturist. Oke, moet kunnen, ieder zn ding. Zijn dochter was ook zo opgevoed, en was op het moment van onze relatie 15 jaar, woonde bij haar moeder. Vader en dochter sliepen vanuit het 'gezellig en knus' idee nog steeds regelmatig in 1 bed...NAAKT, want naturistisch. (Niet als ik er was,...dan lag ik er ) En ja..ik had daar serieus mijn bedenkingen bij toen ik dat hoorde...

Maar dan was ik ook preuts zeker?
Ik snap wel dat je gaat twijfelen als iemand dat zegt en het niet je eigen kind is. Dan denk je misschien dat iets wat jij altijd normaal hebt gevonden wellicht wel helemaal niet normaal is.
Ik heb mijn ouders nooit naakt gezien. Wij waren niet van het blootlopen. Maar tot en met mijn negende ofzo waste mijn vader of moeder de haren van mij en van broer. Ze waren dan zelf niet naakt.
Nou Lady, daar zeg je iets.

Ik geloof dat ik daar ook wel mijn bedenkingen bij zou hebben. Een meisje van 15 is tegenwoordig al geen kind meer en naakt bij haar vader in bed....ik weet het niet hoor.
Nou ,ik vind het wel een beetje een rare reactie van je vriendin,beetje bekrompen,eigenlijk. Ik vind haàr eerder een "zieke geest "hebben als ze direct haar vraagtekens plaatst bij `samen douchen.

Hier in huis gaat mijn man ook met de kinderen onder de douche ,mijn dochter gaf zelf aan dat ze ernà wel zou gaan douchen toen zij zichzelf te oud vond worden. (ong 9 jaar was ze toen denk ik)

De oudste kinderen zijn nu gewoon te groot ,-en dan bedoel ik qua ruimte in de douchecel - aan het worden om met hun vader (of mij) tegelijk te douchen ,maar vinden het nog wel fijn om te worden afgedroogd !
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 20:33:

Met opa zou ik wat meer moeite hebben overigens. Maar dat komt meer omdat ik het in de eerste graad wel heel normaal vind, maar ' verder van huis' niet op prijs zou stellen, gewoon omdat je kind en opa niet met elkaar verbonden zijn zoals een moeder / vader en kind.Ik moest ook even wennen aan het idee van mijn zoon in bad met mijn schoonmoeder. Maar hij is daar 1 dag per week (en regelmatig vaker) en als zij ging douchen, moest en zou hij meegaan (echt, tot huilen aan toe waarom hij niet mocht douchen). Ja, waarom zou je dan weigeren. Hij is het hier ook gewend, dat we vaak samen in bad zitten of onder de douche staan. Als ik in het weekend 's morgens denk even rustig te douchen en mijn haar te wassen, duikt er wel weer een apie bij me onder de douche, zeker sinds hij zichzelf uit kan kleden
Hebben jouw schoonouders dat vooraf dan wel aan jou gevraagd? Ik zou het nl niet op prijs stellen als ik dat achteraf zou horen.

Overigens vind ik zelf ' tot huilens aan toe' geen reden om iets dan maar wel te doen, maar goed, dat is heel persoonlijk denk ik....
quote:nummerzoveel schreef op 09 november 2008 @ 20:34:

Ik heb hier jaren geleden eens met een Marokkaanse vriendin over gesproken. Zij vond het niet normaal en eigenlijk niet kunnen. Ik vond het wel normaal en wel kunnen. Na wat langer praten, kwamen we erachter dat zij haar ouders nooit (echt nooit!) naakt had gezien toen zij opgroeide. Dat was bij hun thuis gewoon taboe. Bij mij thuis was het heel normaal. Niet dat we allemaal altijd bloot liepen, maar je kwam per ongeluk wel eens de badkamer ingelopen als iemand net onder de douche uitstapte oid en daar werd nooit moeilijk over gedaan. Wat ik maar wil zeggen is dat je achtergrond ook erg veel invloed kan hebben op hoe je tegen dit soort dingen aankijkt.

Ik heb mij naar aanleiding van dit gesprek ook wel eens afgevraagd hoe normaal vrij zijn is. Ik heb uiteindelijk besloten dat kinderen zelf altijd aangeven wanneer ze er geen prijs meer op stellen en op dat moment moet je als ouders een streep trekken en ze hun privacy gaan gunnen. Tot die tijd lijkt er mij niet zo heel veel aan de hand.

Helemaal waar. Vroeger werd er bij ons thuis ook altijd heel panisch en geheimzinnig gedaan over naakt. Ik kan er (daardoor) nu nog niet helemaal vrij mee omgaan. Je zult mij nooit in een sauna zien en heb grote moeite met bijvoorbeeld gezamenlijke kleedruimtes bij zwembaden.

Ik heb me voorgenomen hier bij mijn zoontje heel anders mee om te gaan, ik wil hem niet meegeven dat je naakte lichaam iets is om je voor te schamen.

Zoals al eerder gezegd denk ik dat het stiefdochtertje van TO vanzelf wel aan geeft wanneer ze niet meer met haar vader wil douchen.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven