Te oud bevonden?

28-11-2008 18:09 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd alleen, tja bijna 8 jaar nu kan het niet vinden.

Ik ben pas 40 geworden en begin een beetje benauwd te worden, vooral omdat ik om me heen hoor dat mannen niet echt meer zitten te wachten op een 40 jarige.

Het is niet alleen wat ik om me heen hoor, maar vooral ook wat ik om me heen zie.

Laatst kwam ik een leuke man tegen op hyves, aardige man leek het me, maar goed voordat ik het wist had hij iets met een meisje van 20....kortom hij vond mij te oud.

Dit is geen uitzondering en ik heb dit al regelmatig meegemaakt de afgelopen jaren, mannen hebben blijkbaar veel meer met een vrouw/meisje van een jaar of 20 jonger dan iemand van hun eigen leeftijd en omdat ik nou niet echt zit te wachten op een man van 50/60 jaar en het liefst iemand heb van mijn eigen leeftijd vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn?
quote:Zamirah schreef op 28 november 2008 @ 18:23:

Ik denk wel dat het klopt. Bovendien is het zo, dat je als 40-er mannen confronteert met hun eigen naderende "ouderdom". En daar houden ze niet zo van. Vandaar dat ze zich richten op minstens 10 jaar jonger. Even er vanuit gaande dat ze zelf rond de 40 zijn.

Tegenwoordig mik ik op jongens van 26. Die willen mij nl gewoon wel, en vinden me hartstikke lekker.

Laat die 40-ers lekker links liggen joh. Graag of niet.

Dus nu richt ik me noodgedwongen ook op minstens 10 jaar jonger. En dat loont.

Zo ist het maar net.

Hoi Maine,

Ik weet niet waar het bij jou aan ligt, maar ik ben zelf 41 en heb aandacht van mannen genoeg. En ik ben echt niet moeders mooiste ofzo. Maar ik hoor vaak van mannen dat ze het leuk vinden dat ik zo spontaan en vrolijk ben. Klopt ook, ik heb de laatste jaren erg veel plezier in mijn leven en de dingen die ik doe. Sinds ik alleen ben eigenlijk..

En dat trekt ook aan kennelijk. Ik heb nog nooit zoveel aandacht gehad als de laatste jaren.

Ik ga in mijn vrije tijd ook niet zoveel de deur uit. Ik ben éénouder dus de kinderen houden me aan huis en daarnaast heb ik financieel ook niet zo heel veel armslag. Maar toch, zo af en toe als de kinderen er niet zijn spreek ik weleens met een vriendin af in de stad. Daarnaast ontmoet ik mannen op mijn werk, tijdens het hardlopen (dit doe ik gewoon voor mezelf in het park), op verjaardagen en feestjes van vriendinnen, zelfs gewoon in de supermarkt..

Ben nu zo'n 3 jaar alleen, maar dat is mijn eigen keuze. Heb in die 3 jaar genoeg mannen leren kennen, heb ook wel eens wat geprobeerd met deze of gene maar dat ging voor mijn gevoel dan toch niet verder dan een goede vriend. Ik word niet zo snel meer verliefd, daarbij heb ik het zó veel te goed naar mijn zin. Maar de leuke mannen zijn er toch echt wel hoor. Ook van onze leeftijd!

Ps. Wat misschien iets voor je kan zijn: aktiviteitenclubs voor alleenstaanden, wandelclub (deze heb ik zelf opgericht met buurvrouwen), hardloopclubje, vrijwilligerswerk in bijv. een buurthuis, kookclubje, enz.. Allemaal leuke dingen die niet veel kosten en waardoor je toch mensen ontmoet!
Vlinder, ik vind dat ook leuk, van die activiteitendingesjes. Maar meestal vind ik dat vooral erg leuk met andere vrouwen.

Herkenbaar trouwens, die verhalen over jongere mannen. Alle leuke mannen die de afgelopen jaren aandacht aan me hebben besteed, waren op één na allemaal jonger dan ik ben.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja Poezewoes, dat is ook leuk. En er zijn zoveel clubjes te bedenken. Heel makkelijk om zelf op te richten, of om je bijaan te sluiten. Boekclubje, quilts maken, het kost niks, je kunt het gewoon in je eigen huis of in andermans huis doen, en het is erg leuke manier om mensen te leren kennen, ook om nieuwe vriendinnen te maken!

Ik heb nog nooit op een datingsite gezeten, dat lijkt mij nou helemaal niks. Hoor die verhalen natuurlijk wel van vriendinnen, maar brrr. Ik ontmoet mensen het liefst gewoon "live".

Ik heb trouwens ook geen ervaring met jongere mannen dan ikzelf ben. Of nee, dat lieg ik, ik heb op mijn 18e ooit eens een vriendje gehad die was 1 jaar jonger dan ik, haha
quote:Maine schreef op 28 november 2008 @ 18:54:

@lady37

Ik ben in al die jaren niet 1 leuke man tegengekomen en dat is echt waar.

Nou denk je waarschijnlijk meteen, dus toch kritisch...eh nee dat ben ik niet.

Als je zolang alleen bent heb je ook steeds minder vrienden en vriendinnen, je bent als alleenstaande of teveel of te weinig.

Ik kom in het weekend nergens, zit hier alleen thuis, want heb simpelweg het geld niet om uit te gaan en de vrienden/vriendinnen die ik heb hebben allemaal wel een relatie dus hebben die vaak in de weekenden hun eigen dingetjes.

Vraag me dan ook vaak af hoe andere vrouwen een man ontmoeten.

Tja en verbitterd, tja heel eerlijk gezegd geloof ik er niet meer zo in...dat is niet zo raar denk ik.En dat je single bent komt doordat mannen liever een jonge vrouw willen? Sorry, maar in het licht van wat je verder schrijft zie ik die logica niet zo.
quote:Maine schreef op 28 november 2008 @ 18:54:

@lady37

Ik ben in al die jaren niet 1 leuke man tegengekomen en dat is echt waar.

Nou denk je waarschijnlijk meteen, dus toch kritisch...eh nee dat ben ik niet.

Als je zolang alleen bent heb je ook steeds minder vrienden en vriendinnen, je bent als alleenstaande of teveel of te weinig.

Ik kom in het weekend nergens, zit hier alleen thuis, want heb simpelweg het geld niet om uit te gaan en de vrienden/vriendinnen die ik heb hebben allemaal wel een relatie dus hebben die vaak in de weekenden hun eigen dingetjes.

Vraag me dan ook vaak af hoe andere vrouwen een man ontmoeten.

Tja en verbitterd, tja heel eerlijk gezegd geloof ik er niet meer zo in...dat is niet zo raar denk ik.

Ik snap dat het moeilijk kan zijn om in je eentje ergens heen te gaan enzo. Ben zelf ook single, heb inderdaad ook vriendinnen met partner. Toch hoeft dit geen belemmering te zijn om leuke dingen te ondernemen (waar je meteen weer nieuwe mensen door ontmoet). Een aantal vriendinnen met partner vindt het juist leuk om af en toe een avondje met mij iets te gaan doen...even de 'sleur' doorbreken.. (Dat kan al door een paar uur een (verwarmd ) terrasje te pakken..je hoeft echt niet meteen 'los' in een 'disco')

Wat ik hiermee bedoel is...geniet van je leven zonder vriend. Hierdoor ga je onbewust stralen...met wie weet wat voor gevolgen vandien..
Heb je er niet meer moeite mee dat je al acht jaar alleen bent ipv dat je denkt dat mannen je te oud vinden?

Daar kan ik me nl wel wat bij voorstellen nl.

40 is toch helemaal niet oud!

Ik ben 33 en ook al acht jaar alleen, wil ook niet zo vlotten met relaties etc. Persoonlijk heb ik er wel moeite mee dat ik na 8 jaar, dus best een lange tijd, nog geen relatie materiaal ben tegen gekomen. Om die leeftijd zou ik me echt niet zo druk maken hoor.
Sorry dat ik het zo zeg, maar het klinkt inderdaad als een "slecht" excuus dat mannen alleen voor jongere vrouwen gaan. Dan zou het net zo waar zijn dat alle vrouwen voor mannen met veel geld gaan. Ze zijn er wel, maar is dat je type dan? Dan snap ik wel dat je die conclusie trekt.

Daarnaast ben ik van mening dat focus (datgene waar je in je hoofd mee bezig bent) jouw realiteit bepaald. Dat zullen dus de mannen zijn die jou opvallen, niet die ene man die niet voor leeftijd gaan. Mijn advies: laat het lekker los, vertrouw op jezelf en focus op het type die goed bij jou past!
quote:wuiles schreef op 28 november 2008 @ 22:24:

[...]

En dat je single bent komt doordat mannen liever een jonge vrouw willen? Sorry, maar in het licht van wat je verder schrijft zie ik die logica niet zo.

Nee het één staat los van het ander.

In mijn eerste reactie stond dat ik al bijna 8 jaar alleen ben, daar werd op reageerd,. dus ging ik daar even op verder.

Heeft dus niets te maken met leeftijd.
quote:SuperSam schreef op 29 november 2008 @ 00:58:

Heb je er niet meer moeite mee dat je al acht jaar alleen bent ipv dat je denkt dat mannen je te oud vinden?

Daar kan ik me nl wel wat bij voorstellen nl.

40 is toch helemaal niet oud!

Ik ben 33 en ook al acht jaar alleen, wil ook niet zo vlotten met relaties etc. Persoonlijk heb ik er wel moeite mee dat ik na 8 jaar, dus best een lange tijd, nog geen relatie materiaal ben tegen gekomen. Om die leeftijd zou ik me echt niet zo druk maken hoor.

Er lopen twee verschillende dingen door elkaar heen.

Tuurlijk vind ik het niet leuk dat ik nog alleen ben, even is leuk, maar ben het zat om altijd maar overal alleen voor te staan.

Vooral nu de kids 18 en 20 zijn en hun eigen leven hebben.

Het is hier in het weekend erg stil en daar heb ik last van.

Mijn zoon is een paar weken geleden het huis uitgegaan en ja dan valt er nog meer stilte en word ik me er bewust van dat ik binnenkort wel eens helemaal alleen zou kunnen zijn.

Mijn dochter gaat volgend schooljaar op kamers.....slik dan ben ik ze helemaal kwijt.

Begrijp het ook niet hoor, als ik om me heen hoor dat de één na de ander weer een relatie heeft, waar halen ze ze vandaan denk ik dan?waarom kom ik nou niet iemand tegen....gewoon op straat, tankstation of supermarkt.

Ik kom gewoon echt niemand tegen, ja getrouwde mannen, maar goed daar heb ik niets aan.

Ik word steeds ouder en de spoeling steeds dunner en moet er gewoon niet aan denken dat ik de rest van mijn leven alleen blijf....daar kan ik dan dus wel echt van in paniek raken....klinkt misschien een beetje vreemd maar zo voel ik het, zeker het laatste jaar.

Dat mannen rond de 40 doen zoals ze soms doen zou idd kunnen komen door het ouder worden....penopauze, nooit over nagedacht maar dat zou idd de reden kunnen zijn voor het gedrag van sommige mannen....toupetje, sportwagen enz
Maine, ik denk dat een boel mensen een relatie hebben waar je helemaal niet jaloers op hoeft te zijn. Zodra je wat verder kijkt dan je neus lang is, is er van alles aan de hand. Soms denk ik wel eens: de meeste mensen zijn samen met iemand om maar niet alleen te hoeven zijn.

Zo'n relatie hoef ik niet.
quote:pink11 schreef op 28 november 2008 @ 19:08:

[...]

Was daar geen naam voor? Zo'n periode waarin mannen ineens een toupet, een rode sportauto en een veel jongere vriendin aanschaffen? Of ze gaan motorrijden.
Maine, ik snap je gevoel, ook al deel ik het niet.

Ik (ruim 40+ net als o.a. Yasmijn) heb dat gevoel wel gehad toen ik in de leeftijd 35-38 zat, maar dat had meer met toen nog aanwezige kinderwens te maken. Nu achteraf, denk en weet ik dat ik ook wel een bepaald soort 'wanhoop' uitstraalde soms en datzelfde gevoel proef ik bij jou, maar dan om op termijn 'niet alleen te hoeven blijven'. Het zal niet makkelijk zijn dat gevoel los te laten, want dat zit in je, dat voel je en zo ben je. Toch, als je er minder krampachtig mee omgaat en mee bezig bent, verandert er wellicht al veel.

Zelf is mijn situatie zo dat ik al jaren bewust single ben. Aan mijn lijf geen relatiepolonaise (op dit moment, ik zeg niet dat ik hier niet in kan of zal veranderen). Maar op het moment dat ik besefte hoe lekker en leuk mijn leven (meestal!!) is, leek dat gevoel ook om me heen te hangen.

Met name de laatste 2 à 3 jaar.... nog nooit zoveel aandacht/sjans/dates gehad. En let op, dat varieert van midden 20 tot midden 50. Echt onvoorstelbaar; ik sta er nog regelmatig van te kijken.

Haha, ik ga niet als Zamirah voor rond 26 maar ben ook een stukje ouder

Natuurlijk zijn daar ook mannen bij die voor een ONS/SV gaan maar a. ga ik dat zelf ook en b. zit er ook genoeg leuk relatiemateriaal tussen maar dat wil ik niet.

Vergeet niet dat je op deze leeftijd juist vaak een streepje voor hebt.

Je weet waar je staat in het leven, (meestal) geen kinderwens meer (en blijkbaar voor zowel jonger, gelijke leeftijd als ouder aantrekkelijk als ze zelf niet in die fase (meer) zitten), financieel onafhankelijk, weten wat je wilt (ook op seksueel gebied).

Echt, ga er vanuit dat je leven alleen maar leuker wordt. Ook al ben je geen 'fladderaar' en wil je het liefst op termijn weer een vaste(re) relatie. Kijk eens rustig rond, date, ga uit, geniet!!!

Kijk eens rond op een datingsite. Profiel verwijderen kan altijd weer en het is weer een andere manier om met mensen in contact te komen. Nee, niet altijd leuke mensen, maar dat is irl ook niet zo. Maar wat mailen, msn-en en evt. eens ergens iets met iemand drinken/eten. Het hoeft niet gelijk de liefde van je leven te zijn, maar je kunt wel een leuke tijd hebben.

Ik heb een tijd op Knuz gestaan en ondanks dat dat een gratis site is, heb ik niet het idee dat daar meer 'seksers', 'losers' etc staan dan op bijv. een betaalsite als RP.

En eerlijk is eerlijk, ik vond dat toen best een egoboost. Nu sta ik op een andere site, niet relatiegericht, maar zie daar ook wel profielen van mensen die dat uiteindelijk wel willen en 'spreek' zelfs veel stellen die elkaar daar hebben ontmoet.

Succes!!!!
quote:Zamirah schreef op 29 november 2008 @ 12:00:

Maine, ik denk dat een boel mensen een relatie hebben waar je helemaal niet jaloers op hoeft te zijn. Zodra je wat verder kijkt dan je neus lang is, is er van alles aan de hand. Soms denk ik wel eens: de meeste mensen zijn samen met iemand om maar niet alleen te hoeven zijn.

Ook mee eens. Kijk alleen al hier op het forum op deze pijler. Nou weet ik ook wel dat iemand sneller een topic opent als iets niet goed gaat, maar toch.... Er even van uitgaand dat fora als deze een redelijke afspiegeling zijn van wat je irl om je heen ziet gebeuren.....

Neem gewoon de plussen van het single zijn en de plussen van het af en toe daten, het flirten en dan zie je wel hoe het loopt. Dat geeft volgens mij nog steeds de meest positieve uitstraling, dat je blij bent zoals je bent en met wat je hebt!!
quote:Zamirah schreef op 29 november 2008 @ 12:00:

Nee daar heb je helemaal gelijk in, ik zie dat ook en ik zit daar ook niet op te wachten.

Denk ook dat echt goeie relaties op één hand te tellen zijn eigenlijk....en ik ga niet voor minder meer....geen zin in en zonde van mijn tijd.

Maar kan me er ook wel iets bij voorstellen, want alleen is maar alleen....heel dubbel.
De 'zoekende man' wil een accessoire, geen vrouw.
Nee, joh. Alleen is niet maar alleen. Alleen zijn is heerlijk, je mag lekker je eigen zin doen, je ergert je niet ( ik erger me vrij gauw aan mannen...) geen gezeik over waar je naar toegaat....een man moet een aanvulling zijn, geen invulling.

Ik heb de laatste jaren nogal wat minkukels ontmoet, en ik raak daardoor steeds meer doordrongen van het feit, dat ik ECHT liever alleen ben dan met een flapdrol.

En voor het hebben van sex zorg ik ondertussen wel.
Ja, dat laatste is niet zo moeilijk
Geen bijzonderheden
quote:Zamirah schreef op 29 november 2008 @ 12:15:

Nee, joh. Alleen is niet maar alleen. Alleen zijn is heerlijk, je mag lekker je eigen zin doen, je ergert je niet ( ik erger me vrij gauw aan mannen...) geen gezeik over waar je naar toegaat....een man moet een aanvulling zijn, geen invulling.

Ik heb de laatste jaren nogal wat minkukels ontmoet, en ik raak daardoor steeds meer doordrongen van het feit, dat ik ECHT liever alleen ben dan met een flapdrol.

En voor het hebben van sex zorg ik ondertussen wel.Niks meer aan toe te voegen
quote:yasmijn schreef op 29 november 2008 @ 12:19:

Ja, dat laatste is niet zo moeilijk
quote:Zamirah schreef op 29 november 2008 @ 12:24:

[...]

Ja, wat denk je
Geen bijzonderheden
Zeg Maine, Thee en Zamirah en ik zijn evenoud en toch kunnen we zat seks hebben met begin 30tigers.

Dus ergens doe je iets niet goed.

Ik zou vanavond met een eind dertiger naar de film (helaas meldt ie me net dat ie ziek is) en wat daarna zou komen, niet zo moeilijk.

En morgen krijg ik een begin 30tiger op visite.

Ook niet zo moeilijk

En het mooie is: ze gaan weer weg!
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 29 november 2008 @ 12:35:

En het mooie is: ze gaan weer weg!Dat is niet alleen mooi maar vooral belangrijk
quote:superstar_2 schreef op 29 november 2008 @ 12:38:

[...]

Dat is niet alleen mooi maar vooral belangrijk
Geen bijzonderheden
Maine, een deel van je somberheid komt voort uit je angst om straks alleen te zijn als je kinderen beide het huis uit zijn. Ik denk dat het je zou helpen als je de kansen zou gaan zien die deze fase je brengt. Het is echt tijd om flink in jezelf te investeren nu.

Bedenk eens voor jezelf wat je altijd al graag hebt willen doen, maar tot nu toe nooit de mogelijkheid toe hebt gehad (grote en kleine dingen: cursussen, studies, bijzondere reizen, een bepaalde zanger zien optreden, een poosje in het buitenland wonen whatever...) Maak een lijstje hiervan en haal je niet allerlei redenen in je hoofd waarom iets niet zou kunnen. Ga er vanuit dat alles kan, want met wat creativiteit kan er veel meer dan je nu denkt. Kom je er met je eigen creativiteit niet uit hoe je iets zou moeten organiseren, gebruik dan gewoon de creativiteit van anderen. Open desnoods een topic hier, bijvoorbeeld: 'Hoe kun je voor heel weinig geld een maand in Parijs wonen?' Wedden dat je een heleboel handige tips krijgt?

Als jezelf lekker in je vel zit en ondernemend bent (op welk gebied dan ook, enige voorwaarde is dat je er plezier in hebt), zul je zien dat je veel meer leuke mensen treft (waaronder mannen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven