Gezondheid alle pijlers

Vaak ontstekingen

20-05-2016 19:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie herkent dit?

Ik ben 35 en altijd gezond geweest.

Het afgelopen jaar worstel ik met mijn gezondheid.

Cystes in mijn borsten die komen en gaan, meer dan één keer per maand een schimmelinfectie, blaasontstekingen en nu weer een ontsteking in mijn heup.

Het lijkt wel alsof mijn lichaam zulke vage dingen aantrekt.

De huisarts lapt alle dingetjes weer op met zalfjes en kuurtjes. Denkt heel veel te kunnen wijten aan een vervroegde overgang.

Ik beweeg veel, eet gezond, probeer stress te vermijden. Heb mijn weerstand opgekrikt met supplementen.

Maar mijn lijf lijkt wel moegestreden van het vechten tegen al die onbenullige dingen.

Wie herkent dit en denkt met me mee?

Bedankt!

Grtjs
Ik herken het niet van mezelf. 1 vriend van mij bleek met terugkerende grotere ontstekingen (longontstekingen en uiteindelijk ontstoken hartzakje) een afweerstoornis te hebben en die krijgt nu regelmatig transfusies met de benodigde stoffen en is daardoor veel minder vaak ziek. Een collega met allerlei ontstekingen bleek de ziekte van Wegener te hebben. Allebei vrij zeldzaam en ik wil absoluut niet zeggen dat jij zoiets hebt. Maar ik zou wel met je huisarts bespreken of je wellicht een doorverwijzing kunt krijgen voor vervolgonderzoek. Of iets voor je vervroegde overgang? Kun je de dialoog met je huisarts open krijgen?
Vervroegde overgang kan hij testen. Heb je wel eens een bloedonderzoek gehad?
Het kan bij meer ziektes passen. Wat zegt je huisarts ervan?
Neem je de pil? Heb al eens gelezen over gelijkaardige klachten door anticonceptie.

Zelf had ik bijvoorbeeld vaak schimmelinfecties en blaasontstekingen, maar bij andere vrouwen gaat het nog wat verder...
Misschien vind je de documentaire food matters interessant
Dat vond ik echt een slechte docu hoor, interviews met allemaal 'geleerden' over eten, maar nooit wordt verteld wie die mensen wel niet zijn. Nogal pseudo wetenschappelijk.
quote:rechthoek schreef op 20 mei 2016 @ 19:37:

Vervroegde overgang kan hij testen. Heb je wel eens een bloedonderzoek gehad?testen? hoe dan?
Bedankt voor jullie reacties!

Ik stel het heel erg op prijs.

Huisarts geeft aan dat bloedonderzoek geen nut heeft want er zal geen doorverwijzing uitkomen omdat mijn menstruatie hapert maar nog niet gestopt is. Vanaf dan zal ze me pas naar een gynaecoloog doorverwijzen. Ze zegt dat een gynaecoloog, al zou ik erheen gaan, toch niets doet.
Misschien suikerziekte of een autoimmuunziekte? Zomaar een schot voor de boeg. Maar ik neem aan dat dit al onderzocht is door de arts.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:S-Meds schreef op 20 mei 2016 @ 20:39:

[...]

testen? hoe dan?http://www.vrouwenindeove ... ergang/diagnose-overgang/

De site legt het beter uit dan ik zou kunnen, maar zo'n bloedtest is dus onbetrouwbaar bij pilgebruik.
quote:rechthoek schreef op 20 mei 2016 @ 20:51:

[...]

http://www.vrouwenindeove ... ergang/diagnose-overgang/

De site legt het beter uit dan ik zou kunnen, maar zo'n bloedtest is dus onbetrouwbaar bij pilgebruik.ook bij vrouwen die nog menstrueren. Dus pre overgang kan je niet via bloed vaststellen. Dit staat op je site: Bloed prikken zegt dus niets of weinig of u in de overgang bent wanneer u nog een cyclus heeft of de pil slikt.
toeval kan ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven