Nooit in de VT wonen..

13-06-2016 23:18 190 berichten
Nooit in de VT wonen, maar altijd in mijn huis. Ik hou best van een beetje lollig stylish verantwoord ingericht erbij zitten en voor een deel lukt dat ook best. Maar er blijven van die dingen die consequent niet in die fraaie fotoreportages te zien zijn en altijd in mijn huis.

-Die plastic verpakkingen van snoeptomaatjes en druiven op het aanrecht. Want zonder verpakking in de fruitschaal werkt niet, maar dit ziet er ook niet uit.

-De wasmanden waarin je de was vanuit (de wel stylish verantwoorde) wasmanden in de badkamer richting wasmachine sjouwt en vervolgens weer gebruikt om gevouwen was richting verschillende kasten te vervoeren.

-Dat speelgoed waar je kind dol op is maar dat niet interieurverantwoord hip-houtig is en ook al weigert in speelgoedkist te passen, laat staan in het greeploze zwevende dressoir.

-Kattenbakken/ caviakooien/ hondenmanden

-De computer. Omdat mijn echtgenoot weigert een laptop te nemen (nou ja, er aan uit te geven wat nodig is om er een te krijgen met dezelfde specificaties als zijn PC)

Wat staat in jouw huis een interieurpuist te wezen die je nooit had hoeven hebben als je maar een echt vt-wonen leven zou leven?
Oh ja, hoe ze die shampooflessen matchend krijgen is mij ook een raadsel. Hier gebruikt iedereen zijn eigen merk en dat past dus nooit bij elkaar. En van shampoo heb ik een andere merk dan doucheschuim, dus echt, vergeet het maar. En ik heb nog een fout in de badkamer: mijn wastafelmeubel is van een andere lijn dan de losse badkamerkast omdat ik geen zin had om het voor 300 euro bij elkaar te laten passen. De kast had ik namelijk al.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier bijna de oplossing hoor:

- allebei fulltime werken

- een druk sociaal leven dat vooral buiten de deur is

- geen kinderen

- klein wonen

Vooral dat laatste! Ik heb onze 50m2 zó gepoetst en we moeten wel opruimen want anders kunnen we niet meer rondlopen.

Maar dan toch nog:

- altijd weer die sportkleren overal, vies of aan de waslijn of net schoon maar nog niet opgeruimd

- sportschoenen en sportspullen die te vaak gebruikt worden om helemaal weg te bergen maar dus wel altijd voor de deur staan/rondslingeren

- de waslijn op zichzelf, die toch een tikje het balkon ontsiert maar die ik moeilijk 3 keer per week op kan hangen om de was te drogen en daarna weer weghalen

Verder dwingt klein leven je om op te ruimen. Zo hebben we in een raar hoekje in de gang een ladenkastje staan wat nauwelijks opvalt en precies past. Daarin een la voor handschoenen, mutsen en hondenpoepzakjes, een la voor oud papier dus alle gelezen post gaat direct in een map of daarin, een la voor laders en snoeren die dus ook direct weggaan als ze niet gebruikt worden en een la voor ondergoed. Ja, wij bewaren ons ondergoed in de gang Dat is dan ook weer een tip die je niet zal vinden in de VT-wonen maar als je slaapkamer te klein is voor een echte kledingkast is dat stiekem toch best praktisch!
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Een overvolle kapstok met jassen en tassen in alle kleuren van de regenboog. Zéér on-VT wonen. En snoeren. Overal snoeren. Heel veel snoeren. Een My Little Pony Regenboogkasteel (waar de meiden úren mee spelen, itt het prachtige zelfgemaakte hardhouten poppenhuis).

Allerlei potjes en flessen in de badkamer die niet bij elkaar passen.

En mijn man vindt de schouw van de haard zijn privé opbergplek. Heel VT wonen onverantwoord.
Een VT wonen inrichting is dus niet representatief voor het gemiddelde huishouden, lees ik hier.

Gelukkig maar! Zo'n huis is volgens mij een onpersoonlijke, kale bedoening. Een normale inrichting met souvenirs, geërfde spullen, een beetje rommel hier en daar en de interieurpuisten waar velen zich aan ergeren, vind ik vaak wel leuk. Dat is geen huis, maar een thuis.
Wat een heerlijk topic! Ik ga het eens op mijn gemak lezen!

Ik lig al een paar dagen ziek in bed dus mijn huis lijkt in niets op het beeld dat je in VT Wonen ziet, al denk ik dat de "nonchalante vintage chic" look nog eens heel groot gaat worden.
De enige ruimte in ons huis die zo in de vt-wonen kan, is de wc . Ja echt. Er hangt een verantwoord tijdschriftenrek, er staat een verantwoord kastje (voor wc-papier, tampons, een vijl, zalfjes, wc-blokken) en voor de rest is ie leeg en schoon.

Kan ik van de andere kamers niet zeggen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Het zijn vaak mooie oudere panden, herenhuizen, die ze behandelen. Nooit de schoenendoos-doorzonkamer van Jan Benedenmodaal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wij wonen met z'n drieën op 45 m2, met bijbehorende spullen. Need I say more?
quote:Tuingravin schreef op 14 juni 2016 @ 09:25:

Een VT wonen inrichting is dus niet representatief voor het gemiddelde huishouden, lees ik hier.

Gelukkig maar! Zo'n huis is volgens mij een onpersoonlijke, kale bedoening. Een normale inrichting met souvenirs, geërfde spullen, een beetje rommel hier en daar en de interieurpuisten waar velen zich aan ergeren, vind ik vaak wel leuk. Dat is geen huis, maar een thuis.Zo'n vt-wonen huis ziet ook alleen maar zo uit als de fotograaf met bijbehorend filter en overbelichting langskomt.
quote:Schaap_Veronica schreef op 14 juni 2016 @ 09:24:

Ik heb hier bijna de oplossing hoor:

- allebei fulltime werken

- een druk sociaal leven dat vooral buiten de deur is

- geen kinderen

- klein wonen

Vooral dat laatste! Ik heb onze 50m2 zó gepoetst en we moeten wel opruimen want anders kunnen we niet meer rondlopen.

Maar dan toch nog:

- altijd weer die sportkleren overal, vies of aan de waslijn of net schoon maar nog niet opgeruimd

- sportschoenen en sportspullen die te vaak gebruikt worden om helemaal weg te bergen maar dus wel altijd voor de deur staan/rondslingeren

- de waslijn op zichzelf, die toch een tikje het balkon ontsiert maar die ik moeilijk 3 keer per week op kan hangen om de was te drogen en daarna weer weghalen

Verder dwingt klein leven je om op te ruimen. Zo hebben we in een raar hoekje in de gang een ladenkastje staan wat nauwelijks opvalt en precies past. Daarin een la voor handschoenen, mutsen en hondenpoepzakjes, een la voor oud papier dus alle gelezen post gaat direct in een map of daarin, een la voor laders en snoeren die dus ook direct weggaan als ze niet gebruikt worden en een la voor ondergoed. Ja, wij bewaren ons ondergoed in de gang Dat is dan ook weer een tip die je niet zal vinden in de VT-wonen maar als je slaapkamer te klein is voor een echte kledingkast is dat stiekem toch best praktisch!

Nou, dat kleine huis heb je wel zo gepoetst, maar het is dus ook direct weer een bende. 1x dus die sporttas met bijbehorende schoenen laten staan en je huis is meteen een rotzooi.

Wij hebben een tijdje in 2 huizen gewoond en het grote huis was echt veel langer schoon en opgeruimd dan dat kleine huis, waar ik dus constant, de hele dag aan het opruimen ben en achter mijn rug de rotzooi zo weer ontstaat.
Tuurlijk. Behalve bij mijn vriendin die het echt altijd zo keurig, glad en strak en volgens de laatste trends heeft. Zij snapt zelfs dat dit voor de meeste mensen onhaalbaar is. Ze legt er veel eer mee in. Maargoed, ze is er ook altijd mee bezig. Ik ben liever in mijn tuin aan het rotzooien, die kan wel zo in een tuinblad.

Dat is dan ook mijn hobby.
En ze hebben genoeg geld tot hun beschikking bij vt-wonen.

Ik vind genoeg lampen prachtig, maar als ze 4000 euro moeten kosten... en ja, die van mij vind ik ook mooi, kostte 650 euro en daar heb ik echt wel een paar weken over getwijfeld, maar goed, het is een blikvanger dus uiteindelijk de knoop doorgehakt en hem toch gekocht.

De eetkamerstoelen die ik echt he-le-maal geweldig vond, bleken 850 euro te kosten. Per stuk. Dat werd dus een alternatief van 8 tientjes. En de, weliswaar bij het interieur passende, kisten om rommeltjes in te mikken, komen van de xenos, de kandelaars van de ikea en de computerkast van marktplaats.

Ik kan me geen tien kussentjes-voor-op-de-bank van 80 euro per stuk permitteren, ze komen hier gewoon van de blokker, leenbakker en een opruimingsactie van de intratuin.

Als ik een onbeperkt budget zou hebben kon ik het ook.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
@ Ceylon, al had ik een miljoen, dan deed ik het nog niet... Ik ben gehecht aan mijn ouwe meuk!
De hamsterkooi en het wasrekje in me poppenhuisje
Ik lig hier eens om me heen te kijken en heb besloten dat ik een verloren zaak ben:

- In mijn boekenkast staan daadwerkelijk alleen boeken. Geen mooie boekensteunen, geen vaasjes, geen foto's van mijn kinderen (die ik niet heb). Mijn boeken zijn niet op kleur gesorteerd, ze staan vrolijk door elkaar, en omdat ik de meeste tweedehands heb gekocht zien ze er niet eens mooi uit.

- Mijn huis heeft geen kleurschema. Wel kleur, maar er is niet over nagedacht. Ik heb gele muren (die waren er al, geen zin om ze over te schilderen) en een muisgrijs tapijt. Aangevuld met mijn Slipknot en Iron Maiden posters.

- Ik heb heel veel kleine dingetjes (elektrische tandenborstel, kladblokjes, schelpen die ik op het strand heb gevonden) die ik op zich in mandjes en dozen zou kunnen gooien, maar dan stond mijn heel huis vol dozen, dus dat werkt ook niet.

- Momenteel wordt mijn slaapkamer ontsierd door erg onverantwoorde accessoires: een doos tissues, meerdere gebruikte theekopjes, een halflege pot Vicks vaporub, en een berg tijdschriften. VT Wonen mensen hebben waarschijnlijk een legertje schoonmakers achter de hand, of ze zijn nooit ziek. Of ze lezen niet.
Wat een heerlijk topic!

Ter inspiratie haal ik hem maar weer even omhoog: Wonen zoals het hoort

Hier ook aardig wat acne in huis. Mijn badkamer is niet grijs en heeft een douchebak in plaats van een inloopdouche. En nog erger: Mijn keuken is niet hoogglans wit maar helemaal in landelijke jaren'30-stijl met veel nostalgische blikken, bussen en potten. Ik zou niet anders willen.
Ik vind hier dingen van.
quote:Ceylon schreef op 14 juni 2016 @ 09:31:

De enige ruimte in ons huis die zo in de vt-wonen kan, is de wc . Ja echt. Er hangt een verantwoord tijdschriftenrek, er staat een verantwoord kastje (voor wc-papier, tampons, een vijl, zalfjes, wc-blokken) en voor de rest is ie leeg en schoon.

Kan ik van de andere kamers niet zeggen.Die vijl in de wc intrigeert me mateloos. Leg eens uit?
Ik vind hier dingen van.
quote:hebjehaarookweer schreef op 13 juni 2016 @ 23:53:

Oh, die kattenmand. Die is echt geweldig die kattenmand i love it
quote:Goede-Fee schreef op 14 juni 2016 @ 09:07:

Elke keer als ik me omdraai is het eigenlijk van een bijna VT wonenwaardig huis ineens veranderd in een zwijnenstal.

Kan binnen een minuut. Mijn oudste heeft ongeveer 30 seconden per kamer nodig.
ik heb niets, maar dan ook echt niets wat in aanmerking komt voor vt wonen. Meeste meubels zijn of van de kringloop, of van de Ikea.

wel sinds een tv make over programma weet ik mijn stijl officieel te benoemen; eclectisch.

ok vooruit, die term klinkt toch wel aardig vt wonen.

ik kijk het blad weleens door in de bieb maar lees dan liever een libelle oid. Het is te saai voor woorden.

maar...zouden ze ooit een VT-Wonen Special uitbrengen ( stylish verantwoorde foto's met modellen maar dan in een janmodaal huis, waar niemand de moeite heeft gedaan de lege bierflesjes van het aanrecht te halen, er gewoon handzeep, een vaatdoekje en een half verlept basilicum plantje staat ....of een badkamer met sfeerkaarsjes maar ook nog een handdoek op de grond en alle douche en shampooflessen van het 5-hoofdige gezin gewoon in het rekje )...ja, die zou ik zeker kopen!
Die basilicumplantjes (of peterselie, bieslook, munt, net wat er die week door het eten gaat) vermom ik trouwens als kamerplant door het in een mooie pot te zetten. Kaalgeknipt en er niet meer uit ziend mag het in de tuin gaan wonen.

Mijn kinderen die zomer en winter, regen of zon met dezelfde schoenen en jassen zouden kunnen (en dan graag ook een jaar minimaal in 1 maat) zou ook erg bijdragen aan een opgeruimde gang.
Die shampoo en douchespul hoor je over te gieten in stylish verantwoorde glazen flessen zonder etiket. Tsssss...dat weet toch iedereen....
Ik vind hier dingen van.
quote:ryr87 schreef op 14 juni 2016 @ 00:52:

Hahahahhaa wat een herkenbare dingen, moet er echt hardop om lachen.

Dat met die opvouwbare krat voor de was is geniaal, ben voornemens dat ook zo te gaan doen.Ik gebruik ook al jaren de boodschappenkratten daarvoor maar ingevouwen zijn ze nooit.
quote:Sabeltandcavia schreef op 14 juni 2016 @ 10:39:

Die shampoo en douchespul hoor je over te gieten in stylish verantwoorde glazen flessen zonder etiket. Tsssss...dat weet toch iedereen....[img]http://forums.yorozuyasoul.com/Smileys/ ... rogant.gif[/img]

En ook je schoonmaakmiddelen? Want een fles bleek staat zo onethisch natuurlijk

En traphekjes zijn ook niet verantwoord natuurlijk

Staat er weleens een box in de vtwonen? Die zal dan wel van biologisch samengeraapt onbehandeld natuurhout zijn? Met een door een maya indiaan handgeknoopte quilt van de laatste vakantie en een wobbel?
Schoenen hangen sinds kort bij ons aan de binnenkant van de kelderdeur

Verder veel teveel kleur in huis, vooral paars, groen en blauw. En dan hebben we (gelukkig) onze groen hele rode blauwe oranje zelfbouwboekenkast net de deur uit gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven