***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Hrmpf, ik geloof dat Hugo ineens heel kieskeurig aan het worden is met eten. Eerst was hij een alleseter, op kip kerrie na. (vind ik zelf ook niet lekker!) Vanavond aten we pasta bolo met courgette en champignons, maar hij heeft dus netjes het merendeel van zijn courgette en champi's laten liggen!

Ook met fruit gaat het net zo. Eerst vonden ze werkelijk alles lekker, maar nu ineens niet meer. Steijn wil geen peer, mango en aardbeien meer (eerst vloog hij zijn bord aan als hij het kreeg) en Hugo wil ineens geen mango meer. Dit slaat nergens op, want ze hebben het altijd erg lekker gevonden!

Herkenbaar voor iemand? Wat moet ik doen? Ik was juist zo blij dat het zulke goede eters waren...
Wat betreft het avondeten hier gelukkig geen probleem, maar fruit dus wel. Kiwi's waren eerst favoriet, maar hij eet ze nu niet meer (en voeg daar alle andere fruitsoorten behalve banaan aan toe). Ik bied het nu steeds aan, maar het begint me wel wat te irriteren.
Muis, heel herkenbaar. Finn is ook het ene moment een hele goede eter en het volgende moment eet hij niks. Gaat vanzelf wel weer over.

Finn eet thuis nooit fruit, terwijl hij op de creche wel braaf alles eet. Groepsdruk denk ik. Hmm, op de creche had een kind roodvonk. Hoop dat Finn het niet krijgt. We zeiden nu net een paar dagen dat hij weer een hangend oog krijgt. Dat heeft hij vaker voordat hij ziek wordt. Maar hij is zo vreselijk vrolijk en actief dat ik er niet in geloof.

Hier trouwens nooit zoet op brood. Hij weigert alles. Wil alleen kaas en ham. Lekker makkelijk.

Als tussendoortje geef ik vaak van die kinderkoekjes, maar dan die zonder suiker, of rijstwafels. En rozijntjes als ik eraan heb gedacht ze mee te nemen / mee te vragen vanuit NL.
Hier ook ineens de kiwi's uit de gratie. Gelukkig gaat de rest van het fruit goed, maar vooral appel, peer en banaan. Avondeten wisselt erg. Momenteel weinig eetlust, maar merk zeker dat er een smaak aan het ontwikkelen is. Hij houdt absoluut niet van roerbak dingen en rijst ed, vooral aardappels/groente, vooral broccoli, en een stukje vlees/vis. Hoewel vis momenteel ook geen groot succes is.

Als hij niet wil, dan probeer ik wat fruit en een gtoetje en dan klaar, ga niks anders maken en als ie een hapje geproefd heeft, ben ik blij.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
oh ja, en mandarijntjes.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Ik geef al tussendoortje vaak rozijntjes, een stukje ontbijtkoek en soms een eierkoek (zo'n kleine) of een eierwafel, maar dat doe ik meestal als ze heel weinig gegeten heeft. Als ze thuis is geef ik ze tussen de middag vaak ook een krentenbol ipv een boterham, dat hapt ze wat makkelijker weg.

Qua avondeten en fruit is het hier ook bal. Ze is altijd al een moeilijke eter geweest, maar nu weet ik het soms echt niet meer. Ik ga er ook geen strijd van maken, als ze eet is het prima en anders jammer maar helaas, dan krijgt ze nog een toetje (yoghurt of een danoontje) en dan is het klaar. Ze kan ook wel wat hebben natuurlijk, hoewel ze wel wat slanker is geworden toen ze vorige week ziek was.
Leuk dropneus een jongetje! Net als de meesten hier dacht ik ook dat je een meisje zou krijgen!

Ik ben niet zo heel moeilijk met eten. Komt wsl ook doordat Kaj ook aan tafel zit. Ole moet wel, net als Kaj eerst hartig en dan zoet. Tussendoortjes zijn heel divers, in ieder geval elke dag fruit. Als Kaj een koekje krijgt, krijgt Ole ook een koekje, als het geen stroopwafels of id zijn dan gewoon hetzelfde als Kaj. Als Kaj een snoepje krijgt, krijgt Ole pakje rozijntjes of gedroogde appel- of aarbeistukjes, dat zijn Ole's snoepjes.

Als drinken krijgt hij diksap of roosvicee. Kaj drinkt altijd karvan cevitam. Soms drinkt Ole ook boerenappelsap, vindt hij echt heerlijk! Als we op pad zijn drinkt Kaj altijd een pakje, allerlei soorten. Voor Ole neem ik een beker diksap mee, maar ben het ook weleens vergeten en toen kreeg Ole ook een pakje.

Of Ole goed eet verschilt eigenlijk per week, daar is geen touw aan vast te knopen.

Tis dd wel zo dat hij "vroeger" veel meer soorten fruit lustte dan nu. Met name banaan vindt hij niet meer zo lekker, terwijl hij daar altijd dol op was!
Ben net terug van mijn photoshop-cursus, ik was wat aan het spelen. (Weet niet of Ole daar zo blij mee moet zijn!)

Pippi-Ole:

quote:swissie schreef op 12 november 2008 @ 08:53:

Maar goed, ik zal toch weer in de benen moeten komen. Misschien alleen een beetje rustiger aan.

Meisje, meisje.. relax toch een beetje! Je bent pas net terug uit het ziekenhuis! Het enige wat jij nu echt nodig hebt is RUST!!!

Al die activiteiten komen later wel!
Lachen Fach, Ole als Pippi! Hij maakt een mooi meisje, hihi.

Mooi! Meer kindjes zijn dus ineens moeilijk aan het doen met eten! Ik moet zeggen dat mij dit enorm gerust stelt, want ik word er eigenlijk een beetje kriegel van. Ik negeer het moeilijk doen met eten, maar dat is voornamelijk uiterlijke schijn! Van binnen ben ik eigenlijk enorm geirriteerd...

Gaahaaap! Ik heb zo slecht geslapen! Steijn werd om 1:00 huilend wakker en ik denk dat hij pijn in zijn bolle buikje had. Hij lag naast me in bed vreselijk te winderen, spande zijn buikspiertjes continu aan en kreunde er op los. Hij is wel weer lekker gaan slapen na een uur, maar werd een uur later weer hard huilend wakker. Ik kon daarna niet meer slapen en ben maar naar beneden gegaan (A. snurkte...). UIteindelijk heb ik nog maar een paper geschreven (is dat ook mijn neus uit) en heb nog een beetje op de bank gedoezeld, maar ik ben nu dus hondsmoe.

Wat gaan jullie doen vandaag? Hier niets bijzonders: straks hebben we een speelafspraakje en daarna gaan de jongens slapen. (en ik dus ook!)
Goedenmorgen allemaal.

Muis, wat een vreselijke nacht weer. Baal jij er ook zo van als A. gewoon doorsnurkt, terwijl jij de halve nacht op bent met je mannetjes? Volgens mij laat jij hem ook altijd braaf doorsnurken, of niet?

Ik ben niet zo vriendelijk hoor. B. moet er regelmatig ook uit als Finn niet lekker is.

Vanmorgen lag ik nog lekker in bed toen B. en Finn zich klaarmaakten voor kantoor en creche. Ik was wel wakker, maar had nog geen zin. Zo leuk te luisteren naar mijn mannen. Finn zegt echt alles na super om naar te luisteren. Ben weer helemaal gelukkig.

Tja, mijn dag is weer eens saai. Weinig doen, heel misschien even boodschappen, maar misschien sla ik dat vandaag ook over. Beetje werk mails doorakkeren en verder boekje lezen. Net begonnen in een Nicci French.
Swis, jouw dag klinkt als een heerlijk dagje voor me! Ik laat A. inderdaad meestal liggen, behalve in het weekend. Hij heeft ook een lange dag op zijn werk en kan niet 's middags anderhalf uur gaan slapen (mocht ie willen, hihi!).

Over slapen gesproken: de mannetjes liggen nog steeds op een oor. Ik ben er eigenlijk niet zo blij mee, want ik sta al ruim een uur in de startblokken en we hebben om 09:30 een afspraakje! Ergens moeten ook nog boodschappen worden gedaan, geluncht, gespeeld en dat allemaal binnen nu en vier uur, maar ze slapen nu nog! Getsiedegetsie.
Haha Muis, als ik een ing heb geleerd na het krijgen van een kind is dat je niet meer kan / mag / moet plannen.

Go with the flow. Boodschappen doe je maar later (komt er geen leverservice bij jullie thuis, dat vind ik nog eens ideaal), en lunch komt ook goed. Kan je niet na je speelafspraak langs een bakker / supermarkt?

Ik geef Finn dan altijd in de winkel al een stuk brood. Hij blij, ik blij (want hij is rustig en hij heeft al weer iets gegeten). Hij heeft altijd al minstens een bolletje op als we thuis zijn!

Weet je wat stom is, ik wens ook wel eens ziek te zijn, zodat ik even uit kan rusten, lekker niks doen etc. Maar als het dan een keer gebeurt, ben ik weer niet blij, want voel me gewoon echt niet lekker, dus kan er niet van genieten.

Momenteel is geen enkele houding fijn, staan niet, liggen niet en zitten niet. Tja, dat schiet natuurlijk niet op.

Maar goed, morgen hechtingen eruit, ben benieuwd wat ze zeggen. En dan dinsdag eindelijk de uitslag.

Nu ga ik douchen en enge pleister verwijderen. Oh ja, en misschien is scheren ook geen gek idee, ik ben vorige week half geschoren in het ziekenhuis. Ziet er niet uit!!! (hadden ze ook wel in de brochuren mogen zetten, dan had ik het thuis gedaan).
Sorry, wou niet klagen.

Het is ook mijn ideale dag om vooral rustig aan te doen en lekker boeken te lezen.
Morgen!

Muis ik ben het helemaal met Swissie eens; als er iets is wat ik geleerd heb van het moederschap is het idd wel om niet teveel te plannen. Luna is er erg goed in om mijn planning in de war te schoppen! Hoop dat je straks nog even kan slapen!

Swissie; goed dat je vandaag je rust neemt, doen hoor! hoe laat krijg je de uitslag dinsdag?

Met Luna gaat het helemaal niet lekker. Ze heeft al sinds afgelopen vrijdag koorts. Ben dinsdag met haar naar de ha geweest en ze heeft in 1 oor oorontsteking en in 1 oor een gaatje in het trommelvlies. Tel daarbij op dat ze diaree heeft en bijna niets eet. Ook drinken gaat moeizaam. De koortst moest vandaag weg zijn anders moest ik weer bij de ha komen. Heb dus maar weer een afspraak gemaakt voor vanmiddag. maak me eigelijk best een beetje zorgen.....

Drop; een jongen! Wat leuk. Ook ik dacht dat je een meisje zou krijgen. Heb je al een naam?
chance wat zorgelijk! Kan mij heel goed voorstellen dat je even in de rats zit nu! goed dat je vandaag weer naar de HA gaat...Vertel je ons even hoe het ging? Sterkte!

Swiss die opmerking dat jeje zelf ''ziek'' wenst herken ik mij ook in! Idioot is dat he?? terwijl je soms ook ziek bent, maar er dan totaal niet aan toegeeft!
quote:fachat schreef op 12 november 2008 @ 23:09:

Ben net terug van mijn photoshop-cursus, ik was wat aan het spelen. (Weet niet of Ole daar zo blij mee moet zijn!)

Pippi-Ole:

[afbeelding] een meisje en een aapje!!! hahahaha dusssssss
oja fachat ik heb dus laatst beide garages van MP gekocht Jij wilde niet, en ik kon hem voor die 14euro incl. niet laten schieten! Nu heeft Tommy heel decadent boven en beneden een garage staan (dat jochie is er zo wijs mee!!) 1tje van begin jaren 80 en eentje van eind jaren 80 volgens mij...Heel cool!

En ik heb meteen op een stadjesmarkt hier in grun een handje vol vintage play family poppetjes gescoord voor een euro!!

Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe verslaving heb gevonden...
Grappig wat jullie zeggen over kiwi! Ook Tommy vind daar op dit moment even niets aan..Deze fase heeft hij ook al eens gehad met manderijn en appel. Ik stop dan altijd meteen met geven, en probeer het een maandje later opnieuw.

Banaan en peer schijnt hij overgens nooit genoeg van te krijgen!
Drop: Gefeliciteerd met jullie goede echo. Jongens zijn lief!!!

Chance: Hopelijk is Luna weer een beetje fitter en is je afspraak met de ha voor niets.

LL: Gaat het al iets beter met meisje?

Muis.. plannen vallen met kleintjes in het water. Zo hier nu ook. Koen ligt te slapen en ik zou eigenlijk ook moeten slapen maar Gijs slaapt ook nog en die wil vast binnen nu en een half uur eten. Dan ga ik niet echt lekker liggen. Dan jullie maar lastig vallen

Alles gaat ok. Gijs is ook weer echt een holle bolle gijs net als zijn grote broer. Dus het zal wel flink voeden worden. Hij kan de hele ochtend wel drinken en savonds ook. snachts komt hij gewoon netjes om de vier uur.

Net de hielprik achter de rug. Dat was wel even een heel boze droom. Hij lag zo lekker te slapen, maar daarna sliep hij ook zo weer verder..

Ik ga toch maar ff liggen...
quote:swissie schreef op 12 november 2008 @ 15:53:

Dames, wat gaan we nu met onze msn doen?

Ik ben ervoor om op hyves over te gaan. We kunnen daar ook foto's neerzetten en ook berichten (voor bijvoorbeeld de adressenlijst).

Op die manier hebben we alleen dit forum en hyves. Hyves is net als msn gesloten voor niet leden. Idee???

Laten we de msn maar verwaarlozen of niet dan? Vind het ideaal dat ik nu op de hyve foto's kan plaatsen zonder dat ik ze hoef te verkleinen omdat het limiet bereikt is.

Zoals jullie misschien merken ben ik aan het bijlezen
Witch hoe is het met jou??? Voel jij je alweer een beetje beter?

en test rekenen al gehad?

lieflustje hoe is het met meisje??
Zo, de jongens liggen moe gespeeld op bed, de boodschappen zijn gedaan en iedereen heeft zijn buikje volgegeten!

Ik ben dus altijd heel erg van de planning, omdat mijn dag anders helemaal in de soep kan lopen! Het laatste waar ik zin in heb is een (of twee) muitend jongetje dat te moe is om ook nog maar iets te doen, vandaar dat ik me dus wel eens druk maak over het hoe en wat. Ik ben zo'n neuroot die dus een strakke dagindeling heeft en elke dag hetzelfde ritme aanhoudt!

Chance, wat naar dat Luna zo ziek is! Het heerst volgens mij als de neten, maar daar heb je niet veel aan. Steijn en en Hugo hebben dan geen koorts, maar wel al een dikke week diarree. (er lijkt geen einde aan te komen...)

Swis, ik herken het wel van jezelf af en toe ziek wensen, maar dat het slecht uitkomt als je het eenmaal bent. Ik voel me altijd zo schuldig naar Steijn en Huug toe als ik niet lekker ben!
Gezellig Framboos.

Leuk die garage's. Ik heb die garage van de Karwei bij mijn schoonouders besteld voor kerst. Leuk!!!

Ik heb iig voor het gemak even de laatste aressenlijst in hyves gezet. Die vind ik namelijk wel makkelijk om te bewaren.

Mischien ook nog een idee om toch nog eens de nicknames naast de echte namen te zetten.

Fachat, idd een geweldige foto!

BM, kom je in het algemeen een beetje aan rusten toe, zo met 2 kids? Lijkt me namelijk wel erg moeilijk.

Chance wat vervelend voor Luna (en voor jou), ik hoop dat de koorts snel afneemt. Zieke kindjes hebben is niet leuk.

LL, over zieke kindjes gesproken, hoe gaat het met Meisje? Is ze al thuis? Trek jij het allemaal een beetje, met je dochtertje in het ziekenhuis?

Muis, is het allemaal nog gelukt?

Lara, waar ben jij vandaag?

Layla, al enige beweging bij jou? Was Zahra eigenlijk te laat geboren? Sorry, heb je vast al x keer gezegd, maar mijn hoofd is als een vergiet de laatste paar dagen.

Hee Yumak, ook weer eens aanwezig. Gezellig. Ik zou niet weten wat ik moest doen zonder laptop. Die kan je tenminsten makkelijk even meenemen. Gelukkig zit man ook regelmatig (lees bijna altijd) achter de pc, dus we zijn het gewend hier in huis.

Leuk he, dat de kids nu echt heel duidelijk kunnen maken dat ze je begrijpen. Ik vind het ook altijd leuk om Finn erop uit te sturen met opdrachtjes, haal je schoenen / jas / beer maar even op. Haha, hij kan nu ook alle deuren openen, dus kan idd zelf zijn jas uit het hok halen. Scheelt weer een keer lopen!
Zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaai!!! Druk met zwemmen, Sinterklaascadeau omaatje maken (kalender) en nu boodschappen doen voor mijn broer die vanavond komt eten. Tot later!

Chance: ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hoe laat heb je de afspraak vanmiddag? En zo'n gaatje in het trommelvlies, is dat heel erg? Groeit dat nog dicht? Het klinkt zo naar...Beterschap voor arme Luna!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven