Te oud bevonden?

28-11-2008 18:09 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd alleen, tja bijna 8 jaar nu kan het niet vinden.

Ik ben pas 40 geworden en begin een beetje benauwd te worden, vooral omdat ik om me heen hoor dat mannen niet echt meer zitten te wachten op een 40 jarige.

Het is niet alleen wat ik om me heen hoor, maar vooral ook wat ik om me heen zie.

Laatst kwam ik een leuke man tegen op hyves, aardige man leek het me, maar goed voordat ik het wist had hij iets met een meisje van 20....kortom hij vond mij te oud.

Dit is geen uitzondering en ik heb dit al regelmatig meegemaakt de afgelopen jaren, mannen hebben blijkbaar veel meer met een vrouw/meisje van een jaar of 20 jonger dan iemand van hun eigen leeftijd en omdat ik nou niet echt zit te wachten op een man van 50/60 jaar en het liefst iemand heb van mijn eigen leeftijd vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn?
quote:Maine schreef op 28 november 2008 @ 18:09:

Laatst kwam ik een leuke man tegen op hyves, aardige man leek het me, maar goed voordat ik het wist had hij iets met een meisje van 20....kortom hij vond mij te oud.

Dit vind ik wel erg snel geconcludeerd hoor! Wie zegt dat dit met leeftijd te maken heeft? Misschien voelde hij bij haar wel een gigantische klik, of juist bij jou helemaal niet.
The time is now
quote:Maine schreef op 28 november 2008 @ 18:09:

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd alleen, tja bijna 8 jaar nu kan het niet vinden.

Ik ben pas 40 geworden en begin een beetje benauwd te worden, vooral omdat ik om me heen hoor dat mannen niet echt meer zitten te wachten op een 40 jarige.

Het is niet alleen wat ik om me heen hoor, maar vooral ook wat ik om me heen zie.

Dit is geen uitzondering en ik heb dit al regelmatig meegemaakt de afgelopen jaren, mannen hebben blijkbaar veel meer met een vrouw/meisje van een jaar of 20 jonger dan iemand van hun eigen leeftijd en omdat ik nou niet echt zit te wachten op een man van 50/60 jaar en het liefst iemand heb van mijn eigen leeftijd vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn?Als je nu veertig bent en bijna acht jaar alleen dan wilde het dus ook niet zo vlotten toen je drieëndertig was, vierendertig, etc. Waarom zou nu ineens leeftijd het struikelblok zijn? En wat is er mis met een leuke kerel van vijftig als je zelf veertig bent?
Dan heb je een ontzettende pech gehad Maine. Volgende keer beter. Ik zelf heb de ervaring dat de meeste mannen toch iemand zoekt die qua leeftijd bij hun in de buurt liggen. Vooral mannen die absoluut geen kinderen willen.

Succes!
Complete onzin, tuurlijk er zullen altijd mannen zijn die neigen naar een jongere vriendin maar er zijn ook zat mannen die er niet zo over denken. Ik ken 2 vrouwen die allebei een relatie hebben met een jongere man en bij de een gaat het al 5 jaar goed en de ander is een jaar verder.
Ik denk wel dat het klopt. Bovendien is het zo, dat je als 40-er mannen confronteert met hun eigen naderende "ouderdom". En daar houden ze niet zo van. Vandaar dat ze zich richten op minstens 10 jaar jonger. Even er vanuit gaande dat ze zelf rond de 40 zijn.

Tegenwoordig mik ik op jongens van 26. Die willen mij nl gewoon wel, en vinden me hartstikke lekker.

Laat die 40-ers lekker links liggen joh. Graag of niet.

Dus nu richt ik me noodgedwongen ook op minstens 10 jaar jonger. En dat loont.
Er bestaan natuurlijk wél mannen die naarstig op zoek zijn naar een vrouw die minstens 20 jaar jonger is. Maar ik meen, gebaseerd op ervaring en op wat ik om mij heen zie, dat die mannen in de minderheid zijn.
Na 8 jaar 'zoeken' zonder succes ben je niet in ene spontaan te oud bevonden hoor. Misschien je manier van zoeken veranderen als dat al 8 jaar zonder succes is zou ik het eerder daar zoeken dan bij je leeftijd.
Nou Banda ik ben al wat langer op deze wereld en het was wel duidelijk...echt.

Een dag later had hij een nieuwe "vriendin"op hyves en zij was 24, dus duidelijk op zoek naar een stuk jonger.

Maar goed zelfs als dat niet zo was geweest is het toch wel iets wat ik veel om me heen zie en hoor.

Het gaat er mij niet om of er een klik was of niet, het valt me gewoon op....vandaar ook dat ik vraag of er meer vrouwen van mijn leeftijd zijn die hier tegenaan lopen.
Aan een veertiger die valt op meisjes van begin twintig is voor een veertigjarige dame niets verloren.
Ik heb nooit zo gelooft in "zoeken".

De meeste vrouwen die ik ken komen iemand tegen bij het tankstation of supermarkt of bij vrienden enz.niet eens,. (wat je wel zou denken) tijdens het uitgaan.

@wuiles

Tja ik val gewoon niet op mannen van die leeftijd, kan ik ook niets aan doen.
quote:sprankelend schreef op 28 november 2008 @ 18:39:

Aan een veertiger die valt op meisjes van begin twintig is voor een veertigjarige dame niets verloren.
Ben zelf 37, loop dus ook tegen de 40... en nee, ik heb die ervaring niet. Genoeg mannen van rond de 45 die mij als jonge (re) blom zien.. , maar ook leeftijdsgenoten die hun interesse niet onder stoelen of banken schuiven..

Wellicht zegt je ervaring met die ene man iets over het type man wat via hyves aan t vissen is..?

Dat je 8 jaar pech hebt...zegt (met alle respekt hoor!) iets over jou ? Over hoe je je opstelt naar mannen?

Als je vaak teleurgesteld bent zou het kunnen dat je onzekerheid/bitterheid uitstraalt ?... Wellicht pik je bepaalde versiersignalen van in jou geintereseerde mannen niet op? Hoe kritisch ben je wat mannen betreft?
quote:sprankelend schreef op 28 november 2008 @ 18:39:

God wat ben jij toch altijd goed voor mijn ego als ik hem zelf af en toe even in de steek laat
oh that purrrrrrrrrfect feeling
@lady37

Ik ben in al die jaren niet 1 leuke man tegengekomen en dat is echt waar.

Nou denk je waarschijnlijk meteen, dus toch kritisch...eh nee dat ben ik niet.

Als je zolang alleen bent heb je ook steeds minder vrienden en vriendinnen, je bent als alleenstaande of teveel of te weinig.

Ik kom in het weekend nergens, zit hier alleen thuis, want heb simpelweg het geld niet om uit te gaan en de vrienden/vriendinnen die ik heb hebben allemaal wel een relatie dus hebben die vaak in de weekenden hun eigen dingetjes.

Vraag me dan ook vaak af hoe andere vrouwen een man ontmoeten.

Tja en verbitterd, tja heel eerlijk gezegd geloof ik er niet meer zo in...dat is niet zo raar denk ik.
Wat een nonsens. Het zijn maar getallen.

Ik kom net uit een relatie met een man die 8 jaar jonger is en ik ben erg 40+

Sprank:
Geen bijzonderheden
Ik ben zelf nog niet zo lang alleen en heb me zelf eens in de aanbieding gegooid (grapje natuurlijk) op verschillende datingsites. Ik ben overigens 43 en wat schetst mijn verbazing? Ik krijg heel veel berichtjes van mannen die veul jonger zijn dan ik en nog serieus zijn ook. Het kan dus ook andersom. Verder twee dates gehad met mannen van mijn leeftijd, waarvan 1 man wel heel erg leuk is. Tsja, natuurlijk krijg ik ook reacties van oudere mannen, maar niet alleen maar dus.

Ook ik heb niet het geld om te gaan stappen en zit veel thuis, vandaar die datingsites. Als ik met iemand afspreek vraag ik of we in mijn plaats ergens iets gaan drinken of we gaan een stuk met mijn honden lopen zodat ik niet gelijk thuis hoef af te spreken. In het wild kom ik ook geen leuke mannen tegen, dus daarom via die sites.

Het enige nadeel is wel dat het veel mannen alleen om de seks te doen is, maar ook daar heb ik soms geen probleem mee. En voor de rest is het afwachten of het ooit met iemand zo goed klikt dat er iets serieuzers uit voortkomt, maar daar ben ik zelf nu nog niet aan toe.

Ik wens jou veel succes en probeer het ook eens via zo'n site.
Dat zeg ik, Yas.

Jongere mannen deinsen er niet voor terug, het zijn vooral de mannen die zèlf de hete adem van 40 zijn in de nek voelen.
Fleurtje, net wat ik zei. Heel veel jongere mannen die wèl interesse hebben.
Ik heb hier ook niet echt ervaring mee, TO. Ja, de spoeling wordt wat dunner, dat is waar. Maar ik kom toch geregeld leuke vrijgezelle mannen tegen tussen de 35 en de 45 die relaties zoeken in hun eigen leeftijdscategorie.

Ik woon zelf nu 8 jaar alleen, maar heb in die 8 jaar een aantal leuke LAT-relaties gehad. Dat het uiteindelijk niets werd, lag zeker niet altijd aan hen. Ik merk bij mezelf wel dat ik kritischer word, heb het goed in mijn eentje (met dochter van 5) en geef dat niet zomaar op.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Zamirah schreef op 28 november 2008 @ 19:04:

Dat zeg ik, Yas.

Jongere mannen deinsen er niet voor terug, het zijn vooral de mannen die zèlf de hete adem van 40 zijn in de nek voelen.Was daar geen naam voor? Zo'n periode waarin mannen ineens een toupet, een rode sportauto en een veel jongere vriendin aanschaffen?
Penopauze
quote:yasmijn schreef op 28 november 2008 @ 19:01:

Wat een nonsens. Het zijn maar getallen.

Ik kom net uit een relatie met een man die 8 jaar jonger is en ik ben erg 40+

Sprank: Ja vind je, het valt mij echt op hoor en juist op deze leeftijd(zo rond de 40), misschien is wat zamirah zegt wel waar en heeft het te maken met een midlifecrisis van mannen?
quote:pink11 schreef op 28 november 2008 @ 19:08:

[...]

Was daar geen naam voor? Zo'n periode waarin mannen ineens een toupet, een rode sportauto en een veel jongere vriendin aanschaffen? ja die periode
Ik hou het er maar op dat het daaraan ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven