Geld & Recht alle pijlers

Ebike verkopen, proefrit?

16-07-2016 20:36 109 berichten
Morgen komt er iemand voor een proefritje op mijn ebike die ik te koop heb staan. Nou zit ik te peinzen hoe ik dit aan moet pakken. Want hoe weet ik zeker dat degene die een proefrit maakt ook weer terug komt? Kan ik een paspoort of geld als onderpand vragen?
Dat is een goeie. Ik zou inderdaad iets vragen als onderpand.



Of anders meefietsen?
Degene komt vast niet lopend, toch? Autosleutels als onderpand lijkt me wel een goede als hij/zij met de auto is.
Ja tuurlijk onderpand vragen.



Is dit je pech internet e -bike?

Wel mankementen vermelden dan natuurlijk .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar niet eens over nadenken denk ik. Maar ik woon in Zeeland, dat scheelt misschien. Anders zou ik denk ik meefietsen. Onderpand vragen zou ik zelf heel raar vinden als ik bij een particulier naar een fiets kom kijken en gewoon even een rondje door de straat wil fietsen....
668, the neighbour of the Beast
Maar wat voor onderpand? Een paspoort? Autosleutels als onderpand vind ik wel ver gaan.

En ja, dat is mijn pechfiets. Ik heb besloten wat meer geld uit te geven en voor kwaliteit te gaan.
Ja paspoort of sleutels. Of zelf meefietsen op een andere fiets.



En inderdaad een goeie ebike is zeker wat waard!!
quote:gizzmo-returns schreef op 16 juli 2016 @ 20:38:

Ja tuurlijk onderpand vragen.



Is dit je pech internet e -bike?

Wel mankementen vermelden dan natuurlijk .Uiteraard. Maar ik ga niet alles vermelden, aangezien de koper ook een onderzoeksplicht heeft. De fiets was niet duur, ik vraag er ook niet veel meer voor en voor dit geld kun je ook niet teveel verwachten. En op zich is het een prima fiets voor iemand die niet teveel eisen stelt en weinig fietst. Ik fiets zelf gewoon veel te veel en dat kan hij niet aan. Er heeft nu een wat oudere vrouw op gereageerd en ik denk dat deze fiets beter bij haar past dan bij mij.
Ik zou zeker vragen om een ID-kaart/paspoort of rijbewijs. Als iemand de fiets serieus wil kopen, zal diegene dat begrijpen. Of je fietst een stukje met diegene mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 20:43:

[...]





Uiteraard. Maar ik ga niet alles vermelden, aangezien de koper ook een onderzoeksplicht heeft. De fiets was niet duur, ik vraag er ook niet veel meer voor en voor dit geld kun je ook niet teveel verwachten. En op zich is het een prima fiets voor iemand die niet teveel eisen stelt en weinig fietst. Ik fiets zelf gewoon veel te veel en dat kan hij niet aan. Er heeft nu een wat oudere vrouw op gereageerd en ik denk dat deze fiets beter bij haar past dan bij mij.Wat mankeert er zoal aan dan? En hoeveel vraag je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou wel eerlijk zijn over de gebreken als je je zelf nog wilt kunnen aankijken in de spiegel.
De ketting moet eigenlijk vervangen worden, die is een beetje verroest. Dat zal ongeveer 30 euro kosten. De verlichting is stuk, maar dat heb ik in de advertentie vermeld. En de remmen moeten goed afgesteld worden, maar dat merk je als het goed is tijdens het fietsen. Ik had zelf veel problemen met de remmen, maar dat had er ook mee te maken dat ik veel fiets in met name heuvelachtig gebied en vaak ook behoorlijk wat snelheid heb. Ik verwacht dat een oudere vrouw die de fiets minder intensief gebruikt daar veel minder problemen mee zal hebben. Ik zal dat daarom ook niet vermelden.

Deze fiets is duidelijk geen rolls royce en ik ga de boel niet mooier maken dan het is, maar ik ga ook niet zeggen dat het chinese troep is en dat ze beter wat meer geld kan uitgeven aan een degelijke fiets.
Ik vind het raar als je het niet vermeld, hoe weet jij nou hoe hard en hoeveel ze fietst?



Maar goed misschien ben ik te eerlijk?
quote:Nouschi schreef op 16 juli 2016 @ 20:51:

[...]





Wat mankeert er zoal aan dan? En hoeveel vraag je?De fiets kostte 9 maanden geleden 900 euro en ik wil er nu 500 euro voor hebben. Vind ik een schappelijke prijs, of is het teveel?
quote:gizzmo-returns schreef op 16 juli 2016 @ 20:58:

Ik vind het raar als je het niet vermeld, hoe weet jij nou hoe hard en hoeveel ze fiets?Ik weet bijna zeker dat ze niet zo fietst als ik
Want jij kent haar?
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 20:56:

De ketting moet eigenlijk vervangen worden, die is een beetje verroest. Dat zal ongeveer 30 euro kosten. De verlichting is stuk, maar dat heb ik in de advertentie vermeld. En de remmen moeten goed afgesteld worden, maar dat merk je als het goed is tijdens het fietsen. Ik had zelf veel problemen met de remmen, maar dat had er ook mee te maken dat ik veel fiets in met name heuvelachtig gebied en vaak ook behoorlijk wat snelheid heb. Ik verwacht dat een oudere vrouw die de fiets minder intensief gebruikt daar veel minder problemen mee zal hebben. Ik zal dat daarom ook niet vermelden.

Deze fiets is duidelijk geen rolls royce en ik ga de boel niet mooier maken dan het is, maar ik ga ook niet zeggen dat het chinese troep is en dat ze beter wat meer geld kan uitgeven aan een degelijke fiets.



Dat is niet eerlijk om bij een oudere dame niet te vermelden dat je remmen niet goed werken. Heeft namelijk niets te maken met hoe intensief je je fiets gebruikt. De remmen zijn goed of niet.

Verkoop hem dan aan iemand die hem nog als stationsfiets wil gebruiken als het chinese troep is.
Heb je wel eens gezien hoe hard bejaarden fietsen tegenwoordig ?
Alle reacties Link kopieren
Wow, een ouder iemand een fiets verkopen met ondeugdelijke remmen? Heb je enig idee hoe snel/vaak ouderen mensen iets breken als ze vallen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je toch niet maken? Remmen die niet helemaal goed zijn verzwijgen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Een fiets verkopen met ondeugdelijke remmen en dat gewoon verzwijgen... En dat voor 500 euro...



Je bent een oplichter.
quote:mary57 schreef op 16 juli 2016 @ 21:00:

[...]





Dat is niet eerlijk om bij een oudere dame niet te vermelden dat je remmen niet goed werken. Heeft namelijk niets te maken met hoe intensief je je fiets gebruikt. De remmen zijn goed of niet.

Verkoop hem dan aan iemand die hem nog als stationsfiets wil gebruiken als het chinese troep is.



De remmen werken op zich goed als ze goed afgesteld worden, maar ze verslijten wel snel en moeten regelmatig vervangen worden. en met mijn rijgedrag verslijten ze nog sneller.



Ik lieg nergens over, maar een koper heeft ook een onderzoeksplicht. Het merk is onbekend en een beetje research op internet leert dat dit kwalitatief niet 1 van de beste fietsen is. Dat kan ook niet in dit prijssegment.

Ik weet trouwens niet waarvoor ze hem zou willen gebruiken, ze komt morgen langs en wie weet haakt ze meteen af na een proefrit.
Alle reacties Link kopieren
Fiets na 7 maanden kapot, garantie en bewijslast?



Dat was uit jouw topic van begin juni.

Daarin geef je aan dat de fietsenmaker heeft aangegeven dat de fiets verkeerd in elkaar is gezet en dat hij hem niet wil maken omdat het een onbekend merk is. Daarnaast doet de verlichting het niet, verdwenen er schroefjes, is de velg gescheurd, doen de remmen het niet goed.



En die ga je nu doorverkopen aan een oudere vrouw omdat die toch niet zo veel fietst en er zelf verantwoordelijk is om onderzoek te doen naar de fiets Want de gebreken hebben er mee te maken dat je hem teveel gebruikt.

Jammer dat we toekomstige koopster geen linkje kunnen geven naar dat topic, want een fiets verkopen met zoveel gebreken en dan niet als vermelden omdat een koper ook onderzoeksplicht heeft De koper kan toch niet weten dat de desbetreffende fiets zo slecht is, zelfs bij een wat minder merk is dit echt niet normaal.

Ik hoop eigenlijk dat de proefrit tegenvalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 16 juli 2016 @ 21:05:

Een fiets verkopen met ondeugdelijke remmen en dat gewoon verzwijgen... En dat voor 500 euro...



Je bent een oplichter.+1
I may be young, but I'm not dumb.
Ik hoop oprecht dat de mogelijke koper hier meeleest en gaat nadenken erover, want een fiets met slechte remmen kan serieus letsel veroorzaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven