het leeftijdsverschil topic!

19-02-2007 00:40 869 berichten
Regelmatig duiken hier topics op.... in de trant van Oudere man, jongere vriend, 22 jaar leeftijds verschil e.d. Ik volg die topics omdat ik zelf ook in een leeftijdsverschil situatie zit. Wat me opvalt is dat veel van onze angsten, twijfels en problemen op elkaar lijken. Is het een idee om er een centraal topic van te maken waarin een ieder die met leeftijdsverschil in de relatie te maken heeft en er met 'lotgenoten' over wil kletsen terecht kan?

Als het een suf idee is kan de moderator dit topic weer dichtgooien.

Ik trap wel af. Ben zelf 24 en mn verloofde (yeeeah ben nog steeds blij dat ik dat kan zeggen) is 41. We hebben in het begin problemen gehad die in de acceptatie sfeer lagen (mijn familie was er niet blij mee etc) en nu nog reageert niet iedereen even leuk maar we zitten nu in het stadium dat we daar écht lak aan hebben omdat we heel blij met elkaar zijn.

Ook vind ik wel leuk om te weten hoe je in de relatie terecht bent gekomen, of je het  tegen hebt proberen te houden toen je achter het leeftijds verschil kwam etc.
Alle reacties Link kopieren
ja die reactie ken ik :D toen ik 14 was werd ik verliefd op iemand van 26 en dat werd nie gewardeerd t liep stuk ( niet door mn ouders hoor t werkte gewoon niet) tot opluchting van mn ouders en dat mn huidige vriend duz 31 is is geen schock voor ze ik viel altijd al op oudere mannen en mn moeder had nie anders verwacht zei ze aleen stiekum hoopte ze op 5 jaar verschil hahaha
Tja... hier vooral in het begin veel wantrouwende reacties gehad.. Misschien ook omdat ik hem via internet heb leren kennen. Ook toen ik hem al heeel vaak had ontmoet, bleven er nog steken onder water komen: 'ziekelijk, kan hij niks van zijn eigen leeftijd krijgen?', 'wat ziet hij nou in jou?', 'hij heeft vast ergens nog een vriendin'', 'je bent nog niet bij hem thuis geweest? woont vast samen',' je bent wel erg naief als je dit serieus neemt' ... en ga zo maar door...

Sommigen twijfelen nu nog steeds (na bijna 8 maanden daten!)... niet mijn probleem meer, kan het nu naast mij neer leggen. Ik heb nog geen vervelende reacties of vragen gehad van mijn ouders verder. Dus dat scheelt een hoop!
He sweetcandy wat een goed nieuws!! Heel veel plezier morgenavond!

Heb net gehoord dat mijn vriend ook weg is met de kerst.. zat er al aan te komen maar nu is het zeker. Vind het wel heel erg balen.
Nah plannen zijn alweer gewijzigd, lol... misschien later deze week. Maar ik ga er even niet vanuit ;) Dan ben ik straks ook niet teleurgesteld.
hey andere sweet

ik heb mijn vriend ook via internet leren kennen ik denk dat dat t uhm vooral is en tjah ik was ook meteen de 2e date bij hem thuis geweest en pas de volgende dag om 10 uur thuis gekomen (bloos) maarjah t was ook zo gezellig en had me nooit zo mezelf gevoeld dan bij hem ( misschien was t in t begin inderdaad wat snel, maar t loopt nogsteeds goed en we houden beiden onze eigen dingen duz ach ) gelukkig hoor ik veel leuke verhalen over mensen die nu getrouwd zijn terwijl ze elkaar via internet leerde kennen denk aleen dat de algemene nederlander nogal taboe gebonden is . We hebben zondag een kat in huis gehaald en t is een schat ook meteen een test voor ons hihihi
Jullie wonen al samen sweetme? Werken jullie allebei? Hoe lang ken je hem?

Balen dat het zo lastig is om elkaar te zien sweetcandy. Is het niet een idee om dichter bij elkaar te gaan wonen? Toen ik mijn vriend net kende (nu ruim 4 jaar) hebben we trouwens heeeeel veel uurtjes gespijbeld, haha.
Hahaha ja ik spijbel ook hier en daar... en hij maakt wel eens een fake-afspraak op zijn werk om mij tussendoor in een stad te kunnen zien Klinkt slecht, maar het is voor een goed doel!

Ik ben hier nog bezig met mijn studie, ben wel van plan tegen de zomer verhuizen. Dat is niet voor hem, dat verhuizen.. wil ik al jaren en nu kan het! Al ga ik waarschijnlijk halverwege het land wonen, toch ietsjes dichterbij met meer mogelijkheden. Ik zou ook niet om hem gaan verhuizen, nu nog niet. Stel je voor dat het over een paar maand helemaal over is. Liever nog even een eigen leventje aanhouden met mijn eigen dingetjes ;)
Groot gelijk! Op die manier verhuizen bedoelde ik ook hoor, niet per se om hem
Daarom, dat stond al op de planning voordat ik hem kende.. Nu is het alleen een fijne bijkomstigheid dat ik iets dichterbij kom te wonen als we tegen die tijd nog altijd samen zijn

Nou.. hoop heen en weer gesms hier, waarschijnlijk morgen elkaar zien! betekend wel dat ik een stagedag mis... maargoed..
el_lebel nee we wonen niet samen en dat gaat voorlopig niet gebeuren ook we kennen elkaar euh geen idee maar zijn nu 6 maanden samen hij werkt en ik niet ben opzoek want mn vorige contract werd niet verlengt (snik) dat samenwonen komt wel over een half jaar ofzo en ondanks dat we elkaar heel veel zien hebben we gewoon beiden ons eigen leven ernaast hoor
Wij wonen wel samen.. al na 2.5 maandjes! hahaha..

tja hij woonde tijdelijk bij zn meoder.. was net gescheiden dus de stap van kom maar bij mij was heel makkelijk!..

Ik vind het overigens heerlijk!.. en heb er nog geen moment spijt van gehad!!..

We gaan over 8 dagen heerlijk op vakantie...

Lijkt me overigens HEEL lastig als je allebei aan een kant van t land woont!.. als in ieder aan een andere kant!.. jeetje..

en dan eigenlijk bijna geen tijd hebben ervoor!..

Mijn ex woonde in engeland.. heb ik ook via t internet leren kennen.. altijd lastig!.. en hij zat nog es in t leger ook!..

nou meiden i.i.g. succes!!

en ik hoop op een fijne gezelige, en liefdevolle kerst voor jullie!
Heey!

Even weer een berichtje van mij. Gisteren hebben we elkaar wat korte uurtjes kunnen zien. Ergens gaan eten en toen was de tijd eigenlijk alweer voorbij... Gelukkig hem toch nog even kunnen zien!
Ps: Veel vakantie plezier HerbaLau!
sweetcandy!.. wat fijn dat je hem ngo even hebt kunnen zien zeg!! .. super voor je!..

En bedankt!.. gaat wel lukken denk ik!
Zo.... de kerstdagen overleefd. Heb heeel veeeel aan hem gedacht. Jammer dat we niet bij elkaar waren :( Op naar volgend jaar!
Hier nog een van begin 20, wordt over een maandje 22 en mijn vriend wordt bijna 33. We zijn nu 2,5 jaar samen en het gaat super goed, hij heeft me in oktober ten huwelijk gevraagt en we gaan januari 2010 trouwen :D

Mijn ouders (en de zijne trouwen ook) hebben er nooit een probleem van gemaakt. Ze zijn juist super blij, omdat ze zien hoe gelukkig we met zn tween zijn. Het is natuurlijk wel anders dan sommige anderen hier omdat hij nooit eerder getrouwd is geweest, geen kinderen heeft etc.

Maar zelfs in deze situatie krijg je toch snel het oordeel van buitenstaanders te horen. Een van zijn collegas vertelde me laatst dat ze hun twijfels hadden toen mijn vriend vertelde dat hij een vriendin had die 11 jaar jonger was, maar dat die twijfel totaal weg was toen ze ons een keer samen hadden gezien. En nu is het daar de normaalste zaak van de wereld dat er een "jong grietje" aan het kerstdiner zit.

En een meisje wat in die tijd een vriendin van me was vond mij een slet omdat ik een relatie had met een oudere man, want dat kon niet en was gewoon belachelijk... Sinds dat moment was het geen vriendin meer :P

Wel een keer een hele grappige reactie gehad op het reisbureau. Moesten onze geboorte datums doorgeven dus ik geef de mijne door 1987, en toen die van mijn vriend 1976. Die man kijkt, je ziet aan zn gezicht dat hij aan het rekenen is en zijn reactie: "tjah ik kan alleen maar zeggen, goed gedaan jongen!"
Hey fiwen, leuk dat je hier ook even komt posten!

Mijn vriend ie nog ietsjes ouder dan de jouwe hahah! Zoals je misschien al hebt gelezen: veelal negatieve reacties. En er zijn natuurlijk nog steeds mensen die twijfelen. Mijn ouders weten van zijn bestaan af en dat het mijn vriend is. Al hebben ze hem nog niet gezien. Dat komt vanzelf wel Tot nu toe merk ik er weinig van of ze er wel/geen moeite mee hebben. Al liggen ze vast wel eens een nachtje wakker.
Het belangrijkste is dat jullie gelukkig zijn. En wat de rest van de wereld daar van vind moet je je niks van aantrekken want ze vinden toch altijd wel een reden om te zeiken.

Is het niet het leeftijdsverschil dan is het wel wat anders. De meeste mensen kunnen bijna nooit oprecht gelukkig zijn voor iemand anders wanneer het plaatje afwijkt van hun ideaal beeld.

Al was je vriend 85, oke ik zou het zelf niet willen, maar als jullie samen gelukkig zijn wie ben ik dan om er iets op tegen te hebben?
En ik denk dat je ouders, als ze eenmaal aan het idee gewend zijn en merken dat het echt serieus is wel bij zullen trekken. Als ze inzien dat dit jou keuze is.

Ze zullen wel moeten, want als ze het niet accepteren lopen ze de kans jou kwijt te raken.

Ik kan het me trouwens ook wel voorstellen dat het even moeilijk is om aan het idee te wennen als ouders, kan me voorstellen dat je een ander toekomstbeeld in je hoofd hebt voor je dochter.
Hallo!

Ook ik kan meepraten. Ik ben nu zelf 27 en mijn vriend 44. We hebben nu bijna 4 jaar met elkaar en het gaat nog steeds super! (tja de kleine minpuntjes af en toe die ik ook zou hebben met een 27jarige vriend) Maar van het leeftijdsverschil nog niks te merken... En ik hoop dat dit nog heeeeeel lang blijft.

Onze situatie was niet makkelijk....hij is mijn baas. Maar nooit spijt van gehad.

Voor alle liefdes met leeftijdsverschil... laat het niet om de leeftijd!!!

x
Oke even heel kort: Ik ben 25 en 'scharrel' sinds een paar maanden met een jongen die 8 jaar jonger is dan mij. Allemaal erg leuk en aardig, maar nu begint het steeds serieuzer te worden. We praten er wel eens over of we nu 'officieel' iets hebben. Maar onze omgeving is het er dus totaaaaaal niet mee eens (met name mijn familie), waardoor we nog geen echte uitspraak hier over hebben gedaan. Allemaal lastig. Maar dan lees ik bijv. wat Fiwen hierboven zegt en dan besef ik ook dat ik gwoon mijn gevoel moet volgen. En we hebben het zo leuk en we zijn allebei toch wel verliefd.... :D Ben zo blij dat ik eindelijk weer iemand serieus leuk vind!
Ga ervoor meid, als jij hem serieus leuk vind, en hij jou ook dan moet je het zeker proberen. Uiteindelijk gaat het erom dat jij gelukkig wordt met jouw leven en als hij daar onderdeel van is zou je dat door niemand moeten laten tegenwerken. En het is soms moeilijk, en je zult vast wel momenten krijgen dat je je heel oud voelt bij hem (heb ik andersom... ik voel me soms echt heel jong) maar als het over het algemeen goed gaat en jullie hebben er geen probleem mee dat er een leeftijdsverschil is...

Probeer aan de familie te laten zien hoe gelukkig jullie samen zijn, en hoe gelukkig jij bent. Dat veranderd vaak de meningen van de mensen die om je geven, want die willen vooral zien dat jij vrolijk bent... en de rest, die is het niet eens waard om er naar te luiteren als ze jou je geluk niet gunnen.

Succes ermee, maar vooral lekker genieten!
Schijnbaar komt er in geen enkele botte hersencel bij hem voor dat IK misschien wel kerst en/of oud&nieuw met hem wil vieren. Meneer trekt zijn eigen plannen en vraagt uberhaupt niet eens wat ik ga doen. Voel mij op dit moment een beetje 'achtergesteld'. Als ik dat zo maar eens kan verwoorden.... Elkaar alweer bijna twee weken niet meer gezien en soms heb ik het daar écht moeilijk mee... Natuurlijk hou ik van hem en hij ook van mij, maar hij mag het van mij allemaal wel iets duidelijker laten blijken. Gewoon de kleine dingetjes: een sms met dat hij me mist, een belletje met kerst (dat is toch wel de tijd waarbij je het liefst bij je geliefde wilt zijn...)... ppffff.. SOMS :P

Goed dat was mijn klaagzang. Nu nog een 'probleempje'.Nouja niet echt, want ik ben niet van plan er ook maar iets mee te doen. Gisteren afgesproken met een man. Gezellig! Hij heeft ook een vriendin, ik een vriend, dus niks aan de hand. Maar wat voelde dat ontzettend vertrouwd en een erge aantrekkingskracht. Ontzettend leuk, maar ook verwarrend. Niks mee gedaan natuurlijk, gebeurd ook niet... Wat ik hier mee wil? geen idee.. Niks helemaal niks... Maar het is vreemd om dat leuke gevoel bij iemand anders te hebben.
Mijn vriend is 11 jaar jonger en we hebben al 3,5 jaar een relatie.Hij is 28 en ik 39 ik heb 2 kinderen van 16 en 13 jaar.Leeftijd maakt niets uit mijn ex was 1 jaar ouder en ik heb zelf een vriend gehad die 7 jaar ouder was.
Hey Koekiedoekie! Leuk om het ook eens andersom te horen, de man jonger!

Even nog een korte update van mijn vorige post:

Ik ga praten met mijn vriend... Het moet anders, het kán ook anders, alleen moet hij wat meer moeite voor me doen. Ik voel me op dit moment verre van speciaal, alsof hij niet eens aan me denkt :( Het is nu 1 dag later en ik heb bijvoorbeeld niet eens een nieuwjaarsberichtje terug gekregen !!! Het is misschien maar een klein dingetje. Maar juist die kleine dingetjes vind ik belangrijk, vooral omdat de afstand groot is en we elkaar al niet zoveel zien..... Een kleine moeite om even een lief smsje te sturen of een mailtje of een belletje, noem maar op.

De jongen die ik heb ontmoet vind ik absoluut leuk, maar gaan er niks mee doen. Beide iemand waar we verliefd op zijn... dus dat gaat niet werken. We gaan ook niet afspreken meer dus. Best jammer, maar ik moet eerst uitvogelen wat ik wil met vriend..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven