Te oud bevonden?

28-11-2008 18:09 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd alleen, tja bijna 8 jaar nu kan het niet vinden.

Ik ben pas 40 geworden en begin een beetje benauwd te worden, vooral omdat ik om me heen hoor dat mannen niet echt meer zitten te wachten op een 40 jarige.

Het is niet alleen wat ik om me heen hoor, maar vooral ook wat ik om me heen zie.

Laatst kwam ik een leuke man tegen op hyves, aardige man leek het me, maar goed voordat ik het wist had hij iets met een meisje van 20....kortom hij vond mij te oud.

Dit is geen uitzondering en ik heb dit al regelmatig meegemaakt de afgelopen jaren, mannen hebben blijkbaar veel meer met een vrouw/meisje van een jaar of 20 jonger dan iemand van hun eigen leeftijd en omdat ik nou niet echt zit te wachten op een man van 50/60 jaar en het liefst iemand heb van mijn eigen leeftijd vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn?
quote:Maine schreef op 29 november 2008 @ 15:49:

[...]

Nee die tijd heb ik ook wel gehad, maar valt nog niet mee, ik ben dan toevallig jong moeder geworden maar de meeste van mijn leeftijd zitten nog midden in de kinderen.

Tja als je echt verliefd word ga je er toch wel weer voor, maar als ik het voor het zeggen zou hebben....liever geen kleine kinderen meer.

Ik ook niet. Ik was ook jong moeder, gelukkig.

Had laatst sjans met een hele leuke man, echter, hij had een kinderzitje op zijn fiets.

Jammerrrrrr, gemiste kans!

Heb ik hem ook gezegd en hij kon er wel om lachen.
Geen bijzonderheden
Mensen die zo negatief lullen als jij zijn niet de meest aantrekkelijke vrienden. Ik vind het niet erg als een vriend of vriendin eens in de put zit en tegen me aan wil praten, maar als het meteen al begint hoeft het voor mij al niet meer.

Kijk toch eens naar alles wat je wél kunt en verleg anders eens je grenzen eens wat meer.

Ik hoop dat je tegen je dochter niet zo negatief lult als hier... Lijkt me nogal beklemmend voor haar als ze op het punt stat het huis uit te gaan.
quote:cherrytomaatje schreef op 29 november 2008 @ 16:16:

Mensen die zo negatief lullen als jij zijn niet de meest aantrekkelijke vrienden. Ik vind het niet erg als een vriend of vriendin eens in de put zit en tegen me aan wil praten, maar als het meteen al begint hoeft het voor mij al niet meer.

Kijk toch eens naar alles wat je wél kunt en verleg anders eens je grenzen eens wat meer.

Ik hoop dat je tegen je dochter niet zo negatief lult als hier... Lijkt me nogal beklemmend voor haar als ze op het punt stat het huis uit te gaan.

Wij zijn duidelijk twee heel verschillende mensen, niets mis mee maar waarom op deze aanvallende manier, vraag ik me af?

Vreemd ook dat je het hebt over negatief lullen, omdat ik dit onderwerp geopend heb ben ik in alles negatief?

Hoe weet jij dat?

Ik heb best leuke contacten alleen hebben die een eigen leven en hebben geen zin om te gaan stappen of heel af en toe maar.

Zou je je ook niet willen bemoeien met de opvoeding van mijn dochter als ik daar iets over zou willen zeggen begin ik daar wel een nieuwe topic over.

Staat overigens ook los van dit onderwerp.

Je weet verder helemaal niets van mij en ik vind het knap dat iemand die mij verder helemaal niet kent een mening heeft als de jouwe.

Wandelen enzo zijn mijn dingen niet maar denk je nou echt dat ik die 7 jaar stil gezeten heb??echt niet integendeel zelfs.

Maar wat ik al eerder zei, blijkbaar mag je het hier helemaal niet over hebben en word je meteen gezien als erg negatief en wanhopig, is me na jou reactie heel duidelijk geworden.

De mannen die ik op rp ontmoet heb zijn mijn type mannen niet en dat kan, dat jij het daar niet mee eens bent moet jij weten.

Blijkbaar weet jij precies op watvoor mannen ik val?

Ik vind je reactie negatief en dat is waarschijnlijk omdat jij het wel leuk hebt en niet kunt begrijpen dat een ander het dan niet leuk heeft.

hier in de gemeente hebben ze geen pasje, dus kost het gewoon geld.

Veel dingen vallen weg vanwege een syndroom dat ik heb, ga er verder niet over door, maar dat is de reden dat er veel wegvalt qua sport enz.
quote:yasmijn schreef op 29 november 2008 @ 16:15:

[...]

Ik ook niet. Ik was ook jong moeder, gelukkig.

Had laatst sjans met een hele leuke man, echter, hij had een kinderzitje op zijn fiets.

Jammerrrrrr, gemiste kans!

Heb ik hem ook gezegd en hij kon er wel om lachen.

Ongeveer 2 jaar geleden kwam ik een leuke man tegen....maar die bleek 5 kinderen te hebben en allemaal nog klein...jammer maar dat is me ook echt teveel.

Het is wel een minpunt maar aan de andere kant, als je echt verliefd bent kan alles.....denk ik.
Maine, het is inderdaad niet erg om je soms alleen te voelen, te verlangen naar een relatie.

Maar wat mij tegenstaat hierin is dat je vervolgens allerlei excuses aanvoert die er volgens mij helemaal niet toe doen.

Bijv. dus dat je te oud zou zijn, mannen van jouw leeftijd niet leuk zouden kunnen zijn, dat er op datingsites geen leuke mannen voor jou zitten, dat je weinig geld hebt, geen vriendinnen, enz. enz. Maar je zoekt het geen één keer bij jezelf. Nee, dít is niet goed, en dát deugt niet. Het houdt niet op..

Dingen die wij aandragen, nee, dat is niks voor jou. Want.. en daar komt weer een excuus.

En daarin ben je dus negatief, klink je verbitterd, en dat is nou eenmaal niet erg aantrekkelijk. Daar komt niemand mee weg.
quote:Maine schreef op 29 november 2008 @ 17:19:

[...]

Wij zijn duidelijk twee heel verschillende mensen, niets mis mee maar waarom op deze aanvallende manier, vraag ik me af?

Vreemd ook dat je het hebt over negatief lullen, omdat ik dit onderwerp geopend heb ben ik in alles negatief?

Hoe weet jij dat?

Ik heb best leuke contacten alleen hebben die een eigen leven en hebben geen zin om te gaan stappen of heel af en toe maar.

Zou je je ook niet willen bemoeien met de opvoeding van mijn dochter als ik daar iets over zou willen zeggen begin ik daar wel een nieuwe topic over.

Staat overigens ook los van dit onderwerp.

Je weet verder helemaal niets van mij en ik vind het knap dat iemand die mij verder helemaal niet kent een mening heeft als de jouwe.

Wandelen enzo zijn mijn dingen niet maar denk je nou echt dat ik die 7 jaar stil gezeten heb??echt niet integendeel zelfs.

Maar wat ik al eerder zei, blijkbaar mag je het hier helemaal niet over hebben en word je meteen gezien als erg negatief en wanhopig, is me na jou reactie heel duidelijk geworden.

De mannen die ik op rp ontmoet heb zijn mijn type mannen niet en dat kan, dat jij het daar niet mee eens bent moet jij weten.

Blijkbaar weet jij precies op watvoor mannen ik val?

Ik vind je reactie negatief en dat is waarschijnlijk omdat jij het wel leuk hebt en niet kunt begrijpen dat een ander het dan niet leuk heeft.

Het beeld dat ik van je heb is het beeld dat je van jezelf neerzet in dit topic. En daarin valt me op dat je heel erg in onmogelijkheden spreekt (wat ik hier voor het gemak even heb vertaald in 'negatief lullen'). Je ziet echt overal een mits of een maar bij. Als je het niet leuk hebt nu zul je het ook niet leuk krijgen als je dat blijft doen. Een van de wensen die je hebt is nieuwe contacten krijgen. Daar refereerde ik aan toen ik zei dat positief in het leven staan daar erg bij helpt.

Zelfs zonder te weten op welke mannen je valt kan ik zeggen dat het onzin is dat jouw type man niet te vinden is op RP of een andere datingsite. Er staan namelijk alleen al op RP meer dan 2 en half miljoen mensen, waarvan tenminste de helft mannen, ingeschreven. Statistisch is het dus praktisch onmogelijk dat daar niemand bij zit met wie het zou klikken. Tenzij je een hele bizarre smaak hebt natuurlijk.

Mijn opmerking over je dochter is misschien inderdaad wat out of line. De reden dat ik hem maakte was omdat ik tijdens mijn studententijd enkele vriendinnen had waarvan de moeder zich ook zo hulpeloos opstelde toen ze uit huis gingen. Dit trok een behoorlijke wissel op hen en op de relatie met hun moeder.

Mijn leven is ook niet altijd leuk (geweest). Maar wat ik onderhand wel heb geleerd is dat het heel belangrijk is om in dat soort periodes te kijken naar wat kan, in plaats van wat niet kan. En dat het met wat discipline, creativiteit en doorzettingsvermogen heel goed mogelijk is om een negatieve periode om te buigen naar een positieve.

Een opmerking als

'Maar wat ik al eerder zei, blijkbaar mag je het hier helemaal niet over hebben en word je meteen gezien als erg negatief en wanhopig, is me na jou reactie heel duidelijk geworden'.

is buitensporig negatief, want je hebt heel wat positieve en begripvolle reacties gekregen op dit topic. Het is maar door welke bril je kijkt.

Heb je trouwens gezien dat ik je de website www.nieuwemensenlerenkennen.nl heb aangeraden waar echt van allerlei dingen worden georganiseerd voor groepen vanaf 2 personen? Daar staan ook genoeg mensen die gewoon lekker willen uitgaan.
-
-
-

dit was een beetje flauw, bij deze verwijderd..
@Vlinder Tsja, zo had ik het nog niet bekeken
Oke, terug naar je topic: te oud bevonden.....welgeteld 1 persoon vond je te oud, blijkbaar...iedereen heeft zo zijn wensen, jij ook , ik ook, dus die man ook. Er zijn 2,5 miljoen singles en je gaat af op die ene man en opent dit topic. Lees het topic: hij is 14 jaar jonger en heeeeeeeerlijk maar eens, dan denk ik dat je topic titel hier niet helemaal meer gepast is.
Uiteraard heb je geen zin om via een omweg iemand elke keer op te moeten halen. Zou ik ook absoluut geen zin in hebben. Dat maakt de ander maar afhankelijk en dat lijkt me niet gezond.

En wat een belachelijke reacties weer! Wie zegt dat Maine de hele dag met een chagrijnige kop rondloopt? Dat ze altijd negatief is? Ze wil er graag over praten hier, en dat moet kunnen, daar is een forum voor.

Misschien houdt ze meestal wel de schone schijn op, maar soms moet je even je ei kwijt.
quote:yasmijn schreef op 29 november 2008 @ 15:01:

Je moet er toch niet aan dénken dat als je je eigen kroost groot hebt, dat je dan een man met kleine kinderen treft.

Als het een hele leuke man zou zijn, zou ik hem er niet voor laten schieten, maar liever niet hoor, ik heb echt weinig zin meer om in een speeltuin te zitten of naar Plopsaland te gaan...

Liever iemand met wat oudere kinderen.Of zonder.
quote:Zamirah schreef op 29 november 2008 @ 18:05:

Uiteraard heb je geen zin om via een omweg iemand elke keer op te moeten halen. Zou ik ook absoluut geen zin in hebben. Dat maakt de ander maar afhankelijk en dat lijkt me niet gezond.

En wat een belachelijke reacties weer! Wie zegt dat Maine de hele dag met een chagrijnige kop rondloopt? Dat ze altijd negatief is? Ze wil er graag over praten hier, en dat moet kunnen, daar is een forum voor.

Misschien houdt ze meestal wel de schone schijn op, maar soms moet je even je ei kwijt.

Dank je....dat is precies wat het is zamirah.

Kan me wel voorstellen dat ik bepaalde dingen erg negatief overkom dat wel en heel eerlijk gezegd voel ik me ook wel wat negatief op dit moment zo is het gewoon.

De topic heb ik gestart omdat het me idd opviel dat mannen van rond de 40 vaak vallen op jongere vrouwen en niet op iemand van hun eigen leeftijd....dat was ook aanvankelijk waar ik het over wilde hebben, vroeg me gewoon af of er meer vrouwen waren met deze ervaring.

Het ging al heel snel over iets anders maakt niet uit, maar was de bedoeling eigenlijk niet.

Ik voel me idd vaak alleen, maar dat wil niet zeggen dat ik al die tijd op een stoel heb gezeten en niets ondernomen heb.

Nu mijn kinderen de deur uitgaan sta ik daar wat meer bij stil en voel me daardoor ook wat meer alleen....grijpt me af en toe behoorlijk bij mijn strot.

In de loop van de jaren ben ik veel vriendinnen kwijtgeraakt, ten eerste door de scheiding en ook doordat je vaak als teveel gezien word of wat ik ook nog meegemaakt heb, doordat je als bedreiging gezien word.

Omdat ik een bindweefselaandoening heb werk ik niet en daardoor leer ik ook weinig nieuwe mensen kennen.

Geld is ook een reden, een keer winkelen of even ergens wat drinken is voor mij op het moment niet te doen financieel.

De dingen die ik leuk vind om te doen kosten gewoon geld, dat heb ik niet dus word het daardoor een stuk moeilijker om iets te ondernemen.

Ik hoef toch niet te houden van de dingen waar jullie van houden, maar dat wil toch niet zeggen dat ik dan zeik en negatief ben.

Ik heb genoeg dingen die ik leuk vind, alleen alles kost geld.

Ik ben ook geen clubjesmens, dat ben ik nou eenmaal niet.

Ik hou van uitgaan, bioscoopje, paardrijden, reizen fitnessen enz enz, maar dingen als in een buurthuis werken, bibliotheek, kookclubje of singleclubs zijn gewoon niets voor mij...wat is daar nou negatief aan?

quote:Een opmerking als

'Maar wat ik al eerder zei, blijkbaar mag je het hier helemaal niet over hebben en word je meteen gezien als erg negatief en wanhopig, is me na jou reactie heel duidelijk geworden'.

is buitensporig negatief, want je hebt heel wat positieve en begripvolle reacties gekregen op dit topic. Het is maar door welke bril je kijkt.

Dus je moet altijd meteen positief zijn en mag nooit een keer negatief zijn?

Ik kan niet altijd meteen een knop omzetten hoor, moet er vaak even met iemand over praten of over nadenken en dan zie ik het vaak wel weer anders, maar iedereen is toch wel eens negatief?
Ik heb een omgekeerd probleem, ben pas kort (weer) alleen en moet de kerels van me afslaan, maar ik ga wel alleen op stap en dat vinden mannen bijzonder aantrekkelijk.

Nu kan ik wel zeggen dat de mannen van boven de 40 (die ik tegenkom) heel erg desperaat op zoek zijn en die zijn uitermate vervelend. Die willen net iets te graag en je komt er haast niet vanaf. Bloedserieus, saai en zeurend.

Ik kan me dus wel vinden in je verhaal dat die mannen gewoon niet leuk zijn. Een paar jaar geleden heb ik ook een op verschillende datingssites gestaan en daar komen echt veel vreemde vogels voorbij. Zelfs mijn toenmalige vriend, ja heel leuk.

De jongere mannen ( die ik ken) zijn veel losser en vinden het vaak wel heel gezellig om te komen eten of avondje tv kijken. (of meer) en vragen niet meteen of ze mogen blijven en wanneer zie ik je weer, vrijheid blijheid.

Dus zoals een paar voorgangster al zeiden ga voor de jongere vent!! Zijn ook veel leuker in bed dan onze leeftijdgenoten.

De dertigers hebben geleerd om te genieten en te experimenteren en dat missen de veertigers nog wel eens.

Plus de egoboost wordt je zelf ook stukken jonger, geen facelift wat daar aan kan tippen.

Kan je niet met je dochter op stap?
Wie het laatst lacht................. heeft de grap niet begrepen.
quote:Maine schreef op 29 november 2008 @ 19:07:

[...]

.

Ik heb genoeg dingen die ik leuk vind, alleen alles kost geld.

Ik ben ook geen clubjesmens, dat ben ik nou eenmaal niet.

Ik hou van uitgaan, bioscoopje, paardrijden, reizen fitnessen enz enz, maar dingen als in een buurthuis werken, bibliotheek, kookclubje of singleclubs zijn gewoon niets voor mij...wat is daar nou negatief aan?

Wat vind je dan wel leuk? Wat onderneem je om nieuwe mensen te ontmoeten?
@bright eyes

Ik zou wel alleen op stap willen maar moet ff wennen aan het idee denk ik....ff slikken.

Heb er wel eens over gedacht maar durfde niet....als ik jou dan lees denk ik ...ach waarom eigenlijk niet?

Misschien moet ik het dan toch maar eens gaan doen....slik.

Hoe ging de eerste keer dat jij alleen ging?

wat jij zegt over jongere mannen klopt wel, vind ik ook...op wat uitzonderingen na dan.

Ben wel eens weggeweest met mijn dochter maar ze heeft nu een vriendje en is daar nu vaak....en als ze daar niet is werkt ze in een restaurantje dus ze heeft het druk
Wat is het type man wat je zoekt is misschien een betere vraag, dan is het een stuk aardiger om tips te geven waar je die kosteloos kan vinden in plaats van alles maar bij Maine neer te leggen.

Vind dat een beetje flauw en wees eerlijk de meeste leuke mannen hebben een vriendin en de 40 plussers die los rondlopen doen dat vaak niet voor niks, scheiding, problemen of de eeuwige vrijgezel.
Klinkt wel stoer maar ga meestal naar een kroegje waar ik iedereen ken en dan is er altijd wel iemand die verderop gaat kijken en dan kom ik ergens anders. Ik stap liever ook niet ergens binnen waar ik niemand ken.

Heb je op hyves geen kennissen die af en toe op stap gaan?

Vraag je gewoon waar die uitgaan en dan heb je in ieder geval het gevoel dat je niet in een wildvreemde wereld stapt,

Voordeel van alleen weg gaan is ook als de sfeer je niet bevalt dat je ook bij de deur weer kan omdraaien.
quote:bright eyes schreef op 29 november 2008 @ 19:18:

Wat is het type man wat je zoekt is misschien een betere vraag, dan is het een stuk aardiger om tips te geven waar je die kosteloos kan vinden in plaats van alles maar bij Maine neer te leggen.

Vind dat een beetje flauw en wees eerlijk de meeste leuke mannen hebben een vriendin en de 40 plussers die los rondlopen doen dat vaak niet voor niks, scheiding, problemen of de eeuwige vrijgezel.Moet ik hieruit opmaken dat vrijgezelle vrouwen van veertig plus leuk en aantrekkelijk zijn en vrijgezelle mannen van veertig plus onbetrouwbaar en ongeschikt voor relaties?
quote:bright eyes schreef op 29 november 2008 @ 19:18:

Vind dat een beetje flauw en wees eerlijk de meeste leuke mannen hebben een vriendin en de 40 plussers die los rondlopen doen dat vaak niet voor niks, scheiding, problemen of de eeuwige vrijgezel.

Nou dit vind ik ook een beetje raar hoor..

Dit zou dan toch ook voor vrijgezelle 40 plus vrouwen gelden?

Nou ja dan passen ze wel weer bij elkaar want soort zoekt soort toch?
quote:wuiles schreef op 29 november 2008 @ 19:27:

[...]

Moet ik hieruit opmaken dat vrijgezelle vrouwen van veertig plus leuk en aantrekkelijk zijn en vrijgezelle mannen van veertig plus onbetrouwbaar en ongeschikt voor relaties?

Joechei, ik ben al bijna leuk en aantrekkelijk! En geen kinderen bovendien!

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
@ W-uil-es (domme of wijze?)

Moet ik hieruit opmaken dat vrijgezelle vrouwen van veertig plus leuk en aantrekkelijk zijn en vrijgezelle mannen van veertig plus onbetrouwbaar en ongeschikt voor relaties?

Vind dat een beetje flauw en wees eerlijk de meeste leuke mannen hebben een vriendin en de 40 plussers die los rondlopen doendat vaak niet voor niks, scheiding, problemen of de eeuwige vrijgezel.

de meeste=is niet allemaal

vaak=niet altijd

Kan me niet heugen dat de vrijgezelle vrouw beschreven is, slechts ervaringen en gedachten van een paar hier.

In de biblitoheek heb je veel boeken daar staat vast wel een tussen over begrijpend lezen, succes.
quote: Dus je moet altijd meteen positief zijn en mag nooit een keer negatief zijn?

Ik kan niet altijd meteen een knop omzetten hoor, moet er vaak even met iemand over praten of over nadenken en dan zie ik het vaak wel weer anders, maar iedereen is toch wel eens negatief?

Je mag best eens negatief zijn, als je maar niet zwelgt. En als een negatief gevoel over één levensterrein maar niet doortrekt naar allerlei andere levensterreinen.

Als je zo schrijft over je leven en gezondheid kan ik me wel voorstellen dat het best lastig is om je weg te zoeken. Ik heb alleen wel het gevoel dat er meer mogelijkheden zijn dan je nu overziet. Niemand zegt dat je moet houden van de dingen waar anderen van houden.

dat je veel vriendinnen bent verloren na de scheiding is lullig. Weet je zeker dat je ze echt kwijt bent? Ik heb dat ook wel eens van bepaalde vriendinnen gedacht, maar toen ik ze belde, of weer tegenkwam op Hyves bloeide de vriendschap toch weer op. Soms bleek dat de ander ook niet precies wist waarom het contact was doodgebloed. Hyves is sowieso een goede manier om oude contacten nieuw leven in te blazen. Ik heb een leuk mailcontact met een klasgenootje van de basisschool, van wie ik echt nóóit had gedacht dat ik haar ooit nog eens zou treffen.

Als je de dingen opnoemt waarvan je houdt denk ik:

Uitgaan: Er zijn veel mensen die hier van houden, daarbij zou je toch iemand moeten kunnen vinden? De site die ik noemde is een voorbeeld van zo'n plek. Het is geen clubje, maar gewoon een plek waar je gezelschap kunt vinden. Uitgaan kost inderdaad geld, maar er zijn wel manieren om heel goedkoop leuke dingen te kunnen doen. Ik heb in een 'arme periode' eens drie avonden gegoogled op 'prijsvraag' en alle prijsvragen ingevuld die ik tegenkwam. Ik heb in die 3 avonden opgeteld ¤ 320,- aan prijzen gewonnen. Hierbij zaten ondermeer bioscoopbonnen en toegangskaartjes voor concerten. Kijk eens op www.gratiz.nl . Er staat heel veel onzin en rotzooi tussen, maar ook daar heb ik wel eens gratis bioscoopkaartjes vandaan gevist. Als je toevallig van klassieke muziek houdt: lunchconcerten zijn vaak gratis te bezoeken.

Reizen: soms te winnen met prijsvragen, soms kun je heel goedkoop met de trein, bijvoorbeeld met een boekenweekgeschenk of als het Kruidvat treinkaartjes verkoopt. Gratis overnachten kun je via www.couchsurfing.org Er zijn ook wel veertigers die dit doen (moet je wel een type voor zijn, geef ik toe). In Nederland kun je bovendien goedkoop overnachten in Nivonhuizen (www.nivon.nl)

Paardrijden: sommige mensen hebben paarden maar geen tijd om ze te berijden. Misschien kun je iemand vinden die het op prijs zou stellen als je zo nu en dan een flinke rit maakt? Wees gewoon open over je financiele situatie, of bekijk samen of er iets anders terug kunt doen.

Fitnessen: is er geen goedkopere manier om dit te doen? Worden er bij jou in de gemeente geen pasjes uitgedeeld aan mensen met een laag inkomen? (Den Haag heeft de ooievaarspas, Rotterdam de rotterdampas, Nijmegen de nijmegenpas etc.) Hier krijg je trouwens ook ieder jaar een aantal bonnen bij waarmee je gratis naar binnen kunt.
Of is het zo dat je die sporten die je noemt niet meer kan doen door je ziekte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven