Zomermoppers en wintervreugd!
zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
zaterdag 2 juli 2016 om 14:18
Ach lieve Thee! Het spijt me oprecht voor jou!! Ik snap het wel hoor. Iedereen heeft eigen voorkeuren en soms heeft het te maken met lichamelijk ongemak. Ik kan bijvoorbeeld gewoon echt niet tegen hoge temperaturen. Mijn bloeddruk daalt en ik functioneer gewoon niet meer + heel slecht slapen.
En jij en 'jouw medestanders' hebben de zon nodig om op te laden.
Heel veel sterkte, ook aan de andere zonaanbidders!
En jij en 'jouw medestanders' hebben de zon nodig om op te laden.
Heel veel sterkte, ook aan de andere zonaanbidders!
zaterdag 2 juli 2016 om 14:26
Dank je, dat vind ik lief van je elf12!
Gek eigenlijk he, fysiek/mentaal ongemak bij tegengestelde temperaturen. Exact een jaar geleden was er een topic over tips om de hittegolf door te komen. Ik was toen bij mijn ouders aan de andere kant van het land. Bijna de hele dag in de tuin. Och wat bloeide ik op....
Gek eigenlijk he, fysiek/mentaal ongemak bij tegengestelde temperaturen. Exact een jaar geleden was er een topic over tips om de hittegolf door te komen. Ik was toen bij mijn ouders aan de andere kant van het land. Bijna de hele dag in de tuin. Och wat bloeide ik op....
zaterdag 2 juli 2016 om 14:42
Stel je voor, iedereen dezelfde voorkeur! Dan zouden we met zn allen een heel seizoen chagrijnig zijn
Bij een hittegolf sluit ik me binnen op. Niets wat mij dan naar buiten krijgt! Ons huis heeft overdag geen zon op de woonkamer. Dat scheelt een paar graden.
Wat ik nu wel een beetje mis zijn de zwoele zomeravonden. Dat vind ik altijd wel fijn, lekker lang buiten zitten met de kaarsen aan. Maar dat komt vast nog wel dit jaar.
Bij een hittegolf sluit ik me binnen op. Niets wat mij dan naar buiten krijgt! Ons huis heeft overdag geen zon op de woonkamer. Dat scheelt een paar graden.
Wat ik nu wel een beetje mis zijn de zwoele zomeravonden. Dat vind ik altijd wel fijn, lekker lang buiten zitten met de kaarsen aan. Maar dat komt vast nog wel dit jaar.
zondag 3 juli 2016 om 15:13
quote:thee schreef op 02 juli 2016 @ 14:12:
Ik ben van 'het andere topic' en het is echt zo 'bizar' de verschillen in beleving te lezen op beide topics.
En ja, ik weet door hier nu te schrijven dat dit topic ook in m'n lijstje komt
Wat jullie met blijdschap ervaren hebben, de langste dag voorbij, is voor mij echt een nachtmerrie. Ik moet/wil me in een paar maanden hitte opladen om de rest van het jaar door te komen. Ik heb dit (voor)jaar niet eens m'n daglichtlamp opgeborgen. Kan wel janken met deze langdurige kou/regen. Ok, ik heb dan in de winter wel liever droogvriezend weer en een zonnetje dan druilen.
Voor jullie hoop ik, oprecht, dat er geen lange hittegolf komt maar voor mezelf weet ik niet hoe lang ik dit nog trek
Ik ga maar weer naar het topic van mijn medestanders Ik kan me goed voorstellen dat het niet meevalt, als je je had verheugd op zonnige dagen en je krijgt dit weer! Heel veel sterkte, Thee en ik hoop oprecht voor jou dat we een hele mooie, zonnige augustus krijgen - zolang de temperaturen maar niet te hoog oplopen! Ik heb moeite met de warmte, dus ik ben blij met de frisse temperaturen en ik doe mijn buitenbezigheden tussen de buien door. Of met een paraplu.
Ik ben van 'het andere topic' en het is echt zo 'bizar' de verschillen in beleving te lezen op beide topics.
En ja, ik weet door hier nu te schrijven dat dit topic ook in m'n lijstje komt
Wat jullie met blijdschap ervaren hebben, de langste dag voorbij, is voor mij echt een nachtmerrie. Ik moet/wil me in een paar maanden hitte opladen om de rest van het jaar door te komen. Ik heb dit (voor)jaar niet eens m'n daglichtlamp opgeborgen. Kan wel janken met deze langdurige kou/regen. Ok, ik heb dan in de winter wel liever droogvriezend weer en een zonnetje dan druilen.
Voor jullie hoop ik, oprecht, dat er geen lange hittegolf komt maar voor mezelf weet ik niet hoe lang ik dit nog trek
Ik ga maar weer naar het topic van mijn medestanders Ik kan me goed voorstellen dat het niet meevalt, als je je had verheugd op zonnige dagen en je krijgt dit weer! Heel veel sterkte, Thee en ik hoop oprecht voor jou dat we een hele mooie, zonnige augustus krijgen - zolang de temperaturen maar niet te hoog oplopen! Ik heb moeite met de warmte, dus ik ben blij met de frisse temperaturen en ik doe mijn buitenbezigheden tussen de buien door. Of met een paraplu.
zondag 3 juli 2016 om 17:42
Jij mag jouw gevoelens ook delen hoor thee! Ik denk dat beide mopperaars hetzelfde willen: gewoon weer zonder extremen. Ik vind zon best fijn maar 22 graden meer dan zat. En wie het leiver ' heet' heeft tekent ook voor 22 graden ipv regen. Die lange avonden.....ben ik wel zat. Ik slaap zoveel beter in het donker en het is zooo lang licht
maandag 4 juli 2016 om 07:25
Ik slaap ook veel beter in de winter en de kinderen ook. We hebben onlangs in alle slaapkamers verduisterende rolgordijnen gekocht. Dat helpt wel. Maar ik kwam net beneden in de huiskamer en daar knalt die zon gelijk naar binnen. Wil graag even rustig wakker kunnen worden.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
maandag 4 juli 2016 om 08:41
Het lijkt wel alsof het leven stilstaat als het een paar dagen boven de 25 graden is... Opeens zie je iedereen op het strand, maar hoe zit het dan met mensen die naar school moeten, werken, studeren? Alsof je je hobby's met warm weer niet MAG uitoefenen..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
donderdag 7 juli 2016 om 08:00
Net gelezen op KNMI.nl:
donderdag 14 juli tot en met donderdag 21 juli
Aanvankelijk (zeer) koel en buiig. Vanaf het weekend waarschijnlijk afnemend buiig met iets meer zon en meer normale temperaturen voor de tijd van het jaar. De kans op een overgang naar warm zomerweer is echter klein.
Dit maakt me blij!
Aanvankelijk (zeer) koel en buiig. Vanaf het weekend waarschijnlijk afnemend buiig met iets meer zon en meer normale temperaturen voor de tijd van het jaar. De kans op een overgang naar warm zomerweer is echter klein.
Dit maakt me blij!
donderdag 7 juli 2016 om 11:04
Dat hebben we zeker wel verdiend na de slechte winters van de laatste jaren, Kerstvrouw. Ik wil weer schaatsen op natuurijs en een sneeuwpop maken met mijn kids. En dan met koude handen en rode wangen naar binnen voor warme chocolade. Ik verlang er echt naar.
donderdag 7 juli 2016 om 14:32
quote:catharina1000 schreef op 07 juli 2016 @ 08:00:
Net gelezen op KNMI.nl:
Dit maakt me blij!Als ik eerdaags met puber op een camping in Nederland zit, vind ik droog weer toch wel erg prettig moet ik zeggen
Sowieso heb ik niet veel met regen, maar erg warm hoeft het van mij zeker niet te worden.
Net gelezen op KNMI.nl:
Dit maakt me blij!Als ik eerdaags met puber op een camping in Nederland zit, vind ik droog weer toch wel erg prettig moet ik zeggen
donderdag 7 juli 2016 om 20:21
maandag 11 juli 2016 om 08:56
Ik heb gisteren de halve dag op bed gelegen. Boekje erbij, ipad. Veel water en een lekker muziekje. Oon was met vriendjes naar t zwembad en man zat beneden de tour te kijken. Vanmorgen begon goed. Veel wind, heerlijk! En nu is het lekker koel en het vooruitzicht is fantastisch! Ook mijn zoontje van zeven houdt niet van hitte. Heeft het snel warm en zweet ook snel en klaagt over hoofdpijn dan. Heb ik precies hetzelfde.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
maandag 11 juli 2016 om 14:27
quote:catharina1000 schreef op 07 juli 2016 @ 08:00:
Net gelezen op KNMI.nl:
Dit maakt me blij!Helaas is dat niet zo. Het wordt van het weekend alweer 25 graden of zo.... bah. Ik zit nog te puffen van afgelopen weekend toen het zo heet was.
Net gelezen op KNMI.nl:
Dit maakt me blij!Helaas is dat niet zo. Het wordt van het weekend alweer 25 graden of zo.... bah. Ik zit nog te puffen van afgelopen weekend toen het zo heet was.
dinsdag 12 juli 2016 om 16:23
quote:Pingu schreef op 12 juli 2016 @ 16:16:
Heerlijk he? Ik slaap ook zoveel beter als het niet zo warm is. Wat mij betreft blijft het zo, de temperatuur dan, de regen vind ik wat minder. Het is ook altijd wat, hè, met het weer. Ik vind regen heerlijk, vanwege de pollen. Jij vindt de temperatuur heerlijk, maar de regen niet. Een ander vindt de temperatuur prima, maar de lange dagen niet. Dat vind ik dan weer fijn...
Heerlijk he? Ik slaap ook zoveel beter als het niet zo warm is. Wat mij betreft blijft het zo, de temperatuur dan, de regen vind ik wat minder. Het is ook altijd wat, hè, met het weer. Ik vind regen heerlijk, vanwege de pollen. Jij vindt de temperatuur heerlijk, maar de regen niet. Een ander vindt de temperatuur prima, maar de lange dagen niet. Dat vind ik dan weer fijn...