Te oud bevonden?

28-11-2008 18:09 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd alleen, tja bijna 8 jaar nu kan het niet vinden.

Ik ben pas 40 geworden en begin een beetje benauwd te worden, vooral omdat ik om me heen hoor dat mannen niet echt meer zitten te wachten op een 40 jarige.

Het is niet alleen wat ik om me heen hoor, maar vooral ook wat ik om me heen zie.

Laatst kwam ik een leuke man tegen op hyves, aardige man leek het me, maar goed voordat ik het wist had hij iets met een meisje van 20....kortom hij vond mij te oud.

Dit is geen uitzondering en ik heb dit al regelmatig meegemaakt de afgelopen jaren, mannen hebben blijkbaar veel meer met een vrouw/meisje van een jaar of 20 jonger dan iemand van hun eigen leeftijd en omdat ik nou niet echt zit te wachten op een man van 50/60 jaar en het liefst iemand heb van mijn eigen leeftijd vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn?
quote:Maine schreef op 29 november 2008 @ 12:09:

[...]

Nee daar heb je helemaal gelijk in, ik zie dat ook en ik zit daar ook niet op te wachten.

Denk ook dat echt goeie relaties op één hand te tellen zijn eigenlijk....en ik ga niet voor minder meer....geen zin in en zonde van mijn tijd.

Maar kan me er ook wel iets bij voorstellen, want alleen is maar alleen....heel dubbel.Hoe kom je daarbij?
Yas, als ik zèlf niet met andere dingen zat, had ik vanavond mijn (oke, eind)dertiger ook uitgenodigd....

Superstar en waar!

Maar Maine, ik hoop dat je ook wat met mijn (lange) verhaal kunt.

Ik vergat daar nog wat bij. De dingen die al genoemd zijn op activiteitengebied waren voor mij persoonlijk niets. Ben meer solist. Maar ik weet dat veel mensen er wel wat aan hadden. Zeker als je uitgaat van iets ondernemen met gelijkgestemden op een bepaald gebied. Die "single niet dating gericht club' waar ik toen bij was had echt wel leuke dingen en je leert mensen 'neutraler' kennen dan bij een date. Ben wel eens meegegaan naar film en nog iets, maar dat het niks voor mij was zegt niets over het feit dat velen makkelijker over een drempel komen om 'zonder relatie maar niet alleen' bepaalde activiteiten te ondernemen die je (nu?) niet zo snel alleen zou doen.
quote:cherrytomaatje schreef op 29 november 2008 @ 12:41:

Als jezelf lekker in je vel zit en ondernemend bent (op welk gebied dan ook, enige voorwaarde is dat je er plezier in hebt), zul je zien dat je veel meer leuke mensen treft (waaronder mannen).Klopt!!!
quote:wuiles schreef op 29 november 2008 @ 12:43:

[...]

Hoe kom je daarbij?

Nou vooruit, 2 handen.

Wuiles, het is maar een gezegde.

Het valt me echt op dat er een hoop leugenachtige relatie's zijn. Daar zit ik niet op te wachten ..Ik heb oprechtheid hoog in het vaandel staan.

Met leugenachtig bedoel ik trouwens niet vreemdgaan. Ik bedoel er meer mee, dat mensen vaak niet eens echt van elkaar houden, elkaar meer nodig hebben.
En ik ben trouwens geen clubjesmens.
"dat mensen vaak niet eens echt van elkaar houden, elkaar meer nodig hebben."

Juist. Alleen maar bij elkaar zijn om niet alleen te zijn.

Maar wat is alleen?

Ik woon sinds een tijdje weer alleen, en tot nog toe, ik vind het heerlijk! Kinderen allang op zichzelf, exman op zichzelf, exvriend op zichzelf.

En je bent toch niet alleen? Je hebt toch vrienden en familie?

Ik zit elk weekend vol activiteiten.

Maar ik snap je ergens wel. Na mijn scheiding, 2 en half jaar geleden, na 23 jaar samen, vond ik het ook een ramp. Dacht ook dat mijn leven ten einde was en ik veuls te oud was voor een nieuwe man of wat dan ook. Dus niet he?

Een jaar later ging ik samenwonen, ik kwam iemand tegen, hij heet Dinges (Zam ) en ik raakt tot over mijn oren verliefd en binnen 6 weken woonden we samen. Maar het liep niet zoals het moest lopen met Dinges. Ik had wel kunnen blijven, maar dat zat ik in een relatie die destructief voor me was.

Dus ik ben weggegaan. Zo patsboem. (Met nog veel dank aan Thee )

En nu woon ik weer alleen en ik vind het heerlijk!
Geen bijzonderheden
Soms ben je wel verstandig yas, soms en weggaan hoorde daar zeker bij!
Maar soms doe ik ook wel weer domme dingen.
Geen bijzonderheden
Ik snap het ook wel, maar laat je niet gek maken. In een slechte relatie kun je ook heel erg eenzaam en alleen zijn.
Daar weet ik alles van.
Geen bijzonderheden
Ik moet altijd erg lachen om mannen die een vrouw zoeken die minimaal 15 jaar jonger is, heel gek, meestal zijn dit dus net geen leuke mannen om te zien. Ik denk dat ze dus weinig ervaring hebben met vrouwen, maar wel denken dat ze goed in de markt liggen.....en dan verbaasd in een profiel schrijven dat het nog steeds niet is gelukt om iemand te ontmoeten.

Ik ben zelf 44, heb er geen ervaring mee, heb contacten met mannen van 34 to 50, allemaal even leuk, het gaat toch niet om de leeftijd, maar om hoe iemand is??

Ik heb een vriend van 36 waarmee ik wel eens naar de film ga, grappige is dat hij er veel jonger uitziet, je zou hem 30 geven, dus hebben we wel eens lol als we samen ergens naar toe gaan

Dan zie je soms mensen toch wel eens 2x kijken hoor.

Ik zie er verder ook heel gewoon uit, maar een beetje positieve instelling werkt wel heel goed hoor.

Nou heb ik ook wel eens een mailtje gehad van iemand die al 60 is, ja, daar pas ik dan toch ook voor, dat vind ik echt te oud, hoe leuk de man misschien ook is, bovendien zaten we al in totaal verschillende fases, hij met al wat grotere kleinkinderen, afbouwen in werk, ik juist nog nog volop bezig met werk enzo.

De allereerste keer dat ik contact had met iemand na mijn scheiding was een man van 5 jaar jonger, en ik had steeds iets van : Het kan gewoon niet dat hij iemand die 5 jaar ouder is leuk vind...

Ondertussen ben ik dat stadium allang gepasseerd, gelukkig.

Dus nee, ik denk echt niet dat het aan je leeftijd ligt. En trouwens, mannen die leeftijd belangrijker vinden dan hoe je bent, die zijn toch helemaal niet leuk????
quote:pearle schreef op 29 november 2008 @ 14:10:

De allereerste keer dat ik contact had met iemand na mijn scheiding was een man van 5 jaar jonger, en ik had steeds iets van : Het kan gewoon niet dat hij iemand die 5 jaar ouder is leuk vind...

Ondertussen ben ik dat stadium allang gepasseerd, gelukkig.

Same here Pearle, ik twijfelde ook altijd of ze me echt leuk vonden, maar ben inmiddels ook die fase gepasseerd. Snap het soms (bij een erg lekker jong(er) ding) nog steeds niet. Maar het contact opnemen gaat al lange tijd meer van hem dan van mij uit en hij blijft me lekker ding noemen/vinden. Tjaa. wie ben ik dan om dat tegen te spreken
Geen bijzonderheden
Pfff, moet ff reageren hoor, wat klink jij zielig, heb niet teveel medelijden met jezelf, je bepaalt zelf je eigen leven hoor, klagen heeft geen zin.

Ik ben bijna 39 jaar, 7 jaar alleen en ik wil niet eens een vent....als ik hem tegen zou komen prima, maar ook mijn vriendinnen zijn allemaal gesetteld , hebben kinderen, maar we maken tijd voor elkaar en nee, ga ook niet meer stappen, maar gewoon een dvdtje kijken, samen hapje eten, lekker bijkletsten...wandelen met de hond. Je bent echt verbitterd, daarnaast heb ik mijn werk en hobby, laat het los, leef je leven en geniet, voor je weet is het voorbij en wie weet komt die leuke vent nog eens voorbij.....en leeftijd en een reactie van 1 persoon zegt natuurlijk helemaal niks.....er zijn 2,5 miljoen singles in Nederland, kop op.
quote:thee schreef op 29 november 2008 @ 14:42:

[...]

Same here Pearle, ik twijfelde ook altijd of ze me echt leuk vonden, maar ben inmiddels ook die fase gepasseerd. Snap het soms (bij een erg lekker jong(er) ding) nog steeds niet. Maar het contact opnemen gaat al lange tijd meer van hem dan van mij uit en hij blijft me lekker ding noemen/vinden. Tjaa. wie ben ik dan om dat tegen te spreken

Dat is de juiste instelling

You go!

Ik vind het altijd wel grappig om te zien dat heel veel sombere 'sociale wetmatigheden', die mensen in hun hoofd geprogrammeerd hebben ("een dikke vrouw zal nooit een lekkere vriend krijgen", "als je 30 bent moet je leven 'op orde' zijn", "vrouwen met een kind vinden nooit meer een man" , "als je boven de 40 bent ben je niet meer lekker", "als je ontslagen wordt vind je nooit meer een leuke baan" etc ) in de praktijk niet opgaan. Ik denk dat veel mensen dit soort dingen gewoon inprenten als ze naar zekerheid zoeken (doe het zelf ook wel eens)... Als je dit soort angsten en oordelen loslaat en er gewoon vanuit gaat dat je het wel kunt zijn er ineens veel meer mogelijkheden en blijf je jezelf (en anderen) verbazen. Grappig is dat...
Ik denk niet dat Maine verbitterd is, hoor, misschien alleen een beetje teleurgesteld.
Wat ook een voordeel is, is dat ik volwassen kinderen heb.

Ik vertelde dat eens een keer aan een date.

Hartgrondig zei ie: godzijdank!

Geen bijzonderheden
Je moet er toch niet aan dénken dat als je je eigen kroost groot hebt, dat je dan een man met kleine kinderen treft.
Geen bijzonderheden
Nee, een man met klein grut hoef ik sowieso niet. Da's pas echt een blok aan je been.
@Thee

Bedankt voor je lange verhaal thee

Rp en lexa enz ben ik al lid van geweest, maar hoe vreemd dat misschien ook mag klinken de mannen waar ik op val komen daar niet.....maakt het er niet makkelijker op maar goed daar kan ik ook niets aan doen.

Clubjes hou ik ook niet zo van, ik ga liever een avondje stappen.

Helaas heb ik verder geen vriendinnen die daar nog zin in hebben dus word het hiermee nog een stukje moeilijker.

Heb wel eens een advertentie gezet voor een stapmaatje, maar daar werd niet op gereageerd, tja op één na dan, maar zij woonde best wel ver van mij vandaan en had zelf geen auto dus vond het wel handig als ik haar dan op zou komen halen...en daar had ik geen zin in.

wel heel erg jammer dat ik verder niemand ken waarmee ik een keer kan gaan stappen, maar goed ben bang dat ik er toch echt een keer (letterlijk) tegenaan moet lopen.

Ging een tijdje naar de sportschool, maar ook hier heb ik geen geld meer voor, want ja geld is ook wel erg belangrijk als je iets wil ondernemen....kortom het maakt het er allemaal niet makkelijker op.
O brrrr. Dan moet je mee naar zwemles en schoolvoorstellingen en voetbal en ballet en weet ik wat allemaal.

Allemaal al gehad!
Geen bijzonderheden
quote:Discus schreef op 29 november 2008 @ 14:51:

Pfff, moet ff reageren hoor, wat klink jij zielig, heb niet teveel medelijden met jezelf, je bepaalt zelf je eigen leven hoor, klagen heeft geen zin.

Ik ben bijna 39 jaar, 7 jaar alleen en ik wil niet eens een vent....als ik hem tegen zou komen prima, maar ook mijn vriendinnen zijn allemaal gesetteld , hebben kinderen, maar we maken tijd voor elkaar en nee, ga ook niet meer stappen, maar gewoon een dvdtje kijken, samen hapje eten, lekker bijkletsten...wandelen met de hond. Je bent echt verbitterd, daarnaast heb ik mijn werk en hobby, laat het los, leef je leven en geniet, voor je weet is het voorbij en wie weet komt die leuke vent nog eens voorbij.....en leeftijd en een reactie van 1 persoon zegt natuurlijk helemaal niks.....er zijn 2,5 miljoen singles in Nederland, kop op.

Dat jij geen vent wil...prima, maar ga mij niet verbitterd noemen omdat ik dat wel wil.

Ieder zijn ding.

Mijn kinderen zijn zo goed als het huis uit er is hier dus 9 van de 10 keer niemand, dus zo vreemd is het toch niet dat ik me alleen voel.

Verbitterd ben ik zeker niet, maar het is toch te gek dat ik een relatie zou willen en dan meteen verbitterd genoemd word?

Ben blijkbaar de enige niet, kijk naar sites als lexa, rp....allemaal wanhopige verbitterde mensen??

Blijkbaar is het een taboe om je alleen te voelen, daarover te praten, je word dan gezien als verbitterd.
quote:Zamirah schreef op 29 november 2008 @ 12:15:

Nee, joh. Alleen is niet maar alleen. Alleen zijn is heerlijk, je mag lekker je eigen zin doen, je ergert je niet ( ik erger me vrij gauw aan mannen...) geen gezeik over waar je naar toegaat....een man moet een aanvulling zijn, geen invulling.

Ik heb de laatste jaren nogal wat minkukels ontmoet, en ik raak daardoor steeds meer doordrongen van het feit, dat ik ECHT liever alleen ben dan met een flapdrol.

En voor het hebben van sex zorg ik ondertussen wel.

Mee eens...ik ga ook niet meer voor minder, het moet wel echt iets zijn wil ik me geven in een relatie anders maar niet.

Sex is idd niet zo moeilijk daar hoef je geen relatie voor te hebben.
quote:yasmijn schreef op 29 november 2008 @ 15:01:

Je moet er toch niet aan dénken dat als je je eigen kroost groot hebt, dat je dan een man met kleine kinderen treft.

Nee die tijd heb ik ook wel gehad, maar valt nog niet mee, ik ben dan toevallig jong moeder geworden maar de meeste van mijn leeftijd zitten nog midden in de kinderen.

Tja als je echt verliefd word ga je er toch wel weer voor, maar als ik het voor het zeggen zou hebben....liever geen kleine kinderen meer.
quote:Maine schreef op 29 november 2008 @ 15:33:

Rp en lexa enz ben ik al lid van geweest, maar hoe vreemd dat misschien ook mag klinken de mannen waar ik op val komen daar niet.....maakt het er niet makkelijker op maar goed daar kan ik ook niets aan doen.

klinkt inderdaad vreemd en ik geloof er ook geen snars van. Er staan nogal wat mensen ingeschreven namelijk en daarvan heb je maar een heel klein percentage ontmoet. Wat wel zou kunnen is dat deze manier van daten niet zo goed bij jou past... of dat je tot nu toe gewoon pech hebt gehad.

quote:Clubjes hou ik ook niet zo van, ik ga liever een avondje stappen.

Helaas heb ik verder geen vriendinnen die daar nog zin in hebben dus word het hiermee nog een stukje moeilijker.

Doe daar dan wat aan, of ga lekker alleen stappen.

Er zijn trouwens ook allerlei verenigingen waar je zo nu en dan iets met een groepje mensen of met een paar mensen leuke dingen kunt gaan doen. Het zijn niet echt clubjes, maar het is heel vrijblijvend en je kunt gewoon kijken waar je aan meedoet of met wie je afspreekt.

(www.nieuwemensenlerenkennen.nl , www.wandelsite.nl en zo zijn er vast nog wel een aantal)quote:Heb wel eens een advertentie gezet voor een stapmaatje, maar daar werd niet op gereageerd, tja op één na dan, maar zij woonde best wel ver van mij vandaan en had zelf geen auto dus vond het wel handig als ik haar dan op zou komen halen...en daar had ik geen zin in.

Dan probeer je het toch nog een keer? en gewoon op wat andere plekken dan de vorige keer. Hier op het forum kan het ook en er zijn nog heel veel andere plekken. Zelf heb ik via het prikbord van het forum ook een vriendin leren kennen. Kan prima werken. Je bent echt niet de enige.

quote:wel heel erg jammer dat ik verder niemand ken waarmee ik een keer kan gaan stappen, maar goed ben bang dat ik er toch echt een keer (letterlijk) tegenaan moet lopen.

Probeer gewoon wat meer... en zeik niet zo.

quote:Ging een tijdje naar de sportschool, maar ook hier heb ik geen geld meer voor, want ja geld is ook wel erg belangrijk als je iets wil ondernemen....kortom het maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Voor veel dingen is geld helemaal niet zo belangrijk als je iets wilt ondernemen. Geen geld voor de sportschool? Bedenk andere manieren om lekker te bewegen: lange afstandswandelingen, zwemmen, skeeleren, hardlopen... genoeg goedkope dingen te bedenken.

Je kunt bij veel gemeentes een pasje aanvragen als je een laag inkomen hebt. Dan kun je goedkoper naar het zwembad, bibliotheek en naar een heleboel andere zaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven