Geld & Recht alle pijlers

Eigen verklaring cbr

27-06-2016 17:57 289 berichten
Ruim zeven weken geleden heb ik een 'eigen verklaring' aangevraagd bij het CBR. Dat is bedoeld om examen te doen.



Ik heb bij alle vragen 'nee' in gevuld, dus in principe zou er niks aan de hand moeten zijn. Officieel zou ik bij 1 vraag ja moeten invullen, maar goed, dan werk je jezelf alleen maar in nesten.

Toch heb ik nog steeds geen reactie ontvangen, terwijl de termijn van vier weken al lang verstreken is.



Iemand hier ervaring mee? Mijn praktijkexamen komt snel dichterbij en voor die tijd moet ik hem wel binnen hebben..

De klantenservice wil daar ook geen uitspraken over doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eu-sou-eu schreef op 27 juni 2016 @ 18:15:

Man is ADHD gediagnosticeerd nadat hij al jaren zijn rijbewijs heeft.

Ben dan wel benieuwd of dat consequenties kan hebben. Hij rijdt al tig jaren en heeft nooit iets "by the way."Toen ik mijn rijbewijs moest verlengen heeft er niemand gevraagd of er iets veranderd was. Ik hoefde geen nieuwe verklaring oid in te vullen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
quote:cybermeisje schreef op 27 juni 2016 @ 18:55:

[...]





Toen ik mijn rijbewijs moest verlengen heeft er niemand gevraagd of er iets veranderd was. Ik hoefde geen nieuwe verklaring oid in te vullen.Maar jij bent op de hoogte van de veranderingen en het is jouw verantwoordelijkheid deze te melden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder slimme actie. Ik vermoed ook het kopje "psyche" met nee ingevuld terwijl het ja had moeten zijn.

Ik heb het ding een tijdje geleden ook moeten invullen, kreeg binnen 4 weken antwoord. Overigens wisten zowel de rijschool als het CBR zelf ook niet zo goed wat ze met mijn diagnose moesten, het valt namelijk niet onder psychiatrische aandoening, hersenziekte, onder behandeling van of medicijnen gebruikend voor...maar het heeft wel raakvlakken. Uiteindelijk ben ik gebeld door de medisch adviseur van het CBR die er heel duidelijk over was dat ik niet onder dat kopje viel, maar hij bood me wel een vrijblijvende rijtest aan om te kijken in hoeverre die diagnose me dwars zou zitten. Ik krijg dus achteraf geen gezeik als ik na het halen van mijn rijbewijs een keer in een ongeluk terecht kom en men controleert of ik de boel wel naar waarheid heb ingevuld.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je eigenlijk bereiken door hier te melden dat je gelogen hebt? (Als ik het goed heb, is dit niet de eerste keer dat je liegt).

Ieder ander zou alleen gevraagd hebben hoe lang ze nog moet wachten, maar jij moet erbij vertellen dat je gelogen hebt.

Ik zou maar eens goed met je hulpverlener in gesprek gaan als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 27 juni 2016 @ 18:51:

[...]



Ik denk dat je als benadeelde dan wel gewoon je geld krijgt hoor, alleen zal de verzekeringsmaatschappij dat dan weer op TO verhalen.

Dat ja.

Dus TO d'r "slimme" trucje kan d'r duur komen te staan..........
Oh dear, how sad, never mind.
Goed, even voor de duidelijkheid, een toelichting



Ik rijd al over een maand af en mijn theorie loopt af. Mijn rijbewijs heb ik dringend nodig voor mijn werk. Heb er nu al enorm gezeik mee.

Mijn rij-instructeur zei dat je een hoop gedoe kunt krijgen als je ergens 'nee' invult, dat ik beter overal 'ja' kan invullen.



Ik heb een eetstoornis, dat is een psychiatrische stoornis Alleen onder dat kopje had ik eigenlijk 'ja' moeten invullen.

Maar dat heeft geen invloed op mijn rij-vaardigheid. Ik heb gezond gewicht etc. , bovendien bijna geen problemen meer
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:29:

Goed, even voor de duidelijkheid, een toelichting



Ik rijd al over een maand af en mijn theorie loopt af. Mijn rijbewijs heb ik dringend nodig voor mijn werk. Heb er nu al enorm gezeik mee.

Mijn rij-instructeur zei dat je een hoop gedoe kunt krijgen als je ergens 'nee' invult, dat ik beter overal 'ja' kan invullen.



Ik heb een eetstoornis, dat is een psychiatrische stoornis Alleen onder dat kopje had ik eigenlijk 'ja' moeten invullen.

Maar dat heeft geen invloed op mijn rij-vaardigheid. Ik heb gezond gewicht etc. , bovendien bijna geen problemen meerJe bent ervan op de hoogte dat je een misdrijf begaan hebt? Lekkere instructeur heb jij.........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:29:

Ik heb een eetstoornis, dat is een psychiatrische stoornis Alleen onder dat kopje had ik eigenlijk 'ja' moeten invullen.

Maar dat heeft geen invloed op mijn rij-vaardigheid. Ik heb gezond gewicht etc. , bovendien bijna geen problemen meerAls het toch geen invloed heeft op je rijvaardigheid is het helemaal stom dat je hebt gelogen. Valsheid in geschrifte is namelijk een reden voor een verzekeraar om niet uit te keren, zelfs als je wel verzekerd zou zijn als je gewoon eerlijk was geweest.
quote:Bij_Zonder schreef op 27 juni 2016 @ 18:15:

Er is vanuit veel artsen/specialisten een heleboel weerstand tegen die eigen verklaringen omdat er op veel gebieden gewerkt wordt met achterhaalde informatie. Voortschrijdend inzicht loopt bij CBR c.q. degene die die regels opstelt rustig zo'n 20 tot 30 jaar achter op de medische wetenschap. En dan krijg je dat iemand volgens de nieuwste inzichten/onderzoeken zonder enig voorbehoud geschikt zou zijn om een auto te besturen maar als je dan aangeeft aandoening XYZ te hebben, wordt je meteen met allerlei onderzoeken en tests opgescheept die volgens de wetenschap nergens meer voor nodig zijn.

Gevolg is dat artsen vaker en vaker in alle geheim aan patiënten adviseren om dat dus maar niet zo in te vullen. Mag niet, en desgevraagd zal zo'n arts bij hoog en bij laag ontkennen dat geadviseerd te hebben, maar het gebeurt. Oorzaak: logge overheid voor wie dergelijke aanpassingen van voorschriften geen prioriteit heeft.Precies. Ik heb er ook uitgebreid op gegoogled, dit is niet over een nacht ijs gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:29:

Goed, even voor de duidelijkheid, een toelichting



Ik rijd al over een maand af en mijn theorie loopt af. Mijn rijbewijs heb ik dringend nodig voor mijn werk. Heb er nu al enorm gezeik mee.

Mijn rij-instructeur zei dat je een hoop gedoe kunt krijgen als je ergens 'nee' invult, dat ik beter overal 'ja' kan invullen.



Ik heb een eetstoornis, dat is een psychiatrische stoornis Alleen onder dat kopje had ik eigenlijk 'ja' moeten invullen.

Maar dat heeft geen invloed op mijn rij-vaardigheid. Ik heb gezond gewicht etc. , bovendien bijna geen problemen meer



Binnen een maand loopt je theorie af, maar waarschijnlijk heeft je instructeur toch nog geen plek 'gereserveerd' dus binnen en maand heb je het toch niet.



Maar knoop dondersgoed in je oren als jij een ongeluk maakt/iemand invalide rijdt/dood rijdt jij de rest van je leven zal moeten dokken. En ja ik ken iemand die jou fout heeft gemaakt. Die moet tot haar dood leven van echt driemaal niks. Dus serieus waar, nu is je 'fout' nog relatief minimaal, maar je staat op het punt een veel grotere fout te maken. Je bent niet verzekerd als je rijdt met een fraudeleus verkregen rijbewijs!!!
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
quote:prik schreef op 27 juni 2016 @ 19:32:

[...]



Als het toch geen invloed heeft op je rijvaardigheid is het helemaal stom dat je hebt gelogen. Valsheid in geschrifte is namelijk een reden voor een verzekeraar om niet uit te keren, zelfs als je wel verzekerd zou zijn als je gewoon eerlijk was geweest.omdat je dan wordt beoordeeld en het vier maanden kost!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest laatst heel snel naar huis, dus toen ik een fietser aanreed, ben ik maar doorgereden. Ik zag dat 'ie toch niks mankeerde, dus daar is dan niks mis mee......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:32:

[...]





Precies. Ik heb er ook uitgebreid op gegoogled, dit is niet over een nacht ijs gegaan.Ooooooooooooooh je hebt erop gegoogled? Had dat gelijk gezegd, dan is het natuurlijk wel goed!
Oh dear, how sad, never mind.
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:32:

[...]





Precies. Ik heb er ook uitgebreid op gegoogled, dit is niet over een nacht ijs gegaan.Waarom open je dan dit topic?
ROTTERDAM – De regels die bepalen of mensen met psychische problemen kunnen autorijden, zijn op belangrijke punten ‘ongenuanceerd, onredelijk en onwerkbaar’. Gevolg is dat mensen in sommige gevallen beter het melden ervan achterwege kunnen laten. Dat meldt het Tijdschrift voor Psychiatrie



http://www.verkeerspro.nl ... et-melden-voor-rijbewijs/
quote:Loca_Loca schreef op 27 juni 2016 @ 19:36:

[...]



Waarom open je dan dit topic?





Goed lezen.

Omdat ik wil weten waarom ik nog geen reactie heb van het cbr
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:36:

ROTTERDAM – De regels die bepalen of mensen met psychische problemen kunnen autorijden, zijn op belangrijke punten ‘ongenuanceerd, onredelijk en onwerkbaar’. Gevolg is dat mensen in sommige gevallen beter het melden ervan achterwege kunnen laten. Dat meldt het Tijdschrift voor Psychiatrie



http://www.verkeerspro.nl ... et-melden-voor-rijbewijs/



Rebecca:



Laat je dan gewoon keuren. Als mensen toch met een psychiatrische stempel toch ook hun rijbewijs krijgen, jij dan toch ook... Nu ben je niet verzekerd. Echt je bent oliedom (en ik hoop serieus dat je never nooit slaagt voor je afrijden), want z'n onverantwoord mens hoort niet op de weg thuis.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:36:

[...]





Goed lezen.

Omdat ik wil weten waarom ik nog geen reactie heb van het cbrWellicht omdat ze de boel niet vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:36:

[...]





Goed lezen.

Omdat ik wil weten waarom ik nog geen reactie heb van het cbrOmdat het CBR waarschijnlijk in de gaten heeft dat je fraude aan het plegen bent...
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Doe even normaal zeg!



Ik heb op papier nog een psychiatrische stoornis, maar in de praktijk nauwelijks meer. Dus ben zeker geen gevaar op de weg o.i.d.
quote:Marover2801 schreef op 27 juni 2016 @ 19:39:

[...]



Omdat het CBR waarschijnlijk in de gaten heeft dat je fraude aan het plegen bent...



Yeah, sure.. het CBR als almachtige organisatie.

Ik denk dat er pas alarmbellen gaan rinkelen als je ergens nee in vult, dan zijn de poppen aan 't dansen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:39:

Doe even normaal zeg!



Ik heb op papier nog een psychiatrische stoornis, maar in de praktijk nauwelijks meer. Dus ben zeker geen gevaar op de weg o.i.d.Maar je pleegt wel degelijk fraude door het te verzwijgen. Je kunt dus zelf beter even normaal doen.
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:32:

[...]





Precies. Ik heb er ook uitgebreid op gegoogled, dit is niet over een nacht ijs gegaan.Maar ondanks de weerstand en adviezen van artsen màg het dus niet. Ik weet dat het veel gebeurt, en begrijp ook wel waar dat vandaan komt, maar je gaat hier vroeg of laat gezeik mee krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:33:

omdat je dan wordt beoordeeld en het vier maanden kost!Nou en? Als je valsheid in geschrifte pleegt en een ongeluk krijgt kun je met een beetje pech de rest van je leven dokken omdat je niet verzekerd bent. De rest van je leven. Daarbij vergeleken is die vier maanden een peulenschil.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 27 juni 2016 @ 19:33:

[...]





omdat je dan wordt beoordeeld en het vier maanden kost!Onzin. Ik ben beoordeeld binnen 6 weken. Nogmaals, het gaat nu niet meer om het feit of je een eetstoornis hebt, maar om het feit dat je fraude gepleegd hebt door die eetstoornis niet te vermelden. En fraude op die eigen verklaring, betekent zwaar de lul als men daarachter komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven