Entertainment alle pijlers

Yuri van Gelder

09-08-2016 15:16 1609 berichten
Nog geen topic hier over Yuri?

Wat vinden we ervan?

Wat zou er nu echt gebeurd zijn?

http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
quote:shalimara schreef op 13 augustus 2016 @ 12:39:

[...]

Nee, dat heb je aan jezelf te danken. Je zegt dat iemand kanker heeft, terwijl diegene ervan genezen is. Alle zwemsters hebben brede schouders, dus niks grappigs aan, gewoon typisch voor zwemsters. Vervolgens zeg je dat je liever hebt dat mensen 'jouw nicht die met de OS meedoet' herkent aan de bmhk - nogmaals, je zegt niet dat ze hiervan genezen is - dan aan haar brede schouders welke de signatuur is van de sport die zij beoefent.

Dus jij maakt dat ik je niet geloof en dat ik niet wil dat je nog op mij reageert.

Je bent niet de enige die dierbaren is verloren aan die klote ziekte.Je kan niet zeggen, dat als iemand amper een half jaar terug aan BMK geopereerd is dat zij genezen is. Al zou ze in een heel vroeg stadium zijn gediagnosticeerd, dan nog heeft ze weliswaar een zeer klein percentage (1%) om aan deze ziekte te overlijden. Dus praktisch gezien heeft Superwijf gelijk, hoe je het ook went of keert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chevron schreef op 13 augustus 2016 @ 13:08:

[...]

Maar waar draait het dan om? wat heeft die man misdaan wat zo ongelofelijk afgestraft moet worden? En waarom moet hij als enig zo'n straf ondergaan terwijl in het verleden meerdere sporters op gelijke wijze de mist in zijn gegaan?

Om het verslavingsgedrag. En om dat ie de Spelen boven zijn herstel heeft geplaatst. En daar is het mis gegaan. Als ie voor zijn hertsel was gegaan had ie dikke kans gehad dat ie ook de Spelen had kunnen doen.

En nee, van mij had hij niet weggestuurd hoeven te worden.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Miss-Pippilotta schreef op 13 augustus 2016 @ 13:11:

[...]

Pfffffff, wat een posts zeg.. Ga je lekker? Negeer iemand dan gewoon. Doordrammen en zeuren en dan zeggen dat iemand niet op jou mag reageren. Ja hoor, Koningin.

Je hebt gelijk.
En gaan we hier nu serieus ruzie lopen maken over kanker? Hou toch eens op zeg.
Nou zeg.. schaamteloos
Nou ja.. dat dus..
quote:Chevron schreef op 13 augustus 2016 @ 13:08:

[...]

Maar waar draait het dan om? wat heeft die man misdaan wat zo ongelofelijk afgestraft moet worden? En waarom moet hij als enig zo'n straf ondergaan terwijl in het verleden meerdere sporters op gelijke wijze de mist in zijn gegaan?Misschien zijn de regels inmiddels aangepast? Zo'n rechter kijkt heel simpel alleen of de regels en afspraken (schriftelijk of mondeling) correct en naar redelijkheid zijn gevolgd.
quote:bloosje schreef op 13 augustus 2016 @ 13:23:

Nou zeg.. schaamteloosDit! Vreselijk!
Misschien is het hier al genoemd, maar ik vind dit een goede column.

Column

Ik hoop dat hij de kracht weer vind om deze klap te boven te komen. Heb oprecht met hem te doen. Had hem zo graag in de finale gezien.
quote:hatsetats schreef op 13 augustus 2016 @ 13:12:

[...]

Echt. Ik heb heel vaak discussies over afvallen en gezond leven. En dan krijg ik altijd te horen dat 'er zoveel meer achter dik-zijn zit'(alsof ik dat niet weet ook) en dat ik wat meer empathie moet hebben, want suikerverslaving en etc. En nu is er iemand voor het oog van de hele wereld aan het worstelen met zijn verslaving en dan is het verdomme weer niet goed. Is ie een slampamper , de naam topsporter niet waardig.

Ik heb de pest aan dat junkengedrag hoor, laat ik dat voorop stellen. Maar godsamme zeg, een beetje consideratie voor de man.Vind ik ook. Ik wens Yuri heel veel zelfinzicht toe, en de kracht om die rottige verslaving écht achter zich te laten. Het ergste is dat dit door dit walgelijke volks- en mediatribunaal nou juist een stuk lastiger wordt. Een mens zou van minder een terugval krijgen. Ze stonden goddomme bij zijn moeder voor de deur te posten.
quote:Chevron schreef op 13 augustus 2016 @ 11:45:

[...]

Ik heb er over nagedacht en ik denk dat het als volgt is. Heeft het NOC het recht om sporters naar huis te sturen? Ja dat hebben ze. Is het duidelijk voor sporters dat bij overtreding ze naar huis gestuurd kunnen worden? Ja dat gedeelte staat heel duidelijk in het contract. Wist de sporter dat hij een regel heeft overtreden? Ja, Yuri heeft zelf gezegd tegen de rechter dat hij een regel had overtreden, wel blijft onduidelijk welke regel exact. Is het aan deze rechter om te beoordelen of het NOC te streng is geweest? Nee daarvoor is het CAS.

Ik denk dat dit de motivatie gaat wordenKlopt. Het ging erom of het NOC een/de sanctie op had mogen leggen; en dat recht hadden ze. Of de sanctie te zwaar is, terrecht is of anders had moeten zijn was gister noet aan de rechter, dat is inderdaad aan het CAS.
quote:polydox schreef op 13 augustus 2016 @ 13:17:

[...]

Je kan niet zeggen, dat als iemand amper een half jaar terug aan BMK geopereerd is dat zij genezen is. Al zou ze in een heel vroeg stadium zijn gediagnosticeerd, dan nog heeft ze weliswaar een zeer klein percentage (1%) om aan deze ziekte te overlijden. Dus praktisch gezien heeft Superwijf gelijk, hoe je het ook went of keert.

Superwijf zei dat 'haar nicht' nog bmhk heeft, wat niet waar is. Lees maar eens terug.

Kunnen we hier nou verder over ophouden, alsjeblieft? (Niet meer de boel verdraaien.)
quote:mienbillekesjeuken schreef op 13 augustus 2016 @ 13:29:

[...]

Vind ik ook. Ik wens Yuri heel veel zelfinzicht toe, en de kracht om die rottige verslaving écht achter zich te laten. Het ergste is dat dit door dit walgelijke volks- en mediatribunaal nou juist een stuk lastiger wordt. Een mens zou van minder een terugval krijgen. Ze stonden goddomme bij zijn moeder voor de deur te posten.

Maar omdat ie een rottige verslaving heeft, moet je dan alles maar tolereren? Hij had die avond gewoon naar zijn coach moeten luisteren.

Ik denk trouwens dat men daar een beetje klaar was met hem. Ik geloof echt niet dat hij om één avondje doorzakken naar huis is gestuurd. Daar zit meer achter. Er zijn inderdaad wel meer sporters die zich een keertje te buiten gaan, daarvoor stuur je echt niet iemand, die ook nog eens kans maakt op een medaille, naar huis. Dus ik denk dat er heel wat meer voorgevallen is. Maar goed, dat is wat ik denk, ik kan het niet hard maken.
quote:vivamien schreef op 13 augustus 2016 @ 13:42:

[...]

Maar omdat ie een rottige verslaving heeft, moet je dan alles maar tolereren? .Dat zegt niemand. (geloof ik, niet alles gelezen)
quote:hatsetats schreef op 13 augustus 2016 @ 12:46:

Heel mooi stuk.

http://www.parool.nl/opin ... 0content&utm_content=freeGoed stuk.

LOEP ME MAAR aub.
Mooi stuk uit het Parool. Dank voor het delen.

Het enige dat vast staat is dat hij de regels heeft overtreden en dat het NOC een rechtmatige sanctie heeft opgelegd. Van hem, van het NOC en de de inhoud van de sanctie kan je vinden wat je wilt natuurlijk. Maar het is allemaal niet zo zwart wit als het hier lijkt denk ik. Ik bedoel, dat iemand de sanctie te zwaar vind wil niet zeggen dat ze hem een heilige vinden en zijn gedrag door de beugel vinden kunnen (kan wel, maar hoeft niet), noch zal iemand die de sanctie terrecht vind meteen geen enkele empathie meer voor hem op kunnen brengen.

En ik denk dat vrijwel iedereen het hoe je het ook wend of keert zonde vind dat hij maandag niet in de finale staat.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 13 augustus 2016 @ 13:01:

[...]

Zo is dat. Als-ie iemand beschadigd heeft, is het vooral zichzelf. En nogmaals: kinderverkrachters en moordenaars krijgen nog meer mededogen dan een gevallen sporter. Wat is dat voor een bizarre gedachtengang?Die krijgen echt geen mededogen.

Het is gewoon erg triest dat zo'n goeie topsporter zo'n kans heeft verknald. Er zolang naar heeft gewerkt om dit te bereiken en dan voor zo'n stomme houding, en een paar stomme pilsjes (met zijn verslavingsverleden) het verknalt. Het is erg jammer en had niet gehoeven.
LOEP ME MAAR aub.
quote:shift.delete schreef op 13 augustus 2016 @ 13:08:

[...]

Zo las ik het niet. Jij vroeg door naar wie familie van haar zou zijn. Superwijf gaf daar antwoord op met "Nee die met bmhk". Dat las ik niet als dat nu sprake zou moeten zijn van actieve bmhk. Kan het bijv. ook lezen als "diegene die dat aan de hand heeft gehad". En de slag om de arm is ook niet gek. Ik vind dat niet ongeloofwaardig.

En volgens mij begrijpt Superwijf anderzijds jouw grapje niet dat al die zwemsters brede schouders hebben.

Als in, "Welke sprinter? Die ene die zo hard kan rennen". Toch?Dit.
LOEP ME MAAR aub.
quote:shalimara schreef op 13 augustus 2016 @ 13:37:

[...]

Superwijf zei dat 'haar nicht' nog bmhk heeft, wat niet waar is. Lees maar eens terug.

Kunnen we hier nou verder over ophouden, alsjeblieft? (Niet meer de boel verdraaien.)Je gaat ook serieus nog even door? Gaat het wel goed met je?
Nou ja.. dat dus..
quote:Miss-Pippilotta schreef op 13 augustus 2016 @ 13:11:

[...]

Pfffffff, wat een posts zeg.. Ga je lekker? Negeer iemand dan gewoon. Doordrammen en zeuren en dan zeggen dat iemand niet op jou mag reageren. Ja hoor, Koningin.

Superwijf, je bent gek dat je er nog op in gaat.Jouw posts zijn gewoon netjes en normaal. Laat zo iemand toch lekker.En dit.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 13 augustus 2016 @ 13:45:

[...]

Goed stuk.

Vind ik niet. Alcohol is geen cocaïne. Je bent niet aan alles verslaafd als je een bepaalde problematiek hebt. Verder vind ik ook niet dat alles in 1 context gezien moet worden om dat iemand verslaafd is geweest. Zo'n actie op zich, als het iemand anders was, is gewoon een domme actie.

Je bent niet voor je leven een verslaafde, dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Maar anderen weten het wel altijd zo te draaien.
quote:bloosje schreef op 13 augustus 2016 @ 13:55:

[...]

Je gaat ook serieus nog even door? Gaat het wel goed met je?Met mij wel, maar eh, hoe is het eigenlijk met jou?
quote:strikjemetstippels schreef op 13 augustus 2016 @ 13:57:

[...]

Vind ik niet. Alcohol is geen cocaïne. Je bent niet aan alles verslaafd als je een bepaalde problematiek hebt. Verder vind ik ook niet dat alles in 1 context gezien moet worden om dat iemand verslaafd is geweest. Zo'n actie op zich, als het iemand anders was, is gewoon een domme actie.

Je bent niet voor je leven een verslaafde, dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Maar anderen weten het wel altijd zo te draaien.Het is geschreven door een 'ervaringsdeskundige, iemand die weet waar hij het over heeft. Ik geloof hem.

Niet voor het leven? Hij is er misschien nét vanaf. Als je dit zegt over 10, 20 of 30 jaar zou ik vragen "o is dat zo?" maar niet nu. Een alcohol-verslaafde is dat volgens mij wel, als de lever is aangetast kan elke druppel teveel zijn.
LOEP ME MAAR aub.
quote:polydox schreef op 13 augustus 2016 @ 13:17:

[...]

Je kan niet zeggen, dat als iemand amper een half jaar terug aan BMK geopereerd is dat zij genezen is. Al zou ze in een heel vroeg stadium zijn gediagnosticeerd, dan nog heeft ze weliswaar een zeer klein percentage (1%) om aan deze ziekte te overlijden. Dus praktisch gezien heeft Superwijf gelijk, hoe je het ook went of keert.+10
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 13 augustus 2016 @ 14:07:

[...]

+10

Hoezo een +10?

Iemand die geopereerd is en door de dokter gezond en schoon is verklaard, heeft echt geen kanker meer.
Zolang andere mensen macht hebben om voor een ander te bepalen wat hij of zij wel of niet mag en het niet gaat om de prestaties an sich, is er een probleem. Mijn vraag is vooral of dat hier aan de hand is.

Wie heeft de macht en als je een beslissing neemt is er dan kans op machtsmisbruik en hoe voorkom je dat.

Had hij maandag niet kunnen presteren? Ik lees nergens dat hij maandag niet had kunnen presteren. Is het dan aan een ander om te bepalen wat een andere volwassene wel of niet mag doen en wat daar voor straf op staat, willekeurig gezien?

Of hij nou bij iemand de druppel was die de emmer deed overlopen, een verkeerd voorbeeld zou zijn voor andere volwassen mensen in het sportverblijf en in hen in het kwade verval zou storten door het voorbeeld van zijn gedrag en zij ook dat gedrag zouden herhalen of zich er hoe erg, aan zouden storen of dat hij Moeder Theresa in hoogst eigen persoon volgens weer anderen zou moeten zijn, geen van allen een argumenterende reden om iemand maandag niet uit te laten komen maar allemaal emotie.

Heeft hij zichzelf in het verval gestort? Is dat het geval als je afhankelijk bent van machtige anderen die jou kunnen maken of breken? En dat je dan precies naar de pijpen van die anderen wel moet dansen en niet ten prooi mag vallen aan eventuele lastige persoonlijke karaktertrekken omdat een ander dat niet vindt kunnen?

Het feit dat je als topsporter alleen maar een werknemer bent die zich precies aan de regels van een werkgever zou moeten houden alleen maar omdat die werkgever dat vindt, vind ik bij topsport niet behoren op te gaan.

Elke boerenlul met geld kan zeggen dat hij een trainer is of de man die de trainers aanstelt, de sponsorpakjes koopt en zijn wil oplegt aan de topsporter. Maar zonder die topsporter is hij nergens. Ja hij kan zijn geld nog besteden aan andere topsporters, die wellicht minder presteren, even goed of beter. Maar een goede topsporter maar wegdoen aan de vooravond van de Olympische Spelen omdat bij jou de laatste druppel de emmer doet overlopen, alleen maar omdat jij de macht hebt, de regels bepaalt en deze uitgevoerd wil hebben zoals jij dat wil... is dat een trainer, een coach, een begeleider, een baas die jij als topsporter ook wel hebben wilt?

In al jouw zwakheden, de momenten waarop je ergens doorheen geleid moest worden om ergens te komen, de keren dat je tegen jezelf vocht om tóch nog een extra oefening te doen. En dan ben je daar, hét moment waar je al die tijd voor getraind hebt en dan zegt jouw begeleider, nou ga met al jouw fouten, die ik al jaren weet, waar je al je gehele leven last van hebt en keer op keer tegen gevochten hebt, elke keer toch weer terugkwam, nu toch maar naar huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven