Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Nog geen hurray

Later is nu
Ik wacht ook hoor, word ook heel erg ongeduldig van het wachten op hurrays.....
quote:Dreamer schreef op 17 april 2016 @ 18:14:

Maar goed, in Deventer: je gaat vanaf de Brink de Kleine Overstraat in (zo ongeveer ter hoogte van de Waag op de Brink) Dan kom je eerst wat tweedehandswinkels tegen en dan ter hoogte van de zijstraat rechts aan je linkerhand een winkel.. Dé winkel. Ik heb geen idee meer hoe die heet

AlternoteThank you
Aneso, welkom hier! En leuk dat je het Postcrossen weer hebt opgepakt na zoveel jaren!

Wat gaaf moonlightdreamer, dat je naar Deventer gaat! Je moet je portemonnee niet vergeten mee te nemen hoor. (het liefst zou je daar de hele winkel leegkopen...)

En ik heb vanmiddag ook nog weer een paar kaartjes gekocht. Ik moest nog naar de boekhandel aan het Akerkhof om een verjaardagscadeautje te kopen en toen kreeg ik ineens een afwijking naar rechts in mijn loopje dus kwam ik bij de kaartjes langs. En toen heb ik deze gekocht (= foto, kleuren zijn niet perfect):

Wat een lief kaartje is dat zeg!!

Ik heb een budget labellei! Weet niet wat een kaartje gemiddeld kost daar haha
Ik weet de prijs ook niet meer per kaartje. Maar volgens mij was het wel 10 halen 9 betalen.
Dat scheelt alweer haha
Ja ze hebben zo'n actie, en de kaartjes zijn een euro p.s. Ik ben er twee keer geweest, en twee keer met 30 kaarten weggegaan.... En geloof me, moet me dan heel erg inhouden want je ziet genoeg leuke dingen!

Ik heb helaas nog geen hurrays, hopelijk komen die snel zodat ik vanuit Wenen kan sturen. Ben overigens nog niet weg hoor, ga morgen die kant op!

Dreamer al een hurray inmiddels?
Nee, nog geen hurray

maar ach.. nu heb ik toch geen tijd meer voor sturen. De kaartjes en tapejes zijn weer van tafel opgeruimd en ik ben een spannend boek aan 't lezen. Nog 100 pagina's, ik kon 'm gisteren met moeite wegleggen, liefst was ik doorgegaan. Nu er natuurlijk de hele nacht over gedroomd.

Wat een lief kaartje, Labellei! Ik heb nog een film over het Noorderplantsoen. Ook over de natuur enzo.
Later is nu
Doen we samen een hurraydans dreamer?

Gezellig
Later is nu

Nu hopen dat het werkt
Dat kaartje komt ook van een film over het noorderplantsoen Dreamer.

En ik wil vandaag ook weer een Hurray. Gewoon, omdat het kan.
Ik moet die film nog steeds kijken
Later is nu
Over filmpjes gesproken... Ik zie nu op een postcrossingblog dat de Ierse post een documentaire heeft gemaakt over hun nationale postkantoor. Ze hebben ook de meeting van een paar zwaarverslaafde postcrossers gefilmd, erg grappig. Postcrosser met stalen gezicht "we're serious". Hahaha!

Ongeveer halverwege het filmpje:

http://www.rte.ie/player/ ... he-gpo-30003923/10549881/
2 hurray's! Het meiske is in 5 dagen naar Tsjechië gezwommen. Een stukje diep is na 25 dagen in Taiwan aangekomen Tsjechië was heel blij, Taiwan zei toch in elk geval 'thanks'.
Later is nu
quote:Snorhaar schreef op 18 april 2016 @ 18:30:

Over filmpjes gesproken... Ik zie nu op een postcrossingblog dat de Ierse post een documentaire heeft gemaakt over hun nationale postkantoor. Ze hebben ook de meeting van een paar zwaarverslaafde postcrossers gefilmd, erg grappig. Postcrosser met stalen gezicht "we're serious". Hahaha!

Ongeveer halverwege het filmpje:

http://www.rte.ie/player/ ... he-gpo-30003923/10549881/

Ik zal het filmpje straks even bekijken, maar ik moet nu al lachen om die zwaarverslaafde Postcrossers.

Wat fijn dat je 2 Hurrays had Dreamer!

Hier is het stil. En dus SAAI!!!
Mmm die dans heeft bij jou dus wel gewerkt... Nog helemaal niks..

Lab laat je je magische voetjes is zn werk doen
Hier ook nog niets! Ben inmiddels in Wenen, in hotel post en tegenover hrt hotel zit een postkantoor en een brievenbus. Ik zit dus met smart op hurrays te wachten zodat ik hier af en toe iets kan versturen. Heb vlakbij het hotel al een erg leuk rek met kaarten gespot. Het moet nu gewoon!
Grappig filmpje van die Ierse postcrossers. Zou één van die mannen onze Fisherman zijn?

HappyOwl, ik duim voor hurray's voor jou (en alle anderen die daarop wachten)! Veel plezier in Wenen!

Mijn molen is na 65 dagen toch nog gearriveerd in China. Nou ja, beter laat dan nooit. Daar staat wel tegenover dat ik weer een nieuw zorgenkindje heb. Vorige week maandag een kaartje op de bus gedaan naar een Nederlandse. Die zou nu toch wel eens aangekomen moeten zijn.

En ik kwam net op de PC-site iemand tegen die gewoon meer dan een half jaar lang naar iedereen de bedankfoto van haar huwelijk heeft gestuurd. Een kaartje met een degelijk bruidspaar erop en dan erop gedrukt "Thank you!". Proest, wie zit daar nou op te wachten?
Ik heb inmiddels mijn tweede hurray binnen, yay. En dat kaartje is al twee keer favoriet..Ze, een poolse, was er erg blij mee..het hielp ook mee dat mijn kaart een illustratie was van een poolse kunstenaar geloof ik. Maar goed, nog niet mijn eerste kaart ontvangen helaas... gedulddd..

Ik duim voor hurrays voor iedereen
aan het typen...
@Rivka ik had hetzelfde. 2 kaarten naar almere kwamen beide niet aan. 2 nieuwe gestuurd en die kwamen wel de volgende dag aan.

Wens iedereen veel Hurrays toe
quote:-Rivka- schreef op 18 april 2016 @ 22:33:

Grappig filmpje van die Ierse postcrossers. Zou één van die mannen onze Fisherman zijn?

HappyOwl, ik duim voor hurray's voor jou (en alle anderen die daarop wachten)! Veel plezier in Wenen!

Mijn molen is na 65 dagen toch nog gearriveerd in China. Nou ja, beter laat dan nooit. Daar staat wel tegenover dat ik weer een nieuw zorgenkindje heb. Vorige week maandag een kaartje op de bus gedaan naar een Nederlandse. Die zou nu toch wel eens aangekomen moeten zijn.

En ik kwam net op de PC-site iemand tegen die gewoon meer dan een half jaar lang naar iedereen de bedankfoto van haar huwelijk heeft gestuurd. Een kaartje met een degelijk bruidspaar erop en dan erop gedrukt "Thank you!". Proest, wie zit daar nou op te wachten?

Wauw, dat is wel heel erg inderdaad!

Ik kwam laatst op de PC-site iemand tegen die in principe alleen maar tekeningen van haar dochtertje (kleuter) verstuurt. Wel aangepast op het profiel, dus iemand die katten wil krijgt een getekende kat, iemand die cityviews wil krijgt getekende huizen, etc. De Postcrosster verstuurt alleen gewone kaarten als mensen expliciet in hun profiel hebben vermeld dat ze geen zelfgemaakte kaarten willen ontvangen.

En inderdaad... onze Fisherman, hij was vast wel bij die meeting aanwezig. Kan niet anders!

HappyOwl, veel plezier in Wenen! Ik zie het al helemaal voor me hoe jij smachtend naar die brievenbus kijkt en ondertussen constant jouw mail checkt op Hurrays. Gelukkig kun je in Wenen natuurlijk wel terecht bij "die Konditorei" voor het broodnodige troosteten. Hopelijk krijg je snel een Hurray!

Moonlightdreamer, ook voor jou hoop ik op een snelle Hurray!

Wat leuk Rozea, dat je al een tweede Hurray had. Sterkte met wachten op de postbode.

Ik mag niet klagen want ik had gisteravond nog 2 leuke en enthousiaste Hurrays: de koffie is (nog steeds dampend heet) in Tsjechië aangekomen en de bloemetjes zijn in Zweden beland.

Heb (uiteraaaaard) weer 2 nieuwe adressen aangevraagd:

Duitsland: krijgt een paard

Maleisië: krijgt waarschijnlijk een cityview.
Speciaal voor HappyOwl en voor iedereen die staat te springen om Hurrays :

Een Weense wals/Hurrayendans:

Onder leiding van:

OMS, die bedanktkaartjes van een huwelijk. Wat érg! Die van die tekeningen vind ik dan wel weer geinig.

Hier nog geen adressen aangevraagd, zou ze haast aan HappyOwl overdoen, maarja.. daar heb je dan weinig aan voor jezelf he? Jammer zeg, dat je daar zo mooi post-centraal in Wezen zit te zijn. Wat moet je nou met je tijd doen? Toch niet Wenen in ofzo?

Veel plezier!

Ik heb trouwens tegenover man dé reden gevonden waarom ik in een nieuwe stad éérst een kaartenwinkel in moet: Op de kaartjes zie je welke bezienswaardigheden zo'n stad heeft!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven