Te oud bevonden?

28-11-2008 18:09 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd alleen, tja bijna 8 jaar nu kan het niet vinden.

Ik ben pas 40 geworden en begin een beetje benauwd te worden, vooral omdat ik om me heen hoor dat mannen niet echt meer zitten te wachten op een 40 jarige.

Het is niet alleen wat ik om me heen hoor, maar vooral ook wat ik om me heen zie.

Laatst kwam ik een leuke man tegen op hyves, aardige man leek het me, maar goed voordat ik het wist had hij iets met een meisje van 20....kortom hij vond mij te oud.

Dit is geen uitzondering en ik heb dit al regelmatig meegemaakt de afgelopen jaren, mannen hebben blijkbaar veel meer met een vrouw/meisje van een jaar of 20 jonger dan iemand van hun eigen leeftijd en omdat ik nou niet echt zit te wachten op een man van 50/60 jaar en het liefst iemand heb van mijn eigen leeftijd vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn?
quote:cherrytomaatje schreef op 29 november 2008 @ 23:09:

Tja, ik heb nu eenmaal die superleuke 40-plusser al weggekaapt... vette pech voor jullie Voor mij ook geen pech ik heb het enorm naar mijn zin met mijn sprankelende 28jarige minnaar
quote:Stoeptegel schreef op 29 november 2008 @ 20:35:

Als je zo'n laag inkomen hebt is het een goed idee zoals hierboven beschreven bij de gemeente te infromeren naar mogelijkheden. In Utrecht bestaat de U-pas, met deze pas ( is voor de laagste inkomens) kan je ontzettend veel doen voor heel weinig geld, of gratis. Schouwburg, kapper, salsales, kookles, cursus spaans, sporten, autorijles, teveel om op te noemen.

Vanwege je ziekte/aandoening zou je een praatgroep kunnen opzoeken, virtueel of RL. Dan kan je de boel van je afpraten.

Je komt erg ontevreden en negatief over ( en dat veroordeel ik niet) zo voel je je, daar is niks verkeerds aan maar realiseer je wel dat je dat ook uitstraalt. Zo trek je geen leuke mannen aan dat is gewoon een feit. Probeer daar dan aan te werken dan komen er vanzelf ook leuke mensen op je pad , als jij ten positieve gaat veranderen. Je zegt geen vriendinnen te hebben , die ben je kwijt geraakt na de scheiding. Ik vraag mezelf dan af, hoe is dat tot stand gekomen? Er zijn genoeg vrouwen gescheiden die wel nog steeds hun vriendinnen hebben.

In de meeste grote gemeenten zijn er regelingen en idd ook met pasjes enz, maar hier hebben wij die niet.

Je moet het eerst uitgeven en dan zou je het eventueel terug kunnen vragen via het declaratiefonds.

Het is nou net als ik sommige reacties lees of ik alleen nog maar negatief ben en dat ben ik helemaal niet!

Zou het gewoon na al die jaren alleen te zijn geweest heel erg leuk vinden om mijn leven voor de verandering weer eens te delen met iemand....is dat zo gek?

Ik loop echt niet dagelijks met een wanhopig hoofd door de winkels enz hoor.

Aan sex ook geen gebrek, mannen zat te vinden daarvoor.

Ik heb verder geen behoefte aan een praatgroep of lotgenotencontact, mijn aandoening is niet iets waar ik dagelijks mee bezig ben, ben daar dus helemaal niet negatief over.

Nogmaals ik ben niet alleen maar negatief.

Maar en daar ging het ook over, ik ben nu al zollang alleen dat de spoeling steeds dunner word, ik hier in de buurt waar ik woon zeker niemand meer tegenkom en verder eigenlijk nergens meer kom.

wat vrienden betreft, de eerste gingen meteen na de scheiding al, tja zo gaat dat.

Vrienden en vriendinnen die ik toen nog over had hebben een eigen leven, man, kinderen, werk enz.

In het weekenden nodigden ze mij in het begin nog wel uit, maar dat werd al snel minder, want voor een man is het niet zo leuk om een vrouw alleen op visite te hebben, dus wat werd ook steeds minder.

Wat ik ook 2 keer meegemaakt heb is dat je gezien word als een bedreiging.

Dan de financiele kant nog van het verhaal, ik heb geen cent te makken en word vanwege die reden dan ook zelden nog mee gevraagd.

Omdat ik ook nog eens niet werk, leer ik ook geen andere mensen kennen.

De vrienden die ik nog had zijn verhuist naar groningen en binnenkort gaat een goede vriendin van mij verhuizen, dus dan blijft er niet veel over.

Familie heb ik niet meer dus dan zit je al snel alleen.

De mannen die ik tegenkom zijn getrouwd of hebben een relatie, tja even met je mee willen ze wel....getrouwd of niet, maar daar heb ik geen zin in.

Helaas is het ook nog eens zo dat de leuke mannen eigenlijk altijd bezet zijn.

Kan me voorstellen als je in een stad woont dat er zat leuke mannen lopen maar de mannen die hier in de omgeving lopen ken ik of zijn gewoon niet leuk.....veel boeren hier in dit dorp.
quote:pearle schreef op 30 november 2008 @ 10:24:

[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er op dit moment 2...

Eentje van 36 waar ik af en toen iets leuks mee doe en die daarna lekker blijft slapen voor de zachte sex, en eentje wat ouder die me gaat inwijden in de bdsm.

Voordat ik iedereen over me heenkrijg, ik ben single en beide mannen zijn dat ook.

Gewoon lekker genieten, ik ben niemand verantwoording schuldig

Ja heb ik ook een tijdje gehad, is misschien nog wel beter denk ik soms dan een relatie, wel de lusten niet de lasten.

Voel ook verder niets voor ze, geen gezeur....prima toch?
Maar je doet toch negatief over mannen. Boeren, alle leuke zijn bezet...

Echt niet!!! Er zijn genoeg leuke single mannen, er zijn ook leuke getrouwde, maar de getrouwde die je wel willen voor 1 nachtje, daar zou je toch niet echt een relatie mee willen? Iemand die zo met zijn partner omgaat?

Bovendien ken ik echt heel veel niet leuke getrouwde mannen, die zijn in de loop van hun huwelijk zoutzak geworden, hangen op de bank, doen geen moeite meer om er leuk uit te zien, hebben vaak echt geen leuke relatie maar blijven lekker bij moeder de vrouw voor het gemak

Echt hoor, genoeg leuke , eerlijke vrije mannen.

En waarom ben je in een dorp gelijk een boer?? Dan ben ik zeker een boerinnetje...
quote:bright eyes schreef op 29 november 2008 @ 22:39:

Tot zover want het gaat niet over mij, ook niet over wat iemand van mijn schrijven vind

@Maine

Wat voor relatie zou je willen?

Lat, vast, weekend of alleen een vriend om leuke dingen mee te doen?

Ik dacht zelf eigenlijk eerst weekend dan misschien lat en als het heel erg goed gaat vast...

Ik zou het eigenlijk niet weten, heb daar nog niet zo over nagedacht maar misschien is bovenstaande nog helemaal zo raar nog niet.

Soms denk ik ook wel eens dat het niet zo leuk is als het lijkt, wil ik nog wel een vaste relatie, samenwonen enz?

Ach ik weet het niet, begin met de weekenden en dan zie ik verder wel waar het schip strand.
Maine, wat wil je nu precies van ons?

Want je blijft jezelf herhalen en ik kan nu wel weer van alles tegenin brengen wat je schrijft maar volgens mij is dat allemaal al gezegd.

Medeleven is al getoond, advies is al heel veel gegeven, onze eigen ervaringen als single 40 plussers zijn al met je gedeeld....

Ik vraag me echt af wat je verder nog van dit topic verwacht..
quote:pearle schreef op 01 december 2008 @ 13:42:

Maar je doet toch negatief over mannen. Boeren, alle leuke zijn bezet...

Echt niet!!! Er zijn genoeg leuke single mannen, er zijn ook leuke getrouwde, maar de getrouwde die je wel willen voor 1 nachtje, daar zou je toch niet echt een relatie mee willen? Iemand die zo met zijn partner omgaat?

Bovendien ken ik echt heel veel niet leuke getrouwde mannen, die zijn in de loop van hun huwelijk zoutzak geworden, hangen op de bank, doen geen moeite meer om er leuk uit te zien, hebben vaak echt geen leuke relatie maar blijven lekker bij moeder de vrouw voor het gemak

Echt hoor, genoeg leuke , eerlijke vrije mannen.

En waarom ben je in een dorp gelijk een boer?? Dan ben ik zeker een boerinnetje...

Ik ben helemaal niet negatief over mannen in het algemeen, weet niet hoe je daarbij komt?

De mannen die hier in het dorp wonen zijn over het algemeen types waar ik niet op val en ja idd boeren, letterlijk.

Ik woon ook in een dorp en nee ik ben ook geen boerin, zoals zoveel mensen die hier wonen dat niet zijn.

Het is hier klein en ik ken echt iedereen inmiddels wel na al die jaren, er is gewoon niet veel te beleven hier.

Er zouden vrijgezellen genoeg moeten zijn, maar ik kom ze maar niet tegen.

De meeste mannen die ik tegenkom, die leuk zijn hebben een relatie of zijn getrouwd....helaas, want met getrouwde mannen begin ik niks.
quote:vlinder67 schreef op 01 december 2008 @ 14:00:

Maine, wat wil je nu precies van ons?

Want je blijft jezelf herhalen en ik kan nu wel weer van alles tegenin brengen wat je schrijft maar volgens mij is dat allemaal al gezegd.

Medeleven is al getoond, advies is al heel veel gegeven, onze eigen ervaringen als single 40 plussers zijn al met je gedeeld....

Ik vraag me echt af wat je verder nog van dit topic verwacht..

Ik heb best wel wat tips gekregen waar ik wat aan heb en wat mee ga doen, dus heb er best wat aan gehad hoor zeker weten.

Buiten dat is het best wel eens lekker om je even te uiten.

Toen ik net de reacties las wilde ik toch antwoord geven op vragen die gesteld werden, dus vandaar dat ik mezelf blijf herhalen, moet ik misschien niet doen....maar goed bedankt voor jullie reacties!
O, dat is fijn om te lezen!

Ben blij dat je er toch wat uit kunt halen voor jezelf.

Ik wens je veel succes verder, hoop echt voor je dat je de liefde nog eens vindt! Maar probeer in die tussentijd ook positief en gelukkig te zijn/ worden!
Waarom werk je niet?
Geen bijzonderheden
[quote]Maine schreef op 28 november 2008 @ 18:09:

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd alleen, tja bijna 8 jaar nu kan het niet vinden.

Ik ben pas 40 geworden en begin een beetje benauwd te worden, vooral omdat ik om me heen hoor dat mannen niet echt meer zitten te wachten op een 40 jarige.

Het is niet alleen wat ik om me heen hoor, maar vooral ook wat ik om me heen zie.

Laatst kwam ik een leuke man tegen op hyves, aardige man leek het me, maar goed voordat ik het wist had hij iets met een meisje van 20....kortom hij vond mij te oud.

Dit is geen uitzondering en ik heb dit al regelmatig meegemaakt de afgelopen jaren, mannen hebben blijkbaar veel meer met een vrouw/meisje van een jaar of 20 jonger dan iemand van hun eigen leeftijd en omdat ik nou niet echt zit te wachten op een man van 50/60 jaar en het liefst iemand heb van mijn eigen leeftijd vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn?[/quote]

Even een algemeen antwoord: 20 jaar jonger lijkt me wat veel, maar voor iets van langere termijn geef ik ook de voorkeur aan een vrouw die iets jonger is dan ik ben. Zeg 5 jaar jonger of iets dergelijks.

Voor een kortere relatie, of friends-with-benefits, of een heel fijne lat-relatie vind ik het prima met een vrouw die 5 jaar ouder is bijvoorbeeld.

Ik heb geen kinderwens, dus een motief als vruchtbaarheid of samen een gezin stichten gaat niet op bij mij. En ik vind 5 of 10 jaar vooruit denken sowieso erg lastig. Ik zie veel meer één kwartaal in de toekomst.

Er zijn veel vrouwen in de categorie 40 a 45 jaar die zeer aantrekkelijk en verleidelijk zijn, maar op één of andere manier voelt het niet goed, alsof ik geen toekomst kan zien met een vrouw die een paar jaar ouder is dan ik ben. Alsof er iets niet klopt als je hand-in-hand loopt.
YO Maine voor eerste kwartaal zit je gebakken.
Wie het laatst lacht................. heeft de grap niet begrepen.
De spoeling is in die zin dunner dat het "ondersegment" afvalt, zeg maar de hele jonge mannen. En dat bij oudere mannen die je in het wild tegenkomt de kans groter is dat ze bezet zijn. Maar dat is andersom ook zo. Een veertiger heeft veel minder kans een vriendin van 20 te vinden dan een jongere man. Een vrouw met een kind aan haar hand wordt al snel als "bezet" gezien terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik merk zelf dat ik meer sjans heb als ik alleen rondloop dan met mijn dochter erbij.

Ik ben 45 en opereer veel op een datingsite en ben het niet eens met dat mannen in die leeftijd saaier of raarder zijn. Ook seksueel merk ik geen verschil met een jongere man. Of toch wel, ze zijn ervarener, creatiever, durven meer. Het midlifecrisisverhaal daar geloof ik niet zo in, tenminste in de zin van een hele jonge vrouw willen. Wel zitten er verdacht veel motorrijders bij.
anoniem_70736 wijzigde dit bericht op 04-12-2008 12:15
Reden: Typefout
% gewijzigd
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
Als je in noord-oost Groningen/Drenthe woont, moet je misschien maar eens gaan verhuizen inderdaad ja...daar is werkelijk geen flikker te beleven en de mannen zijn er ronduit lelijk.
Allemaal inteelt.
Geen bijzonderheden
Hoi Maine,

Ben 41 en het valt mij ook wel op dat je - in elk geval op datingsites - best veel mannen tegenkomt die een (veel) jongere vriendin zoeken. Als je als man nog kinderen wilt, kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar ik zie het ook bij mannen zonder kinderwens.

Denk dat dit een beetje lastige leeftijd is. Een hele groep leeftijdsgenoten met kinderwens valt min of meer af. Dan heb je inderdaad de groep die 40 is maar zichzelf voorhouden dat ze nog net zo zijn als toen ze 20 waren - daarbij hun opkomende buikje en wijkende haargrens voor het gemak maar negerend.

Als ik weer eens lees: ik voel me veel jonger en daarom zoek ik een jongere vriendin dan denk ik ook wel eens: zucht. Wat denk je, dat ik me 82 voel ofzo? Ik voel me ook 18, maar heb nog wel zoveel realiteitszin dat ik weet dat ik het niet ben.

Ik wil ook graag een man die op George Clooney lijkt, woont in een Pippi Langkous villa en naast zijn interessante baan tijd genoeg heeft om elke avond uitgebreid te koken. Maar ik ben eventueel bereid wat water bij de wijn te doen Ik denk dat dat voor de meeste mannen ook wel geldt.

Viel mij ook op dat je in de discussie wel heel vaak onmogelijkheden ziet. Ik heb de afgelopen 5 jaar 2 keer een relatie gehad. Uiteindelijk pasten we niet helemaal bij elkaar maar het waren wel heel leuke mannen. Dus ze zijn er echt wel.

Enne, had ook de indruk dat er een paar veel jongere mannen in me geïnteresseerd waren. Nu ik de reacties hier zo leek, was het misschien toch niet alleen maar mijn levendige fantasie. Da's toch weer een leuk idee
grin Gompy, het was vast en zeker niet je levendige fantasie! Zoveel mannen 30 - 40 die vallen op/een zwak hebben voor 40+. Daarbij de 40+ die valt op 40+ en de 50+ die valt op 40+. Volgens mij, en dat meen ik, zitten we juist in een heel gunstige leeftijd!!!

En ik snap Maine ook wel en zie het niet als zeuren en ja, misschien hooguit als wat minder de mogelijkheden zien. Maar dat geeft niet. Denk dat dit topic genoeg nadenk-/lees- en handel'voer' geeft.

En natuurlijk hoeft een leuke date niet veel geld te kosten maar om iemand te ontmoeten (kroeg, sportclub, whatever) of datingsite in geval van betaalsite, kost zeker wel iets maar het kost naast geld op het lef/de moed om eens een (andere) stap te zetten buiten je vaste stramien. Tel daar de winter(blues) bij op en ik vraag me af waarom iemand die dingen zo voelt en ervaart als Maine niet even dipperig mag zijn.

Nou, 'k Ga maar weer even wat profielen lezen!
als je geen behoefte hebt aan een lotgenotengroep vanwege je ziekte en je weinig bezig bent met je ziekte zou ik zeggen ga lekker werken. kan me voorstellen dat je en zonder werk en wonend in een boerengehucht zit te verpieteren achter de geraniums. zoek een baan en je zal zien dat je leventje wat groter gaat worden, zodoende leer je veel meer mensen kennen. op clubjes ed wil je ook al niet, vrienden heb je (bijna) niet meer sinds je scheiding tja..
Of vrijwilligerswerk? Paar uur in de week?

Ontmoet je ook mensen en geeft je ook nog eens een goed gevoel. En minder vrije tijd om te piekeren..
up
quote:Stoeptegel schreef op 04 december 2008 @ 23:08:

als je geen behoefte hebt aan een lotgenotengroep vanwege je ziekte en je weinig bezig bent met je ziekte zou ik zeggen ga lekker werken. kan me voorstellen dat je en zonder werk en wonend in een boerengehucht zit te verpieteren achter de geraniums. zoek een baan en je zal zien dat je leventje wat groter gaat worden, zodoende leer je veel meer mensen kennen. op clubjes ed wil je ook al niet, vrienden heb je (bijna) niet meer sinds je scheiding tja..

Ik ben bezig met reintegratie maar het valt niet mee om aan werk te komen, zijn best wel wat dingen die ik niet meer kan, maar goed ben er iig wel mee bezig en kan niet wachten om weer wat te gaan doen.

Ik kan niet lang staan en zitten dus moet het iets zijn waarbij ik afwisselend kan staat zitten en dan weer even lopen.

Ik heb wel vrienden hoor maar die willen vaak niet mee om te gaan stappen, bioscoopje te pakken enz, hebben vaak al iets afgesproken voor het weekend en als ik al weg kan is er vaak geen geld.

De vriendin waar ik nog wel eens mee wegging is nu verhuist en helemaal naar Groningen.

Vrijwilligerswerk heb ik gedaan, maar krijg ik nu even geen toestemming voor omdat ik bezig ben met werk.

Werk gaat een hoop veranderen denk ik ten eerste krijg ik financieel wat meer lucht, contacten en afleiding.

Nu ga ik vaak lopen piekeren, heb je dan alle tijd voor.

Oh ja, ik heb wel lotgenotencontact en word elke dag geconfronteerd met mijn ziekte, maar heb gewoon geen zin om het daar altijd maar over te hebben.

Kom als ik een vraag heb wel eens op een forum, maar zou niet weten wat ik daar elke dag zou moeten doen....word je niet vrolijker van.
[quote]Maine schreef op 06 december 2008 @ 15:13:

[...]

Ik heb wel vrienden hoor maar die willen vaak niet mee om te gaan stappen, bioscoopje te pakken enz, hebben vaak al iets afgesproken voor het weekend en als ik al weg kan is er vaak geen geld.

De vriendin waar ik nog wel eens mee wegging is nu verhuist en helemaal naar Groningen.

En dan vraagt een buurvrouw je een keertje mee uit en verknal je het.. Tja..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven