Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
quote:parbleumondieu schreef op 15 mei 2016 @ 12:28:

[...]

Ik heb het 1 keer meegemaakt, dat iemand het niet gastvrij vond dat ze niet binnen mocht roken.Mijn schoonouders op bezoek bij mijn zwager staken rustig een peuk op binnen. Ondanks dat hun uitdrukkelijk gevraagd was dat niet te doen. Ze gooiden hun as gewoon op een schoteltje.
quote:lonelyryder schreef op 15 mei 2016 @ 13:43:

[...]

Mijn schoonouders op bezoek bij mijn zwager staken rustig een peuk op binnen. Ondanks dat hun uitdrukkelijk gevraagd was dat niet te doen. Ze gooiden hun as gewoon op een schoteltje. Jeetje die had ik het vriendelijk verzocht mijn huis te verlaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 15 mei 2016 @ 12:28:

[...]

Ik heb het 1 keer meegemaakt, dat iemand het niet gastvrij vond dat ze niet binnen mocht roken.Het is juist wel gastvrij. Naar de niet-rokende gasten die je moeilijk kunt vragen de hele avond hun adem in te houden. Wat een zeurpiet zeg. Helemaal vijf stappen naar de deur doen om je zelfgekozen verslavingsbehoefte te bevredigen al te veel moeite vinden.
Ik vind hier dingen van.
quote:Ttass28 schreef op 15 mei 2016 @ 13:46:

[...]

Jeetje die had ik het vriendelijk verzocht mijn huis te verlaten.Ik ook, maar dan zonder vriendelijk.
quote:Dubbz schreef op 15 mei 2016 @ 13:56:

[...]

Ik ook, maar dan zonder vriendelijk.20 jaar geleden was het nog niet zo vanzelfsprekend dat je binnen niet mocht roken. Vreemd genoeg hebben bij ons nooit geprobeerd om binnen te roken. Ik denk dat het dan ook de laatste keer was geweest.
quote:lonelyryder schreef op 15 mei 2016 @ 14:02:

[...]

20 jaar geleden was het nog niet zo vanzelfsprekend dat je binnen niet mocht roken. Vreemd genoeg hebben bij ons nooit geprobeerd om binnen te roken. Ik denk dat het dan ook de laatste keer was geweest.Ook al is het wel vanzelfsprekend. In iemands huis tegen de nee van de gastvrouw/heer ingaan is onbeschoft.
quote:Dubbz schreef op 15 mei 2016 @ 14:04:

[...]

Ook al is het wel vanzelfsprekend. In iemands huis tegen de nee van de gastvrouw/heer ingaan is onbeschoft.Precies
quote:daneli schreef op 14 mei 2016 @ 16:52:

Wij hebben ook een wc met plateau en een zwarte tegelvloer. Vriend plast zittend, maar als er (mannelijk) bezoek is geweest zie ik altijd spetters rondom te wc. Nou ja, een dweil erdoor is zo gebeurd maar wc matjes vind ik dus ook echt vies.

mijn ex-man plaste zittend, en nooit last gehad van spetters!

Mijn ex-vriend plaste staand, en dat was zooooo goor! spetters op de muren, de deur,

de prullenbak en op de vloer!

Ik wees hem er wel eens op, maar hij zei dat dat niet van hem kwam, maar dat dat ook van

mijn zoon ( 10 ) kwam.

Nu is mijn relatie uit en komt mijn ex hier dus niet meer, en ik heb geen last meer van spetters!
quote:Dubbz schreef op 15 mei 2016 @ 14:04:

[...]

Ook al is het wel vanzelfsprekend. In iemands huis tegen de nee van de gastvrouw/heer ingaan is onbeschoft.Vonden wij ook hoor. Ik wist niet wat ik zag.
quote:lux. schreef op 15 mei 2016 @ 12:12:

[...]

Maar het regent echt keihard!! Je rookte vroeger zelf ook altijd binnen. Echt, 3x meegemaakt Zo brutaal.
quote:made@kate schreef op 15 mei 2016 @ 11:07:

Ik ga er gewoon vanuit dat mijn man het toilet schoon achter laat. Hoe hij dat regelt moet hij weten.

Hij is net zo verantwoordelijk als ik voor een schoon huis en dus geen kleuter die mag kiezen uit twee opties om mij tevreden te houden. En hij wenst ook niet zo behandeld te worden. Terecht.

Hij zag die spetters niet eens, het is een man he.

Bij ons noemen we dit gewoon afspraken maken.
quote:Zebra123 schreef op 15 mei 2016 @ 14:51:

[...]

Hij zag die spetters niet eens, het is een man he.

Bij ons noemen we dit gewoon afspraken maken. ik wist niet dat mannen geen spetters kunnen zien.
quote:Monti schreef op 15 mei 2016 @ 17:23:

[...]

ik wist niet dat mannen geen spetters kunnen zien.

Mijn schoonvader is ook selectief slechtziend hoor. Maar heeft ook nooit in zijn leven iets hoeven schoonmaken, dus kijkt niet met die blik.

Net zoals ik niet (of veel te laat) zie dat de planten water moeten. En net zoals ik zie dat een fietszadel hoger moet en een ander dat niet ziet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Met een selectief slechtziende man zou ik simpelweg niet kunnen leven vrees ik.

Sjonge, je mag van een volwassen kerel toch gewoon verwachten dat hij zijn eigen wc netjes achterlaat. Mijn achtjarige leert dat zelfs thuis, op school en op de Bso.

Hoe doet ie dat op zijn werk of op visite dan?
Altijd maar die excuses voor mannen maken.

Als je de meest ingewikkelde technische apparatuur wel kunt bedienen moet je bij mij niet aankomen met ik weet niet hoe de wasmachine werkt of nog erger ik kan niet dweilen. Snel terug naar je moeder dan want die heeft maar half werk afgeleverd.
quote:khemam schreef op 15 mei 2016 @ 18:54:

Als je de meest ingewikkelde technische apparatuur wel kunt bedienen moet je bij mij niet aankomen met ik weet niet hoe de wasmachine werkt of nog erger ik kan niet dweilen. Snel terug naar je moeder dan want die heeft maar half werk afgeleverd.

Ik heb gek genoeg alleen maar relaties gehad met mannen die veel netter en huishoudelijker waren dan ik. Gek werd ik er van
Mijn man spettert ook. Ik heb hem weleens gevraagd om zittend te gaan plassen, wil hij niet. Hij voegde er nog aan toe dat als ik het zou eisen, het voor hem reden zou zijn om te scheiden En denk maar niet dat hij de wc schoonmaakt ('hij ziet er toch schoon uit?')

Ben overigens heel gelukkig dat mijn schoonouders nu een vaatwasser hebben, voordien durfde ik daar nauwelijks wat te drinken. Schoonmoeder maakt graag schoon, maar doet dat altijd met de overtreffende trap van 'Franse slag'.

Ik erger me aan het huishouden van mijn vriendinnen omdat het daar opgeruimde en schoner is dan bij mij. Ik spreek ook liever bij hen af dan thuis. Zelf weinig tijd en geen schoonmaaktalent. Binnenkort een nieuwe poetshulp die er hopelijk wat meer van kan dan de huidige..
Mijn man kookt trouwens vrijwel altijd en ja, daarna zou je eigenlijk moeten stofzuigen. Wat hij doet weet ik niet, maar de vloer is altijd een grote bende (kruimels, stukjes pasta en kruiden, stukjes van verpakkingen).
quote:Sabeltandcavia schreef op 15 mei 2016 @ 13:52:

[...]

Het is juist wel gastvrij. Naar de niet-rokende gasten die je moeilijk kunt vragen de hele avond hun adem in te houden. Wat een zeurpiet zeg. Helemaal vijf stappen naar de deur doen om je zelfgekozen verslavingsbehoefte te bevredigen al te veel moeite vinden.Ik zie het probleem ook niet. Niet-rokende gasten hebben bij mij alle vrijheid van de loungeset in de tuin gebruik te maken, hebben ze plenty frisse lucht.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Als je de meest ingewikkelde technische apparatuur wel kunt bedienen moet je bij mij niet aankomen met ik weet niet hoe de wasmachine werkt of nog erger ik kan niet dweilen. Snel terug naar je moeder dan want die heeft maar half werk afgeleverd.Ik ben opgehouden om me te ergeren (en da's heel wat voor mij ). Generatiedingetje zullen we maar zeggen. Net als het feit dat schoonma geen foto's kan maken want oei, digitaal , en niet weet hoe hun mobiele telefoon werkt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:femke09 schreef op 15 mei 2016 @ 19:54:

Mijn man kookt trouwens vrijwel altijd en ja, daarna zou je eigenlijk moeten stofzuigen. Wat hij doet weet ik niet, maar de vloer is altijd een grote bende (kruimels, stukjes pasta en kruiden, stukjes van verpakkingen).Mijn man kookt dus niet. Behalve 1 gerecht en dat maakt hij als een chefkok. Maar om nou elke week pepper shrimps te eten gaat me te ver. Gelukkig is hij altijd bereid iets te halen of uit eten te gaan op zijn kosten als ik geen zin of tijd heb om te koken. En zijn opruim en schoonmaaktalent daar kan geen poetsvrouw tegenop. Daarom houden we hem maar.

Ben het op zich met je eens, behalve dan met de stelling dat het de schuld van schoonmoeder is. Zo houden we het beeld dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor (falende) huishouding en opvoeding in stand. Dus schoonpa (indien aanwezig) heeft net zo hard gefaald.

En wat mij betreft allebei niet. Iedere volwassene (man of vrouw) met een normaal iq kan prima leren hoe een dweil of wasmachine werkt of hoe je urinespetters verwijdert, ook als de ouders dat angstvallig geheim hielden.
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 22:51:

Wat ik ook irritant vind is dat bij de meeste mensen geen gieter in de wc ligt na de behoefte. Bij mij ligt er standaard een gieter in de wc voor na de behoefte denkje dat een papieren doekje je kont goed schoonmaakt het veegt hooguit weg maar het zit er nog wel.

En als ik buiten de deur naar de wc moet wat sporadisch voorkomt dan heb ik vochtige doekjes in mijn tas standaard zodra ik thuis ben doe ik mijn onderbroek uit en die gaat de was in. En ga alsnog met water schoonmaken daar beneden. En net zoals met wasmanden onderbroeken apart van kleren, vreselijk als mensen kleren en onderbroeken bij elkaar doen.En dan heb je zitten kakken, pak je met ongewassen handen die gieter op. Lekker fris hoor
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 15 mei 2016 @ 21:01:

[...]

En dan heb je zitten kakken, pak je met ongewassen handen die gieter op. Lekker fris hoor

De gieterpost heb ik gemist. Ik vraag me af wat je dan precies moet doen met die gieter. Het zou een waterballet worden maar niet per se schoner.

Ik ga alleen thuis. En daar was ik de boel ook altijd na, dat wel. Want ik ben het er wel mee eens dat een wc-papiertje niet genoeg is voor schone billen. Ik heb dus ook altijd vochtig toiletpapier beschikbaar dat gewoon doorgespoeld kan worden.
Hoe vies zijn jullie billen wel niet?

De mijne zijn na 25 jaar vegetariër zijn gewoon brandschoon na het poepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven