***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
0 tot 4!

Ik ga dat topic even zoeken!

Ole kan mijn naam trouwens zeggen!

Ik was hem aan het verschonen, hij keek me aan, wees naar me en zei: Fachat! Lief he!
hmm, kan hem niet vinden helaas! De zoekfunctie hier werkt ook voor geen meter! Je hebt niet toevallig een linkje?

Ik ben trouwens op zoek naar een nieuw bed voor Ole. Als hij niet wil slapen klimt hij nl constant uit zijn bed en natuurlijk kan hij er dan niet weer terug in.

Ik wil graag een flexabed (gewoon 1-persoons met uitvalbeveiliging), die ik dan later om kan bouwen tot een halfhoogslaper. Ben op MP aan het struinen!
Ik ben weer terug. pfoe wat een happening.ej en ik moesten dus beiden naar de tandarts. dus om kwart voor 7 de wekker. ff snel gegeten en gedouched. toen de jongens uit bed en eten. ej heeft koen naar het kdv gebracht terwijl ik gijs klaarmaakte voor vertrek. en ja we waren op tijd en bij de tandarts was alles goed. daarna nog ff een paar boodschapjes en naar de bank om een rekening te openen voor gijs. en nu uitrusten

muis over de kz sluit ik mij aan bij het voorgaande. huiluurtjes zij K. Koen kreeg het toen hij wat ouder was en savonds slecht in slaap wilde vallen.

pip mokken zag ik in de ah folder. had er nog niet van gehoord. zijn wel heel gaaf.

ga ff gijs in bed leggen
Mogge!

Chance, ik ben benieuwd naar je huis!

Laar, balen van je schuiver! Ik schaam me altijd dood als me dat overkomt!

Wat betreft het huiluurtje: wij zijn erachter wat het is. Vannacht lag hij zo te brullen en ineens had ik een Aha-Erlebnis! Hij houdt zichzelf wakker met al dat gemaai met zijn armpjes! Goddank heb ik een vooruitziende geest en had ik een Swaddle Me al in huis, zodat we hem daarin hebben gelegd. Binnen drie minuten: stil. Na drie uur: Stil. Wakker worden voor een voeding en daarna: stil. Heerlijk!

De werkster staat de keukenkastjes uit te soppen, A. is de geboortekaartjes aan het posten met de jongens en ik wacht op Meesje die zo honger gaat krijgen.
Fachat: ik heb het niet opgeslagen en gene tijd om te zoeken, maar kijk eens op feesttraktaties punt nl.

BM: pfoe, klinkt als een onderneming met zo'n kleine baby! Ben je met de auto gegaan? Er is ook niet echt iets op loopafstand bij jou, of wel?
Wat is het hier rustig.

Wij hebben net ff lekker een frisse neus gehaald. heerlijk!

Muis: Fijn dat je de oplossing gevonden hebt. Koen heb ik idd ook ingebakerd omdat hij zo onrustig met zijn armpjes was. Gijs heeft dat niet. Grappig waarom het ene kind dat heeft en het andere niet.

Lara: Ja we zijn wel met de auto op pad geweest. Lopen is hier wat lastig.. dan ben je een klein half uur onder weg. Wel heerlijk als het mooi weer is hoor.
Chance : gefeliciteerd met je verhuis
Voor de Icke-poll : 3 januari
Fachat:

Sinterklaastraktaties[url=http://www.party-kids.nl/...Mail&intRubriek=1]
Gezonde traktatie[
Allemaal traktaties
Traktatie-ideetjes

Hupsakkee, ik heb gewoon even een gedicht van een pagina in 10 minuten geschreven! Ik ben hartstikke trots op mezelf

Swiss: hoe is het met je knie?
Het zijn dus 4 linkjes, maar ik krijg ze niet netjes.

Muis, wat goed dat het inbakeren werkt! We hebben Puk ook lang ingebakerd, want hij zwieperde zichzelf ook wakker met zijn armpjes.
hoi meiden,

Bedankt allemaal voor jullie lieve kaartjes, Lilien voor de leuke sokjes, BM voor het schattige Nijntje badboekje (is alvast door Zahra geconfisqeerd)

Muis, Yasemin heeft ook last van huiluurtjes, ik denk dat het bij haar met krampjes te maken heeft, ik heb al cinababy gehaald, hopelijk verlicht dat iets.
Heeft iemand hier ons (mij!) twee enorm mooie boeken gestuurd? De afzender stond er niet op, maar wel een gefeliciteerd-verhaaltje. Ik heb het al nagevraagd in mijn directe omgeving, maar niemand wist iets.

BM, bedankt voor de chocola! Lekker! (en het is de goede!)

Hrmpf, Mees is onrustig. Ik ook, dus.
Zo, ben ik ook weer eens.

Muis, je klinkt weer een beetje als de oude Muis, je zit geloof ik weer beter in je vel, of niet?

Super die swaddle me, dat hielp hier ook enorm. Ook al omdat ze dan weten dat ze moeten / mogen slapen.

Schattige kaartjes trouwens Layla en BM, sorry voor de late reactie.

Witchke, heel veel succes met alles. Ik weet niet wat te zeggen, blijf alsjeblieft gewoon lekker je hart luchten, dat help misschien al een beetje.

Pff BM, wat een gedoe zeg, zo vroeg naar de tandarts.

Micha, jeetje met 3 kids in de tram. Jij supervrouw! Super stoer hoe je dat allemaal regelt.

Lara, is het al iets minder warm op kantoor, of ga je inmiddels in je shorts naar kantoor? Ben je nog een beetje bijgekomen vandaag, of had je echt 20 koffie nodig?

Kan iedereen trouwens weer eens wat nieuwe foto's op hyves zetten? Ok incl ikzelf?

Vooral de snel veranderende verse babytjes! Framboos, Micha, LL, BM, Layla en Muis.

Jeetje, was ineens weer megadruk op kantoor.

Ik ben bezig met het verhangen van een portfolio vanuit CH naar Cayman, waarvoor ik vorige week ook al tot 23 uur op vrijdagavond moest werken. Nu is Cayman redelijk op orde, heb ik ineens problemen in CH.

Gisteren nog een meeting tot 19 uur (last minute, man moeten bellen dat hij Finn moest halen etc). Niet fijn. Morgen moet ik ook naar kantoor en volgende week donderdag ook al. Gaat lekker zo. Deze maand al 5 dagen extra creche, da's EUR 350 extra, lekker voor de maand december. Maar erger nog, 5 dagen minder met mijn lieve mannetje.

Nou ja, nog 2.5 week, dan hebben we lekker vakantie! Op aan de studie!!!

Ik ga lekker ff een soepje maken en een beetje TV kijken / bank hangen. Man is in Luxemburg.
Ik ga voor 27 december voor Icke!

Fleur heeft vandaag haar hele opvang groepje (babygroep)geterroriseerd (ons lieve meisje????). Blijkbaar heeft ze een tijdje op de peutergroep mogen spelen en moest ze daarna terug naar de baby's en daar was ze het dus niet mee eens. Net goed, des te eerder mag ze over naar de buren haha... ik vind het wel goed dat ze echt wel laat weten wat ze wel en niet wil. ben benieuwd hoe het morgen zal gaan. Ze is duidelijk aan een nieuwe uitdaging toe.

Ik plof weer op de bank. Morgen weer een vroege dag kwart over 5 nestje uit, dus nu even relaxen
Muis, ik wou dat ik zo attent was! Sorry.
Dat was ik Muis!

Stond het verhaaltje er wel op, maar de afzender niet? Wat gek!

Haha Dropje, die gekke Fleur. Wat deed ze precies? Assertief ding hoor!

Swiss, wat een dagen zeg. Hou je het allemaal nog een beetje vol zo? En hebben ze altijd plek als je extra dagen wilt? Dat is wel weer ontzettend handig, hoe ongezellig ook dat je Finn weer moet missen.

Gaat het al wel wat beter met je knie?

Puk blaft (en niest) als een zielig zeehondje, het arme ding. Op de creche vonden ze dat ik het in de gaten moest houden, maar ik heb het idee dat het gewoon een fikse verkoudheid is. Nouja, even kijken hoe het loopt.

Swiss: mijn kantoor is nog steeds zo warm (en stom). Ik kleed me er nu maar op en probeer iets positiefs erin te zien, maar het lukt nog niet echt. Tsja.

Oeh, eten is klaar. Tot later!
Laartje! Ik ben er echt heel blij mee! A. vond het ook reuze attent en was ook heel benieuwd wie de gulle gever zou zijn!

Swis, wat vervelend dat het zo druk is! Des te prettiger is het dat je straks vakantie hebt!

Drop, Fleurtje is veranderd in een Terror-Fleur! Serieus, ik kan me dat bij haar echt niet voorstellen!

Voor de Icke-poule: ik zeg 28 december!
Hihi, die Fleur, grappig dat ze het zo duidelijk laat merken!

Swis, balen dat je het zo druk hebt, gelukkig vakantie in het vooruitzicht!

Muis, werkt je nieuwe ritme (voor zover dat al kan na 2 dagen)?

Chance, voel je je al thuis in je nieuwe huis?

Lara, wat denken ze op het kdv dan van Puks gehoest? Ik bedoel eigenlijk, waar denken ze dan aan dat je er extra op moet letten?

Ik baal, man zit deze week in Duitsland en belde dat hij zondag weer een (werk)week weg is en de week erna nog een week. Gelukkig hebben we de week tussen kerst en oud en nieuw allebei vrij. Alleen Kaj wil 's avonds moeilijk naar bed nu hij er niet is, ben benieuwd hoe hij slaapt als P weer thuis is en of het daar aan ligt.

Voor de Icke bevalpoule: 29 december!!
Pfoe, het is wat met al die mannen in het buitenland of mannen die lange dagen maken. Ik vind het altijd knap hoe jullie dat doen hoor!! Je staat er dan toch veel alleen voor met die kleintjes dat moet wel pittig zijn!

Swissie: krijg jij nog wel vrije tijd terug voor je overuren of is dat niet gebruikelijk in CH?

Eerlijk waar, sinds Fleur loopt is ze compleet omgeslagen en als iets haar niet zint dan zul je het weten ook! Ze heeft gewoon gegild gekrijst overstrekt en vooral niet meegewerkt op de babygroep. Uiteindelijk hebben ze haar maar in bed gelegd? (heb eigenlijk niet gehoord van manlief of dat werkte) Toen ze thuiskwam had ze ineens twee staartjes en dat zag er zo lief uit. Ga het vrijdag zelf eens proberen!
Icke gaat op 22 december bevallen. Het pittige roodharige meisje besluit wat eerder te komen en komt er soepeltjes en head first via het onderkantje uit.
Haha Dropje, ik ben blij dat iemand het tenminste ziet. Ik had vanavond dus toevallig een kleine discussie met mijn vriend over het feit dat ik vind dat het totaal onderschat wordt dat ik buiten het weekend alles wat betreft Puk alleen doe.

Wat lief, twee staartjes! Dat lijkt me nou dus zo leuk aan een meisje!

Lilien: hoe is het nu met je? Voel je je een beetje oke zo na die miskraam? Brengt P. Kaj meestal naar bed?

Vanavond had ik een oppas op gesprek. Hartstikke lief meisje, maar ze kan altijd maar tot 22:45, want anders wordt haar moeder ongersut. Ehm...ze is 21 en woont 3 straten achter ons. Niet zo heel handig dus.
Voor de Icke poule zeg ik 6 januari.

Ik ben even wat afwezig de laatste dagen, heb het erg druk gehad en het is ook wel weer wennen om aan het werk te zijn. Ik ren me rot 'smorgens om alles en iedereen fris en fruitig in de auto te zetten 's morgens en op tijd op mijn werk te zijn. Ik sta om 6:00 uur op en nog heb ik tijd te kort. 's Avonds ben ik kapot en lig ik rond 21.00 uur uitgeteld in bed, ik lijk wel een oud wijf! =)

Chance, hoe vindt Luna het in jullie nieuwe stulpje?

Swiss, ik ga proberen snel weer wat foto;s op hyves te zetten, beloofd!

Muisje..vervelend dat je kraamhulp niet bevalt, je zit er toch een groot deel van de dag mee opgescheept. Ik zou het als ik jou was wel even aankaarten bij het bureau of het invullen bij de enquete achteraf (wij kregen die wel bij Daan en Meisje, maar ik weet niet of dat overal zo is?)

Voor baby's met krampjes ...ik heb een goede tip van de osteopaat gekregen, Meisje heeft er ook last van.

Leg haar op haar rug en leg 1 hand op haar onderbuik en met de andere hand til je haar iets op onder haar billen, je hand op gelijke hoogte met de hand op haar buikje. Je kunt haar dan even (ca 3-5min) zo laten liggen en dan de hand van onder haar billen weghalen en haar beentjes omhoog buigen en proberen haar knietjes te buigen en haar ook zo weer even te laten liggen, afhankelijk van hevig de krampen zijn. De hand op haar buikje laat je liggen.

Bij Meisje begint het hierna vaak flink te borrelen en laat ze een paar (flinke!) winden.

Volgens de osteopaat heeft het iets met energie te maken die dan beter doorstroomt, geen idee of dat zo is, maar het werkt hier wel.
ff Fachat: ik wilde vanmorgen op hyvs maar ben ww kwijt en heb een nieuwe aangevraagd. Maar nu doet outlook het niet - en moet dus alles opnieuw opstarten maar heb tot 19 uur gewerkt en moet morgenochtend om half zes weer weg (banenbeurs in Zurich) dus ga nu even bankhangen maar ik heb het gezien!

*haalt adem*
Haha terrorfleur! Ik zie het zo voor me.

Jammer genoeg doen we bij ons bedrijf niet aan overuren, maar aan de andere kant kan ik ook wel gewoon op kantoor zitten studeren hoor. En mijn baas is extreem flexibel (is ook geen Zwitser) dus ik kan ook thuiswerken / thuisblijven als het nodig is. Gelukig is de creche nog niet geheel vol, vandaar dat Finn ook op donderdag langs kan komen.

Ik zit nog steeds met mijn poot omhoog, maar het schiet absoluut niet op met dat gat. Vandaag vroeg een collega al hoe lang de prullenbak in gebruik is ...

Lilien, succes, vooral met moeilijke kindjes is het onhandig alleen te zijn. Ik zet tegenwoordig elke avond mijn ouders even op de iChat, geintergreerde camera in de laptop, ook bij ouders, super makkelijk.

Puk, beterschap jochie!

Zit nu een nanny programma op Duitsland te kijken, ongelovelijk. Een moeder mishandelt haar zoon van 7 vooral geestelijk. Echt heel erg. Dat jongetje krijgt geen enkele knuffel, alleen maar geschreeuw, terwijl zijn zusjes continue geknuffeld worden, grrrr, daar erger ik me helemaal dood aan. Een kind van 7 die zegt dat hij liever dood is, dat hij zo snel mogelijk het huis uit wil etc. Ze gaan hem nu uit huis zetten. Gelukkig!

Even verder kijken
Fijn dat het beter gaat Muis. Hier gaat het ook vanaf het begin op z'n Tracy Hoggs en het werkt goed. Nu ze wat ouder is wijk ik er wel wat meer vanaf omdat ze overdag soms zo kort slaapt dat er te weinig tijd tussen de voedingen zit als ik meteen na het wakker worden zou voeden, maar zeker het riedeltje van wegleggen en goed opletten wanneer ze moe wordt en dan in bed leggen werkt als een trein. Je kraamhulp klinkt echt waardeloos trouwens.

Zo leuk, we waren afgelopen weekend bij m'n ouders (toch gegaan ondanks dat ik een week eerder weer moeilijkheden met m'n moeder had) en daar vond ik een tas vol met babykleertjes die van mij zijn geweest uit het ultieme retrojaar 1975! Echt superleuke jurkjes voor Nina!

Leuk dat er nog meer mensen voor de pip-mokken gaan, ze zijn zo mooi! Ik heb er nu 4, de andere twee waren helaas uitverkocht. En het was de onhandigste actie ooit. Ik liep (zoals altijd) door AH met de dubbele kinderwagen met Lars en Morris, met Nina in de Baby Bjorn op m'n buik, met een volgeladen mandje boodschappen aan m'n arm en toen kwam ik dus ook die mokken tegen! Hoe ik alles en iedereen heel thuis heb gekregen weet ik niet, maar ik ben nu wel vier mokken en een he-le-boel doosjes thee rijker.

Ik ga nu even op zoek naar een bugaboo, want dat is toch wel handig voor in het weekend of als Lars en Morris straks naar de creche zijn en ik alleen met Nina op stap kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven