zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Tabel is bijgewerkt hoor dames!
Gefeliciteerd dekentje!
Gefeliciteerd!
Yes Dekentje!
Bedankt allemaal!!

30 september intake en die week daarna waarschijnlijk echo. Ben nu iets verder dan 5 weken.
Wat fijn, Dekentje! Zeker na zo'n 'menstruatie' erg onverwacht. Leuke verrassing! Gefeliciteerd!
Wow wat gaaf, proficiat Dekentje! Geniet ervan. Hoe voel je je?
happiness = reality - expectations
Resultaten van de nipt zijn binnen: "Het resultaat is goed: er werd geen aanwijzing gevonden voor trisomie 21, 18 of 13."

Ik kan wel huilen van geluk. De kans was klein, maar doordat het voorkomt in de familie, wilde ik deze test toch doen. Ik vond het wachten zo verschrikkelijk spannend. Het geeft geen garantie op een gezond kindje, dat besef ik heel goed maar deze resultaten kunnen mijn overbezorgd kantje toch geruststellen.

Sinds enkele weken een voorgevoel dat het een jongen zal zijn. Ik kan zelfs niet nadenken over meisjesnamen en de jongensnaam is al gekozen. Ik ben er zo zeker van, en loopt het ook zo te verkondigen aan mijn man. Als straks blijkt dat we toch een dochtertje krijgen, ga ik mij best stom voelen. hihi

Het antwoord op deze vraag ligt nu bij mijn gynaecoloog maar krijg ik pas over drie weken te horen. Voelt toch wel heel gek. Moet mij bedwingen om niet even te bellen.
@Sue: oooh wat fijn dat de uitslag goed is zeg! . Ik ben benieuwd of je gelijk hebt of dat je toch nog een meisjesnaam moet gaan bedenken . Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het kriebelt om toch even de gynaecoloog te bellen...
Oh wat fijn Sue!
Gaat goed hier, heb alleen een beetje een zeurend gevoel in m'n onderbuik. Af en toe hoofdpijn en wel redelijk snel moe, nog geen last van misselijkheid gelukkig.
Gefeliciteerd Sue, wat een opluchting! Het geslacht stond dus niet in de NIPT uitslag? Heb toevallig van de week de NIPT gehad en we konden kiezen of we het geslacht vermeld willen hebben (doen we niet, we wachten waarschijnlijk tot minstens de 20 weken echo). En waarom zou dat nog 3 weken duren, moet je gynaecoloog die gegevens nog van het NIPT bureau ontvangen?

Dekentje, hopelijk kun je het lekker rustig aan doen, je lichaam is druk bezig met een mensje maken .
Wat fijn, Sue!! Nu kun je het eindelijk gaan delen met de rest van de wereld!
Vandaag nog even een clearblue test gedaan. Zwanger

Veel te duur ding maar vond t wel duidelijk zo!
Wat balen Chantilly Zowel je hoge temperatuur als je lichaam (de krampen) hebben je dus niet voor de gek gehouden.

Wat mijn schoonzus hielp om haar miskraam te accepteren/verwerken, was dat ze hierdoor wel wisten dat ze beiden vruchtbaar zijn.

Veel plezier op vakantie!

Gefeliciteerd Dekentje en Sue!
Heel gek Teemo, maar ik ben inderdaad een stuk rustiger nu op het gebied ' zwanger worden'.

Ik ovuleer, ik menstrueer en ik heb zowaar een streep gezien op een test ( al werd ik daarna dus wel ongesteld). Een half jaar geleden was ik al blij geweest als ik uberhaupt in september eens een keer ongesteld zou worden! ( Had mezelf 3 maanden gegeven om te kijken of ik een cyclus zou hebben na het stoppen met de pil).

Nu lekker naar Stockholm en daarna zie ik wel hoe of wat Vruchtbare dagen zijn maandag t/m donderdag volgens mijn app.

Of we daar volledig gebruik van maken zien we volgende week wel

Thermometer is ingepakt, ovulatietesten blijven lekker thuis en ik neem een heerlijke borrel als we morgen zijn aangekomen

Mogelijk dat ik vanavond nog even meelees hier en anders vast wel een keer dit weekend ergens!

Geniet van het heerlijke weer meiden!
Nogmaals veel plezier in Stockholm, Chantilly!

Ik kan me wel voorstellen dat het ook wel rust geeft dat je nu weet dat het allemaal werkt. Ik was ook heel blij dat ik meteen twee keer een cyclus had van netjes 28 dagen. Maar merk wel dat ik het nu lastig vind wat m'n lichaam deze ronde gaat doen, omdat m'n derde cyclus ineens maar 22 dagen was. Voel ook steeds vanalles en merk echt dat ik me soms helemaal gek maak met alle symptomen. En dan het bericht van Dekentje, super leuk, maar dan krijg ik ergens ook de hoop dat m'n laatste menstruatie geen echte was. Al weet ik ook weer gewoon dat dat niet zo is en dat ik me gewoon moet ontspannen en nog even wat geduld moet hebben. Leuk bedacht, zo'n slogan "seks en relax", maar pff.. soms lastig om dat gedeelte 'relax' vol te houden.

Fijn Dekentje dat de clearblue ook aangeeft dat je zwanger bent!

Teemo, hoe is het met jullie huizenjacht?
@knotje dat is begrijpelijk hoor. Ik had dit ook totaal niet verwacht. Besef het ook nog niet heel goed haha. Hopelijk voor jou(en de rest) ook snel een positieve test!

@chantilly veel plezier in Stockholm!
@Knotje: lastig soms hè, om dat relax gedeelte van de slogan vol te houden... Je kan jezelf ook zo gek maken met allerlei dingen die je als symptomen aan kan zien (ik wel tenminste). Maakt het relaxt zijn er niet makkelijker op...
Zo, net weer thuis van een geweldig weekend Stockholm Heeft me echt goed gedaan!

Even het hele zwanger worden achter me kunnen laten, goed met mijn zusje kunnen praten ( die nu volledig op de hoogte is).

Besloten om het hele zwanger worden even langs me heen te laten gaan. We doen ons uiterste best, temperatuur etc. hou ik wel bij, maar ik merk gewoon dat ik van alle zwangerschapsaankondigingen in mijn omgeving en hier, behoorlijk onrustig en ongeduldig word.

En dat lijkt me absoluut niet handig in deze situatie.

Nou ja, ipv seks en relax, is het hier voornamelijk lees en relax Seks komt wel goed .

@Swirls, hoe is het met jou? Al een NOD in zicht?

En Knotje, hoe gaat het nu?
@ Chantilly: leuk dat je je zo vermaakt hebt in Stockholm en wat fijn dat je wat meer afstand neemt van het hele zwanger worden gebeuren. Brengt ook rust.

Gisteren heb ik getest - negatief. Ik wacht deze week af en als ik aan het eind van de week nog niet ongesteld ben, dan test ik nog een keer. Werkelijk waar geen idee wat deze ronde me gaat brengen, maar ik wil er gewoon nog niet al teveel gefocust mee bezig zijn. Dingen proberen op zijn beloop te laten. Al is dat soms wel lastig met iets waar je zo naar verlangt.…
Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je genoten hebt in Stockholm, Chantilly! En super dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je zusje. Kan echt opluchten zo'n gesprek.

Met mij gaat het nu ook weer beter. Van het weekend met een vriendin gesproken over m'n rare cyclus van de vorige keer. Zij snapte mijn gevoel helemaal en kon me ook wel geruststellen. Dat was heel fijn! Sta er nu weer wat relaxter in. Ik bedacht me vanmorgen nog dat ik nu ook wel de rust heb om voorlopig nog te wachten met testen. Aankomende zondag zou m'n NOD zijn als m'n cyclus weer is hersteld naar 28 dagen, maar we zien het wel.

Swirls, hopelijk heb jij ook snel meer duidelijkheid over wat deze ronde je brengt.
hey meiden, fijn dat je een leuk weekend hebt gehad en met je schoonzus kan praten Chantilly! Het is niet meer dan logisch dat je hoofd vol zit met het hele zwanger worden, fijn dat je het van je af kan praten. Ook voor jou Knotje.

Ik had net, na een week al, uitslag van de nipt: niets afwijkends gevonden . Toch weer een opluchting .
Fijn Whoopsadaisies om te horen! en heel er fijn Chantilly dat Stockholm zo leuk was

Hier eigenlijk noodgedwongen al aan m'n ouders verteld dat ik zwanger ben. We waren gisteren wezen eten bij mijn ouders en toen ik vroeg wat we aten zeiden ze heel blij: biefstuk! Ze weten dat ik daar heel erg van houd, maar dan moet ie nu toch wel goed doorbakken zijn...Ik even onopvallend met m'n vriend appen ondertussen (hij was ook daar) en samen overlegd dat we het dan toch maar gingen vertellen. Dus ja, toen ik zei tegen m'n vader "dan wil ik 'm wel heel goed doorbakken hebben". "Prima" zei m'n vader, maar m'n moeder meteen: "Ben je zwanger?!" Haha, was even niet helemaal gepland, want we wilden het eigenlijk vrijdag pas vertellen na de eerste echo (komende donderdag), dus liep een beetje anders. Ach, zo gaan die dingen Ze zijn heel erg blij, dus dat is natuurlijk wel super fijn!
Haha Gecko, zo zie je wel dat mannen zoiets niet zo snel doorhebben

Fijn dat de uitslag goed is Whoopsie, kan je met een gerust hart naar de VS

Goed om te horen dat je hebt genoten van je weekendje weg Chantilly.

Lastig van jullie onregelmatige cyclussen Knotje en Swirls. Ik denk dat ik daar zelf ook door zou stressen.

Hier gaat de huizenjacht nog niet zo voorspoedig. Veel huizen vallen in het echt toch een beetje tegen, maar misschien zijn we wel te veeleisend We gaan met de komende openhuizendag in ieder geval meerdere huizen bekijken, waaronder 1 huis dat ik geweldig vind (digitaal), maar vriend is niet zo enthousiast. Dus hopelijk wordt hij dat wel als hij het huis in het echt ziet. Ik denk wel dat we het beginnen nog een aantal maanden opschuiven, aangezien we eerst zekerheid willen over ons toekomstige huis. Ik ben hierdoor wel wat meer in de meeleesstand gegaan in dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven