***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Jippie, ik heb een nieuwe oppas gevonden!!! Nu kan ik morgen gewoon eens om half acht weg om te gaan eten met een vriendinnetje!
Gefeliciteerd Lara, had je vanavond nog een gesprek of mag achterbuurmeisje toch later thuiskomen
Hihi, vanavond een gesprek en dat meisje is super. Voor morgen toch maar besloten het achterbuurmeisje te laten komen. Vriend moet toch om 22:30 wel eens klaar zijn met werken...
fijn Lara een nieuwe oppas. We hebben toch geen film gekeken, maar een nieuwe house, ook leuk

Leuk Fachat, sinterklaas kado'tje als afscheid

Layla, dichtbij werken heeft wel een erg groot voordeel. Dat maakt het leven wel een stuk makkelijker. Ik heb ooit ook lekker 5 min loopafstand van een klant gewoont, heerlijk vond ik dat

Nu moet ik elke dag minstens 40 min heen en 40 min terug, da's een stuk minder. Op zich wel een directe trein, lekker makkelijk om de krant te lezen. Zwitserse treinen rijden op tijd en je kunt er altijd zitten

Ik ga ff douchen en lekker slapen. Welterusten!
Ik ben bang om voor bepaalde vakken te buizen, daarom dat ik hem niet volledig wil afmaken. Trouwens velen maken hem niet af, omdat ze simpelweg al een baan hebben gevonden voor het einde.

Voor de bevalpoule 3 januari
Witchke, het is natuurlijk iets anders als een baan ineens echt komt aanwaaien (zoals bij Layla), dan kan ik me voorstellen dat je misschien zou stoppen, hoewel ik persoonlijk dan nog steeds zou zeggen dat ik ook de cursus af wil maken.

Mijn ervaring is dat het moeilijk is te verklaren waarom je een belangrijke cursus begint en niet afmaakt.

Ik persoonlijk zou me als werkgever afvragen of je ook zo makkelijk met werk omgaat (als het even minder makkelijk is, weg gaan). Nogmaals, ik geef hier alleen mijn mening.

Maar ik werk al een aantal jaartjes en heb ook ervaring met mensen aannemen / laten gaan.

Haha de schoonmaakster is er nog niet (misschien is ze nog ziek), maar Finn loopt met een doekje door het huis. Volgend jaar maar een stofzuiger voor hem vragen!

Hij krijgt trouwens weer nieuwe tandjes, in ieder geval zijn bovenhoektanden. Hij heeft mega rode wangen en is vreselijk aanhankelijk. Wel lief.

Verder iedereen goed geslapen?

Icke, hoe gaat het met je bekken? Ik ga voor 4 Januari voor de poule!
Witchke, is er een mogelijkheid tot herkansen als je het niet redt? En wat lijkt jouw vriend handig om te doen? Hij is recruiter, dus zal er ook wel ideeen over hebben?

Ik denk zelf dat het positief is om dingen afgemaakt te hebben. Zo laat je zien dat je een doorzetter bent en een serieuze instelling hebt. Daarnaast is het toch een heel zinvolle cursus voor je, waarmee je je kans op werk vergroot?

Ik kan me wel voorstellen dat je het even niet ziet zitten door te gaan, maar zie het als een goede opstap om te leren je concentratie goed in te zetten en je leervermogen te verbeteren. Dat helpt misschien?

Hoe was het met die vrouw laatst? Heeft ze nog kunnen helpen mbt tot het badprobleem van Xander? En durft hij wel te douchen?

Swiss, hoe is het met je knie? En de schoonmaakster al binnen? Belt ze niet af als ze niet komt?

Ik ga gauw aan het werk. Ik wil ook wat eerder weg, want Sinterklaas komt op de creche en de creche gaat ook eerder dicht vandaag.
Heb de schoonmaakster net in mijn beste portugees (van google translator) een sms gestuurd dat ze niet meer hoeft te komen. Finn zit niet zo lekker in zijn velletje, die heb ik zijn bedje maar weer ingeworpen. Ik ga het weekend zelf wel een beetje opruimen.

Mijn knie gaat wel steeds beter. Vind het er nog steeds niet zo gezond uitzien, maar geen pijn = goed.

Leuk Sinterklaas op de creche!!! Veel plezier en werk ze nog.
haha, wij hebben ook een Portugees-sprekende schoonmaakster. Moeilijk aanwijzingen geven hoor...

Fijn dat het beter gaat met je knie en beterschap voor Finn!
ach ja, tandjes. Het ene moment is alles super en lacht hij, het volgende moment huilt hij en is alles verkeerd.

Inmiddels is hij alweer uit zijn bed, hij had waarschijnlijk even 5 min rust nodig, grapjas.

Ik heb een tijdje geleden een briefje van een schoonmaakster van onze buren in de bus gekregen, moeder van 3 kinderen, zwitsers, dus eigenlijk veel beter. Die kan ik nu wel eens bellen, misschien ook meteen een oppas ???
Swis, lijkt me een goed plan! Onze schoonmaakster is ook gelijk de oppas en ik vind het ideaal. De jongens zijn goed aan haar gehecht en vinden het elke keer weer geweldig als ze komt. (alhoewel Huug ook wel eens mijn benen heeft gegrepen en "nee mamma nee" heeft gezegd)

Witch, ik sluit me aan bij mijn voorgangsters. Ik heb zelf ervaring met studies niet afmaken (drie...), maar ik heb er altijd een enorm goede verklaring voor gehad. Er is nog nooit een probleem van gemaakt bij sollicitaties, maar dat komt door gewoon heel foute keuzes van mij destijds die ook uit mijn cv blijken. (hobby's en studies kwamen niet bepaald overeen, zeg maar)

Tja Witch, soms is er meer moed voor nodig om te stoppen met iets dan om er mee door te gaan, maar ik denk dat dat in jouw geval niet zo is. Jij hebt die cursus toch nodig om een baan te kunnen vinden? Maak hem dan af! Serieus, je zal echt trots zijn op jezelf! (ik heb sinds de geboorte van Steijn en Hugo ook twee cursussen gedaan en ben maar wat blij dat ik aan kan tonen dat ik tijdens mijn thuisblijfwijfschap niet heb stilgezeten)

ZE IS WEG! PLEITOS! GONE! FOETSIE! Mijn God, ze heeft gewoon helemaal niets gedaan vanochtend. Ze was een kwartier te laat (net als elke dag), wilde een kwartier eerder weg (gelukkig was het spitsuur in Huize Spitsmuis), heeft een wasje uit de droger gehaald en bedacht toen dat het tijd was om te gaan luistervinken. (ik zat met mijn moeilijk zwanger wordende vriendin op de bank)

Tijdens de evaluatie heb ik een beetje geknord en toen ging ze!

Ik heb vandaag voor het eerst weer mijn normale kleding aan! Okee, het is mijn allergrootste jeans die ik nu draag, maar het past net en daar gaat het om. (dat ik er nu uitzie als een rollade laten we maar even buiten beschouwing)
Fijn Muis, je muizenhuis weer voor jezelf EN weer lekker een spijkerbroek aan, GEFELICITEERD!

Heerlijk met je mannen alleen thuis. Geniet er maar lekker van. Doe je de komende dagen een beetje rustig aan?

Hoe gaat het met Mees? Hebben jullie het voeden enzo al lekker onder de knie?

Hier heerst diepe rust. Finn ligt sinds een uurtje lekker op een oor, man is aan hetwerk, werkster is er niet, dus ik ben ff alleen. Probeer een beetje te studeren. Het gaat super (NOT), ik lees het hoofdstuk (uitreksel terwijl ik het boek niet ken), en maak daarna vragen (nog steeds met uittreksel erbij). Zelfs dan heb ik gemiddeld 40% fout (mag 25% en natuurlijk zonder boek). Misschien moet ik toch het boek maar kopen, en wat extra tijd besteden aan kwantitatieve analyses. Lijkt me niet echt onverstandig zeg maar.

Maar goed, ik ben in ieder geval bezig zeg maar, daar ben ik al erg trots op. Nog 5 hoofdstukken van dit boek, en van de rest heb ik de boeken in huis, en ooit al eens gelezen. Hopenlijk gaat die delen direct iets beter.

Ga ff lekker thee zetten en weer aan de studie.
Oh mijn hemel, Swis! Kwantitatieve analyses? Dat is een reden waarom ik een van de (vele) studies heb afgebroken! Wat een horror vond ik dat! Ik snapte er echt helemaal niets van, ondanks dat ik veel bijgespijkerd ben!

Au. Ik heb een beginnende borstontsteking. Au! Au! AU! Ik kan twee dingen doen:

- Antibiotica halen wetende dat de productie dan meteen stopt. (was bij Steijn en Hugo in ieder geval zo) Ik vind alleen een weekje borstvoeding geven zo kort!

- Mees aanleggen. Klinkt goed, ware het niet dat het een grote klovenkolonie op mijn cup D is en aanleggen echt bijzonder pijnlijk is.

*gaat nadenken over wat ze gaat doen*
Onder de douche masseren en toch aanleggen lijkt me de beste oplossing Muis.

Helpen die tepelhoedjes? En heb je de beste anti-kloven zalf? Ik had die van Medela en die vond ik echt heel aangenaam.

Heel veel succes. Het leven van een kersverse moeder gaat niet over rozen.
Getver Muis, wat balen! Snel naar de winkel voor tepelhoedjes. Dat scheelt in elk geval tegen die tepelkloven denk ik. Verder masseren en zachtjes met je vingers op de harde plek kloppen. Als je dat regelmatig doet (auw!), dan kun je het nog de kiem in smoren geloof ik.

Ik haak al af bij de term kwantitatieve analyses... Gelukkig ben ik in andere dingen goed, haha

Zo, snel naar de creche, want SInterklaas komt.
Muis goed voor je dat de stomme kraamverzorgster weg is. Hoef jij je ook niet kapot te ergeren. Deed ik ook bij mijn kraamverzorgster hoor. Auw een beginnende borstontsteking dat klinkt pijnlijk.

Meiden, sinds ik die cursus volg krijg ik veel werkaanbiedingen, maar slaag ze altijd af. Ik heb zo meer het gedacht van eerst eens Frans en PC afmaken en dan eens kijken voor werk. Wel rustig kijken hoor. Ze zitten hier ook enorm achter het werkzoeken.

Met Xander gaat het helemaal niet lekker. Heb vandaag naar de creche gebeld en blijkt dat hij heeft overgegeven, niet wil eten (logisch lijkt me) en nog aan de diarree zit.

We gaan vanavond nog naar de kinderarts. De huisdokter denkt dat het iets serieus is en ook de kinderarts was er duidelijk niet gerust is. Duimen jullie voor me dat het gewoon kan opgelost worden. Heb geen zin in een Xander aan een sonde in het ziekenhuis. En ik met mijn geluk kennende, ik heb altijd tegenslag. En morgen is het dan ook nog sinterklaas hier in BE, ik moet er niet aan denken.
Ohja , wat ik vergeten was te vertellen mbt opleiding, is dat ik wil dat ik nu al een stage kan doen. Ze dringen hard aan om te gaan werken, maar heb nu iets van nu nog niet.
sorry Witchke, nu begrijp ik het even niet meer. Willen de begeleiders nu dat je stopt met de cursus en nu gaat werken?

Waarom willen ze dat, het is toch juist het beste als je een cursus afmaakt?

Zielig dat Xander ziek is. Waarom zijn de artsen zo bang? Diarree, overgeven en niet eten is toch niet ernstig? Het is heel vervelend, en enorm zielig voor Xander, maar het is normaal gesproken toch niet ernstig?

Ik zou niet direct aan een sonde en het ziekenhuis denken hoor, het is vast gewoon dezelfde buikgriep die andere kinderen vorige week ook al hadden. Als het heel ernstig was zou de creche hem al wel naar de dokter hebben gebracht.

Morgen gaat het vast al een stuk beter en kan je gewoon met Xander naar Sinterklaas.
Witch, je bent me ook even kwijt. Denk in ieder geval nog even heel goed na over wat je wilt doen! Ik doe de lerarenopleiding en krijg om de haverklap een baan aangeboden, maar wel onder de voorwaarde dat ik de opleiding af ga maken, bijvoorbeeld.

Sterkte voor Xander! Hij heeft vast hetzelfde griepje als de kindjes hier (Steijn en Hugo waren een paar weken terug ook het bokje) en het komt helemaal goed! Niet gelijk aan het ergste denken hoor!

*Gaat opscheppen over Mees*

Meesje groeit als kool! Hij is een week tijd 300 gram boven zijn geboortegewicht gekomen en hij begint zowaar een beetje spekkig te worden! Wordt ie net zo'n spekkie als Steijn? Krijgt hij dezelfde slanke spekbouw als Hugo? (jazekers, ook Hugo heeft dikke pootjes en een lekker rond achterwerkje!) Hij was 200 gram afgevallen de eerste dag, wat betekent dat hij in een week 500 gram (!!!) aangekomen is!

Voeden was net een drama. Mees kreeg er niet genoeg uit, de kolf krijgt er niet genoeg uit en het is bar weinig wat er uitkomt. Ik ga mezelf en de rest van mijn gezin niet tarten met de tiet en denk er hard over na om te stoppen. (snap niet dat ik het toen zo makkelijk vond om een tweeling te voeden! Okee, de eerste maanden was er niets aan de hand en ik zit nu vanaf de eerste dagen te hannessen, maar toch.)

Wij vieren Sinterklaas trouwens morgen. Ik voel me te beroerd (had net 40 graden koorts!) en ga zo mijn bed in. Gelukkig zijn Steijn en Hugo nog klein en hebben ze het niet zo door, maar ik voel me best schuldig dat ik ze pakjesavond vanavond door hun wipneusjes boor.

*Stomme tieten! Hele lelijke taal*
Muis, voel je alsjeblieft niet schuldig. Jeetje, je bent ziek, je bent nog in je kraamtijd en je vergt meteen alweer veel te snel te veel van jezelf (hmm, dat laatste komt me bekend voor).

Steijn en Hugo begrijpen nog niks van Sinterklaas, doe het lekker morgen of zelfs zondag, wat maakt het uit.

Het belangrijkste is dat jijzelf weer beter gaat.

En als dat inhoudt dat Mees de fles krijgt, so be it. Er is helemaal niemand die je dat kwalijk kan en zal nemen. De kv is tegenwoordig hartstikke goed, jij hebt nog 2 kids van 20 maanden rondlopen, da's nogal niet niks. Echt ik meen het, ga lekker over op de kv en zorg goed voor jezelf. Dan heb je veel relaxter tijd voor Mees en voor je andere mannen.

Ha, en dan kan je lekker morgen / zondag na sinterklaas een fles wijn opentrekken en hoef je met Kerst ook niet schuldig te voelen als je weer lekker een sigaretje neemt en een (fles) wijn.
Muisje...... Potverdikkeme heb je het zo goed gedaan met je bevalling!! Krijg je dit soort tegenslagen.... Denk aan jezelf meid en doe waar je je goed bij voelt, ongeacht je keuzes ben je een supermama!!! Lekker spekkie die Mees!!!
Even voor Muis, bij een (opkomende) borstontsteking kan het ook goed helpen om in verschillende houdingen te voeden! Kijk hier voor een aantal voorbeelden.

Maar doe vooral waar je jezelf goed bijvoelt. De jongens hebben veel meer aan een gelukkige, vrolijke mama dan aan een moeder die ten koste van alles, doodongelukkig bv geeft!

Witchke, ben je vanaf het kdv naar de huisarts gegaan en heeft die je nu doorverwezen naar het zh? Sterkte, ik hoop dat het niets ernstigs is! Drinkt en plast hij nog wel goed? Hou dat vooral goed in de gaten!
Gaat iedereen zo gezellig sinterklaas vieren?

Jeetje Finn is momenteel zo iets van energiek en heeft continue aandacht nodig. Het is ook nog eens rotweer, dus we hebben niet buiten kunnen rondrennen.

Bij elke beweging die hij buiten hoort schreeuwt hij om papa, maar papa komt vandaag laat thuis. Die moet weereens de kroeg in geloof ik. Pff, heb een winterdipje geloof ik.

Ik kan morgen de kerstboom wel eens gaan opzetten, ik vind dit sombere weer zo saai!

Witchke, ben je al bij de dokter geweest? Ik hoop dat Xander snel weer de oude is.

Hoe ging het idd laatst met die dame, om te proberen Xander in bad te doen?
Swissie, wij hebben al sinterklaas gevierd vanmiddag! Het was erg gezellig en Lars en Morris zijn om 18 uur doodmoe hun bedjes ingerold. Sinds Morris overdag helemaal niet meer slaapt heeft hij in ieder geval geen inslaapproblemen meer 's avonds.

Ik snap eerlijk gezegd niks meer van je verhaal Witchke. Is er nou niemand in je omgeving die je kan stimuleren om het af te maken? Een cursus afronden lijkt me altijd beter dan stoppen. Ook voor je gevoel van eigenwaarde, stel je eens voor hoe je je voelt als het je gelukt is! Maar goed, je luistert toch niet...

Beterschap met je mannetje!!

Muis, ik kan me voorstellen dat je de bv niet meer ziet zitten als ik je verhaal zo lees. Sterkte met de keuze die je gaat maken, zowel stoppen als doorgaan lijkt me moeilijk in jouw geval. Wat vindt A. dat je moet doen?

Swissie, vervelend is dat, zo'n dag binnen zitten met een jongetje dat een overschot aan energie heeft. En je man is dus ook de hort op vanavond? Zucht, ik heb ook weleens van die dagen!
Witchke, hoe gaat het met Xander? Wat zei de dokter?

Fijn Micha dat Morris zo lekker slaapt. Slapen ze 's morgens ook nog een beetje door? Is Morris niet erg moeilijk overdag als hij geen slaapje meer wil?

Manlief was toch op tijd thuis, zelfs om Finn onder de douche te doen en naar bed te brengen.

We hebben net lekker een mooie filp gekeken (edge of love).

Nu even douchen en naar bedje toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven