Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
@kalliope damn, daar zit ik sowieso al zwaar over heen. Ik drink minimaal drie mokken

Ik kan dat soort snacks ook zeker waarderen. Daarom heb ik vaak olijven in huis en nu gevulde pepers. Niet het beste, maar vast een stuk beter dan een halve zak chips
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ah, I gevulde pepers!! Vind ze alleen best duur.
quote:Kalliope schreef op 24 mei 2016 @ 18:31:

Ah, I gevulde pepers!! Vind ze alleen best duur.

Ik haal ze bij de aldi, daar valt het wel mee. En dan van ook de chili olijven, die zijn daar ook erg lekker :-D

Dit is trouwens mijn favoriete rauwe chocola... Echt jammer dat het hier in de buurt niet te krijgen is

http://www.consciouschocolate.com/mint- ... ganic-bar/
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Rauwkost met hummus ís ook echt wel lekker maar het wordt een beetje zo'n standaard antwoord van de verantwoorde eetbrigade. En daar krijg ik een beetje jeuk van.

Het 1 sluit het ander niet uit in mijn optiek, af en toe een avondje bankhangen met je favoriete zak chips is heerlijk en daarna maak je weer een verantwoorde keuze.

Rauwe chocola heb ik wel geprobeerd om lekker te vinden maar ik moest mezelf zo hard overtuigen dat ik het losgelaten heb

Nou ja, ieder z'n ding
Die chocola ken ik niet maar ziet er wel goed uit! Misschien raw toch nog een kans geven
quote:KoffieVerkeerd23 schreef op 24 mei 2016 @ 18:58:

Die chocola ken ik niet maar ziet er wel goed uit! Misschien raw toch nog een kans geven

ik heb ook wel eens lovechock, maar die is harder. Deze is zachter en heeft daardoor meer het echte chocoladegevoel.

Als je een bio-supermarkt, zoals de marqt, dan hebben ze ze daar vast
Ontbijt:

- Zwarte koffie;

- Sinasappel-Grapefruit sap

- Rijstepap (had rijst over van gister) met wat suiker

- Appel

Tussendoor;

- Zwarte koffie;

- Mango;

Lunch:

- Beker volle melk;

- Kop zwarte koffie;

- 4 donkere boterhammen met uitgebakken spek, sla, tomaat en aoli;

- Appel;

Tussendoor;

- (verse) Muntthee;

- Half zakje studentenhaver;

- Halve Komkommer;

Diner:

- 1 1/2 bord Penne met restjes gebraden kip en tomaten (waren met de kip meegebraden) en rucola;

- Beker volle melk;

Toetje;

- Skyr met honing en stukje chocola.

En voor straks nog een kop koffie en de rest van de studentenhaver
Wat is het verschil tussen gewone en rauwe chocola? Hopelijk geen hele gekke vraag
Bij rauwe chocola is de cacao niet boven een bepaalde temperatuur verhit geweest. Vaak zitten er alleen natuurlijke zoetstoffen en geen melkproducten in. Het is dus hele pure chocola.
Ah, klinkt logisch, ik zag al een soort half geplette harde bonen voor me klinkt lekker trouwens! Pure chocola
Jammer Ibbeltje, maar het is goed dat je kijkt naar wat goed is voor jou!

Rauwe chocola. Is dat echt lekker? Ik ben dol op chocola en kan me er ongans aan eten!

Lijstje van vandaag:

O: drie boterhammen met frambozenjam

T: tumtummetjes

L: Griekse yoghurt met 300 gram aardbeien en een stevige tets honing

T: rijsttafels met humus (ja! Ik ben er zo een die dol is op humus

T: hand muntdrop

A: vijf aardappels uit de oven met kruidenboter, broccoli en vijf balletjes gehakt
quote:Dormouse schreef op 24 mei 2016 @ 19:26:

Ah, klinkt logisch, ik zag al een soort half geplette harde bonen voor me klinkt lekker trouwens! Pure chocola

Neehoor, zitten wel nog extra producten in dan alleen cacao

En die van concious vind ik lekker, juist omdat hij zacht is. Zeker die met een vleugje mint.

Ik ben eigenlijk meer van melk. Maar omdat ik minder suikers wil eten is af en toe een stukje rauwe chocola voor mij de manier om mij toch in mijn chocolade behoefte te voorzien
Mooie tussenoplossing inderdaad! Ik ben echt dol op de pure chocola met kokos van Tony Chocolony maar is een beeeeetje prijzig dus neem meestal een goedkopere met zoveel mogelijk cacoa. Ik ga de repen die je noemt zeker eens proberen, ben erg benieuwd!
quote:Dormouse schreef op 24 mei 2016 @ 19:32:

Mooie tussenoplossing inderdaad! Ik ben echt dol op de pure chocola met kokos van Tony Chocolony maar is een beeeeetje prijzig dus neem meestal een goedkopere met zoveel mogelijk cacoa. Ik ga de repen die je noemt zeker eens proberen, ben erg benieuwd!dan waarschuw ik je alvast. Net zo duur als Tony en 4x zo klein
Voor een keertje mag dat best maar bedankt voor de waarschuwing!
Dag allen! Ik schrijf mee in het +/-5 kg afvallen topic, maar stiekem vind ik eetlijstjes plaatsen het leukste, dus ik kom hier ook graag meeschrijven! Ik weeg 63,5 kilo bij een lengte van 173 cm en wil eigenlijk voor het mooie die 3,5 kilo nog kwijt. Ik let dus een beetje op mij eten en probeer elke dag rond de 1600 kcal te zitten.. Daarmee gaat het afvallen heeel langzaam, maar ik heb geen haast en ik houd enorm van eten, dus we doen het er maar mee!

Vandaag het volgende gegeten:

O: Dikke pannenkoekjes van havermout, banaan, ei, kwark, appel, rozijnen en kaneel. Met wat honing.

T: Klein speltboterhammetje met pindakaas

L: Drie speltwafels met bieslookzuivelspread, sla, gerookte zalm en tuinkers

T: Cracker met plakje coburgerham

D: Drie zelfgemaakte loempia's van filodeeg uit de oven, met vulling van veel groente en gepocheerde kip. Met chilisaus.

T: Twee koppen zwarte koffie met klein stukje 78% chocola en twee mini café noir-tjes

T: Schaaltje magere kwark met een beetje lemoncurd

Ik moet 's avonds na het eten bij de koffie ook écht chocola hebben; dus ik neem bijna elke dag één stukje van de reep. Doe er zo wel lekker lang mee.
Zelfgemaakte Loempia klinkt lekker! Mag je hier ook recepten vragen?
quote:Dormouse schreef op 24 mei 2016 @ 20:46:

Zelfgemaakte Loempia klinkt lekker! Mag je hier ook recepten vragen?

Haha, vast wel! Ik maak ze als volgt:

- 1 flinke kipfilet pocheren (10 min in water wat tegen de kook zit (met veel zout, gemberpoeder en cayennepeper!), nog een paar minuten in de pan van het vuur laten nagaren.) Beetje laten afkoelen en uitelkaar pluizen zodat het mooie draadjes worden.

- Gesnipperd teentje knoflook, flink(!!) veel gemberpoeder en cayennepeper in theelepeltje olie fruiten

- Worteljuliënne, fijngesneden prei, fijngesneden champignons, en fijngesneden witte kool toevoegen en kort bakken

- Scheutje (zoute) sojasaus, half verkruimeld blokje kippenbouillon, theelepel suiker, twee theelepels sambal en wat citroensap door het mengsel roeren. Het mag best sterk van smaak zijn! Liever iets te zout/pittig dan te flauw. Eenmaal gebakken trekt de smaak wat in het deeg, dus ze zijn al gauw te flauw.

- Als de groente erg vochtig zijn, dit even in een vergiet laten weglopen. Dan de kip door de groente mengen.

- Loempia's rollen. Ik gebruikte drie flinke eetlepels van het mengsel per velletje deeg. Randjes dichtplakken met wat water.

- Loempia's bestrijken met wat neutrale olie (ik gebruikte de schokkende hoeveelheid van 1 gram olie per loempia haha. Het is puur voor het kleurtje en zodat het deeg niet uitdroogt in de oven.)

- Loempia's afbakken op 180 graden tot ze mooi goudbruin zijn. De loempia's die je teveel maakt kun je prima invriezen en later afbakken!

Voor de gezelligheid nog een plaatje erbij:

Een salade was er nog wel lekker bij geweest, maar daar dacht ik pas aan toen ik het al op had.
Vandaag

O: soya yoghurt, spelt muesli, honing

T: kaas-spelt twister

T: 1/2 appel (hij was melig, de rest weggegooid)

T: soyalatte+zoetje

L: restje rauwkost van winterpeen,tomaat, paprika, radijs, mais en een dressing van olijfolie, mayonaise en peper

L: 1/4 omelet van spinazie, ui, tomaat, geitenkaas, zalm en knoflook

T: spelt cracker

T: aardbeien

L: brocoli, ui ansjovis, met sambal"

T: kokoskoekje

T: 2 pepers met roomkaas
Ik vind rauwkost met hummus ook echt een chille snack

Welkom johnny! Heeeeeerlijk eetlijstje heb jij zeg

@hier:

O. 2 volkoren boterhammen met pindakaas

T. 3 koppen zwarte koffie, cracker met geitenkaas

L. 4 volkoren boterhammen, 1 met roomboter en coburger ham, 1 dubbele met roomboter en fricandeau, 1 met roomboter en jam

T1. Notenreepje, 2 koppen koffie

T2. Stukje zelfgemaakte focaccia van een collega

D. Wrap met rundertajine met amandelen en rozijnen

T. Handje cranberries

Sport: 20km fietsen. Moest overwerken dus kon helaas niet naar paardrijden
Bedankt voor het recept johnny! En het leuke plaatje erbij. Wat betreft de salade... Het is niet of het daardoor aan groenten ontbrak haha.
Dankje Lux! Ik eet ook heel bewust alleen maar lekkere dingen, haha! Ik eet nooit om het eten, ik moet er wel van genieten. Jouw lijstje is anders ook niet verkeerd! Lekker, vullend en gezond! Ziet er goed uit!

En alsjeblieft Dormouse! De salade was dan ook meer voor de kleur geweest hoor! Groente-technisch zat het wel goed.
quote:gojohnnygo schreef op 24 mei 2016 @ 21:49:

Dankje Lux! Ik eet ook heel bewust alleen maar lekkere dingen, haha! Ik eet nooit om het eten, ik moet er wel van genieten. Jouw lijstje is anders ook niet verkeerd! Lekker, vullend en gezond! Ziet er goed uit!

En alsjeblieft Dormouse! De salade was dan ook meer voor de kleur geweest hoor! Groente-technisch zat het wel goed.

Haha duidelijk dezelfde opvattingen over eten m'n avondeten was ook zo lekker. Ben gek op tajines, meestal eet ik ze met couscous maar had nu nog een Indische rotiplaat liggen (is eigenlijk geen wrap hè? maar heb 't gegeten als wrap) en die moest op. Ik vind tajine echt de lekkerste stoofpot. Ik weet niet, altijd veel groenten erin, maar vooral ook de kruiden. Gember, kaneel, dat soort smaken love it. Mijn lievelings is een met kip, pompoen en cranberry. Die is zo lekker dat ik er wel eens van droom die maakt mijn man dan. Meestal wil hij alleen maar AVG koken, maar áls hij dan echt kookt dan kookt hij ook écht.

Stiekem vind ik het wel sexy dat hij zo goed kan koken. Staat 'ie daar met z'n schort over z'n overhemd, koksmes en een glas rode wijn en hij kan verdomd goed koken, alleen doordeweeks is hij gewoon lui. Al bakt hij wel vaak aardappels en dat is ook een pokkewerk want mijn man gaat dus niet voor zo'n zak voorgekookte krieltjes ofzo hè. Als je gebakken aardappelen eet, dan eet je échte gebakken aardappelen. We hebben zelfs een speciale aardappelbakpan

Haha mja I'm a foodie dus mij heb je als je kunt koken vind het allemaal best
Hahaha, hier net zo'n man als het op gebakken aardappeltjes aankomt. Meneer komt nooit in de keuken behalve als dat op het menu staat, dan moet hij het op zijn manier doen, met zijn pan haha. En eerlijk is eerlijk, het resultaat mag er zijn
Een aardappelbakpan

Oe, die raw chocolate met mint klinkt goddelijk. Nu neem ik pure chocola (85%) als ik er trek in heb.

Vandaag:

Ontbijt: yoghurt met 2 kiwi's en een el chiazaadjes

Lunch: gebakken ei met courgette, tomaat en havermelk, rucola on the side

Tussendoor: tomaat, pistachenootjes

Dinner: noodles (1 plak, te lui om te kijken hoeveel het is) met champignons, 1 prei en iets teveel cashewnoten gebakken in sojasaus met een kleine groene peper, gember en knoflook

Had vandaag een jurk aan die vorige maand niet pastte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven