afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Coco87 schreef op 31 mei 2016 @ 20:29:

[...]

Saldo was nog niet eens positief zelfs. De bruid zei achteraf dat ze het eigenlijk wel al wist... Het kwam ook niet echt als een grote verrassing. De reden die ze opgaven: we passen toch niet echt bij elkaar (7 jaar samen)..

De trouwfoto's waren toch niet zo heel mooi, helaas. Dus dat scheelt weer.Wow. En hij? Wist hij het ook eigenlijk al wel? Wat een verhaal joh. Dan is er toch ergens tussen alle voorbereidingen door een moment dat je zegt, zeg Pieter, we moeten praten. Ik denk dat we de bruiloft moeten annuleren.
En eens over foto's. De spontane zijn de leukste!
Hier bij kennissen ook gehad. Na 9 maanden uit elkaar. Alleen was hun bruiloft op woensdag in een gymzaal en moesten de meeste gasten in de snackbar eten
quote:matroesjka_ schreef op 31 mei 2016 @ 20:16:

Mijn bruiloft zat ergens tussen klein en spontaan en groots en plechtig in. 60 gasten (met familir, vrienden en aanhang kom je daar al snel op) die voor de hele dag uitgenodigd waren. Nja hele dag, het begon om 15h met een drankje en live muziek van mijn moeder en vriend (en ja dat kunnen ze ) wij kwamen om 15.30 aan. 16h ceremonie, daarna buiten geborreld en aansluitend in het bos gegeten, bruidstaart als toetje en toen feest tot 1.30h ongeveer. Geen stukjes, geen ceremoniemeester, geen dresscode en volgens mij vond iedereen het hartstikke leuk

Lijkt me heerlijk zo'n bruiloft.

Ik krijg het al benauwd als ik aan m'n eigen bruiloft moet denken.

Mijn vriend wil het echt groot en allerlei toeters en bellen, marokkaans/ Nederlandse bruiloft.

Ik ben nogal simpel en hou ook van simpel
.
Ik was vorig jaar getuige op een fantastische (en grote) bruiloft. Nog geen 8 maanden later is de scheiding rond. Zonde. :(
Ik ken een stel dat naar de soort van vriendengroep van de bruidegom een appje stuurden met de boodschap 'De kaarten waren op, maar jullie mogen komen'

4 dure bruiloften meegemaakt. Bij 3 van de 4 stellen was de scheiding binnen een jaar na het trouwen uitgesproken.

Volgens mij was er een verband. De dure bruiloft moest iets maskeren.
quote:isa__88 schreef op 31 mei 2016 @ 21:02:

[...]

Lijkt me heerlijk zo'n bruiloft.

Ik krijg het al benauwd als ik aan m'n eigen bruiloft moet denken.

Mijn vriend wil het echt groot en allerlei toeters en bellen, marokkaans/ Nederlandse bruiloft.

Ik ben nogal simpel en hou ook van simpel Je moet er samen een beetje uit komen. Ik wou klein, man wou groots, dit is wat het geworden is.
Een kennis gehad die er 4 dagen na haar huwelijk op uitkwam dat haar vent haar getuige - annex beste vriendin - interessanter vond.

Waren 5 jaar samen.
Maar @isa, als jouw vriend marokkaans is snap ik hem wel. Is nogal wat om dan je bruiloft kleins te vieren.
quote:matroesjka_ schreef op 31 mei 2016 @ 22:13:

Maar @isa, als jouw vriend marokkaans is snap ik hem wel. Is nogal wat om dan je bruiloft kleins te vieren.

Ik hoef het ook niet super klein hoor want ik weet dat het voor hem erg belangrijk is.

Maar ik hoef het ook niet super groot 10 keer omkleden en dat soort dingen.

Ik weet hoe de bruiloft van zijn broer was, dat was nogal extreem en ook belachelijk duur.

Maar we komen er wel uit
.
Middenweg dus. Een turkse vriendin trouwde met een marokkaan. Ze had 2 jurken. Een marokkaanse en een westerse.
Volgens mij heb ik een record: ik was op de bruiloft van mijn neef. Fantastisch groot feest in het buitenland, champagne en kaviaar bij binnenkomst, geweldige zaal etc. Na een week hoor ik dat ze vlak voor de bruiloft zich beseften dat het niks zou worden en niet veel later zijn ze gescheiden. Bruiloft is dus wel doorgezet vanwege de zakelijke relaties van mijn neef (hij is een succesvolle make up artist) die uitgenodigd waren en uit verschillende landen kwamen.
quote:Ginevra schreef op 31 mei 2016 @ 21:34:

4 dure bruiloften meegemaakt. Bij 3 van de 4 stellen was de scheiding binnen een jaar na het trouwen uitgesproken.

Volgens mij was er een verband. De dure bruiloft moest iets maskeren.Ja, dit geloof ik ook wel. Het gaat dan meer om aanzien etc. dan liefde.
quote:Biebe schreef op 01 juni 2016 @ 01:38:

Volgens mij heb ik een record: ik was op de bruiloft van mijn neef. Fantastisch groot feest in het buitenland, champagne en kaviaar bij binnenkomst, geweldige zaal etc. Na een week hoor ik dat ze vlak voor de bruiloft zich beseften dat het niks zou worden en niet veel later zijn ze gescheiden. Bruiloft is dus wel doorgezet vanwege de zakelijke relaties van mijn neef (hij is een succesvolle make up artist) die uitgenodigd waren en uit verschillende landen kwamen.Wat lijkt het me vreselijk om als bruid op een bruiloft schone schijn te moeten spelen en het gelukkige stelletje uit te hangen, alleen maar omwille van de zakenrelaties van je partner, terwijl je al weet dat je uit elkaar gaat...
quote:Ginevra schreef op 31 mei 2016 @ 21:34:

Volgens mij was er een verband. De dure bruiloft moest iets maskeren.Dit denk ik ook ja.. de duurste die ik heb meegemaakt stelde qua liefde ook het minste voor.
quote:Biebe schreef op 01 juni 2016 @ 01:38:

Volgens mij heb ik een record: ik was op de bruiloft van mijn neef. Fantastisch groot feest in het buitenland, champagne en kaviaar bij binnenkomst, geweldige zaal etc. Na een week hoor ik dat ze vlak voor de bruiloft zich beseften dat het niks zou worden en niet veel later zijn ze gescheiden. Bruiloft is dus wel doorgezet vanwege de zakelijke relaties van mijn neef (hij is een succesvolle make up artist) die uitgenodigd waren en uit verschillende landen kwamen.Wahaa!! Wat een sneue flutreden. Daar zou ik me dus never voor lenen.
quote:made@kate schreef op 31 mei 2016 @ 20:51:

[...]

Wow. En hij? Wist hij het ook eigenlijk al wel? Wat een verhaal joh. Dan is er toch ergens tussen alle voorbereidingen door een moment dat je zegt, zeg Pieter, we moeten praten. Ik denk dat we de bruiloft moeten annuleren.Hij zal wel iets vermoed hebben, maar heeft gewoon al die tijd z'n kop in het zand gestoken. En volgens mij ook altijd nog hoop gehad dat t allemaal goed zou komen. Ik denk dat als je er eenmaal zo midden in zit dat doorgaan makkelijker lijkt dan opnieuw beginnen.
quote:appeltjesgroen schreef op 01 juni 2016 @ 05:20:

[...]

Wat lijkt het me vreselijk om als bruid op een bruiloft schone schijn te moeten spelen en het gelukkige stelletje uit te hangen, alleen maar omwille van de zakenrelaties van je partner, terwijl je al weet dat je uit elkaar gaat...Verschrikkelijk! Dit druist echt tegen al m'n principes in. Wat enorm cliché ook eigenlijk.. net een film.
quote:appeltjesgroen schreef op 01 juni 2016 @ 05:20:

[...]

Wat lijkt het me vreselijk om als bruid op een bruiloft schone schijn te moeten spelen en het gelukkige stelletje uit te hangen, alleen maar omwille van de zakenrelaties van je partner, terwijl je al weet dat je uit elkaar gaat...Dat zou je zeggen, maar zij was ook geen lieverdje. Wat dat betreft pasten ze perfect bij elkaar. Zij heeft op een of andere manier ook haar slag geslagen, zij is zo'n persoon die nooit iets zou doen voor een ander zonder daar ook zelf beter van te worden dus don't worry ;)
Bruiloft van kennis, zelf niet bijgeweest want was in buitenland en werd klein en gemoedelijk gevierd met enkele insiders, met vrij informele en kleinschalige planning. Moet erg leuk geweest zijn.

Na een maand was de relatiebreuk een feit. Scheiding duurde iets langer ivm administratieve afhandeling.

Heb ergens ooit gelezen dat huwelijken die na jaaaaaaren relatie worden gesloten meer kans hebben op spaak lopen dan huwelijken die vrij snel worden gesloten. Vaak blijken mensen na jaren relatie een huwelijk te zien als een bindmiddel?

Kan de info niet terugvinden. Maar er zullen vast meerdere theorieën de rondte doen, en allemaal met een andere conclusie.
quote:Troeteltje schreef op 01 juni 2016 @ 07:22:

Bruiloft van kennis, zelf niet bijgeweest want was in buitenland en werd klein en gemoedelijk gevierd met enkele insiders, met vrij informele en kleinschalige planning. Moet erg leuk geweest zijn.

Na een maand was de relatiebreuk een feit. Scheiding duurde iets langer ivm administratieve afhandeling.

Heb ergens ooit gelezen dat huwelijken die na jaaaaaaren relatie worden gesloten meer kans hebben op spaak lopen dan huwelijken die vrij snel worden gesloten. Vaak blijken mensen na jaren relatie een huwelijk te zien als een bindmiddel?

Kan de info niet terugvinden. Maar er zullen vast meerdere theorieën de rondte doen, en allemaal met een andere conclusie.

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Als je al jaren samenleeft en dingen "gewoon" zijn geworden, dan is een huwelijk misschien een logische (volgende) stap. En zo wordt de sleur ook een dagje doorbroken. Daarna gaat t gewoon weer z'n oude gangetje.

Mijn vriend en ik zijn pas 3 jaar samen en ik zou wel willen trouwen uit knetter verliefdheid en blablabla. Maar denk dan al snel "is dat niet te vroeg?". Misschien toch maar wel doen
Coco, trouwen moet je doen uit overtuiging dat het iets toevoegt aan jullie relatie.

Het is een prijzige bedoening. Ik was nooit van het trouwen. En heb er nog steeds weinig mee. Wel of niet getrouwd zijn.........ongehuwd samenwonen.........vind het allemaal best.

We leven nu in een andere tijd en we zijn van een andere generatie. Vroeger was dat niet denkbaar. Nu ken ik veel mensen die ongehuwd samenwonen en ook ongehuwd kind(eren) hebben.
quote:Troeteltje schreef op 01 juni 2016 @ 07:46:

Coco, trouwen moet je doen uit overtuiging dat het iets toevoegt aan jullie relatie.

Het is een prijzige bedoening. Ik was nooit van het trouwen. En heb er nog steeds weinig mee. Wel of niet getrouwd zijn.........ongehuwd samenwonen.........vind het allemaal best.

We leven nu in een andere tijd en we zijn van een andere generatie. Vroeger was dat niet denkbaar. Nu ken ik veel mensen die ongehuwd samenwonen en ook ongehuwd kind(eren) hebben.Snap ik hoor. Die overtuiging is er ook zeker. Ik bedoel meer omdat ik om me heen zie dat de meeste pas na jaaaaaren gaan trouwen en dat dat dus "zo hoort" (omdat ze nou eenmaal al zo lang samen zijn), om even terug te komen op huwelijk als bindmiddel. Ik wil trouwen om onze liefde te vieren, maar omdat onze relatie korter is dan de mensen in mijn omgeving die gaan trouwen denk ik al gauw dat het "raar" is o.i.d.
Vroeger trouwden mensen omdat het de enige manier was om zaken samen te kunnen regelen. In Nederland is dat vandaag de dag niet meer zo. Alles wat je kunt regelen met een huwelijk kun je ook zelf notarieel laten vastleggen. Trouwen is dus niet meer Noodzakelijk.

Ik was op vakantie in Jamaica en daar was op een avond een soort stellen quiz. De presentatrice begon bij elk stel met de vraag hoe lang ze samen waren, daarna de vraag hoe lang ze getrouwd waren. Op een stel na waren het allemaal amerikanen. Voorbeeld; we zijn 10 jaar samen waarvan 9 getrouwd, we zijn 5 jaar samen waarvan 4 getrouwd. En een; we zijn 9 maanden samen en we zijn hier gisteren getrouwd. Logisch, in veel delen van de US wordt er echt nog pas geneukt officieel als het boterbriefje binnen is.

Bij het laatste stel; wij zijn 30 jaar samen (dik applaus vanuit het publiek) en toen vroeg de dame; en hoe lang zijn jullie getrouwd? Antwoord; we aren't. De presentratrice was flabbergasted. "Why did you never pop the question" vroeg ze met grote ogen. Waarop het stel antwoorde; we zijn Nederlands, we hebben precies dezelfde rechten als getrouwde stellen in Nederland en kiezen dus al 30 jaar lang elke dag opnieuw voor elkaar. Bam.

Nodeloos om te zeggen dat ze de quiz (hoe goed ken je elkaar) met twee vingers in de neus wonnen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven