Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:soundofsunshine schreef op 19 juni 2016 @ 10:20:

En hoe is het met jou Corina?Het gaat op en af...aan de ene kant ben ik blij dat ik hem nog bij me heb maar ik weet dat het moment gaat komen dat ik hem ook verlies...ik probeer me n beetje door de dagen heen te slaan maar het is erg moeilijk...
Dat kan ik me zo goed voorstellen Corina. Te moeten bevallen en dan straks met lege handen staan. Jullie dochter was zo gewenst. Een dikke knuffel voor jou. Kon ik maar iets voor jou en Flipje doen... Is zo oneerlijk allemaal.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle steun die we krijgen hier is ook heel fijn...dat sleept ons wel door de dagen heen...het is trouwens een jongetje wat we krijgen (ze dachten eerst n meisje te zien)
@soundofsunshine

Fijn om te horen dat het straks weer beter zal gaan. Er zijn nu momenten waarop ik het me nog niet voor kan stellen... Maar natuurlijk zal het op den duur wat slijten.
Flipje, denk dat het moeilijkste nu nog komt, het verwerken van alles. Hoe gaat het nu lichamelijk met je? Minder last van stuwing?
Natuurlijk kun je het je nu nog niet voorstellen Flip. Heel logisch en normaal. Mijn eerste weken zijn zomaar aan me voorbij gegaan. Alles was een waas.

Corina heel veel sterkte komende tijd
quote:lilly1980 schreef op 19 juni 2016 @ 14:59:

Flipje, denk dat het moeilijkste nu nog komt, het verwerken van alles. Hoe gaat het nu lichamelijk met je? Minder last van stuwing?

Ja dat is gelukkig na een dag of 5 afgezakt.

Nu is het weer maandag, ik ga niet werken (mijn baas heeft me 'verboden' om te komen) en de crematie is achter de rug.

Niets meer om mezelf mee bezig te houden/achter te verschuilen. Straks maar het huis schoonmaken ofzo..
Lief dat je werkgever zo aan je denkt en bezorgd is om je. Wel moeilijk voor jou om niets om handen te hebben.

Wellicht als je toch iets om handen wilt hebben afspreken later dat je 2 uurtjes komt freewheelen? Geen zware taken maar wel wat afleiding?

Ik denk aan je
Poew.. Al die 'eerste keren' zijn ook weer zo lastig.. Kan me voorstellen dat zo'n eerste 'lege' dag ook weer heel confronterend is..

Soms is t fijner om iets om handen te hebben, maar die momenten waarop het verdriet keihard binnenkomt moeten er helaas ook gewoon zijn.. Blijf je voorlopig nog thuis van werk?

Ik wens je opnieuw heel veel sterkte! Het verdriet wordt misschien eerst nog wel even sterker voordat de scherpe randjes er iets vanaf gaan..

Kan me ook voorstellen dat je snel weer iets positiefs wil hebben om op te kunnen focussen, hoop dat dat snel weer mag gebeuren voor jullie al zal dat het verdriet om jullie kleine F nooit wegnemen..

Vind het trouwens heel knap hoe je ook in andere topics mensen een hart onder de riem steekt en positief ondersteunt.. Wat een kracht dat je dat kan!

Sterkte meis! Ook voor Corina die ook n pittige week voor de boeg heeft..
Ach, een jongen Corina. Ook raar, als je al een tijdje dacht aan een meisje. Sterkte met het wachten. En jij ook sterkte Flipje. Wat is dat toch een stom woord eigenlijk, 'sterkte'. Jullie hoeven helemaal niet sterk te zijn. Het is gewoon afschuwelijk verdrietig allemaal
Wat een zwaar weekend heb je achter de rug Flipje.

Maar wat schrijf je er mooi, lief en rustig over. Fijn dat het een goed afscheid was. Heel veel sterkte de komende tijd.

Corina, lijkt me zwaar voor je om hier te lezen wat jou allemaal nog te wachten staat. Ook voor jou heel veel sterkte!
quote:flipje2 schreef op 20 juni 2016 @ 09:38:

[...]

Ja dat is gelukkig na een dag of 5 afgezakt.

Nu is het weer maandag, ik ga niet werken (mijn baas heeft me 'verboden' om te komen) en de crematie is achter de rug.

Niets meer om mezelf mee bezig te houden/achter te verschuilen. Straks maar het huis schoonmaken ofzo..

Goed van je baas! Er zijn best veel gevallen bekend van vrouwen die na het verlies van hun kindje doordenderen en binnen no time weer thuis zitten met een burn out. Dus goed om je tijd te nemen.

De regelgeving is ook best gek op dit vlak: bij bevallen vanaf 24 weken heb je recht op 16 weken, daarvoor op niets. Ik ben zelf met 23,5 week bevallen van ons overleden dochtertje en dat voelde toen zo arbitrair. Fijn dat jouw werkgever rekening met je houdt!

Ik heb in de tijd dat ik thuis was een soort 'herinneringsdoos' gemaakt met een dagboekje, foto's, kaarsjes, cadeautjes etc. Was heep fijn om te doen vond ik.
Vanavond de 1e pil ingenomen ter voor bereiding op de inleiding woensdag....was zwaar, het word nu zo echt ineens...
Sterkte Corina!
Corina heel veel sterkte, ik steek een kaarsje voor je aan, omdat ik aan je denk.
Lieve Corina, in gedachten ben ik bij je!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Sterkte Corina!
Corina veel sterkte!!

Moet vreselijk zijn wat jullie ook door moeten maken..ik denk aan je! Veel kracht gewenst aankomende woensdag
Corina, ik wens je veel kracht toe om dit te doorstaan

Flipje, ik hoop dat je een beetje goed de nacht door komt
Corina krijg je morgen op je verjaardag nog wat visite om je een beetje af te leiden?
quote:flipje2 schreef op 20 juni 2016 @ 23:22:

Corina krijg je morgen op je verjaardag nog wat visite om je een beetje af te leiden?Maak morgen een rondje naar mijn moeder en schoonouders en gaan daar lekker eten...
Lieve Corina gefeliciteerd met je verjaardag., hoop dat je ondanks alles toch een fijne dag mag hebben met je familie. Zal aan je denken.

Flipje hoe was jou dag verlopen? Hoop dat je de dagen beetje doorkomt, doe waar je je goed bij voelt en ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die je kunnen afleiden/ helpen als je dat nodig hebt. Heeft je baas je voor deze week vrij gegeven of zolang jr het nodig hebt?

Sterkte dames
Corina ook wij denken aan je! Erg dubbel een mooie lange verjaardag en morgen de dag...
Heel veel sterkte Corina!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven