Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Staat het hek open? Of word ik te sceptisch?
Ik weet bijvoorbeeld 100% zeker dat die mensen op het eerste plaatje van Nina Afrikanen zijn. Ze kunnen misschien best in Nederland, Engeland, Belgie, Amerika of bijvoorbeeld Timboektoe wonen, maar het zijn 100% zeker Afrikanen. Dat zie ik aan het haar, de kleding, de make-up, de manier van fotograferen, etc. En pas DAARNA zie ik dat ook aan hun etnische kenmerken.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:04:

[...]

Daaraan zie je toch direct of iemand een Nederlander of een Engelsman is, bijvoorbeeld? Dat staat volkomen los van huidkleur, kleur ogen, kleur haar, lengte, gewicht, etc.Nee, niet iedereen ziet dat. Sterker nog, heel veel mensen zien dat niet.
Slik die kikker!
quote:*-_lilith_-* schreef op 09 september 2016 @ 14:05:

[...]

Ik quote mezelf maar even.

Ben best benieuwd hoe ik dit zou moeten doen dan volgens de anti-huidskleur mensen.Ik zou ze ook gewoon bij hun huidskleur noemen maar ik zie er ook totaal niks verkeerd in om bv te zeggen van die bruine mevrouw.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:07:

Ik weet bijvoorbeeld 100% zeker dat die mensen op het eerste plaatje van Nina Afrikanen zijn. Ze kunnen misschien best in Nederland, Engeland, Belgie, Amerika of bijvoorbeeld Timboektoe wonen, maar het zijn 100% zeker Afrikanen. Dat zie ik aan het haar, de kleding, de make-up, de manier van fotograferen, etc. En pas DAARNA zie ik dat ook aan hun etnische kenmerken.Idd. Dat zie ik ook.

Ik weet bijvoorbeeld 100% zeker dat die mensen op het eerste plaatje van Nina Afrikanen zijn. Ze kunnen misschien best in Nederland, Engeland, Belgie, Amerika of bijvoorbeeld Timboektoe wonen, maar het zijn 100% zeker Afrikanen. Dat zie ik aan het haar, de kleding, de make-up, de manier van fotograferen, etc. En pas DAARNA zie ik dat ook aan hun etnische kenmerken.Ik zie gewoon een man en een vrouw.
quote:barbaracartland schreef op 09 september 2016 @ 14:06:

[...]

Als we een bank overvallen, zit ze in de kennel. Lady Diana kan heel slecht tegen dat geschreeuw.Dat siert je!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh, serieus? Martin Luther King? Ik geloof niet dat hij helemaal in deze discussie past, omdat het punt onderstaand punt is:

Nog een keer dan: als ik iemand moet omschrijven bij de politie of iemand moet mij omschrijven bij de politie, omdat ik een bank overvallen heb, mag ik/mogen mijn slachtoffers dan niet een huidskleur noemen?
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:04:

[...]

Wat lullen jullie toch steeds slap. Ik heb het over zaken als kledingstijl, manier van praten, accent, lichaamstaal, manier van met elkaar omgaan, taal, etc.

Daaraan zie je toch direct of iemand een Nederlander of een Engelsman is, bijvoorbeeld? Dat staat volkomen los van huidkleur, kleur ogen, kleur haar, lengte, gewicht, etc.Tsjongejonge zeg...we hebben niet allemaal zo'n alziend oog
quote:AllieBrosh schreef op 09 september 2016 @ 14:08:

[...]

Nee, niet iedereen ziet dat. Sterker nog, heel veel mensen zien dat niet.Ik zie het ook lang niet altijd.
Is het niet (al lang) tijd om hier een topic over te openen?
quote:Amaqanda schreef op 09 september 2016 @ 14:02:

[...]

Ik vind cultuur helemaal niet kenmerkend. Nederlandse cultuur zegt mij echt niks. Ik ben ik en ik ben niet te definiëren als Nederlander. Ik ben Nederlandse en daar is het wel mee gezegd. Verder zou ik het zeer onprettig vinden als mensen een bepaald oordeel over mij hebben omdat ik toevallig Nederlands ben.

Het zegt dat je naar alle waarschijnlijkheid Nederlands spreekt, en geen Duits. En dat je waarschijnlijk in Nederland woont, en niet in Brussel. Dat je gevormd bent door de Nederlandse cultuur. Dat je daardoor waarschijnlijk van zoete mayonaise houdt, en niet van zure. En dat je waarschijnlijk niet keurig in een rij gaat staan, maar juist gewoon direct op de balie afstapt. Dat je waarschijnlijk een lastige klant bent.

Op een camping in Istrie zegt het feit dat jij Nederlands bent vele malen meer over je dan het feit dat je blank en blond bent.
Am Yisrael Chai!

Ik weet bijvoorbeeld 100% zeker dat die mensen op het eerste plaatje van Nina Afrikanen zijn. Ze kunnen misschien best in Nederland, Engeland, Belgie, Amerika of bijvoorbeeld Timboektoe wonen, maar het zijn 100% zeker Afrikanen. Dat zie ik aan het haar, de kleding, de make-up, de manier van fotograferen, etc. En pas DAARNA zie ik dat ook aan hun etnische kenmerken.En die laatste jongen dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:barbaracartland schreef op 09 september 2016 @ 14:11:

Oh, serieus?

Nog een keer dan: als ik iemand moet omschrijven bij de politie of iemand moet mij omschrijven bij de politie, omdat ik een bank overvallen heb, mag ik/mogen mijn slachtoffers dan niet een huidskleur noemen?Natuurlijk wel, maar dat is toch ook zo'n beetje de enige situatie waarin het echt relevant is? In je paspoort en als de politie je zoekt. In vrijwel alle andere situaties zeggen al jouw andere kenmerken veel meer over jou dan "vrouw, blank, blond, blauwe ogen" ooit kunnen zeggen.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:12:

[...]

Het zegt dat je naar alle waarschijnlijkheid Nederlands spreekt, en geen Duits. En dat je waarschijnlijk in Nederland woont, en niet in Brussel. Dat je gevormd bent door de Nederlandse cultuur. Dat je daardoor waarschijnlijk van zoete mayonaise houdt, en niet van zure. En dat je waarschijnlijk niet keurig in een rij gaat staan, maar juist gewoon direct op de balie afstapt. Dat je waarschijnlijk een lastige klant bent.

Op een camping in Istrie zegt het feit dat jij Nederlands bent vele malen meer over je dan het feit dat je blank en blond bent.Ik ben dus geen Nederlander, want ik voldoe niet aan je kenmerken.

[...]

Op een camping in Istrie zegt het feit dat jij Nederlands bent vele malen meer over je dan het feit dat je blank en blond bent.Wat een aannames die niet kloppen.
quote:Phaedra_ schreef op 09 september 2016 @ 14:13:

[...]

Ik ben dus geen Nederlander, want ik voldoe niet aan je kenmerken.je spreekt toch Nederlands? Of heb je een supersonische computer die voor jou je Finse reacties direct in foutloos Nederlands vertaalt?
Am Yisrael Chai!
quote:barbaracartland schreef op 09 september 2016 @ 14:02:

Ik heb net mijn nieuwe klassen weer en ik probeer heel hard de namen te leren, maar ze lijken veel op elkaar, die namen. Dus als ik het vergeet geef ik gerust de beurt aan "jij, met je mooie roze bloemenshirt." "jij, met je schitterende bos bruine krullen." Ik vraag dan wel nog even hoe ze heten en als het goed is weet ik het binnenkort, maar ik doe dat echt wel.

In die situaties zeg ik niet "jij, met je bleke snuit." "jij met je donkere huidskleur." Dat is onnozel. Maar, zoals het voorbeeld dat ik noemde, als de politie een omschrijving wil van de jongen die mij geholpen heeft toen ik aangereden werd, ja, dan zeg ik wel "een zwarte jongen, ongeveer 1.90 meter lang, etc." Ik vind dat in die situatie niet zo gek en ik zou niet weten waarom ik het dan niet zou doen. Ware de jongeman anders, zou ik ook gerust zeggen "een witte jongen, 1.60 m lang, erg dik, t-shirt van Green Lantern, etc"

En mensen kunnen aan mijn man en mij gewoon niet zien waar we vandaan komen. We hebben winkelverkopers in toeristenoorden compleet wanhopig gemaakt: ik ben blond genoeg om Zweeds te zijn, man zou overal vandaan kunnen komen (Kroatie, Israel, Servie komen het meest voorbij), maar is verreweg te lang voor de meeste mediterrane landen. Dus als je ons zou omschrijven als we een bank zouden overvallen, dan zou je echt moeten zeggen een beeldschone vrouw, langer dan gemiddeld, lang blond haar, dikke tieten en een dikke bips en een man, 2 meter, bruine ogen, bruin haar, getinte huidskleur, zwaar behaard, übersexy.

kan gewoon niet anders.

[...]

Op een camping in Istrie zegt het feit dat jij Nederlands bent vele malen meer over je dan het feit dat je blank en blond bent.Dit zegt dat je een westerling bent, als we dan toch aan het vooroordelen zijn. Mensen uit het Noorden en Oosten zijn een stuk gezeglijker en niet assertief of lawaaiig. En ik haal mijn mayonaise in Duitsland.
quote:Amaqanda schreef op 09 september 2016 @ 14:09:

[...]

Ik zie gewoon een man en een vrouw.Ik zie Amerikanen.
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 14:14:

[...]

Wat een aannames die niet kloppen.Je woont toch in Nederland?
quote:Nouschi schreef op 09 september 2016 @ 14:13:

[...]

En die laatste jongen dan?Aan de foto te zien is het een Nederlander.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:13:

[...]

Natuurlijk wel, maar dat is toch ook zo'n beetje de enige situatie waarin het echt relevant is? In je paspoort en als de politie je zoekt. In vrijwel alle andere situaties zeggen al jouw andere kenmerken veel meer over jou dan "vrouw, blank, blond, blauwe ogen" ooit kunnen zeggen.Hehe, daar hebben we mijn enige voorbeeld waarbij ik noemde dat huidskleur van belang is. Mag dat even helder zijn.

[...]

Op een camping in Istrie zegt het feit dat jij Nederlands bent vele malen meer over je dan het feit dat je blank en blond bent.Ik vind dat wat jij noemt allemaal totaal nietszeggend over hoe ik ben en wat voor mens ik ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven