Wat is dat toch met vaders jongetjes en 'meisjesdingen'??

05-12-2008 10:22 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet belangrijk ofzo hoor dit topic, toch vind ik het wel grappig om eens aan te halen.

Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.

Lees: vriendin's kind een keukentje

mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes

Tja het is allemaal te achterhalen hoor

Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'

Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen

waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!

ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde

(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)
quote:Eowynn_ schreef op 06 december 2008 @ 13:51:

BGB, niet om het één of ander, maar hoezo ga je er vanuit dat alle vaders van sport houden?

Omdat dat eigenlijk - even heel grof genomen - de enige mannen zijn die ik echt góed ken . En nee , ik heb niet bij iedereen die ik oppervlakkig ken een enquete gehouden .

Mijn man en ik zitten redelijk op 1 lijn wat hobby's en voorkeuren betreft, sport zit daar niet bij. Muziek, auto's, kunst, film zijn dingen die we beiden leuk vinden. Ik ken dan weer niemand - noch mannen noch vrouwen - uit mijn familie of vriendenkring die van kunst houdt .

En inderdaad, dochterlief heeft wel auto's en duplo en bouwdingen, wij kijken namelijk naar wat zíj leuk vindt, ipv naar wat ze leuk hóórt te vinden. En de kado's kopen doen we ook samen, ik haat winkelen net zo erg als mijn man. Ik zadel zoon niet op met roze barbies en dochter niet op met werkbankjes zolang ze dat zelf niet leuk vinden. Ik kijk eerst wat ze leuk vinden, wat ik voor ze koop sluit daarbij aan.

Waarom is jouw beeld toch dat relaties bestaan uit een stoere macho en een truttig vrouwtje? Het kan ook anders.Truttige vrouwtjes ? Ik ken wel trutjes ....maar die kom ik voornamelijk hier tegen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 december 2008 @ 13:50:

BGB, als die meiden er zelf om vragen dan is er toch niks mis mee? En meisje dat graag voetbalt zou dolblij zijn met een bal of een paar voetbalschoenen, net zoals de jochies uit de OP blij zijn met keukentje en en boodschappenmandje omdat ze dat graag doen.

Je loopt een beetje te zoeken naar mijn idee. Het gaat hier niet om het doorbreken van rollenpatronen maar om het geven van een kadootje dat in het verlengde ligt van wat een kind leuk vindt, meer niet.

Dat snap ik wel , en zo zou het ook moeten zijn naar mijn idee , ik vraag me alleen af of dat net zo snel gedaan wordt en hoe moeders dat vinden .

Ik durf te beweren van niet namelijk .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 13:42:

[...]

Ik heb het idee dat hier veel meer jongensmoeders dan meidenmoeders reageren .

Ik wil het gezicht wel eens zien als vader voor dochter een shirt van zijn favoriete voetbalteam in de zak had gestopt , of een paar voetbalschoenen , of bokshandschoenen , of ....een racebaan Mijn nichtje (7) heeft zo'n voetbalshirt. Kwam weliswaar niet uit de zak. Ook niet van d'r vader trouwens. Maar door mijn zusje gekocht, afgelopen zomer. Wat was er toen ook al weer? EK, WK? In ieder geval vond mijn nichtje het geweldig. Ze had ook een poster van het Nederlands elftal aan de muur hangen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nederlands elftal shirt telt niet ;zelfs als je niet van voetbal houdt , geen " eigen " club hebt ., er de ballen verstand van hebt , ben je tóch altijd nog voor " oranje "
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 13:32:

Wel weer rolbevestigend dat de moeders de kadootjes hebben gekocht ( winkelen is voor vrouwen ? mannen houden niet van winkelen ? )

Hadden jullie het wel euk gevonden als de mannen zogenaamde jongensdingen voor de meiden zouden hebben gekocht ?Zeker, ik was zelf zo'n meisje die alleen maar jongensdingen leuk vond. Een van mijn hobbies was met mijn papa boksen op tv kijken. Ik verwacht dat als ik een meisje zou hebben gehad, ik die op dezelfde manier zou benaderen. Ik mag hopen dat ik niet zo'n alles moet en zal roze zijn bimbo zou produceren. Zo'n type wiens leven later alleen maar draait om jongens en make-up. Oeh, wat een vooroordelen heb ik weer in dit stukje...maar goed, jullie vatten wel wat ik bedoel.
Maar gaan die vaders van die kinderen uit de openingstopic weleens samen met hun zoons naar de winkel , of koken ze ? Of imiteren die kinderen nou eigenlijk hun moeders ?

Zou het een verschil zijn als ze méér " mannelijke " dingen deden ?

Wat ik eigenlijk bedoel :

Op welke basis kiezen kinderen ( zowel jongens als meiden ) om te imiteren met speelgoed ; wat het vaakst gebeurt in hun leventje ?
Zwieber ; jij denkt dat je als je een meisje roze en glitters geeft ze een oppervlakkige knullenverslindster zal worden ? Meen je niet echt toch , mag ik hopen ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 14:08:

Maar gaan die vaders van die kinderen uit de openingstopic weleens samen met hun zoons naar de winkel , of koken ze ? Of imiteren die kinderen nou eigenlijk hun moeders ?

Zou het een verschil zijn als ze méér " mannelijke " dingen deden ?

Wat ik eigenlijk bedoel :

Op welke basis kiezen kinderen ( zowel jongens als meiden ) om te imiteren met speelgoed ; wat het vaakst gebeurt in hun leventje ?Uh, tja bij ons is dus alles omgekeerd. Papa kookt, doet meer in het huishouden en mama is van de auto's enzo. Shoppen doe ik wel voornamelijk maar dat komt omdat ik meer tijd heb. Als Zwiepje kookt doet hij dus papa na, niet mama want die kookt met de telefoon.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 14:09:

Zwieber ; jij denkt dat je als je een meisje roze en glitters geeft ze een oppervlakkige knullenverslindster zal worden ? Meen je niet echt toch , mag ik hopen ?Nee maar dat zijn wel meestal de meisjes die meisjes meisjes blijven. Je ziet ze niet vaak later veranderen in een tomboy. Als jij me kan vertellen hoe meiden wel in oppervlakkige knullenverslindsters veranderen ben ik daar wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
quote:Dejavu schreef op 05 december 2008 @ 14:35:

Zoveel dingen zijn tegennatuurlijk, DNM. De keuze om geen kinderen te krijgen bijvoorbeeld, terwijl het in de natuur van de mens ligt om zich voort te planten.

Heb je daar dan ook moeite mee?Waar staat dan precies beschreven dat het natuurlijk is om kinderen te krijgen en tegennatuurlijk om geen kinderen te krijgen? Wie bezit dat handvest: de natuur heeft het zo en zo bedoeld...?

Want vaak zeggen we dat, 'de natuur heeft het zo bedoeld.' Maar waar is die handleiding dan precies, behalve de biologieboeken, want dat zijn menselijke interpretaties van de natuur. Dus je doelt op de bijbel? Want wat daarin in staat is voor de een heilige waarheid en voor de ander pertinente onzin.
Ik heb geen idee , ik ga er van uit dat een en ander in hun karakter zit en dat je sommige dingen kunt bijsturen of stimuleren , maar iemand met géén wiskundeknobbel gaat 'm bijvoorbeeld ook niet krijgen van moeilijke puzzels en ingewikkeld inelkaarzetspeelgoed . Iemand die niet zorgzaam is gaat dat ook niet worden van een baby born .
quote:Zwieber schreef op 06 december 2008 @ 14:12:

Nee maar dat zijn wel meestal de meisjes die meisjes meisjes blijven. Je ziet ze niet vaak later veranderen in een tomboy. Als jij me kan vertellen hoe meiden wel in oppervlakkige knullenverslindsters veranderen ben ik daar wel nieuwsgierig naar eigenlijk.dat gebeurd meestal pas in de tienertijd, het is niet standaard zo dat stoere kleine meisjes geen jongens-tutjes worden in de toekomst,
quote:Carlice schreef op 06 december 2008 @ 14:14:

[...]

Waar staat dan precies beschreven dat het natuurlijk is om kinderen te krijgen en tegennatuurlijk om geen kinderen te krijgen? Wie bezit dat handvest: de natuur heeft het zo en zo bedoeld...?

Want vaak zeggen we dat, 'de natuur heeft het zo bedoeld.' Maar waar is die handleiding dan precies, behalve de biologieboeken, want dat zijn menselijke interpretaties van de natuur. Dus je doelt op de bijbel? Want wat daarin in staat is voor de een heilige waarheid en voor de ander pertinente onzin.En belangrijker, hoe bepaalt de natuur zijn doelen. Zit daar een hogere macht achter of is het at random? En zo komen we weer bij de oerfilosofische vragen des leven.
Nou, Carlice , die baarmoeder en tepels enzo krijg je natuurlijk niet helemaal voor Jan Lul ...............
Mijn vriend heeft voor zijn 2 dochters electronische Lego gekocht en een racebaan.....maar ze spelen liever toch met de barbies. Vriend kocht het meer voor zichzelf geloof ik en omdat ie geen zoons heeft....
quote:Carlice schreef op 06 december 2008 @ 14:15:

[...]

dat gebeurd meestal pas in de tienertijd, het is niet standaard zo dat stoere kleine meisjes geen jongens-tutjes worden in de toekomst,Ik heb het niet over de schattige kleuter peuter periode maar vanaf een jaar of 9 heb je dondersgoed door wat voor een vlees je in de kuip hebt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 14:16:

Nou, Carlice , die baarmoeder en tepels enzo krijg je natuurlijk niet helemaal voor Jan Lul ...............alhoewel een lul er best blij van kan worden
BGB, gek genoeg zit er gewoon niet zoveel verschil tussen wat ik thuis doe en wat manlief thuis doet. We klussen beiden niet, of in ieder geval niet goed , doen beiden het huishouden, sporten wel, maar niet in groepsverband en naar sport op tv kijken we alleen als het WK of EK voetbal is, winkelen vinden we beiden vervelend als het om kleding of schoenen gaat en leuk als het om andere dingen gaat (meubels, kado's, dat soort dingen), koken doen we beiden en ook evengoed. Er zijn meer dingen die we hetzelfde doen dan dingen die we anders doen.

Ik moet er niet aan denken dat ik getrouwd was met zo'n kerel die de halve zaterdag langs de lijn staat, elke dag voetbal wil kijken, zijn vrouwtje een klap op d'r kont geeft en zegt 'dat heb je weer goed gedaan wijffie' na het eten en op de bank zakt.
quote:Dejavu schreef op 05 december 2008 @ 14:45:

Een mens is gemaakt om zich voort te planten en te overleven. Daar zijn mannetjes en vrouwtjes nu eenmaal voor gemaakt.Hetzelfde verhaal, wie heeft wat waarvoor gemaakt? Ik ga er niet vanuit dat mannetjes en vrouwtjes daar nou eenmaal voor zijn gemaakt. De mogelijkheid bestaat, maar het ontwerp erachter en de onderliggende intenties, volgens mij kent niemand die (behalve degenen die de bijbel als waarheid beschouwen). Het verwijzen naar 'de natuur', die bewuste ideeen en intenties heeft met het leven op aarde, is ernaar verwijzen alsof het een bestaand ding/persoon is. 'De natuur', wie is wat is dat dan eigenlijk?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 14:16:

Nou, Carlice , die baarmoeder en tepels enzo krijg je natuurlijk niet helemaal voor Jan Lul ...............ze hebben inderdaad en functie, dat ontken ik ook helemaal niet.
quote:Eowynn_ schreef op 06 december 2008 @ 14:19:

Ik moet er niet aan denken dat ik getrouwd was met zo'n kerel die de halve zaterdag langs de lijn staat, elke dag voetbal wil kijken, zijn vrouwtje een klap op d'r kont geeft en zegt 'dat heb je weer goed gedaan wijffie' na het eten en op de bank zakt.Oooo, is dát hoe het bij mij thuis gaat ? goh.......... raar beeld heb je van mij . Klopt in ieder geval voor geen meter .
quote:Carlice schreef op 06 december 2008 @ 14:21:

[...]

ze hebben inderdaad en functie, dat ontken ik ook helemaal niet.

Het niet gebruiken van die functie , is dat niet tegennatuurlijk dan ?

Op je handen lopen terwijl je benen hebt kan best , maar is wel tegennatuurlijk .
Dat zeg ik niet BGB, maar ik ben gewoon blij dat het bij míj niet zo gaat, dat is alles wat ik zeg.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 14:22:

[...]

Het niet gebruiken van die functie , is dat niet tegennatuurlijk dan ?

Op je handen lopen terwijl je benen hebt kan best , maar is wel tegennatuurlijk .Is dat zo? Want als we allemaal en masse op onze handen gaan lopen passen we ons toch evolutionair daaraan aan?
quote:Zwieber schreef op 06 december 2008 @ 14:17:

Ik heb het niet over de schattige kleuter peuter periode maar vanaf een jaar of 9 heb je dondersgoed door wat voor een vlees je in de kuip hebt.misschien, maar voor sommigen is dat nog best vroeg, negen jaar, die komen pas echt achter het bestaan van make-up, jongens en vrouwendingen als ze echt tiener zijn. Als je kijkt naar hoe ik was als negenjarige (liefst met glitters, hakjes, rokjes etc maar dat mocht niet) ik ben als tiener een 'alto' geweest, zoals dat toen heette. Dat had niemand verwacht van dat blonde popje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven