Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Waarom therapie als je toch niet gelooft wat hij daar gaat zeggen?

Ik krijg nu toch wel de indruk dat bij jou de liefde en de wil weg zijn, maar dat je hem zo enorm door het stof wil zien gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zeeland1970 schreef op 10 mei 2016 @ 13:06:

[...]

ja..dankje... is ook waar ik het meeste naar verlang nu

Is er mischien een andere man in de zaal, die dat even zou willen doen?

Dank!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2016 @ 13:08:

Waarom therapie als je toch niet gelooft wat hij daar gaat zeggen?

Ik krijg nu toch wel de indruk dat bij jou de liefde en de wil weg zijn, maar dat je hem zo enorm door het stof wil zien gaan.

Dat is niet zo. Ik wil dit proces ingaan. Zo open en onbevangen mogelijk. Maar wil de gevoelens die ik tegenkom hierin ook serieus nemen. Boosheid en het gevoel hem niet (meer) te kunnen vertrouwen zijn nu ook aanwezig. Die kan ik niet zomaar ontkennen.

Dat klinkt wrs heel dubbel idd. Zo van 'vertrouw je hem nou WEL of NIET?'

Beiden is waar.
quote:Zeeland1970 schreef op 10 mei 2016 @ 13:06:

[...]

ja..dankje... is ook waar ik het meeste naar verlang nuJe man " ziet " je niet ? Durft hij je niet te troosten? Mag hij je troosten ?
quote:elle5460 schreef op 10 mei 2016 @ 13:09:

[...]

Is er mischien een andere man in de zaal, die dat even zou willen doen?

Dank!
quote:Zeeland1970 schreef op 10 mei 2016 @ 13:14:

[...]

Dat is niet zo. Ik wil dit proces ingaan. Zo open en onbevangen mogelijk. Maar wil de gevoelens die ik tegenkom hierin ook serieus nemen. Boosheid en het gevoel hem niet (meer) te kunnen vertrouwen zijn nu ook aanwezig. Die kan ik niet zomaar ontkennen.

Dat klinkt wrs heel dubbel idd. Zo van 'vertrouw je hem nou WEL of NIET?'

Beiden is waar.En wat is het voor een proces ? Eentje om je huwelijk te redden, eentje om je man te begrijpen of om zo sterk te worden dat je weg kunt? Met welk doel begin je hier aan?
quote:Zeeland1970 schreef op 10 mei 2016 @ 12:51: Praten OVER pijn is makkelijker dan het ervaren VAN die pijn. Bij mij schiet het nog heen en weer. Dan weer een stuk 'verdoofd', een rationeel proberen te verklaren van e.e.a. en daarna word ik weer keihard de pijn in terug geworpen. Dan ben ik niet 'iemand die verdrietig is', maar BEN ik verdriet. En niks anders.

En laat jij die kant van jou ook zien aan jouw man?

Mag hij zien wat hij teweeg heeft gebracht bij jou?
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:Zeeland1970 schreef op 10 mei 2016 @ 13:15:

[...]

Haha, lachen he?..kom we gaan Douwe vragen!...dat is wel een lekker jong toch?

Van die mannen die hier reageren weten we het niet, maar Douwe lijkt me aardig..

Nou ja, hij heeft wel ik weet niet hoeveel vrouwen ten Huwelijk gevraagd, maar goed..hij zal het wel goed bedoelen,..had hij mij verdomme mij maar gevraagd, maar afijn..lange verhaal kort.

.

Douwe Douwe Douwe...waar zit je jongen?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2016 @ 13:14:

[...]

Je man " ziet " je niet ? Durft hij je niet te troosten? Mag hij je troosten ?

Hij 'ziet' me wel. Nu. Dat zegt niets over zijn manier hoe hij hier nu mee omgaat. Maar ik voel me wel heel 'ongezien', als ik tot me door laat dringen hoe eenzaam ik me voel, na jarenlang verbondenheid te hebben gevoeld, die (grotendeels?) niet echt was.

Hij durft nu niet te troosten nee. Is bang voor mijn boosheid en afwijzing. Op mijn initiatief (gisteren, die knuffel) mag dat, kan dat wel. Gisteren.

Nogmaals, ik wil het per dag bekijken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2016 @ 13:17:

[...]

En wat is het voor een proces ? Eentje om je huwelijk te redden, eentje om je man te begrijpen of om zo sterk te worden dat je weg kunt? Met welk doel begin je hier aan?Dat einddoel is er niet. Alle opties kunnen. Voor nu is het 'doel' eerst duidelijkheid krijgen. Zowel in de feiten, als in hoe we hier beiden in staan, als de individuele schade die we blijkbaar hebben.
quote:Zeeland1970 schreef op 10 mei 2016 @ 13:20:

[...]

Hij 'ziet' me wel. Nu. Dat zegt niets over zijn manier hoe hij hier nu mee omgaat. Maar ik voel me wel heel 'ongezien', als ik tot me door laat dringen hoe eenzaam ik me voel, na jarenlang verbondenheid te hebben gevoeld, die (grotendeels?) niet echt was.

Hij durft nu niet te troosten nee. Is bang voor mijn boosheid en afwijzing. Op mijn initiatief (gisteren, die knuffel) mag dat, kan dat wel. Gisteren.

Nogmaals, ik wil het per dag bekijken.

Waarom was die verbondenheid niet echt?

Wat wil je per dag bekijken ? Je doel ? Of dat hij je troosten mag ?

is het terecht van hem, die angst voor je boosheid en afwijzing ? Zou hij je mogen troosten ?
quote:highlander schreef op 10 mei 2016 @ 13:17:

[...]

En laat jij die kant van jou ook zien aan jouw man?

Mag hij zien wat hij teweeg heeft gebracht bij jou?

Ja. Dat mag. Nee, dat MOET. Ik heb nu ook nodig dat hij dit ziet.

En, tot nu toe, gelukkig, ziet hij dit ook.

Ik moet nu ff offline, reageer vanvond weer.

Dankjewel voor de reacties tot nu toe.
quote:Zeeland1970 schreef op 10 mei 2016 @ 13:23:

[...]

Dat einddoel is er niet. Alle opties kunnen. Voor nu is het 'doel' eerst duidelijkheid krijgen. Zowel in de feiten, als in hoe we hier beiden in staan, als de individuele schade die we blijkbaar hebben.

Hoe feitelijk wil je de feiten nog meer hebben dan?

Moet hij straks aan gaan wijzen met wie hij het heeft gedaan ? Moet hij rollenspellen gaan doen om het voor te spelen ?
quote:Zeeland1970 schreef op 10 mei 2016 @ 13:26:

[...]

Ja. Dat mag. Nee, dat MOET. Ik heb nu ook nodig dat hij dit ziet.

En, tot nu toe, gelukkig, ziet hij dit ook.

Ik moet nu ff offline, reageer vanvond weer.

Dankjewel voor de reacties tot nu toe.Hij moet jou zien LIJDEN zodat hij zich afschuwelijk voelt ? Zonder dat jij drie keer daags boos bent en twee keer daags bittere tranen plengt denk jij niet dat hij zich afschuwelijk voelt en weet hoe afschuwelijk jij je voelt ? Dat stukje kennen van elkaar js weg of er nooit geweest? Of is dat jouw manier om hem te laten lijden ?
"Hij durft nu niet te troosten nee. Is bang voor mijn boosheid en afwijzing. Op mijn initiatief (gisteren, die knuffel) mag dat, kan dat wel. Gisteren."

Kan troosten bij jou alleen fysiek? Dat is lastig nu denk ik.

Ik kan me voorstellen dat je zijn troost zoekt en vindt (en misschien zelfs wel 'er om vraagt') in vooral zijn handelen. Wat DOET hij voor je? Hoe veel regie neemt hij? Mag jij het gewoon even helemaal niet weten? Of ervaart hij dat als jouw 'afhaken', en durf je dat niet aan? Ervaar jij dat ZELF als 'afhaken'? Hoe houdt hij JOU er bij als je even helemaal 'teneergeslagen' bent? Kan hij zonder woorden, zonder fysiek aanraken maar in handelen voor je zorgen, jou troosten? Of ben je toch vooral je eigen steun en toeverlaat op dit moment, en moet je wel overeind blijven om niet voor je gevoel alles te verliezen?
quote:Zeeland1970 schreef op 10 mei 2016 @ 13:08:

[...]

Dit denk ik ook.

Dat is fijn! Een positief uitgangspunt.

Kun je tegen iemand in je omgeving die goed is in knuffelen een deel van het verhaal vertellen?
Het is zoals het is
Ja, Youk, dat vroeg ik haar gisteren ook al: kun je 'op macroniveau' vertellen dat je je echt naar voelt, dat er iets moeilijks is, dat je er niet inhoudelijk over wilt praten, maar dat je wel iemands steun hard kunt gebruiken? Ik kan me er alles bij voorstellen dat dat heel goed zou zijn voor Zeeland. Voor alles.
quote:wiebeltje schreef op 10 mei 2016 @ 13:35:

Ja, Youk, dat vroeg ik haar gisteren ook al: kun je 'op macroniveau' vertellen dat je je echt naar voelt, dat er iets moeilijks is, dat je er niet inhoudelijk over wilt praten, maar dat je wel iemands steun hard kunt gebruiken? Ik kan me er alles bij voorstellen dat dat heel goed zou zijn voor Zeeland. Voor alles.

Dan kun je net zo goed naar het asiel en je af laten likken door een nest puppy's.

Wat voor steun moet je iemand geven als je denkt " zou ze wachten op de uitslag van een test voor een enorme nare ziekte, zou ze op de lijst staan van genomineerden om ontslag te krijgen, zou ze wachten op de uitslag van een DNA test, zou ze.... " ik zou daar in ieder geval niets mee kunnen, niet om op die manier te troosten of om op die manier troost te vragen.
Mijn voorkeur heeft het ook niet BGB. Dan liever die puppies :-). Of 'gewoon' één iemand die je echt vertrouwt alles vertellen, en je ook door diegene laten troosten. Ik begrijp niet waarom Zeeland die 'verre' vriendin maar één keer gesproken heeft. En vooral waarom die vriendin niet verder heeft geïnformeerd? Dat laatste weet ik natuurlijk niet, maar het voelt zo, omdat Zeeland het heeft over 'toen die keer'.
quote:Zeeland1970 schreef op 10 mei 2016 @ 13:03:

Gisteravond kwam hij terug vd bijeenkomst vd anonieme seksverslaafden.

Hij zei dat het 100% zijn schuld was. Dat HIJ verantwoordelijk was.

Dat hij in de afgelopen weken niet zuiver was geweest in zijn reactie naar mij toe. Dat hij eerder had gezegd (gelogen) dat ons huwelijk voor hem niet veel voorstelde, en dat hij dit als afweer mechanisme had gezegd, omdat het te pijnlijk was dat hij dit kapot had gemaakt. Omdat hij wist dat ons huwelijk WEL mooi en waardevol was. Ook voor hem. En dat hij eerlijk wilde zijn hierover. Hij bood zijn excuses hiervoor aan.

Voor wat het waard is.

Ik hoor alles nu met een flinke slag om de arm aan.Ik snap eigenlijk niet dat je dit zo tussen neus en lippen door vermeldt, " o, ja,..... " . Lijkt mij toch echt wel een DING.
BGB, het zijn mooie woorden van man, maar Zeeland weet terecht niet of dit oprechte mooie woorden en verworven inzichten zijn van hem, of dat hij bij die bijeenkomst gewoon slim heeft opgepikt wat nu sociaal wenselijk goede teksten zijn om te bezigen in zijn positie. Dit klinkt cynisch maar ja, de waarheid is dat ze gewoon niet weet of ze überhaupt 1 woord van wat hij zegt nog kan geloven. En een paar weken nadat je achter 20 jaar bedrog komt, lijkt me dat ook vrij logisch. Ze durft er geen DING van te maken omdat dit voor nog meer teleurstelling zou zorgen in het geval dat ze er straks achterkomt dat dit alleen maar mooie praatjes waren. Denk ik.

Wat dat betreft doet TO hier dus wel heel goed wat sommigen hier haar adviseren: negeer die woorden en kijk puur naar wat hij DOET. Uit eigen ervaring weet ik dat dit heel moeilijk is, maar uiteindelijk wel het beste, het heeft mij ook heel erg geholpen om alles wat helderder te zien, in hoeverre woorden en daden in overeenstemming blijken te zijn met elkaar.
Dus als hij altijd gezegd heeft gek op spinazie te zijn, op vakanties in Zuid Frankrijk, een hekel te hebben aan zwemmen, dan is dat vast ook allemaal niet waar ? Dat staat ook ineens allemaal ter discussie ?

Ja,....op 1 vlak is hij verrekte oneerlijk geweest en heeft hij zich niet laten kennen. Dat zegt toch verder niets over de rest?

Zijn goed vaderschap staat dan wel weer los van alles. Maar al het andere dat is ineens totaal niet meer geloofwaardig? Vind ik raar.
BGB, het gaat hier niet om al dat andere, maar juist om dat ene vlak waar hij al 20 jaar over liegt. Zéggen dat het zijn schuld en verantwoordelijkheid is, is mooi, maar hij heeft ook al gezegd dat het mede haar schuld was en wie weet zegt hij dat morgen/volgende week weer. Waar het om gaat is dat Zeeland nu kan ZIEN dat hij ook handelt naar die woorden en inzichten, dus uit de slachtofferrol stapt en oprecht en eerlijk handelt en zich 100% inzet voor herstel van de relatie. En dat zal de tijd vanzelf uitwijzen. Als hij morgen/volgende week weer boos wegloopt om zogenaamd op een afgelegen plekje naar de horizon te staren en daar dus weer over liegt etc, dan heb je alsnog niets aan die mooie woorden. Neemt niet weg dat hij nog steeds gek op spinazie en Zuid Frankrijk kan zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2016 @ 15:01:

Dus als hij altijd gezegd heeft gek op spinazie te zijn, op vakanties in Zuid Frankrijk, een hekel te hebben aan zwemmen, dan is dat vast ook allemaal niet waar ? Dat staat ook ineens allemaal ter discussie ?

Ja,....op 1 vlak is hij verrekte oneerlijk geweest en heeft hij zich niet laten kennen. Dat zegt toch verder niets over de rest?

Zijn goed vaderschap staat dan wel weer los van alles. Maar al het andere dat is ineens totaal niet meer geloofwaardig? Vind ik raar.

Mee eens dat dit vreemd is en inconsequent.

Lijkt me goed voor Zeeland om zich af te vragen hoe dit voor haar werkt en of dat werken kan.
Nee wellicht niet, maar kan me zo voorstellen dat dit nogal wat doet met je vrouwelijkheid. Wat voegt een hoer toe, wat zoekt hij dat ik blijkbaar niet kan geven. Vindt hij mijn niet aantrekkelijk genoeg...... het zou iig een flinke deuk slaan in mijn zelfvertrouwen. maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden uiteraard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven