Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Gefeliciteerd met je verjaardag Corina, ik hoop dat het ondanks alles toch een fijne dag is waarop je je geborgen en geliefd voelt.
quote:cookie84 schreef op 21 juni 2016 @ 05:16:

Flipje hoe was jou dag verlopen? Hoop dat je de dagen beetje doorkomt, doe waar je je goed bij voelt en ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die je kunnen afleiden/ helpen als je dat nodig hebt. Heeft je baas je voor deze week vrij gegeven of zolang jr het nodig hebt?

Voor zolang nodig. Maar gisteren wel even langs gegaan voor een kop thee. Blijkt mijn collega die ook zwanger was ook een miskraam te hebben gehad...

Ik denk dat ik wel volgende week weer hele dagen ga werken. Op mijn werk weten de meesten er van, dus als het dan ff niet gaat dan hebben ze daar ook wel begrip voor.
Fijn dat je iig de ruimte krijgt van je werk! Geeft wat rust misschien.. Wat een verdriet op je werk zeg met de miskraam van je collega. Wie weet hebben jullie strax wel steun aan elkaar.

Jeetje Flip das ook wat!

Maar adviesje doe rustig aan mijn Arbo zat dat echt bovenop en achteraf gelukkig want t viel nog niet mee.
Ach wat naar voor je collega.. fijn dat ze op je werk voldoende meeleven.

Doe je wel een beetje rustig aan? Buiten het emotionele stuk ben je ook pas net bevallen. Geef je lijf de rust om te herstellen.
Flipje nog steed een doe het rustig aan en jij bepaald de snelheid. Fijn dat je het op je werk gewoon kan aangeven..

Corina wat moet dit een rare verjaardag voor je zijn! Ben je er mee bezig of last je het dit jaar aan je voorbij gaan?..

En heel veel kracht toegewenst voor morgen(hoop niet dat ik me vergis)
quote:tasje76 schreef op 21 juni 2016 @ 17:18:

Flipje nog steed een doe het rustig aan en jij bepaald de snelheid. Fijn dat je het op je werk gewoon kan aangeven..

Corina wat moet dit een rare verjaardag voor je zijn! Ben je er mee bezig of last je het dit jaar aan je voorbij gaan?..

En heel veel kracht toegewenst voor morgen(hoop niet dat ik me vergis)

Laat hem idd.voorbij gaan dit jaar..heb wel bezoekje gebracht aan mijn ouders en schoonouders maar meer voor de afleiding...heb al de hele dag krampen (denk voor weeën ) door die pil die ik gister in moest nemen...doe het maar n beetje rustig aan verder vanavond..

Dank je wel voor jullie steun, dat doet me wel.goed
Nog gefeliciteerd Corina al kan ik me idd voorstellen dat het geen blijde dag is. Maar heel veel sterkte morgen!
Hoe laat wordt je in het zkhuis verwacht morgen corina?

Vervelend dat je al voor weeën hebt.

Sorry ik heb weinig woorden, zou zo graag iets zeggen wat troost zou geven, maar weet dat dat niet kan..

Er brandt hier weer een kaarsje voor je, er wordt aan je gedacht! Heb je goed steun aan je partner?

Mocht je even steun van buitenaf nodig hebben kom dan even hier, wie weet is er op hetzelfde moment iemand anders.
quote:cookie84 schreef op 21 juni 2016 @ 19:51:

Hoe laat wordt je in het zkhuis verwacht morgen corina?

Vervelend dat je al voor weeën hebt.

Sorry ik heb weinig woorden, zou zo graag iets zeggen wat troost zou geven, maar weet dat dat niet kan..

Er brandt hier weer een kaarsje voor je, er wordt aan je gedacht! Heb je goed steun aan je partner?

Mocht je even steun van buitenaf nodig hebben kom dan even hier, wie weet is er op hetzelfde moment iemand anders. Word morgen tussen 8 en half 9 verwacht...heb ontzettend veel steun van mijn vriend..is echt mijn steun en toeverlaat...
Sterkte morgen corina, ik denk aan je
Sterkte Corina!
Fijn dat jullie steun aan elkaar hebben. Ik zal aan jullie denken morgen.
Ik denk aan je, Corina
Het komt goed hoor corina!
Ik denk aan je Corina .. heel veel sterkte en kracht voor morgen een vannacht.
Corina

Flip jij ook
quote:Deesje84 schreef op 21 juni 2016 @ 23:49:

Corina

Flip jij ook Thanks, dat kon ik wel gebruiken vandaag...
Flipje, hoe gaat het met jou en je vriend..? Ik denk elke dag aan jullie.

Corina:
Fijn dat je zoveel steun hebt aan je vriend Corina! Jullie maken dit samen door.. Ik hoop dat je vannacht nog wat hebt kunnen slapen/uitrusten. Kom je hier tussendoor strax wat steun halen of reageer je later pas?

Weet iig dat er heel veel aan je gedacht word strax en we je wat liefde en kracht willen sturen.

Flipje hoe gaat het met jou? Flipman is zeker aan het werk, kan hij het een beetje volhouden of valt t m eeg zwaar? Is het je vol te houden overdag of kom je de uren niet door? Ook voor jou een

Sterkte lieve dames, er branden nog steeds dagelijks kaarsjes voor jullie en jullie prachtkindjes
Veel sterkte lieve corina, er wordt aan je gedacht!
Sterkte vandaag Corina!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik denk ook aan je Corina
Ik denk aan jullie Corina

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven