Moeder blunders

23-07-2016 22:25 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig leuk topic.

Welke blunders heb je begaan als (nieuwbakken) moeder tov je kind(je)?

TO trapt af:

Toen ik kind net had uitgepoept had ik moeite om de slaapsignalen te herkennen. Zo sabbelde ze in t begin op haar knuisje en ik dacht "o kind heeft honger", dus hop fles erin (ook als ze kort daarvoor gegeten had ).

Na een paar maanden trok ze iedere keer aan haar oor of zat ze erin te peuren, tot 3x toe heb ik bij de HA gezeten omdat ik dacht dat kind oorontsteking had.

Schroom dus niet om je blunders te delen, die andere moeders doen ook maar wat
quote:jiggles1980 schreef op 24 juli 2016 @ 13:03:

Na alle verhalen net angstig de duimnagel van mijn 12 weken oude dochter voor het eerst geknipt (was bijna een dolk geworden, dus moest echt...) maar de vinger zit er nog aan!

Blunder: ik maak steeds foto's met die Milestonecards, week of wat terug dacht ik dat het leuk was als ze hem vasthield...ging goed....tot ze zichzelf keihard in het gezicht ramde met die kaart...huilen!!!

Hier geleerd; nagels knippen doe je als je kleintje slaapt.

Blunders;

-Denken dat mijn kind nog niet kon kruipen. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Lag ze ineens onder aan de trap. Ze kon het dus wel.

-Met man en kind naar de kerstmarkt. Flesje mee, luiers mee, voeding mee, handschoentjes, sjaaltje, mutsje, lekker warm aangekleed, buggy met voetenzak in de auto. Half uurtje rijden, parkeren, buggy uit de auto.

Jas vergeten.

-Kind had zwemdiploma dus die kon best in bad terwijl ik op de slaapkamer ging opruimen. Kom ik op de badkamer, ligt ze op haar buik voorover met het gezicht in het water. Hartverzakking!!!! Trek haar ruig aan haar haren omhoog. Kind heel verbaasd, ze testte alleen maar uit hoe lang ze onder water kon blijven.

-Boodschappen gedaan, alles in de auto geladen. Zware auto dus ook een zware klep. Trek hem met wat kracht naar beneden. Blijkt kind net onder de punt te staan....

(Ter verdediging; ik kan geen diepte zien. Zij ook niet, bleek later, kwestie van fout inschatten dus).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:jiggles1980 schreef op 24 juli 2016 @ 13:03:

Na alle verhalen net angstig de duimnagel van mijn 12 weken oude dochter voor het eerst geknipt (was bijna een dolk geworden, dus moest echt...) maar de vinger zit er nog aan!

Blunder: ik maak steeds foto's met die Milestonecards, week of wat terug dacht ik dat het leuk was als ze hem vasthield...ging goed....tot ze zichzelf keihard in het gezicht ramde met die kaart...huilen!!!Hier ook de meest hilarische met de milestonecards. Opeten, steeds omgekeerd houden, perse willen omdraaien, zusje ermee aanvallen...
Had ik net een heel verhaal getikt, raakt mijn WiFi zoek en heel het stuk weg. In de herhaling...

Mijn jongste is er een die altijd onder de butsen en builen zit. Soms ook door mijn toedoen. Ik heb wel eens een keukenkastdeurtje tegen haar voorhoofd geslagen. Dat deurtje ging altijd over haar hoofd heen, maar toen bleek ze ineens gegroeid. Ze heeft ook wel eens een handafdruk op haar bovenarm gehad omdat ik haar nog net kon vastgrijpen toen ze van een muurtje viel. Oh, en een zondagsarmpje ook, dat was wel heel sneu omdat ik haar eerst met paracetamol naar bed had gedaan omdat ze zo aan het miepen was.

En zelfs nu ze 11 is probeert ze wel eens wat. Keihard onderuit gaan met haar skateboard omdat ze denkt dat ze dat wel kan na het kijken van wat filmpjes. Of uitproberen wat er gebeurt als je een wasbolletje op je mond zet en dat vacuüm zuigt. Krijg je dan een duckface? Nee, maar wel een bloeduitstorting die vier dagen aanhoudt Ik heb zelfs geprobeerd het weg te poetsen met een washand omdat mevrouw zogenaamd niet wist waar die vlekken door kwamen.
quote:Ceylon schreef op 24 juli 2016 @ 14:23:

[...]

Hier geleerd; nagels knippen doe je als je kleintje slaapt.

Blunders;

-Denken dat mijn kind nog niet kon kruipen. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Lag ze ineens onder aan de trap. Ze kon het dus wel.

-Met man en kind naar de kerstmarkt. Flesje mee, luiers mee, voeding mee, handschoentjes, sjaaltje, mutsje, lekker warm aangekleed, buggy met voetenzak in de auto. Half uurtje rijden, parkeren, buggy uit de auto.

Jas vergeten.

-Kind had zwemdiploma dus die kon best in bad terwijl ik op de slaapkamer ging opruimen. Kom ik op de badkamer, ligt ze op haar buik voorover met het gezicht in het water. Hartverzakking!!!! Trek haar ruig aan haar haren omhoog. Kind heel verbaasd, ze testte alleen maar uit hoe lang ze onder water kon blijven.

-Boodschappen gedaan, alles in de auto geladen. Zware auto dus ook een zware klep. Trek hem met wat kracht naar beneden. Blijkt kind net onder de punt te staan....

(Ter verdediging; ik kan geen diepte zien. Zij ook niet, bleek later, kwestie van fout inschatten dus).Dat van die autoklep kan wel ernstig aflopen. Mijn collega heeft daardoor een gat in zijn schedel opgelopen. Hij ging naar de huisarts om het te laten hechten, en lag twee uur later in het ziekenhuis. Dat terwijl hij er alleen maar tegen stootte bij het overeindkomen.
quote:fluttershy schreef op 24 juli 2016 @ 08:48:

Ik heb een hekel aan sneeuw en kou maar ik wilde mijn dochter ook een leuke jeugdherinnering meegeven: sneeuwballen gooien met mama!

Tot ik sneeuw in haar oogjes gooide.

De herinnering is nu : Mama gooide sneeuw in mijn oog vroeger

Toen jongste een paar keer een tik op z'n handjes had gekregen, verkondigde hij luidkeels in de supermarkt tegen mij 'papa slaat mij altijd', ik kon wel door de grond zakken.

T-shirt met smokwerk dragen als kind net lichaamsdelen begint te benoemen was ook niet zo handig:

Zit in het winkelkarretje aan de kassa, trekt ie de hals ervan naar beneden 'Monica buik'.

3 wachten voor me wisten welke bh ik die dag droeg.
quote:geluksolifantje schreef op 24 juli 2016 @ 13:51:

[...]

Nou, inderdaad!!

Een beetje moedwillig een pianokruk op de grote teen van je dochter mikken zodat het teennageltje loslaat, haar met haar hoofd tegen een stenen rand aanduwen en later hetzelfde doen met zusje maar dan met d'r voortandjes en expres d'r handje tussen de autodeur doen als je hem lekker hard dichtslaat.. Ernstig!!Tja wij zaten nou eenmaal liever 's avonds bij de HAP dan op de bank voor de tv. Gelukkig hielpen onze beweeglijke kinderen daar goed aan mee.
Geweldig topic
Hier een zoontje van 4 weken oud en is af en toe zoeken naar wat hij nou toch wil.

Hebben hem een paar keer meer eten gegeven omdat hij maar zo bleef happen en zijn tong uit bleef steken.

Nu weten we dat dat dus ook een signaal van vermoeidheid is.

Er zullen vast nog meerdere blunders komen hier, tot nu toe valt het nog mee.
quote:MinkeDeWit schreef op 24 juli 2016 @ 14:50:

[...]

Dat van die autoklep kan wel ernstig aflopen. Mijn collega heeft daardoor een gat in zijn schedel opgelopen. Hij ging naar de huisarts om het te laten hechten, en lag twee uur later in het ziekenhuis. Dat terwijl hij er alleen maar tegen stootte bij het overeindkomen.

Ik kan enorm veel dingen opnoemen die heel erg verkeerd kunnen aflopen. Nichtje had een vriendinnetje dat van de trap viel. Hersenbeschadiging, ze is nooit meer de oude geworden.

Gelukkig hebben de meeste kinderen een stuk of tachtig beschermengeltjes om zich heen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:apiejapie schreef op 23 juli 2016 @ 23:14:

Kind van net een jaar kruipt naar buiten, over de natte vlonders in de tuin. Ik wil haar gauw oppakken omdat ze zichzelf helemaal smerig maakt. Ben ik bijna bij haar, ga ik languit over de groene glibberige vlonders. En mevrouwtje láchen! Gelukkig kan ze het nog aan niemand vertellen

Ik heb weinig met kinderen, maar ik lig bij het lezen van dit topic helemaal dubbel van de verhalen!
Zelf een slagroomtaart willen bakken voor mijn verjaardag. Het was het elke keer nét niet.

Na vijf taarten was de bodem eindelijk goed te pruimen, dus slagroom erop, vruchten erop, klaar voor de schranspartij.

Taart op de wasmachine gezet en even snel naar het toilet.

Dacht er echt niet bij na dat zoon net zichzelf kon optrekken en staan als hij zich vasthield.

Toen ik ( echt, nog geen minuutje later!) terug kwam in de keuken, zat zoontje op de grond, onder de slagroom en tussen de overblijfselen van de taart heerlijk te snoepen. Géén taart op mijn verjaardag dat jaar dus.

En traphekje bovenaan de trap vergeten dicht te doen en er niet aan denken dat dochter net kon kruipen. Gelukkig kon ik haar nog net bij haar truitje pakken voordat ze op haar buik naar beneden van de trap schoof.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
En oudste steeds waarschuwen, pas op dat je niet in de vijver valt, want dan ben je nat. Er zat een ijzerwerk overheen (soort rooster met kippengaas) en erdoorheen vallen was hij te licht voor, maar het buigt wel door.

Zoontje roept me vanuit de tuin, ik ren met pasgeboren baby in mijn arm naar hem toe. Maar ja, met een baby in je armen zie je die vijver niet en ik was een stuk zwaarder. Liep zo met baby en al de vijver in, Het gaas hield mij als zwaargewicht natuurlijk nooit. De vijver was niet diep, baby nog droog gelukkig, maar de vissen waren zich wel een rolberoerte geschrokken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier een kind dat regelmatig valt, zich stoot, schampt, salto's maakt met de fiets of step etc.

Benen en armen en soms zelfs romp onder de blauwe plekken. Ziet er soms echt uit alsof ik en man weet ik wat voor dingen doen die het daglicht niet deugen. Ik zag er vroeger ook zo uit, echter ik was geen waaghals. Gevoelige huid en snel blauwe plekken.

Bij kind combi van gevoelige huid/ snel blauwe plekken en waaghalsgedrag.
Dubbel.
Tvp
Zoon is bijna 7 maanden maar kom nog niet verder dan per ongeluk in z'n vingertje geknipt bij nageltjes knippen.

Ben nogal klunzig dus ik wacht af wat me nog te wachten staat! Heb er door de reacties wel een aardig beeld van
quote:MonicaG schreef op 24 juli 2016 @ 15:30:

[...]

Toen jongste een paar keer een tik op z'n handjes had gekregen, verkondigde hij luidkeels in de supermarkt tegen mij 'papa slaat mij altijd', ik kon wel door de grond zakken.

T-shirt met smokwerk dragen als kind net lichaamsdelen begint te benoemen was ook niet zo handig:

Zit in het winkelkarretje aan de kassa, trekt ie de hals ervan naar beneden 'Monica buik'.

3 wachten voor me wisten welke bh ik die dag droeg.

Ik zat een keer met mijn vierjarig kind in volle, stille trein. Zei ze totaal out of the blue 'ik vind het niet leuk dat jij en papa mij altijd slaan'

Nog nooit in haar leven een tik gehad!

Zie je daar maar eens uit te redden.

Eenmaal uitgestapt zei ze: grapje hoor mama ik bedoelde natuurlijk knuffelen
quote:permis schreef op 24 juli 2016 @ 17:27:

[...]

Ik zat een keer met mijn vierjarig kind in volle, stille trein. Zei ze totaal out of the blue 'ik vind het niet leuk dat jij en papa mij altijd slaan'

Nog nooit in haar leven een tik gehad!

Zie je daar maar eens uit te redden.

Eenmaal uitgestapt zei ze: grapje hoor mama ik bedoelde natuurlijk knuffelen Haha lekker dan!
Dochter is sinds kort zindelijk.

Nu waren we op bezoek bij overgrootmoeder en dochter staat lichtelijk in paniek voor de wc-deur te draaien.

Bleek ze te moeten poepen, dus snel wc-deur open gedaan, onderbroek naar beneden en til haar op... Flats. En Flatserdeflatsflats.

Werkelijk álles zat onder de diarree en dochter huilen.

Normaal heb ik altijd een tas mee met schoon spul, doekjes en de reutemeteut, nu had ik voor een keer helemaal geen tas meegenomen. (Natuurlijk, dan vráág je er ook gewoon om. )

Overgrootmoeder bleef heerlijk kalm onder alle commotie en kwam aanzetten met een onderhemd. Voldeed prima als jurk.
quote:Java schreef op 24 juli 2016 @ 16:13:

[...]

Tja wij zaten nou eenmaal liever 's avonds bij de HAP dan op de bank voor de tv. Gelukkig hielpen onze beweeglijke kinderen daar goed aan mee.Precies, een avondje op de bank is ook maar zo gewoon en saai. Op de HAP beleef je tenminste nog eens wat.
tvp

Hier één van pas 5 maanden en nog weinig blunders.
quote:apiejapie schreef op 23 juli 2016 @ 23:14:

Kind van net een jaar kruipt naar buiten, over de natte vlonders in de tuin. Ik wil haar gauw oppakken omdat ze zichzelf helemaal smerig maakt. Ben ik bijna bij haar, ga ik languit over de groene glibberige vlonders. En mevrouwtje láchen! Gelukkig kan ze het nog aan niemand vertellen Ik zou daar ook keihard om moeten lachen. Dus begrijp je dochter wel
Ik heb wel eens oppasbaby haar hoofd tegen de deurpost gestoten toen ik er doorheen wilde lopen. Schuldig dat ik mij voelde en ik belde toen in paniek de moeder. Die zei dat zolang ze nog normaal reageerde het waarschijnlijk wel goed ging en dat zij het ook vaker had gehad.

Met kind ben je inderdaad net even iets breder dan gewend, maar wat voelde ik mij slecht toen dat gebeurde.
Ik heb ooit eens bijna de pasgeborene van vrienden laten vallen. Ik wilde hem in de box leggen maar die box had wieltjes die niet op de rem stonden. Doordat ik er tegenaan leunde schoof hij naar voren en kukelde ik zo met de baby naar voren. Gelukkig waren ze zelf net in de keuken dus ik ben weer gaan zitten alsof er niets gebeurd was
Fles vergeten bij een weekendje weg. In vinger geknipt. Dochter net niet op tijd bij haar broek kunnen grijpen en van de bank laten toeteren. Met de maxi cosi in mijn hand kijken waar mijn oudste rondliep, en pok! Maxi cosi tegen het achterhoofd.

De jongste dusver (nog) weinig. Een keer het hoofdje tegen de deur gebotst, had de ruimte van de deuropening niet goed ingeschat. Haar een keer zo hard aan het lachen gekregen dat ze er van moest spugen. En daarna, met een druipende kin, nóg harder lachen. Vond het lachwekkend en heel zielig tegelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven