Ebike verkopen, proefrit?
zaterdag 16 juli 2016 om 20:40
Ik zou daar niet eens over nadenken denk ik. Maar ik woon in Zeeland, dat scheelt misschien. Anders zou ik denk ik meefietsen. Onderpand vragen zou ik zelf heel raar vinden als ik bij een particulier naar een fiets kom kijken en gewoon even een rondje door de straat wil fietsen....
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 16 juli 2016 om 20:43
quote:gizzmo-returns schreef op 16 juli 2016 @ 20:38:
Ja tuurlijk onderpand vragen.
Is dit je pech internet e -bike?
Wel mankementen vermelden dan natuurlijk .Uiteraard. Maar ik ga niet alles vermelden, aangezien de koper ook een onderzoeksplicht heeft. De fiets was niet duur, ik vraag er ook niet veel meer voor en voor dit geld kun je ook niet teveel verwachten. En op zich is het een prima fiets voor iemand die niet teveel eisen stelt en weinig fietst. Ik fiets zelf gewoon veel te veel en dat kan hij niet aan. Er heeft nu een wat oudere vrouw op gereageerd en ik denk dat deze fiets beter bij haar past dan bij mij.
Ja tuurlijk onderpand vragen.
Is dit je pech internet e -bike?
Wel mankementen vermelden dan natuurlijk .Uiteraard. Maar ik ga niet alles vermelden, aangezien de koper ook een onderzoeksplicht heeft. De fiets was niet duur, ik vraag er ook niet veel meer voor en voor dit geld kun je ook niet teveel verwachten. En op zich is het een prima fiets voor iemand die niet teveel eisen stelt en weinig fietst. Ik fiets zelf gewoon veel te veel en dat kan hij niet aan. Er heeft nu een wat oudere vrouw op gereageerd en ik denk dat deze fiets beter bij haar past dan bij mij.
zaterdag 16 juli 2016 om 20:51
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 20:43:
[...]
Uiteraard. Maar ik ga niet alles vermelden, aangezien de koper ook een onderzoeksplicht heeft. De fiets was niet duur, ik vraag er ook niet veel meer voor en voor dit geld kun je ook niet teveel verwachten. En op zich is het een prima fiets voor iemand die niet teveel eisen stelt en weinig fietst. Ik fiets zelf gewoon veel te veel en dat kan hij niet aan. Er heeft nu een wat oudere vrouw op gereageerd en ik denk dat deze fiets beter bij haar past dan bij mij.Wat mankeert er zoal aan dan? En hoeveel vraag je?
[...]
Uiteraard. Maar ik ga niet alles vermelden, aangezien de koper ook een onderzoeksplicht heeft. De fiets was niet duur, ik vraag er ook niet veel meer voor en voor dit geld kun je ook niet teveel verwachten. En op zich is het een prima fiets voor iemand die niet teveel eisen stelt en weinig fietst. Ik fiets zelf gewoon veel te veel en dat kan hij niet aan. Er heeft nu een wat oudere vrouw op gereageerd en ik denk dat deze fiets beter bij haar past dan bij mij.Wat mankeert er zoal aan dan? En hoeveel vraag je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 16 juli 2016 om 20:56
De ketting moet eigenlijk vervangen worden, die is een beetje verroest. Dat zal ongeveer 30 euro kosten. De verlichting is stuk, maar dat heb ik in de advertentie vermeld. En de remmen moeten goed afgesteld worden, maar dat merk je als het goed is tijdens het fietsen. Ik had zelf veel problemen met de remmen, maar dat had er ook mee te maken dat ik veel fiets in met name heuvelachtig gebied en vaak ook behoorlijk wat snelheid heb. Ik verwacht dat een oudere vrouw die de fiets minder intensief gebruikt daar veel minder problemen mee zal hebben. Ik zal dat daarom ook niet vermelden.
Deze fiets is duidelijk geen rolls royce en ik ga de boel niet mooier maken dan het is, maar ik ga ook niet zeggen dat het chinese troep is en dat ze beter wat meer geld kan uitgeven aan een degelijke fiets.
Deze fiets is duidelijk geen rolls royce en ik ga de boel niet mooier maken dan het is, maar ik ga ook niet zeggen dat het chinese troep is en dat ze beter wat meer geld kan uitgeven aan een degelijke fiets.
zaterdag 16 juli 2016 om 21:00
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 16 juli 2016 @ 20:56:
De ketting moet eigenlijk vervangen worden, die is een beetje verroest. Dat zal ongeveer 30 euro kosten. De verlichting is stuk, maar dat heb ik in de advertentie vermeld. En de remmen moeten goed afgesteld worden, maar dat merk je als het goed is tijdens het fietsen. Ik had zelf veel problemen met de remmen, maar dat had er ook mee te maken dat ik veel fiets in met name heuvelachtig gebied en vaak ook behoorlijk wat snelheid heb. Ik verwacht dat een oudere vrouw die de fiets minder intensief gebruikt daar veel minder problemen mee zal hebben. Ik zal dat daarom ook niet vermelden.
Deze fiets is duidelijk geen rolls royce en ik ga de boel niet mooier maken dan het is, maar ik ga ook niet zeggen dat het chinese troep is en dat ze beter wat meer geld kan uitgeven aan een degelijke fiets.
Dat is niet eerlijk om bij een oudere dame niet te vermelden dat je remmen niet goed werken. Heeft namelijk niets te maken met hoe intensief je je fiets gebruikt. De remmen zijn goed of niet.
Verkoop hem dan aan iemand die hem nog als stationsfiets wil gebruiken als het chinese troep is.
De ketting moet eigenlijk vervangen worden, die is een beetje verroest. Dat zal ongeveer 30 euro kosten. De verlichting is stuk, maar dat heb ik in de advertentie vermeld. En de remmen moeten goed afgesteld worden, maar dat merk je als het goed is tijdens het fietsen. Ik had zelf veel problemen met de remmen, maar dat had er ook mee te maken dat ik veel fiets in met name heuvelachtig gebied en vaak ook behoorlijk wat snelheid heb. Ik verwacht dat een oudere vrouw die de fiets minder intensief gebruikt daar veel minder problemen mee zal hebben. Ik zal dat daarom ook niet vermelden.
Deze fiets is duidelijk geen rolls royce en ik ga de boel niet mooier maken dan het is, maar ik ga ook niet zeggen dat het chinese troep is en dat ze beter wat meer geld kan uitgeven aan een degelijke fiets.
Dat is niet eerlijk om bij een oudere dame niet te vermelden dat je remmen niet goed werken. Heeft namelijk niets te maken met hoe intensief je je fiets gebruikt. De remmen zijn goed of niet.
Verkoop hem dan aan iemand die hem nog als stationsfiets wil gebruiken als het chinese troep is.
zaterdag 16 juli 2016 om 21:05
quote:mary57 schreef op 16 juli 2016 @ 21:00:
[...]
Dat is niet eerlijk om bij een oudere dame niet te vermelden dat je remmen niet goed werken. Heeft namelijk niets te maken met hoe intensief je je fiets gebruikt. De remmen zijn goed of niet.
Verkoop hem dan aan iemand die hem nog als stationsfiets wil gebruiken als het chinese troep is.
De remmen werken op zich goed als ze goed afgesteld worden, maar ze verslijten wel snel en moeten regelmatig vervangen worden. en met mijn rijgedrag verslijten ze nog sneller.
Ik lieg nergens over, maar een koper heeft ook een onderzoeksplicht. Het merk is onbekend en een beetje research op internet leert dat dit kwalitatief niet 1 van de beste fietsen is. Dat kan ook niet in dit prijssegment.
Ik weet trouwens niet waarvoor ze hem zou willen gebruiken, ze komt morgen langs en wie weet haakt ze meteen af na een proefrit.
[...]
Dat is niet eerlijk om bij een oudere dame niet te vermelden dat je remmen niet goed werken. Heeft namelijk niets te maken met hoe intensief je je fiets gebruikt. De remmen zijn goed of niet.
Verkoop hem dan aan iemand die hem nog als stationsfiets wil gebruiken als het chinese troep is.
De remmen werken op zich goed als ze goed afgesteld worden, maar ze verslijten wel snel en moeten regelmatig vervangen worden. en met mijn rijgedrag verslijten ze nog sneller.
Ik lieg nergens over, maar een koper heeft ook een onderzoeksplicht. Het merk is onbekend en een beetje research op internet leert dat dit kwalitatief niet 1 van de beste fietsen is. Dat kan ook niet in dit prijssegment.
Ik weet trouwens niet waarvoor ze hem zou willen gebruiken, ze komt morgen langs en wie weet haakt ze meteen af na een proefrit.
zaterdag 16 juli 2016 om 21:06
Fiets na 7 maanden kapot, garantie en bewijslast?
Dat was uit jouw topic van begin juni.
Daarin geef je aan dat de fietsenmaker heeft aangegeven dat de fiets verkeerd in elkaar is gezet en dat hij hem niet wil maken omdat het een onbekend merk is. Daarnaast doet de verlichting het niet, verdwenen er schroefjes, is de velg gescheurd, doen de remmen het niet goed.
En die ga je nu doorverkopen aan een oudere vrouw omdat die toch niet zo veel fietst en er zelf verantwoordelijk is om onderzoek te doen naar de fiets Want de gebreken hebben er mee te maken dat je hem teveel gebruikt.
Jammer dat we toekomstige koopster geen linkje kunnen geven naar dat topic, want een fiets verkopen met zoveel gebreken en dan niet als vermelden omdat een koper ook onderzoeksplicht heeft De koper kan toch niet weten dat de desbetreffende fiets zo slecht is, zelfs bij een wat minder merk is dit echt niet normaal.
Ik hoop eigenlijk dat de proefrit tegenvalt.
Dat was uit jouw topic van begin juni.
Daarin geef je aan dat de fietsenmaker heeft aangegeven dat de fiets verkeerd in elkaar is gezet en dat hij hem niet wil maken omdat het een onbekend merk is. Daarnaast doet de verlichting het niet, verdwenen er schroefjes, is de velg gescheurd, doen de remmen het niet goed.
En die ga je nu doorverkopen aan een oudere vrouw omdat die toch niet zo veel fietst en er zelf verantwoordelijk is om onderzoek te doen naar de fiets Want de gebreken hebben er mee te maken dat je hem teveel gebruikt.
Jammer dat we toekomstige koopster geen linkje kunnen geven naar dat topic, want een fiets verkopen met zoveel gebreken en dan niet als vermelden omdat een koper ook onderzoeksplicht heeft De koper kan toch niet weten dat de desbetreffende fiets zo slecht is, zelfs bij een wat minder merk is dit echt niet normaal.
Ik hoop eigenlijk dat de proefrit tegenvalt.