Exen, wat is hun probleem?

12-11-2008 23:49 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn partner is voordat wij een relatie kregen getrouwd geweest met een ander. Om mij heen gebeurt dit vaker, relaties na een eerder huwelijk. Maar wat me opvalt is dat het áltijd gezeik is met de ex vrouw in kwestie. Bij een sportmaatje van me is het elke keer hommeles met de exvrouw van haar vriend (en ja er zijn kinderen bij betrokken) en ook hier loopt het zwaar niet op rolletjes. Waarom gaan deze exvrouwen niet gewoon lekker verder met hun leven? Wat is dat nou voor kul om verbitterd je exman een hak proberen te zetten. Move on. In mijn geval zijn ze al 5 jaar uit elkaar maar nog is het de kinderen opstoken en het geknakte vrouwtje uithangen, onze plannen dwarsbomen etc.
En ik geef mn vent groot gelijk dat hij haar kwaad opbelt als hij met een jankende dochter zit die zegt dat mama zegt dat IK een kutwijf ben en dat papa is weggegaan om mij (ik kende hem nieteens ten tijde van hun scheiding) We proberen zo min mogelijk te reageren op dingen maar soms word het hem ook effe teveel als er weer rare dingen gezegt worden.

De reden voor dit topic is dat ik me afvraag wat zulke typen exen bezielt (en dan bedoel ik exen die na de scheiding niet verder gaan met leven en constant negatieve confrontaties opzoeken) Ik hoor dit soort dingen namelijk aan de lopende band, los van mn eigen situatie.
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:46:

Ik kreeg pas een relatie met hem toen ze al een jaar uit elkaar waren. Waar er twee vechten hebben er uiteraard twee schuld. Hij wilde haar niet terug zij hem wel heb ik begrepen. Tot zover wat ik van hem heb gehoord. De rest baseer ik op mijn aanvaringen met haar en de gekke verhalen die ik om ons heen hoor. Als zij gewoon normaal zou doen was er niets aan het handje geweest. Maar ze hangt gewoon op als ik de telefoon aanneem, kijkt in de supermarkt kwaad de andere kant op en die verhalen van de kinderen over hoe zwaar ze het schijnbaar heeft komen toch ook niet uit hun grote duim gezogen?Nou heel rot, als zij na 4 jaar nog niet wil praten, dan is het klaar ook. Stel je man om met haar en een mediator om tafel te gaan in het belang van de kinderen.
Ben je wel eens langs gegaan voor een normaal gesprek ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:40:

Boos, teleurgesteld etc, heel begrijpelijk. Maar je gaat mij niet vertellen dat dit rechtvaardigt om je leven totaal in de pauzestand te zetten en 5 jaar na dato bij de kassa van de supermarkt nog steeds dezelfde verbolgen praat te verkondigen als die van 3 weken na de scheiding.Je hoort alleen haar verhaal via via. Je kent haar niet eens, want ze wil niet met jou praten. Het is wel heel makkelijk om alle shit op de ex af te schuiven, maar dat is gewoon niet realistisch.

Ik gooi de ouderschapsjoker er maar weer eens even in, al word ik er vast op afgeschoten: Jij hebt geen kinderen. Je weet niet hoe het voelt als je door samen kinderen hebben, gedwongen wordt in een bepaalde situatie te blijven zitten waar je nooit uit kan. Je MOET er mee dealen. Je hebt geen idee hoe dat gevoel voor kinderen in elkaar zit.

Even moeders kant belicht: Vader zoekt een nieuwe vriendin uit en die gaat mee zorgen voor je kinderen.

Als je een oppas uit kiest voor je kinderen, ga je heel zorgvuldig te werk. Nu moet je genoegen nemen met wat vader uit kiest en daar je kinderen aan overlaten. Daar heb je helemaal niets over te zeggen. Vader zal zijn nieuwe vriendin niet uitkiezen volgens dezelfde criteria die je hanteert voor een oppas.

Heb je enig idee hoe dat voelt?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:51:

De reden voor dit topic is dat ik me afvraag wat zulke typen exen bezielt (en dan bedoel ik exen die na de scheiding niet verder gaan met leven en constant negatieve confrontaties opzoeken) Ik hoor dit soort dingen namelijk aan de lopende band, los van mn eigen situatie.Wat ze bezielt? Elke ex heeft haar eigen reden, maar in dit geval zou ik gokken dat ze gewoon niet blij is hoe haar leven gelopen is. Ze blijft in het verdriet hangen en is daar verbitterd door geraakt. Dat is heel jammer, ook voor haarzelf, anders had ze vast alweer een leuke vent aan de haak geslagen.
quote:Charlotte69 schreef op 13 november 2008 @ 00:48:

Uit eigen ervaring weet ik trouwens dat hex-vrouwen echt bestaan. Gelukkig niet uit eerste hand maar mijn broer heeft echt een hex van een ex. Dat mens is echt knettergek. Toch probeer ik mijn broer altijd te coachen om zijn geduld te bewaren. Die zielige snoetjes van die kindjes als ze aanwezig zijn bij een ruzie-telefoongesprek tussen pappa en mamma~.. dat breekt mijn hart. Gelukkig heeft mijn broer nu wel een verstandige en slimme vriendin. Die probeert altijd de boel te sussen en gaat zo zakelijk mogelijk met de situatie om. Met de jongens is ze gelukkig helemaal niet zakelijk maar juist heel warm en liefdevol. Zij is de buffer tussen Pa en Ma en niet degene die het vuurtje nog eens opstookt.

Ik hoop dat jij dat ook kan Siobhan!Geloof het of niet in al die jaren heb ik nog NOOIT 1 gek woord over of tegen haar gezegt. Echt niet. Dat ik hier mijn gal spuw is omdat het me een beetje mijn neus uit komt dat gekonkel en gedoe steeds. Meestal handelt mijn man dingen af die haar betreffen. Ze zag me soms op straat of als ze de kinderen kwam brengen. Ik snap dat het overkomt alsof ik het vuur aanwakker maar niets is minder waar. Ben het gewoon alleen een beetje moe dat na 4 jaar de wijste proberen te zijn zij nog steeds met dr zielige gedoe aandacht loopt te trekken ipv schouders eronder en iets van dr leven maken.
Nou, ik ga te bed, adios!
quote:Poezewoes schreef op 13 november 2008 @ 00:53:

[...]

Ik gooi de ouderschapsjoker er maar weer eens even in, al word ik er vast op afgeschoten:

Nu moet je genoegen nemen met wat vader uit kiest en daar je kinderen aan overlaten. Daar heb je helemaal niets over te zeggen. Vader zal zijn nieuwe vriendin niet uitkiezen volgens dezelfde criteria die je hanteert voor een oppas.

Wéér zo'n goeie vergelijking ; je bent op dreef !
quote:Poezewoes schreef op 13 november 2008 @ 00:53:

[...]

Je hoort alleen haar verhaal via via. Je kent haar niet eens, want ze wil niet met jou praten. Het is wel heel makkelijk om alle shit op de ex af te schuiven, maar dat is gewoon niet realistisch.

Ik gooi de ouderschapsjoker er maar weer eens even in, al word ik er vast op afgeschoten: Jij hebt geen kinderen. Je weet niet hoe het voelt als je door samen kinderen hebben, gedwongen wordt in een bepaalde situatie te blijven zitten waar je nooit uit kan. Je MOET er mee dealen. Je hebt geen idee hoe dat gevoel voor kinderen in elkaar zit.

Even moeders kant belicht: Vader zoekt een nieuwe vriendin uit en die gaat mee zorgen voor je kinderen.

Als je een oppas uit kiest voor je kinderen, ga je heel zorgvuldig te werk. Nu moet je genoegen nemen met wat vader uit kiest en daar je kinderen aan overlaten. Daar heb je helemaal niets over te zeggen. Vader zal zijn nieuwe vriendin niet uitkiezen volgens dezelfde criteria die je hanteert voor een oppas.

Heb je enig idee hoe dat voelt?

Eens,

moeder/vadergevoelens zijn complexe zaken
Wat een kul dat nu iedereen als een gek op de bres springt voor de "zielige" achterblijvende alleenstaande moeder!

Wordt er op andere topics heftig gepleit voor "niet zeiken, maar werken", en wees niet zo "afhankelijk van je (ex)vent", wordt hier de "nieuwe vriendin" ff op der punten gezet.

Ze legt uit, dat ze (zij en haar vriend) zoveel mogelijk mee werken om alles in goed overleg en geregel de boel draaiende proberen te houden, mag je dan verwachten dat dat ook werderzijds is!? ja toch!

En als je dan steeds tegen die muur aanloopt van "jaloezie" of rancune" van een ex, mag je dan ff spuien hier zonder direct neergemaaid te worden!

Iedere "nieuwe vriendin" is bewust van het feit dat de ex voor het leven verbonden is aan je partner als er kinderen zijn, en ja dat kan zeker voor frictie zorgen, maar als je dat al 4 jaar het hoofd kan bieden sta je aardig sterk in je liefde voor je partner en zijn kinderen!

En wat fijn dat er dan zo "spui ff iets" is als viva, als je er even niet meer tegen kan!

(Helaas is het een site vol "exen" zo te zien.)

Chapeau!
Hoe dan ook Siobhan, je man en jij moeten met haar dealen. Je zult dus een manier moeten vinden om hiermee om te gaan zonder de kinderen te beschadigen.

Haar opbellen om verhaal te halen over dat 'kutwijf-gedoe' had ik dan dus niet gedaan. Niet op ingaan, geen aandacht aan schenken. Daar wint niemand wat mee, zeker niet het kind wat meeluistert met dat telefoongesprek.

Haar dus wel uitleggen dat wat mamma zegt niet klopt. De dochter in kwestie is oud genoeg om dat rekensommetje te maken. Verder: zo weinig mogelijk aandacht aan besteden.
Ja dat het anders is gelopen dat begrijp ik inmddels wel. en dat ze daar boos over is kan ik inkomen. Maar ze sukkelt zo al 5 jaar door. Op een gegeven moment moet je toch inzien dat dat niet werkt? Dat je jezelf en je kinderen daarmee te kort doet? Ze hebben een papa en een mama. Door mij hoeft ze zich niet bedreigd te voelen. Ik bemoei me niet met de opvoeding ik zie alleen toe op naleving van de huisregels mocht hun papa even niet zien wat er gebeurt. Meer niet.

En lullig voor haar maar welk criterium haar expartner ook hanteert ze heeft er niks over te zeggen. Das heel vervelend maar haar huidige gedrag maakt het er echt niet beter op.

Ik ga ook maar eens slapen. Morgen weer vroeg uit de veren.
Het is ook niet zozeer jouw verhaal wat me stoort hoor, Sioban. Kan best waar zijn dat jij echt een hex hebt getroffen, dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.

Wat me stoort is dat je er direct verhalen bij betrekt over al die meiden die te maken hebben met een ex. Alsof exen altijd hexen zijn.

Ik ken net zoveel nare verhalen over nieuwe vriendinnen, die zich bemoeien met dingen waar ze zich buiten moeten houden. Maar dat maakt argumenten dat de nieuwe vriendin van mijn ex een rotmeid zou zijn die alleen aan haar eigen belang denkt, niet meer valide.

Iedere situatie is anders en ik heb er inmiddels al heel veel gezien, want ik werk met de meest vreselijke echtscheidingszaken. Ik spreek vader, moeder en nieuwe partners, en ook vaak de kinderen.

Trust me, de waarheid ligt altijd in het midden. Soms iets rechts van het midden, soms iets links van het midden. Maar het is nooit, nooit zo zwartwit als een van beide partijen het schetst. Nooit.
Nee hoor , ik ben niemands ex , maar ik zou het werkelijk vreselijk vinden als mijn kinderen mede door een ander - en dan ook nog eentje die ik niet heb uitgezocht - zouden worden opgevoed .

En , Lonki , het is de toon die de muziek maakt .

Degene die verzuurd en verbitterd overkomt is Siobhan zélf .

En dan komen er druppelgewijs nieuwe stukjes info bij , als ze een vollediger beeld had geschetst komen er ook andere reacties .

Maar aan roepen dat ex maar moet werken heeft Siobhan ook niet heul veul ; alsof zij daar iets over te zeggen heeft ....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2008 @ 00:56:

[...]

Wéér zo'n goeie vergelijking ; je bent op dreef !Lieverd, ik zit in het vak.....
quote:lonki schreef op 13 november 2008 @ 00:59:

Ze legt uit, dat ze (zij en haar vriend) zoveel mogelijk mee werken om alles in goed overleg en geregel de boel draaiende proberen te houden, mag je dan verwachten dat dat ook werderzijds is!? ja toch!

!Zou jij verwachten dat siobhan iets anders zou zeggen dan dat zij hun stinkende best doen , dan ? Maar misschien is dat wel een gedeelte van het probleem ; dat wat zij " goed " vinden niet het moeders idee van een goede opvoeding is . Zou zomaar kunnen dat de éne kant een veel vrijere danwel strengere opvoeding hanteert .
quote:lonki schreef op 13 november 2008 @ 00:59:

Wat een kul dat nu iedereen als een gek op de bres springt voor de "zielige" achterblijvende alleenstaande moeder!

Wordt er op andere topics heftig gepleit voor "niet zeiken, maar werken", en wees niet zo "afhankelijk van je (ex)vent", wordt hier de "nieuwe vriendin" ff op der punten gezet.

En als je dan steeds tegen die muur aanloopt van "jaloezie" of rancune" van een ex, mag je dan ff spuien hier zonder direct neergemaaid te worden!

Iedere "nieuwe vriendin" is bewust van het feit dat de ex voor het leven verbonden is aan je partner als er kinderen zijn, en ja dat kan zeker voor frictie zorgen, maar als je dat al 4 jaar het hoofd kan bieden sta je aardig sterk in je liefde voor je partner en zijn kinderen!

En wat fijn dat er dan zo "spui ff iets" is als viva, als je er even niet meer tegen kan!

(Helaas is het een site vol "exen" zo te zien.)

Chapeau!

Jij beschrijft zij het minder warrig als ik precies het punt waar ik me mateloos aan irriteer. Iedereen inclusief mijn omgeving (maar ook op een forum geldt dat blijkbaar) weet meteen al hoe het zit zonder dat ze me kennen. Gescheiden man, jongere vriendin, zielige geknakte ex. Terwijl ik echt met mijn pet er niet bij kan dat ze al 5 jaar in dezelfde geknakte houding blijft hangen. Maar ja ze is zielig en krijgt aandacht en daar is het haar om te doen volgens mij. Dat getouwtrek en geharrewar is zo funest. En ja mijn man is flink kwaad geworden op dr door de telefoon. Had ie niet moeten doen. Maar op een gegeven moment ben je het zó beu dat jaloerse gedoe.

Laatste wapenfeit is dat dochter door mijn man moest worden opgehaald van haar sport s avonds. Dat doet zij normaal maar ze had die avond iets. Zegt ze tegen dochter dat papa haar haalt. Maar wij wisten dus van niks. Kind overstuur want mama had gezegt tegen haar dat ie haar vergeten was. Terwijl wij hier echt 10000 procent zeker weten dat dit nooit zo was afgesproken omdat we zulke afspraken direct in de agenda zetten (juist om dit soort gedoe voor te zijn)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2008 @ 01:07:

[...]

Zou jij verwachten dat siobhan iets anders zou zeggen dan dat zij hun stinkende best doen , dan ? Maar misschien is dat wel een gedeelte van het probleem ; dat wat zij " goed " vinden niet het moeders idee van een goede opvoeding is . Zou zomaar kunnen dat de éne kant een veel vrijere danwel strengere opvoeding hanteert .Tja zo kan je aan het speculeren blijven! Bovendien als er iets niet aan onze regels deugt dan is daar altijd over te praten. Zolang het daarbij blijft en er niet weer vervallen word in oude koeien uit de sloot halen en zielige pogingen hem te overtuigen dat ie haar terug moet nemen.
Dus ......... jij zegt dat moeders haar dochter bewust willens en wetens 's avonds in het donker voor Jan Lul buiten laat staan terwijl ze weet dat er niemand klaar staat om haar op te halen ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2008 @ 01:04:

Nee hoor , ik ben niemands ex , maar ik zou het werkelijk vreselijk vinden als mijn kinderen mede door een ander - en dan ook nog eentje die ik niet heb uitgezocht - zouden worden opgevoed .

En , Lonki , het is de toon die de muziek maakt .

Degene die verzuurd en verbitterd overkomt is Siobhan zélf .

En dan komen er druppelgewijs nieuwe stukjes info bij , als ze een vollediger beeld had geschetst komen er ook andere reacties .

Maar aan roepen dat ex maar moet werken heeft Siobhan ook niet heul veul ; alsof zij daar iets over te zeggen heeft ....Sneu, ipv iets meer informatie te vragen, wordt er direct als een briezende leeuw op gereageerd...
quote:lonki schreef op 13 november 2008 @ 01:12:

[...]

Sneu, ipv iets meer informatie te vragen, wordt er direct als een briezende leeuw op gereageerd...

Heel gek , hoor , maar als iemand een openingstekst schrijft ga ik toch wel héél vaak uit van hetgeen dáárin staat .

En doe ik dat niet ( kijk maar naar wat Siobhan zelf zegt ) wordt het speculeren genoemd ..... ga dan een monoloog tegen de spiegel houden , denk ik dan .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2008 @ 01:11:

Dus ......... jij zegt dat moeders haar dochter bewust willens en wetens 's avonds in het donker voor Jan Lul buiten laat staan terwijl ze weet dat er niemand klaar staat om haar op te halen ?

Ja dat zeg ik inderdaad. Mijn man zit hier naast me op de bank en toen belde dochter met haar mobieltje van Pap waar blijf je? Die is natuurlijk gelijk in de auto gesprongen om haar van de manege te halen (ze mag niet in het donker dat stuk met de fiets)

Ze rijd paard op de dag dat ze bij haar moeder is, en als er wijzigingen zijn dan overlegt mijn man dat eerst met mij. Los daarvan hij wist ECHT van niks, en het stond ook niet in de agenda waar hij meteen inschrijft als ze iets met hem afspreekt. Dus ja, meer dan voorbedachte rade kan ik er niet van maken...
Ja, ik ben een ex. Maar wel een met een goede verhouding met de vader van haar kind. Ik heb een minder goed contact met zijn vriendin, maar mijn ex heeft door de jaren heen geleerd daar een goede buffer tussen te zijn.

Ik heb ook aan de andere kant gestaan. Nieuwe vriendin zijn dus. En ik weet dat dat niet eenvoudig is. Beide posities zijn niet eenvoudig.

Maar door mijn werk heb ik, als neutraal persoon, pas echt leren zien dat er altijd twee kanten aan het verhaal zijn. En dat het nooit zo zwartwit is als de partijen schetsen. En bovenal, dat de kinderen altijd de dupe zijn van vechtende ouders.

In heel veel situaties is de vader in het verhaal degene die niet erg veel ruggegraat toont. Hij zit er altijd tussenin. Ja, een kutpositie, maar hij is wel de sleutel om het conflict op te lossen of in ieder geval in redelijke banen te leiden.

Soms kan ik mijn ex wel zoenen. Mijn ex kan het namelijk wel. En onze dochter bloeit daarop. En ik dus ook.
Ik vind het nogal wat als het echt zo is , en ik vind het ook nogal wat als het niet zo is...........in ieder geval zal pa tegen dochter zeggen dat het aan ma te wijten is en andersom .

Heftig.
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven