Geld & Recht alle pijlers

De Beurs

29-08-2016 11:26 188 berichten
Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen hoe het allemaal in elkaar zit over de beurs ik zit te kijken maar begrijp er niks van. Financiële beurs.
quote:Tr0tter schreef op 29 augustus 2016 @ 18:34:

[...]

Dat is dan weer niet zo gek, als dat toch jullie enige gespreksonderwerp is. Hebben jullie ook nog andere gedeelde interesses?Moet je gedeelde interesses hebben dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 29 augustus 2016 @ 19:15:

[...]

Ja dit dus.

Mijn man programmeert, dat is zo vreselijk abstract voor mij, dat ik met geen mogelijkheid 'zijn taal' kan begrijpen en vroeger vond ik dat het me moést interesseren, ook al snapte ik er dus niks van.

In het begin dat we samen waren probeerde ik dat toch, en dat leverde alleen maar frustraties op.

Maar achter die codes die hij schrijft, zit wel meer: klanten, collega's time management,...

Met die onderwerpen heb ik veel meer voeling en daar kunnen we het dan wel prima over hebben, blijft het voor mij boeiend, hij kan z'n passie delen.

En de technische details of de schoonheid van een code, daar kan ie met z'n collega's of geekvrienden over praten

Eensch!

Vind het bijvoorbeeld zelfs wel opwindend als hij zoals hij het zelf noemt even aan politiek moet doen en dan aan de telefoon met diverse mensen allerlei zaken aan het bekokstoven is om bepaqlde opdrachten binnen te halen of gewoon zijn eigen agenda naar voren te drukken. Weet bijv ook allerlei dingen van collegas en directie wat zich achter de schermen afspeelt. Is voor mij een soort soap waar ik regelmatig zelf naar een update vraag.
quote:khemam schreef op 29 augustus 2016 @ 19:34:

[...]

Eensch!

Vind het bijvoorbeeld zelfs wel opwindend als hij zoals hij het zelf noemt even aan politiek moet doen en dan aan de telefoon met diverse mensen allerlei zaken aan het bekokstoven is om bepaqlde opdrachten binnen te halen of gewoon zijn eigen agenda naar voren te drukken. Weet bijv ook allerlei dingen van collegas en directie wat zich achter de schermen afspeelt. Is voor mij een soort soap waar ik regelmatig zelf naar een update vraag.Helaas is mijn vent niet zo er is weinig drama op zn werk.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 19:33:

[...]

Moet je gedeelde interesses hebben dan?Ehm.......minimaal eentje lijkt me wel ja.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Moet je gedeelde interesses hebben dan?Ja, wat zoek je anders in en bij elkaar? Het lijkt me voor je vriend ook leuk als je eens een ander gespreksonderwerp hebt dan jezelf of familie.

[...]

Moet je gedeelde interesses hebben dan?Er is toch wel iets wat jullie samen leuk vinden? Hoe zijn jullie anders ooit op elkaar gevallen.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 19:31:

[...]

Jij zegt precies hoe het zit. Het is idd dat wij elkaar aanvullen ik breng sensatie in zijn leven anders heeft hij een saai leven. Hij staat nu op de rem. Ik breng ook sensatie in de familie (schoonouders) ze komen elke week langs en z'n moeder vind mij geweldig. Ik heb hem een beetje verwaarloosd te weinig aandacht gegeven dus ik ga dat weer doen. En proberen naar zijn behoeftes te luisteren ook seks want dat staat op een enorm laag pitje.Weer eigen interpretatie?
quote:khemam schreef op 29 augustus 2016 @ 19:42:

[...]

Er is toch wel iets wat jullie samen leuk vinden? Hoe zijn jullie anders ooit op elkaar gevallen.We zijn gekoppeld door vrienden en ik ken hem al jaren. We houden allebei van reizen gezelligheid. En we zijn enorm verliefd op elkaar.
quote:Star schreef op 29 augustus 2016 @ 19:44:

Weer eigen interpretatie?In ieder geval een behoorlijk (negatief) waardeoordeel. Leuk, als je eigen vriendin impliciet zegt dat je eigenlijk maar een saaie zak bent.
Enorm

Verliefd

En

Seks

Op

Laag

Pitje

Aha. Tja. Ik begrijp er niets van denk ik.
Waarom gaan jullie eigenlijk trouwen? Voor de jurk en het feestje?
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 19:31:

[...]

Jij zegt precies hoe het zit. Het is idd dat wij elkaar aanvullen ik breng sensatie in zijn leven anders heeft hij een saai leven. Hij staat nu op de rem. Ik breng ook sensatie in de familie (schoonouders) ze komen elke week langs en z'n moeder vind mij geweldig. Ik heb hem een beetje verwaarloosd te weinig aandacht gegeven dus ik ga dat weer doen. En proberen naar zijn behoeftes te luisteren ook seks want dat staat op een enorm laag pitje.

Als je dat weet dan moet je niet ineens een droge zeikerd worden natuurlijk want dan zal hij heel snel zien wat er eigenlijk mist tussen jullie. Neem zijn klachten serieus en verdiep je gewoon wat meer in die man ipv dat jij altokd maar van hem verwacht dat hij bezig is met jouw dingen. Dat houd niemand een leven lang vol.

Ik weet dondersgoed dat hij de dingen waar ik hem mee naartoe sleep best leuk vind maar uit zichzelf niet snel zou doen. Andersom zie en beleef ik ook nieuwe dingen waar ik mijzelf voor openstel. En zo groei je samen en maak je van een odd couple een compleet paar.
quote:Tr0tter schreef op 29 augustus 2016 @ 19:47:

[...]

In ieder geval een behoorlijk (negatief) waardeoordeel. Leuk, als je eigen vriendin impliciet zegt dat je eigenlijk maar een saaie zak bent.Waarom leg je woorden in mijn mond heb ik mijn vriend uitgemaakt dat hij een saaie zak is? Ik heb gezegd dat hij een saaie stille leven heeft ik breng leven in de brouwerij. Waarom doe je dat altijd? Je verzint dingen erbij om je punt maar te bewijzen terwijl je in dit topic twee keer aangesproken bent. Ik vind het een hele nare manier van je en dit is niet de eerste keer. Hou daar mee op want ik ben het spuug en spuugzat. Reageer niet op mijn topics ik weet dondersgoed hoe je over mij denkt je hoeft het niet 1000x te herhalen dat je mij dom en achterlijk vindt.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 19:51:

[...]

Waarom leg je woorden in mijn mond heb ik mijn vriend uitgemaakt dat hij een saaie zak is? Ik heb gezegd dat hij een saaie stille leven heeft ik breng leven in de brouwerij. Waarom doe je dat altijd? Je verzint dingen erbij om je punt maar te bewijzen terwijl je in dit topic twee keer aangesproken bent. Ik vind het een hele nare manier van je en dit is niet de eerste keer. Hou daar mee op want ik ben het spuug en spuugzat. Reageer niet op mijn topics ik weet dondersgoed hoe je over mij denkt je hoeft het niet 1000x te herhalen dat je mij dom en achterlijk vindt.Wie legt er nu wie woorden in de mond?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 29 augustus 2016 @ 19:56:

Wie legt er nu wie woorden in de mond?Dank je.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 19:45:

[...]

We zijn gekoppeld door vrienden en ik ken hem al jaren. We houden allebei van reizen gezelligheid. En we zijn enorm verliefd op elkaar.Is de ruzie wel opgelost Tass? Want ik heb het idee dat je meer met ons praat dan met hem. Probeer eens uit te vinden hoe het met hem gaat. Volgens mij komt een heleboel van jouw kant en minder van zijn kant.
quote:Star schreef op 29 augustus 2016 @ 19:59:

[...]

Is de ruzie wel opgelost Tass? Want ik heb het idee dat je meer met ons praat dan met hem. Probeer eens uit te vinden hoe het met hem gaat. Volgens mij komt een heleboel van jouw kant en minder van zijn kant.Ja hij is niet thuis hij is aan het sporten.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 20:02:

[...]

Ja hij is niet thuis hij is aan het sporten.Nou bespring hem eens gewoon bij thuiskomst
quote:Star schreef op 29 augustus 2016 @ 20:05:

[...]

Nou bespring hem eens gewoon bij thuiskomst Daar heb ik geen behoefte aan eerlijk gezegd. De puf heb ik er niet voor. En voel me totaal niet fijn. Bedankt voor het helpen
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 20:06:

[...]

Daar heb ik geen behoefte aan eerlijk gezegd. De puf heb ik er niet voor. En voel me totaal niet fijn. Bedankt voor het helpen Je kunt toch zin maken.
quote:khemam schreef op 29 augustus 2016 @ 19:50:

[...]

Als je dat weet dan moet je niet ineens een droge zeikerd worden natuurlijk want dan zal hij heel snel zien wat er eigenlijk mist tussen jullie. Neem zijn klachten serieus en verdiep je gewoon wat meer in die man ipv dat jij altokd maar van hem verwacht dat hij bezig is met jouw dingen. Dat houd niemand een leven lang vol.

Ik weet dondersgoed dat hij de dingen waar ik hem mee naartoe sleep best leuk vind maar uit zichzelf niet snel zou doen. Andersom zie en beleef ik ook nieuwe dingen waar ik mijzelf voor openstel. En zo groei je samen en maak je van een odd couple een compleet paar.

Dit inderdaad!

Man en ik leven qua werk in een totaal andere wereld, maar verder vullen we elkaar erg goed aan.

Onze tegenstellingen zijn juist onze kracht: hij is de extravert die ervoor zorgt dat ik niet helemaal een kluizenaar word, ik ben de introvert die rust in zijn leven brengt.

En we raken niet uitgepraat met elkaar, die quote hier eerder over ideeën/gebeurtenissen/mensen bespreken, dat typeert ons wel een beetje: we kunnen heelder avonden babbelen over grote en kleine wereldproblemen, maar we delen ook een heel eigen humor...

Dan is het feit dat ik niks snap van zijn werk een detail.

En eerlijk TO, ik lees nergens in jouw posts een band tussen jullie, dan snap ik wel dat 'geen interesse' in zijn werk ruzie kan veroorzaken.

" Ik heb hem een beetje verwaarloosd te weinig aandacht gegeven dus ik ga dat weer doen. En proberen naar zijn behoeftes te luisteren"

=> Dat je hierbij moet nadenken, dat dat niet vanzelf gebeurt vind ik ook wel zorgelijk.

O ja en 'rustig' en 'saai' zijn geen synoniemen.

Al dat leven in de brouwerij is zwaar overrated.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 20:06:

[...]

Daar heb ik geen behoefte aan eerlijk gezegd. De puf heb ik er niet voor. En voel me totaal niet fijn. Bedankt voor het helpen Soms moet je gewoon zin maken. Daar ga je niet dood aan en als je eenmaal bezig bent os het best lekker.
quote:MonicaG schreef op 29 augustus 2016 @ 20:20:

[...]

Dit inderdaad!

Man en ik leven qua werk in een totaal andere wereld, maar verder vullen we elkaar erg goed aan.

Onze tegenstellingen zijn juist onze kracht: hij is de extravert die ervoor zorgt dat ik niet helemaal een kluizenaar word, ik ben de introvert die rust in zijn leven brengt.

En we raken niet uitgepraat met elkaar, die quote hier eerder over ideeën/gebeurtenissen/mensen bespreken, dat typeert ons wel een beetje: we kunnen heelder avonden babbelen over grote en kleine wereldproblemen, maar we delen ook een heel eigen humor...

Dan is het feit dat ik niks snap van zijn werk een detail.

En eerlijk TO, ik lees nergens in jouw posts een band tussen jullie, dan snap ik wel dat 'geen interesse' in zijn werk ruzie kan veroorzaken.

" Ik heb hem een beetje verwaarloosd te weinig aandacht gegeven dus ik ga dat weer doen. En proberen naar zijn behoeftes te luisteren"

=> Dat je hierbij moet nadenken, dat dat niet vanzelf gebeurt vind ik ook wel zorgelijk.

O ja en 'rustig' en 'saai' zijn geen synoniemen.

Al dat leven in de brouwerij is zwaar overrated.Is niet zorgelijk hoor. Anders zou hij niet met me trouwen.
quote:Lady_Vintage schreef op 29 augustus 2016 @ 20:46:

[...]

Soms moet je gewoon zin maken. Daar ga je niet dood aan en als je eenmaal bezig bent os het best lekker.Nee ik heb geen seks tegen mijn zin in eerlijk gezegd.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 22:33:

[...]

Nee ik heb geen seks tegen mijn zin in eerlijk gezegd.Je vent geil zien worden laat jou koud?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven