Te oud bevonden?

28-11-2008 18:09 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd alleen, tja bijna 8 jaar nu kan het niet vinden.

Ik ben pas 40 geworden en begin een beetje benauwd te worden, vooral omdat ik om me heen hoor dat mannen niet echt meer zitten te wachten op een 40 jarige.

Het is niet alleen wat ik om me heen hoor, maar vooral ook wat ik om me heen zie.

Laatst kwam ik een leuke man tegen op hyves, aardige man leek het me, maar goed voordat ik het wist had hij iets met een meisje van 20....kortom hij vond mij te oud.

Dit is geen uitzondering en ik heb dit al regelmatig meegemaakt de afgelopen jaren, mannen hebben blijkbaar veel meer met een vrouw/meisje van een jaar of 20 jonger dan iemand van hun eigen leeftijd en omdat ik nou niet echt zit te wachten op een man van 50/60 jaar en het liefst iemand heb van mijn eigen leeftijd vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn?
quote:bright eyes schreef op 29 november 2008 @ 19:18:

Vind dat een beetje flauw en wees eerlijk de meeste leuke mannen hebben een vriendin en de 40 plussers die los rondlopen doen dat vaak niet voor niks, scheiding, problemen of de eeuwige vrijgezel.

Hier gaan nogal wat vooronderstellingen vanuit vind ik, bright eyes. 40-plussers zijn natuurlijk geen onbeschreven blad en veel vrijgezellen hebben hun rugzakje. Dat heeft TO zelf natuurlijk ook. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je geen relatie met ze kunt opbouwen?

De man die gescheiden is weet bijvoorbeeld inmiddels wel heel goed wat hij wel en wat hij niet wil in een relatie...

Ik ken verschillende 'eeuwige vrijgezellen' die pas loskwamen toen ze eind dertig, begin 40 waren. Toen kregen ze ook pas (goede en leuke) relaties. Voor die tijd waren ze simpelweg te verlegen. Een van mijn beste vrienden was zo... Hij dacht van zichzelf - geheel ten onrechte - dat vrouwen hem saai zouden vinden. Hij haalt de 'verloren tijd' nu dubbel en dwars in met zijn vriendin (ook 40+ en gescheiden).

Volgens mij is het slimmer om zo open mogelijk te staan ten opzichte van mensen. Als iemand nog nooit een vriendin heeft gehad bijvoorbeeld niet meteen te concluderen dat er wel iets met hem zal zijn, maar gewoon te kijken wat je gemeen hebt (of het nu is voor vriendschap of een relatie). Dat maakt je wereld al een stuk groter.
Als je zo'n laag inkomen hebt is het een goed idee zoals hierboven beschreven bij de gemeente te infromeren naar mogelijkheden. In Utrecht bestaat de U-pas, met deze pas ( is voor de laagste inkomens) kan je ontzettend veel doen voor heel weinig geld, of gratis. Schouwburg, kapper, salsales, kookles, cursus spaans, sporten, autorijles, teveel om op te noemen.

Vanwege je ziekte/aandoening zou je een praatgroep kunnen opzoeken, virtueel of RL. Dan kan je de boel van je afpraten.

Je komt erg ontevreden en negatief over ( en dat veroordeel ik niet) zo voel je je, daar is niks verkeerds aan maar realiseer je wel dat je dat ook uitstraalt. Zo trek je geen leuke mannen aan dat is gewoon een feit. Probeer daar dan aan te werken dan komen er vanzelf ook leuke mensen op je pad , als jij ten positieve gaat veranderen. Je zegt geen vriendinnen te hebben , die ben je kwijt geraakt na de scheiding. Ik vraag mezelf dan af, hoe is dat tot stand gekomen? Er zijn genoeg vrouwen gescheiden die wel nog steeds hun vriendinnen hebben.
@ tomaat

Nogmaals, de meeste en vaak betekent niet altijd en iedereen.

die veronderstelling maak je zelf door het verkeerd te interpreteren.

Je kan ook een leuke man tegenkomen met een heks van een ex. Ik stel helemaal niet dat en scheiding iets negatiefs is.

Problemen kunnen ook in de rugzak zitten.

eeuwige vrijgezel kan ook betekenen dat de man op de verkeerde plaatsen heeft gezocht.

Er zijn ook hele leuke sportieve kerels van 50 waar niks mis mee is.

Ik heb ook geen zin om me te verdedigen , lees alsjeblieft wat er echt staat en leg je veronderstelling bij jezelf neer.

Ik reageerde op wat maine zei over haar ervaringen met 40 plussers, ik heb mijn ervaringen als reactie gegeven, daar ging het topic namelijk over.

quote:Dit is geen uitzondering en ik heb dit al regelmatig meegemaakt de afgelopen jaren, mannen hebben blijkbaar veel meer met een vrouw/meisje van een jaar of 20 jonger dan iemand van hun eigen leeftijd en omdat ik nou niet echt zit te wachten op een man van 50/60 jaar en het liefst iemand heb van mijn eigen leeftijd vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn?

Wat een muggezifterij, Natuurlijk zijn er ook wel leuke40 plussers , misschien willen die wel hetzelfde ook, daar ging de vraag niet over.

Dus tomaat je mag samen met uil naar de bieb.
Wie het laatst lacht................. heeft de grap niet begrepen.
[
Nou bright eyes, je bent niet bepaald een bright light.

Wat een vreemde redenaties houd jij erop na. En als je er vervolgens op aangesproken wordt zwak je alles af met soms, meestal, vaak, de meeste..

En dan vervolgens een dooddoener er tegenaan gooien dat de ander naar de bieb zou moeten voor een cursus begrijpend lezen. Misschien zijn jouw teksten wel niet te begrijpen voor een ander, zou dat ook kunnen?

Ze zijn ieder geval erg vermoeiend...
quote:bright eyes schreef op 29 november 2008 @ 20:49:

@ tomaat

Nogmaals, de meeste en vaak betekent niet altijd en iedereen.

die veronderstelling maak je zelf door het verkeerd te interpreteren.

Ik ageer juist tegen 'de meeste' en 'vaak' van jou, want ik vraag me oprecht af of dat waar is. Ik ken vrij veel vrijgezelle mannen van 40+ die de moeite waard zijn namelijk. Natuurlijk moet de klik er maar net zijn en dat treffen veel mensen nu eenmaal niet zo vaak. Ik denk dat het er voor een deel ook vanaf hangt wat je wilt zien, bijvoorbeeld de eeuwige vrijgezel van 40+ die kennelijk niet leuk genoeg is voor een relatie, of de een vrijgezel van 40+ die nu eindelijk eens lol gaat maken, samen met jou.

En dit lijkt me zeer relevant voor dit topic, aangezien de keuze een stuk groter is als je niet zo bekrompen naar de wereld kijkt. In het begin van dit topic hebben verschillende forumsters van (tegen de) 40 aangegeven dat de spoeling weliswaar dunner wordt, maar dat ze nog genoeg leuke mannen tegenkomen. En ik denk dat dat ondermeer aan de manier van kijken ligt.
Ik denk ook dat dat een rol speel, ja. Maar soms is het lastig om ( na veel vervelende ervaringen) je blik positief te sturen. Een mens is nou eenmaal altijd bevooroordeeld, ook al wil je dat niet.

Vlinder, je bent zelf heel erg vermoeiend. De posts van Bright Eyes zijn goed te volgen, en uiteraard chargeert ze af en toe.
quote:Zamirah schreef op 29 november 2008 @ 21:24:

Ik denk ook dat dat een rol speel, ja. Maar soms is het lastig om ( na veel vervelende ervaringen) je blik positief te sturen. Een mens is nou eenmaal altijd bevooroordeeld, ook al wil je dat niet.

Daar heb je helemaal gelijk in. Je hebt vooroordelen gewoon nodig om de hoeveelheid informatie te kunnen handelen, die iedere dag weer tot je komt. Bovendien is het gevoelsmatig een veilige weg om er op te vertrouwen, omdat het je tegen teleurstellingen te behoeden. Niets is meer menselijk dan dat.

Maar het scheelt wel veel als je je er van bewust bent is mijn ervaring, want dan kun je er doorheen prikken en je wereld wat leuker maken. Het helpt je om kansen te zien die anders verborgen zouden zijn.
Daar zijn de meningen dan over verdeelt zamirah, maar fijn dat jij haar nog volgen kunt.

En uiteraard chargeert ze soms? Hoezo uiteraard, helemaal gezien het feit dat ze anderen wél op de letter valt. (of anders naar de bieb stuurt om begrijpend te leren lezen..)
Ja, omdat tekst, zwart op wit, harder overkomt en je geen nuance hoort/ziet van lichaamstaal enzo.
@zamira

Thanks

@

Ok voor de duidelijkheid,

Man nr1. 44 jaar, leuke vent, eerste avond leuk uit eten geweest daarna een borrel gaan drinken. Hij week niet van mijn zij en ik kreeg niet de kans om met andere mensen te praten. (ik kende hem al jaren dus dat was niet vanwege de nieuwigheid).

Na een etentje thuis, ging hij nooit weer weg en verwachtte dat hij mocht blijven slapen, was beledigd dat ik dat niet wilde.

Nog een keer komen eten en al mijmeren over mijn kinderen en hoe hij dat gemist heeft in zijn leven.

Vaste overtuiging dat ik ook verliefd was op hem. Heb tientallen berichten moeten sturen om dat uit zijn hoofd te praten. Hij was eenzaam en mijn gezelschap zag hij aan voor een kans op een relatie.

Man 2. 43. Na een etentje bracht hij me thuis en kwam daarna te pas en te onpas even langs. Maakte ruzie met een vriend van me en vond dat ik die maar het huis uit moest zetten omdat die een andere mening over iets had. Maakte een haantjesvertoning samen met man 1 en wel zo vervelend dat ik ze beide de deur uit heb moeten zetten. Beide dachten aanspraak op mij te kunnen maken en stelden zich aan als kleuters.

Ik zie ze nog wel maar een relatie met een van de twee, uitgesloten.

De jongere mannen,

Gezellig wat drinken, gaan af en toe dagje mee uit met de kids, vinden ze zelf ook leuk. Geen verwachtingen , geen verplichtingen, altijd feest.

Amerikanen noemen dat friends with benefits, meestal gewoon vriendjes en als het een keer zo uitkomt, ietsje meer.

De jongens vinden het wel heerlijk een 'oudere' vrouw omdat die niet begint te kletsen over kinderen en trouwen.

En de oudere jongeren in mijn geval (lees goed he, mijn, ik, niet iedereen dus) wilden een vrouw met kinderen om zo een kant en klaar gezinnetje te hebben.

Omdat ik op dit moment gezellig ongedwongen gezelschap verkies boven een vaste relatie ervaar ik de dates met de veertigers als vervelend.

Het is dus inderdaad maar net wat je wilt en hoe je het ervaart.

Ik ben nu een jaar single en ik wil daar eerst van genieten, ik heb een lang (zeer verstikkende) huwelijk gehad en lekker vrij zijn vind ik heerlijk. Een man op de bank als ik dat wil en niet omdat hij hier woont. Het zou dus heel goed kunnen dat een van de mannen een perfecte match is voor maine.
Tot zover want het gaat niet over mij, ook niet over wat iemand van mijn schrijven vind

@Maine

Wat voor relatie zou je willen?

Lat, vast, weekend of alleen een vriend om leuke dingen mee te doen?
Ik herken dit. Veertigplussers zijn in mijn geval ( over het algemeen, uiteraard zullen er uitzonderingen zijn, ik hoop het...) niet ontspannen, dringen zich op, zijn gek genoeg vaak onzeker ( zou je niet verwachten met die leeftijd) en ook vaak nogal saai.

Met een jongere jongen is het veel vaker ongedwongen lol hebben, leukere gesprekken en in bed altijd passie. IN MIJN GEVAL DAN, HE!!!!
quote:Zamirah schreef op 29 november 2008 @ 22:40:

Ik herken dit. Veertigplussers zijn in mijn geval ( over het algemeen, uiteraard zullen er uitzonderingen zijn, ik hoop het...) niet ontspannen, dringen zich op, zijn gek genoeg vaak onzeker ( zou je niet verwachten met die leeftijd) en ook vaak nogal saai.

Met een jongere jongen is het veel vaker ongedwongen lol hebben, leukere gesprekken en in bed altijd passie. IN MIJN GEVAL DAN, HE!!!!

In MIJN geval ook hoor!!!!

jonge mannen
Tja, ik heb nu eenmaal die superleuke 40-plusser al weggekaapt... vette pech voor jullie
Nee hoor, geen pech, ik heb een heerlijke minnaar van 26.
quote:Zamirah schreef op 29 november 2008 @ 23:12:

Nee hoor, geen pech, ik heb een heerlijke minnaar van 26.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er op dit moment 2...

Eentje van 36 waar ik af en toen iets leuks mee doe en die daarna lekker blijft slapen voor de zachte sex, en eentje wat ouder die me gaat inwijden in de bdsm.

Voordat ik iedereen over me heenkrijg, ik ben single en beide mannen zijn dat ook.

Gewoon lekker genieten, ik ben niemand verantwoording schuldig
Pearle! Top!
Geen bijzonderheden
You go, Pearl, geniet van wat het leven je te bieden heeft.
Lees nu Maines posting pas, maar wat is er mis met mannen van 50+? Zelf ben ik 40+/45-, mijn laatste 'vriendjes' waren minstens tien jaar ouder en dat waren echt geen oude mannen, hoor! Ik geniet er juist van dat ze me 'jong' vinden en ook hun (levens)ervaring maakt ze aantrekkelijk voor me.
quote:pearle schreef op 30 november 2008 @ 10:24:

[...]

Eentje van 36 waar ik af en toen iets leuks mee doe en die daarna lekker blijft slapen voor de zachte sex, en eentje wat ouder die me gaat inwijden in de bdsm.

Voordat ik iedereen over me heenkrijg, ik ben single en beide mannen zijn dat ook.

Gewoon lekker genieten, ik ben niemand verantwoording schuldig Weten de beide mannen dat je met nog iemand anders neukt?
Waarom zouden ze dat moeten weten?

Ze is single!

Géén verantwoording schuldig!
Geen bijzonderheden
Hohoho. Ik veroordeel haar niet hoor.

Het kan toch best zijn dat ze hier open in is naar de beide mannen toe.
quote:yasmijn schreef op 30 november 2008 @ 19:54:

Waarom zouden ze dat moeten weten?

Ze is single!

Géén verantwoording schuldig!

Ze weten van mij dat ik niet verliefd ben op ze, zij zijn niet verliefd op mij, we vinden elkaar gewoon leuk.

Niks meer, niks minder.

En het is nu ook weer niet zo dat de ene dag de een komt en de andere dag de ander hoor...

De oudere komt hier uit de buurt dus zie ik wat vaker, de jongere woont wat verder weg, vandaar dat hij ook weer mag blijven slapen, anders moet ie snachts helemaal naar Brabant rijden..
quote:pearle schreef op 30 november 2008 @ 10:24:

[...]

Gewoon lekker genieten, ik ben niemand verantwoording schuldig

@ pearle,

Jij ook al?

Dat krijg je met die losgeslagen singles op leeftijd........ Yes!

En dan te bedenken dat ik 10 jaar achter de geraniums heb gezeten,

Het leven begint bij veertig zeggen ze toch,

@Maine,

Stoute schoenen al gepoetst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven