Het stamcafé XVI

20-06-2016 18:27 3014 berichten
En weer een nieuw deel! Zuigregels zijn inmiddels wel bekend, dus daar gaan we verder niet op in

Cheers!

Zéér belangrijke edit: lieve groetjes van Yas, LV, Leo en Stardienietmeerinrusteis.
Vergeet het maizenapapje niet he. Dat ging bij ons over iedere groente, aangemaakt met het kookwater om de vitamientjes niet teloor te laten gaan.
Bourbon was veel te chique. Mijn moeder dacht dat er alcohol in zat.

Ze maakte vlaflip, uit het kookboek van de belangenorganisatie van de zuivelfabrieken, ofzo. Meesterlijk boek, in oranje en bruin, met heel mooie tekeningen.
quote:fietsie schreef op 01 juli 2016 @ 22:21:

Waarom zingen mensen in de douche?

Waarom zingen mensen die niet kunnen zingen in de douche?

Waarom kan de dochter van mijn buren niet zingen?

Waarom logeert ze alweer bij pa en ma?

Terwijl ik in stilte stond te douchen kon ik al meegenieten en nu nog steeds. Waarom zegt niemand er daar iets van?Je moet ook niet in stilte douchen, je moet lekker zingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 01 juli 2016 @ 22:22:

Ze maakte vlaflip, uit het kookboek van de belangenorganisatie van de zuivelfabrieken, ofzo. Meesterlijk boek, in oranje en bruin, met heel mooie tekeningen.Oh leuk! Is dat boek er nog?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:fietsie schreef op 01 juli 2016 @ 22:21:

Waarom zingen mensen in de douche?

Waarom zingen mensen die niet kunnen zingen in de douche?

Waarom kan de dochter van mijn buren niet zingen?

Waarom logeert ze alweer bij pa en ma?

Terwijl ik in stilte stond te douchen kon ik al meegenieten en nu nog steeds. Waarom zegt niemand er daar iets van?

Jullie begrijpen dat dit nogal belangrijke levensvragen zijn simpelweg omdat zingen leuk is om te doen en in de douche zo lekker galmt

Laat dat kind toch joh
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:barbaracartland schreef op 01 juli 2016 @ 22:22:

Ze maakte vlaflip, uit het kookboek van de belangenorganisatie van de zuivelfabrieken, ofzo. Meesterlijk boek, in oranje en bruin, met heel mooie tekeningen.

Wij aten uit het Margriet Kookboek.

In dat boek stond ook een hoofdstuk 'Tafeldekken en Tafeldienen'. Was echt om te gillen
ik vond vroeger het boek over etiquette erg interessant
quote:rosanna08 schreef op 01 juli 2016 @ 22:24:

[...]

simpelweg omdat zingen leuk is om te doen en in de douche zo lekker galmt

Laat dat kind toch johIs geen kind meer hoor! 30+ minstens, en echt niet om aan te horen!
Mijn moeder kon niet koken. Absoluut niet. Liefste pakjes en zakjes en simpel. Dat lukte nog.

Met kerst ging het wat uitgebreider, maar dan kookte m'n pa mee. Maar heel veel luxer ging het niet. Ze had een paar goede gerechten. Daar redde ze het mee.

Geen enkel kookboek hielp daaraan.
quote:fietsie schreef op 01 juli 2016 @ 22:26:

[...]

Is geen kind meer hoor! 30+ minstens, en echt niet om aan te horen! je hebt 2 opties:

- je blijft je ergeren en hebt geen fijne avond

- je negeert en zet lekker een muziekje op om het te overstemmen

oh en 3: je gaat weer terug onder de douche en galmt lekker met haar mee
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 juli 2016 @ 22:25:

[...]

In dat boek stond ook een hoofdstuk 'Tafeldekken en Tafeldienen'. Was echt om te gillen Zo heb ik het boekje: 'Aan de moederschoot' van mijn oma. Is een uitgave van het wit-gele kruis en gaat over kinderen (op)voeden. Erg interessante materie uit 1940.
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 juli 2016 @ 22:25:

[...]

In dat boek stond ook een hoofdstuk 'Tafeldekken en Tafeldienen'. Was echt om te gillen

Wij hadden dat boek ook, denk ik. Het was linnen, gebonden en er stonden bereidingen voor kalfshersenen in, met te gekke kleurenfoto's van hoe je zelf je huzarensla kon garneren (ik kwam hem vorige week nog tegen, netjes opgemaakt met augurkenwaaiers, plakjes ei en curry -jazeker!- en mayo-graffitti.

Mij verbaasde het steeds zo dat je alles er bij moest 'geven' ("Bij het stoofvlees geeft u bijvoorbeeld aardappelpuree of frites"), alsof je moeder Theresa was, ofzo.
quote:rosanna08 schreef op 01 juli 2016 @ 22:26:

ik vond vroeger het boek over etiquette erg interessant Ik heb hele etiquettebibliotheken door geploegd. Vooral de vroeg twintigste eeuwse exemplaren zijn werkelijk fascinerend!
Dat margriet boek hadden wij volgens mij ook..
quote:barbaracartland schreef op 01 juli 2016 @ 22:29:

[...]

Wij hadden dat boek ook, denk ik. Het was linnen, gebonden en er stonden bereidingen voor kalfshersenen in, met te gekke kleurenfoto's van hoe je zelf je huzarensla kon garneren (ik kwam hem vorige week nog tegen, netjes opgemaakt met augurkenwaaiers, plakjes ei en curry -jazeker!- en mayo-graffitti.

Mij verbaasde het steeds zo dat je alles er bij moest 'geven' ("Bij het stoofvlees geeft u bijvoorbeeld aardappelpuree of frites"), alsof je moeder Theresa was, ofzo.

Ja hoor, dat was hem. Heb jij hem nog? Ik kook alles uit mijn hoofd.

(En die illustraties )
quote:fietsie schreef op 01 juli 2016 @ 22:26:

[...]

Is geen kind meer hoor! 30+ minstens, en echt niet om aan te horen!Laat die ouwe taart toch lekker.
quote:rosanna08 schreef op 01 juli 2016 @ 22:29:

[...]

je hebt 2 opties:

- je blijft je ergeren en hebt geen fijne avond

- je negeert en zet lekker een muziekje op om het te overstemmen

oh en 3: je gaat weer terug onder de douche en galmt lekker met haar mee Weet ik allemaal, maar lukt zo slecht, want andersom hadden ze al aan de bel gestaan, of over de schutting geroepen. Maar als wij ooit iets opmerken dan gaan ze expres door.
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 juli 2016 @ 22:32:

[...]

Ja hoor, dat was hem. Heb jij hem nog? Ik kook alles uit mijn hoofd.

(En die illustraties )

Ik heb hem nog. Ik gebruik hem voor dingen die ik bijna nooit doe (zelf rode kool maken of mokkataart). Mijn moeder kocht er een voor mij op een rommelmarkt toen ik op kamers ging, mijn man kreeg een nieuwe van zijn moeder toen hij met mij ging huizen (een onvermoede daad van emancipatie van een vrij ouderwetsche vrouw, alhoewel ze het boek ook zomaar voor mij kan hebben bedoeld).

Ik vond de menusuggesties ook heel leuk. Ik heb nog nooit Mock Turtle in een terrine geserveerd, maar ik lees er wel heel graag over.
wat is Mock Turtle?
quote:rosanna08 schreef op 01 juli 2016 @ 22:37:

wat is Mock Turtle? Die heb ik als wedernieuwgebakken vegetariër waarschijnlijk verdrongen
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 juli 2016 @ 22:40:

[...]

Die heb ik als wedernieuwgebakken vegetariër waarschijnlijk verdrongen is het zo erg? "gaat googlen"
owkee die sla ik ook even over....
Wat is het dan?
quote:rosanna08 schreef op 01 juli 2016 @ 22:45:

owkee die sla ik ook even over.... Enlighten me
Vies he. Op de plaatjes is het al vies. Vroeger was echt niet alles beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven