Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Evi,

Jij hebt nu dus ook druk met je zieke mannetjes . En je man door zijn rug gegaan auwie dat kan idd erg pijnlijk zijn. Hoop dat ie snel van zijn pijn af is. Succes ermee.

Miku,,

Wat sneu voor je dochtertje zeg! Vind dat altijd zo zielig dat overgeven. Vooral als ze nog zo klein zijn! Wij hebben hier vorige week ziekenboeg gehad. Ook alle kids overgeven (incl ikzelf) Weet dat er op dit moment een buikgriep heerst. Dochter en ik hadden allebei ook diarree, dat heeft toch wel een weekje aangehouden.

Hier liggen nu de kleintjes op bed, en de oudste zitten nog even op school. Dus ff een moment voor mezelf

Ik zit er idd mee te tubben of ik nu een schoonmaakster zal nemen of niet. Misschien is dat idd wel een goede optie. Want vind het zonde van mijn tijd om dat in het weekend te doen.
He dames,

Miku hoe is het met je meisje? Is ze echt ziek of was het eenmalig? Wat ontzettend sneu dan he als je ze zo ziek uit bed moet plukken. Pffff... dus 's avonds laat nog met haar onder de douche gesprongen. Hoop dat het weer helemaal goed met haar gaat!

Robijntje ik zou het gewoon lekker doen als je het je kunt veroorloven!

Eendtje hoe is het bij jou? Is het helemaal gelukt om de 'luchten' te neutraliseren Lastig en vooral smerig karweitje lijkt me!

Hier druk druk. Vriendlief blijkt een kleine hernia te hebben. En die moet dus constant verzorgd worden. Heeft af en toe nog meer aandacht nodig dan die kleine Maar vind het wel sneu voor hem, want hij heeft veel pijn. Vrijdag nog een keer naar de HA, die zal wel denken. We komen daar nooit, maar nu twee keer in een week hihi! Even vragen of hij foto's moet laten maken zodat er even goed naar gekeken kan worden. Want zijn rug moet nog langer mee en als je daar op je 29ste al mee begint Verder eigenlijk niet zoveel nieuws. Met kleine Evi-man gaat het gelukkig alweer een stuk beter, maar we gaan morgen nog niet zwemmen. Hoop dat het morgen nog even mooi weer is, dan ga ik lekker een stuk met hem wandelen, want ik snak echt naar een frisse neus. De afgelopen dagen alleen maar binnen gezeten.

Nou fijne avond en tot snel maar weer.
Pfoe balen zeg een hernia. Vriendin van ons had het vorig jaar behoorlijk te pakken en die is er zelfs aan geopereerd. Hoop maar dat het met rust overgaat.

Gelukkig was het overgeven hier maar een eenmalig iets. De kies echter blijft vervelen. We hebben de afgelopen dagen al heel wat huilbuien achter de rug. Mén.. wat duurt dat lang voordat ie door is. Tis echt zo sneu. Ze slaapt er overdag weinig van en 's avonds wordt ze ook nog steeds wakker. De laatste dagen dus huilend. Zo zielig. Enig voordeel is dat ze 's morgens voor 8 uur niet wakker wordt . Uitslapen dus...;-). Maar ja zoals eerder geschreven, we zitten het gewoon weer uit.

Fijne avond en tot later.
Oei Evi, klinkt niet best. Ik hoop dat het meevalt.

Arme Mikuutje, heb je iets van chamodent ofzo? Die pilletjes hielpen hoer beter dan de druppels by the way. Hopen dat ie snel door is.

Hier alles ok. Heb op internet een speciaal schoonmaakmiddel gekocht dat de geurbacterien afbreekt, recenties op de site waren erg lovend. Ik hoop dat het werkt, dan hebben we voor 20 euro het matras enigszins gered:) Er lagen gelukkig een hoeslaken en plaid op, dus dat scheelde al iets.

Broer is hier in de peutermodus geschoten: gillen, zich heen en weer gooien en huilen als er iets niet naar zijn zin is. Tot nu toe waren het steeds buien van een paar dagen waarna we ons engeltje weer terug kregen, maar deze bui is heftiger dan de eerdere, dus afwachten hoelang ie duurt... Zusje is druk aan het omrollen. Ik leg haar neer en binnen een seconde ligt ze op haar buik. Ook als ze net gedronken heeft, dus ik ben steeds in de weer om het vloerkleed schoon te maken:( Ze vindt het hartstikke leuk maar probeert ook te kruipen en dat lukt natuurlijk nog niet->boos en huilen. Arm kind.

Het is hier dus streng doch begrijpend bij broer ingrijpen en optreden en poetsen en afleiden bij zusje.

Vriendlief kwam met een kerstpakket thuis. Vind ik altijd zo leuk om uit te pakken:) Het zat in een trolley, handig als we ooit nog eens weggaan;) Er zaten allemaal lekkere dingen in en een spel. Echt een leuk pakket:)

Vanavond een boodschappenlijst opstellen voor de kerst. We blijven lekker thuis en krijgen eters. Lekker relaxed maar dus wel even flink boodschappen doen en koken.

Fijne avond!
Evi,

Jeetje zeg een hernia, hoop niet voor hem dat het uitloopt op een operatie..

Ik heb vandaag met de oudste kids appelflapjes gebakken heb ze lekker laten klungelen met het bladerdeeg en moet zeggen dat ze erg goed gelukt zijn.

En èèn van mijn jongste oppaskindje is ook aan het proberen om zichzelf om te rollen. Maar het wil nog niet echt lukken, en dan wordt ze me toch boos Verder is ze vandaag vrij wakker geweest en heeft ze zich lekker vermaakt op het speelkleed. Wij allemaal er rondom heen en allemaal met haar bezig geweest.

Mijn eigen dochter lag vandaag weer eens dwars met het middagdutje doen, ze wilde niet gaan slapen. Oke dat kan dacht ik. Maar aan het einde van de middag was ze weer zo vervelend als wat. Ze verzet zich zo om haar middagdutje te doen, maar ze heeft het nog echt nodit. Want het gevolg is dus een lastige peuter aan het eind van de middag.

En de oudste heeft vanmiddag van 16.30u tot 17.15u kerstviering gehad op school. Ik dacht dat ze daar allemaal wat te eten kregen. Maar viel een beetje tegen. Hij had alleen wat drinken en kerstkoekjes en wat snoep gegeten. Vond het een beetje een rare tijd om dan nog koek en snoep te eten. Zat ik weer dat hij met avondeten niet zo'n honger had. Wat eten de kindjes van jullie met de kerstviering op school?

Zo ik ga nog even wat tv kijken in bed en daarna lekker slaapje doen. Morgenvroeg wordt om 7u een ander oppaskindje gebracht. Een schattig jongetje van 3 maandjes
He dames,

Eendtje ik hoop dat het spul werkt! Zou wel fijn zijn toch. Dan heb je inderdaad voor een mooi bedrag je matras gered Oh ja leuk een kerstpakket. Ik krijg er nooit een, maar vriendlief krijgt wel ook altijd een leuk pakket. Ben benieuwd dit jaar. Ohh en Broer begint dus aan zijn peuterpuberteit. Hopelijk snel over, want kan me voorstellen dat dat af en toe redelijk vermoeiend is. En Zus druk met omrollen haha! Leuk hoor.

Miku, arm meisje. Tja en zo'n kies is me ook nogal een geval natuurlijk dat door dat tandvlees heen moet komen. Ik vind dentinox trouwens ook een uitkomst. Heb ook Chamodent geprobeerd, maar dat helpt hier niet. Maar nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet wist dat er ook pilletjes waren zoals Eendtje zegt.. Wel lekker inderdaad elke ochtend uitslapen

Robijntje, wat leuk nog een kindje erbij vandaag! En hier gaat zoonlief nog niet naar school hihi! Dus nog even wat jaartjes door blijven schrijven en dan vertel ik het je goed Maar vind het ook wel een aparte tijd en ook apart dat ze dan snoep krijgen. Wij hadden vroeger echt kerstdiner op school. Was best wel heel leuk voor zover ik me kan herinneren.

Ik zit hier met zoonlief beneden. Die ligt in de box te spelen met z'n nieuwe rups. Die had hij gekregen van mijn vriend z'n werk voor Sinterklaas. Het is een soort keyboard. Alleen ben ik niet echt van het herriespeelgoed, dus had hem nog niet aan hem gegeven. Nu toch maar gedaan en hij is er nu een soort van liedjes mee aan het zingen als je het zo wilt noemen haha!

Voor vandaag het zwemmen afgezegd. Hoop wel dat het een beetje lekker weer wordt, dan gaan we even naar buiten.

Nou fijne dag allemaal!
Hallo allemaal,

Ik weet dat jullie al een tijdje samen schrijven, maar zou ik nog mee mogen schrijven ?

Ik ben nu zo'n twee jaar TBM van 3 zonen (5,3,1). Dit was geen bewuste keuze. Ik stopte met mijn kinderkledingwinkel en was toen zwanger van nummer 3 en vond dat niet het goede moment om te solliciteren.

Inmiddels bevalt het me wel thuis. Al verveel ik me ook wel eens maar daar is zo'n forum weer zo fijn voor.

Als ik mag blijven, zal ik wel wat meer over mezelf vertellen.
Welkom Jammie! 5, 3 en 1 en je verveelt je? Knap hoor:) Hier 1 van 2 en 1 van 5 mnd en vervelen lukt me nog niet;) En tuurlijk mag je blijven!
Vervelen is misschien een groot woord. Ik houd niet zo van het huishouden dus dat heb ik na een uurtje per dag wel gehad.

Mijn oudste zoon zit op een special school (hij is autistisch) dus die wordt smorgens om 7.45 opgehaald en om 15.45 weer thuis gebracht dus die is overdag niet thuis.

Nummer 2 is 3.5 en gaat in april naar school. Hij zit nu 3 ochtenden per week op de peuterspeelzaal.

Nummer 3 is in november 1 jaar geworden. Hij slaapt nog twee keer op een dag. Dus ik ben wel veel thuis.

Mijn schema is:

Opstaan om 6.50 uur, douchen, zonen 1 en 2 aankleden en naar beneden en eten geven. Zoon 3 uit bed en een fles pap geven. Nadat zoon is opgehaald, kleed ik zoon 3 aan. Op ma, woe en vrij gaat zoon 2 naar de peuterspeelzaal en drink ik daar even gezellig koffie met de andere moeders. Meestal ben ik rond 9.15 weer thuis. Dan even achter de computer. Op di en do gaat zoon 3 in bad. Om 10.00 gaat zoon 3 naar bed en doe ik het huishouden. Sinds kort heb ik een vast schema (anders kom ik nergens aan toe). En de wasmachine draait hier natuurlijk constant. Om 11.30 zoon 2 weer ophalen. 12.00 eten, daarna gaan we weg. Boodschappen doen, of naar oma (alle ouders wonen vlakbij), winkelen, kinderboerderij, fietsen, wandelen in het bos etc. Rond 15.00 gaat zoon 3 weer naar bed. En vlak daarna wordt zoon 1 thuis gebracht en dan vind ik het wel druk worden. Om 17.00 kook ik en om 17.30 eten we.

Mijn man is zelfstandig onerdnemer en gaat smorgens om 5.00 de deur uit en is rond 20.00 thuis en dat 6 dagen per week dus die is er nooit.

Na het eten gaan we om 18.30 naar boven, zoon 1 en 2 gaan omstebeurt onder de douche (samen is ruzie). Ondertussen doe ik zoon 3 naar bed. Verhaaltje voorlezen en om 19.30 ben ik weer beneden en doe NIETS meer savonds behalve de was opvouwen en een beetje achter de computer.

Gezien de werkweek van mijn man is het voor mij niet haalbaar om te gaan werken. En hij gaat echt niet minder werken als ik zou werken dus voorlopig blijf ik nog even thuis.

Zo dat is een heel verhaal, zoon 2 is wakker.

Tot later!
zoon 3 bedoel ik.
Welkom Jammie, je hebt een behoorlijk vol schema zo te lezen. Zou je wel willen werken als het mogelijk was?

Evi, grappig, ik had ook zoiets van al dat plastic-herrie-speelgoed wil ik niet. Maar onze dochter is gek op lichtjes en muziek dus hebben we toch het eea voor haar staan. Hoe is het je verder vergaan na je gesprek met je werkgever. Heb je nog wat onrust gevoeld of heb je het even van je af kunnen zetten tot het voorjaar? (je hebt natuurlijk ook wel genoeg afleiding gehad met twee zieke mannen)

Robijntje, tja het is altijd wel weer een periode aanklooien met dat slapen he. Tis meestal een fase en dan slapen ze wel weer gewoon. Hier ben ik er redelijk makkelijk in. Als ze niet wil slapen, dan niet. Meestal leg ik haar 's avonds eerder in bed. Gisteren sliep ze maar 1 uurtje, dus lag ze er om half 7 weer in. Over het algemeen blijft ze ook wel vrolijk.

Eendtje, leuk he kerstpakketten. vind het altijd spannend wat je weer aantreft! Dus je hebt speciaal spul voor je matras kunnen vinden. Hoop dat het daarmee weggaat. Wat heb jij een vlotte dochter als die nu al kruipbewegingen maakt. Hier kroop ze pas met 10,5 maand. Ze heeft ook nooit getijgerd. Ze ging van zitten-naar zelf rechtop zitten-naar keurig op handjes en knietjes kruipen. Nou vond ze het tot die tijd vanwege de reflux ook helemaal niet leuk om op haar buik te liggen. Nou jij hebt je handen dus ook lekker vol met een peuterpuber erbij. Succes!!

Hier alles nog steeds wisselvallig. Vanochtend weer veel huilen en ook aan mijn lijf vastgeplakt zitten. Ben ik totaal niet van haar gewend, want ze is helemaal niet zo'n zwaan-kleef-aan-type. Ze heeft verder geen verhoging, dus ik vermoed dat het niet alleen de kies is maar ook die 15 maanden sprong. Heb het boek er maar bij gepakt en het kan wel tot 16 maanden duren die sprong! Ik dacht dat we er goed doorheen waren gekomen, maar het lijkt bij haar nu pas echt aan te slaan ofzo. Nou ja, vind het ook wel lekker om haar bij me op schoot te houden. Zit ze lekker tegen me aan met haar duim in de mond bij me te tutten. Mmmm daar geniet ik wel van voor. Voor ik het weet ziet ze me namelijk niet meer te hangen en is ze te druk met haar eigen ding... hehe

groetjes !
Hoi Jammie!

Welkom, gezellig als je meeschrijft! Klinkt behoorlijk druk hoor. Jij hebt toch helemaal geen tijd om je te vervelen Nee hoor ik snap hem best, hier ook geen rasechte huisvrouw. Wat leuk dat je een kinderkledingwinkel hebt gehad. Ligt het nog in het verschiet om daar in de toekomst iets mee te doen, of is dat echt klaar nu? Best druk lijkt me drie kindjes, drie zonen dus? Wel heel gezellig, heb het hier geloof ik al eerder gezegd, maar drie lijkt mij ook echt leuk! Haha misschien moet je ze namen geven, misschien makkelijker dan 1,2 en 3 hihi

Hier niets nieuws eigenlijk behalve dat kleine Evi-man weer een stuk beter is gelukkig!

Tot later weer!
Hihi Miku, bijna tegelijk! Nee ik heb eigenlijk helemaal niet meer zoveel aan werken gedacht eerlijk gezegd haha! Behalve dat ik nu eigenlijk heel blij ben dat ik niet hoef te werken met een zieke baby en een zieke man. Maar goed, da's nu niet helemaal objectief natuurlijk. Maar ik heb het eigenlijk wel heel makkelijk van me af kunnen zetten moet ik zeggen. Ik zie straks wel. Zo tegen dat we weer om de tafel gaan zitten komen de zenuwen vast wel weer, maar da's dan weer vroeg genoeg.

Hmmm... jij een meisje dat niet in haar hum is dus.. Nou hopen dat het niet een maand gaat duren. Kan me voorstellen dat het lekker even genieten is als het normaal niet zo'n knuffelkontje is, maar als je een maand lang met haar op de arm moet lopen hihi! Nou succes!
God, ja op momenten dat je kind ziek is, dan is het zeker fijn dat je er voor ze kunt zijn. Niet moeilijk hoeft te doen met vanalles regelen enzo. Dat geeft veel rust. Fijn trouwens dat je het van je af hebt kunnen zetten Evi. Idd. je ziet in het voorjaar wel weer verder! Nou nog twee weken en dat zitten we weer in het nieuwe jaar. Niet te geloven hoe snel het weer is gegaan.
Miku, ik weet niet of ik zou willen werken. Het liefst eigenlijk maar voor twee dagen en dat is lastig te vinden. Af en toe gewoon even iets anders doen en weg van huis zijn, lijkt me wel lekker. Hier is elke dag hetzelfde. Maar er is ook wel weer veel vrijheid. Misschien als zoon 2 (Z2) straks naar school is en Z3 naar de peuterspeelzaal gaat. Naschoolse opvang is er niet voor mijn oudste dus daar moet dan ook een oplossing voor komen. Voorlopig vind ik dat allemaal nog iets teveel moeite.

Arm klein meisje, maar stiekum ook wel gezellig als ze weer even zo lekker op schoot willen. Mijn zoontje heeft nog geen kiezen, is pas 13 maanden. Hij is erg druk met proberen te lopen. Hij loopt overal langs en staat vaak los midden in de kamer, maar gaat dan toch maar weer kruipen.

Evi, ik heb een kinderkledingwinkel gehad en daarna een webwinkel samen met een vriendin. Op zich heel leuk om te doen maar ik kan het niet los laten. Was er dag en nacht mee bezig. Dus voor mij geen eigen zaak meer. Vanuit huis werken heeft als nadeel dat je altijd iets kunt doen, ik keek constant of er bestellingen waren of mailtjes en zat dan tegen de kinderen te schreeuwen dat ze me met rust moesten laten. Dat werkte niet zo goed. Ik mis de stress totaal niet.

Drie kinderen is inderdaad wel leuk en druk, toch blijft de twijfel over een vierde (ik wil nog steeds een meisje!). Maar we doen het niet, ik heb alle babyspullen (incl. box) al weggedaan.
quote:Jammie schreef op 18 december 2008 @ 11:41:

Vervelen is misschien een groot woord. Ik houd niet zo van het huishouden dus dat heb ik na een uurtje per dag wel gehad.

Mijn oudste zoon zit op een special school (hij is autistisch) dus die wordt smorgens om 7.45 opgehaald en om 15.45 weer thuis gebracht dus die is overdag niet thuis.

Nummer 2 is 3.5 en gaat in april naar school. Hij zit nu 3 ochtenden per week op de peuterspeelzaal.

Nummer 3 is in november 1 jaar geworden. Hij slaapt nog twee keer op een dag. Dus ik ben wel veel thuis.

Mijn schema is:

Opstaan om 6.50 uur, douchen, zonen 1 en 2 aankleden en naar beneden en eten geven. Zoon 3 uit bed en een fles pap geven. Nadat zoon is opgehaald, kleed ik zoon 3 aan. Op ma, woe en vrij gaat zoon 2 naar de peuterspeelzaal en drink ik daar even gezellig koffie met de andere moeders. Meestal ben ik rond 9.15 weer thuis. Dan even achter de computer. Op di en do gaat zoon 3 in bad. Om 10.00 gaat zoon 3 naar bed en doe ik het huishouden. Sinds kort heb ik een vast schema (anders kom ik nergens aan toe). En de wasmachine draait hier natuurlijk constant. Om 11.30 zoon 2 weer ophalen. 12.00 eten, daarna gaan we weg. Boodschappen doen, of naar oma (alle ouders wonen vlakbij), winkelen, kinderboerderij, fietsen, wandelen in het bos etc. Rond 15.00 gaat zoon 3 weer naar bed. En vlak daarna wordt zoon 1 thuis gebracht en dan vind ik het wel druk worden. Om 17.00 kook ik en om 17.30 eten we.

Mijn man is zelfstandig onerdnemer en gaat smorgens om 5.00 de deur uit en is rond 20.00 thuis en dat 6 dagen per week dus die is er nooit.

Na het eten gaan we om 18.30 naar boven, zoon 1 en 2 gaan omstebeurt onder de douche (samen is ruzie). Ondertussen doe ik zoon 3 naar bed. Verhaaltje voorlezen en om 19.30 ben ik weer beneden en doe NIETS meer savonds behalve de was opvouwen en een beetje achter de computer.

Gezien de werkweek van mijn man is het voor mij niet haalbaar om te gaan werken. En hij gaat echt niet minder werken als ik zou werken dus voorlopig blijf ik nog even thuis.

Zo dat is een heel verhaal, zoon 2 is wakker.

Tot later!

Lijkt veel op mijn schema! Mijn vriend werkt in 2 ploegendiensten dus hij is om de wek pas rond 21.30u thuis en de andere week begint hij om 22u tot 6u s'morgens.

Mijn schema is als volgt:

Op maandag en woensdag sta ik om 7.30u op met oudste zoon van 6, hij kleed zichzelf aan en ik maak ondertussen ons ontbij en zijn eten voor mee naar school klaar. Daarna om 7.45u ontbijten we samen en om 8.20u loopt hij zelf naar school (is 100 meter lopen) Dan ren ik naar boven om mezelf om te kleden en tanden poetsen etc. Om 8.30u haal ik mijn dochter van 3 op en de jongste van 15 maanden. Hun omkleden en dan naar beneden en hun ontbijt geven. Om 9.30u komt mijn oppaskindje van 6 maanden. Zij gaat dan meteen eigen naar bed want ze is dan al vanaf 7u wakker. Vanaf 10u probeer ik wat aan het huishouden te doen, wc schoonmaken of was opvouwen. Rond 11u geef ik de jongste een koekje en wat drinken en drink zelf ook wat mee. Dan is het inmiddels alweer 11.30u en moet ik mijn oppaskindje van 6 maanden een flesje geven.11.45 dek ik alvast de tafel want mijn zoon en nog een oppaskindje komen tussen de middag eten.(zitten op dezelfde school) Dus dan is het gezamelijk eten en om 12.50 lopen e 2 deugnieten weer nar school. Dan breng ik rond 13u mijn dochter en zoontje naar bed en daarna is het beneden de boel opruimen. En ondertussen speelt mijn oppaskindje op het boxkleed en ga ik daarna er nog even bij zitten. Rond 14.00u gaat zij ook weer naar bed en heb ik even wat tijd voor mezelf. Dus dan ga ik nog wat schoonmaken en even met bak koffie achter de pc. Dan rond 15u komen mijn zoon en oppaskindje weer van school en haal ik mijn jongste 2 ook weer uit bed. Dan is het gezamelijk wat drinken met wat fruit en een koekje. Rond 15.30u gaan de kids hier vrij spelen en maak ik ondertussen het fruithapje klaar van mijn oppaskindje die om 16u haar fruit moet hebben. Dan is inmiddels alweer 16.30u en ga ik met het koken beginnen. En rond 17.30u zijn beide oppaskindjes weer opgehaald en ga ik eten met mijn kids. Dan rond 18u klaar met eten en ruim ik meteen de keuken op. Tegen 18.45 gaan de oudste en jongste douchen en mijn dochter was ik zo wat en gaat dan naar bed.Dat is dus op maandag, woensdag en vrijdag. Mijn oudste kan zelf douchen en droogt zich ook zelf af en doet zijn pyama aan. Ondertussen dat hij zich afdroogt droog ik mijn jongste af en kleed hem om en dan hup naar bed. dan lees ik voor alle 3 een verhaal voor en gaat tussen 19.15u en 19.30u het licht uit. Dan ga ik weer verder met beneden de woonkamer stofzuigen en dweilen en begint rond 21u mijn avond pfff hahaha.

Op de di, do, en vrij sta iksamen met de oudste om 7u op want dan word mijn ander oppaskindje van 3 maanden gebracht tussen 7u en 7.30u. Hij gaat dan ook meteen lekker slapen. en verloopt die dagen eigenlijk hetzelfde als op de ma en wo. Alleen dan moet dat babytje om 11u en om 15u een flesje hebben. En mijn dochter gaat op de dagen di en do in bad. Zij heeft eczeem dus ze mag sowieso niet meer dan 2 keer per week in bad.

Dat is zo'n beetje het schema van hier. En als mijn vriend nachtdienst heeft doet hij de kids altijd in bad.
Ik wil ook een schema! Hier is het elke dag wel weer anders lijkt het. Hoe doen jullie dat zo'n schema? Gaat dat vanzelf of 'help' je daarmee? Hier wel enige regelmaat maar niet zoals jullie omschrijven. Tijd voor het huishouden kan ik dus ook niet echt inplannen...
Hmmmm Jammie, klinkt alsof de deur nog op een kier staat ondanks dat de babyspulletjes de deur uit zijn Joh zeg nooit nooit toch. Kan me voorstellen dat je met je eigen zaak dag en nacht bezig bent. Mijn nicht heeft op die manier ook altijd voor zichzelf gewerkt toen haar kinderen klein waren (zijn ze nog steeds trouwens ) en voor haar is het een opluchting nu ze voor een baas werkt. Nooit zwangerschapsverlof gehad oid en altijd gewoon doorgewerkt totdat de baby er was. Jouw man werkt ook een hoop dus. Hier ook een man die veel werkt, maar wel onregelmatig dus daardoor ook door de week veel thuis, da's ook wel weer lekker.

Robijntje hoe was je eerste dag met nieuw oppaskindje? Was het leuk? En hoe ging het met slapen van je dochter vandaag, beetje beter dan gisteren?

Miku, het jaar is inderdaad voorbij gevlogen. Heb er de afgelopen tijd best een paar keer bij stilgestaan dat vorig jaar rond deze tijd die kleine Evi-man er nog niet eens was. Sterker nog vorig jaar ging ik deze week met zwangerschapsverlof. Raar hoor en inderdaad, dan zitten we zo alweer in een nieuw jaar!

Nou ik ga tv kijken, zag dat Cassanova op tv is. Geen idee of het wat is, maar ik hou altijd wel van dat soort zoetsappige films
quote:evi19822 schreef op 18 december 2008 @ 20:41:

Hmmmm Jammie, klinkt alsof de deur nog op een kier staat ondanks dat de babyspulletjes de deur uit zijn Joh zeg nooit nooit toch. Kan me voorstellen dat je met je eigen zaak dag en nacht bezig bent. Mijn nicht heeft op die manier ook altijd voor zichzelf gewerkt toen haar kinderen klein waren (zijn ze nog steeds trouwens ) en voor haar is het een opluchting nu ze voor een baas werkt. Nooit zwangerschapsverlof gehad oid en altijd gewoon doorgewerkt totdat de baby er was. Jouw man werkt ook een hoop dus. Hier ook een man die veel werkt, maar wel onregelmatig dus daardoor ook door de week veel thuis, da's ook wel weer lekker.

Robijntje hoe was je eerste dag met nieuw oppaskindje? Was het leuk? En hoe ging het met slapen van je dochter vandaag, beetje beter dan gisteren?

Miku, het jaar is inderdaad voorbij gevlogen. Heb er de afgelopen tijd best een paar keer bij stilgestaan dat vorig jaar rond deze tijd die kleine Evi-man er nog niet eens was. Sterker nog vorig jaar ging ik deze week met zwangerschapsverlof. Raar hoor en inderdaad, dan zitten we zo alweer in een nieuw jaar!

Nou ik ga tv kijken, zag dat Cassanova op tv is. Geen idee of het wat is, maar ik hou altijd wel van dat soort zoetsappige films

Hoi Evi, Het was de 4e keer dat ik dit babytje van 3 maanden heb opgevangen. Hij heeft 2 weken geleden 1 wendag gehad, vorige week 2 wendagen. En sinds deze week ging zijn moeder weer aan het werk. Heb het babytje dan 3 dagen per week op di, do en vrij, dus morgen weer. Het andere babytje van 6 maanden oud heb ik 4 dagen in de week op di, wo,do en vrij, haar heb ik sinds zij 3 maandjes oud was. En dan nog 1 meisje van 4 dagelijks voor de BSO. Ik mag in totaal 2 baby's, 2 kinderen van 1 t/m 4 en 2 kinderen van 4 tot 12 opvangen. Heb alleen op de ma een rustige dag, vang dan alleen een meisje van 4 voor de BSO op. Deze dag wil ik graag zo houden, kan ik wat meer tijd besteden aan mijn huishoude. Alhoewel er dan ook altijd weer wat tussenkomt.

Hebben jullie dat ook dat je in je hoofd hebt om vanalles te doen maar dat het er niet van komt?
quote:evi19822 schreef op 18 december 2008 @ 20:41:

Nou ik ga tv kijken, zag dat Cassanova op tv is. Geen idee of het wat is, maar ik hou altijd wel van dat soort zoetsappige films Oja en mijn dochter heeft gelukkig vandaag wel van 13u tot 15u geslapen.
Evi, nee toch geen kier meer. Ik word 39 volgende maand en ik vind mezelf een beetje te oud. En mijn oudste zoon vraagt aandacht voor twee dus eigenlijk hebben we er al 4 (alleen geen meisje, helaas).

Robijntje, fijn dat ze weer heeft geslapen smiddags. Mijn jongste van 13 maanden moet echt nog twee keer slapen. Soms houd ik hem wakker tot 12.00, maar dan slaapt hij toch maar weer tot 14.00 en dan red hij het niet tot bedtijd. Hij moet gewoon 3 uur achter elkaar gaan slapen. Nu slaapt hij 2x 1.5 uur. Ach is ook niet zo erg. Hij slaapt meestal van 15.00 tot 16.30, heb ik even tijd voor de oudste als hij uit school komt en om het eten voor te bereiden (en even lekker op de bank een kopje thee drinken).

Ik vind het wel knap hoor wat jij doet met zoveel kleine kinderen!
Jammie, geen meisje meer dus Maar drie jongens is ook hartstikke leuk toch! Heeft je oudste veel extra aandacht nodig? Lijkt me best moeilijk af en toe of niet?

Ah Robijntje dus hij was al geweest ik snap hem. En je dochter weer goed geslapen fijn!

Hier moet zoonlief eigenlijk ook nog twee keer slapen. Heb het nu een paar keer geprobeerd om hem om half twaalf op bed te leggen, als hij 's ochtends wat langer heeft geslapen, maar dan wel vaker hetzelfde probleem als jij Jammie. Dan redt hij het niet, althans niet op een gezellige manier tot 's avonds. En nu zeker nu hij ziek is geweest merk ik dat hij z'n slaapjes echt nodig heeft.

Jullie nog leuke plannen voor het weekend? Morgen komen mijn oom en tante op bezoek met mijn nichtje, dus da's gezellig en verder niet zoveel bijzonders. Vanochtend met vriendlief bij de dokter geweest. Die denkt dat het een heel stijve spier is die zijn wervel verkeerd trekt. Maar hij denkt dat het geen slijtage is gelukkig! Nu nog zwaardere pijnstillers gehad en hij moet naar het ziekenhuis om foto's te laten maken. Dus geen lange wandelingen van het weekend
Hai allemaal, nou gelukkig een lekker rustig weekend voor de boeg, want vanaf de kerst tot eind januari hebben we een overvolle agenda. Even nog lekker genieten van 't niets doen dus! Oh..nee ik herrinner me ineens dat ik a.s. zondag met 2 vriendinnen ga eten. Lekkurrrr!!!

Heftig Evi van je vriend zijn rug. Hopelijk gaat het snel beter met 'm!
Miku bedankt! Gezellig zondag uit eten. Zou ook wel mee willen Maar voor de rest dus even relaxed. Wel lekker als jullie zulke drukke dagen voor de boeg hebben!

Hier ligt kleine Evi-man lekker op een oor. Op een avond na ligt íe deze week gelukkig elke avond heerlijk op tijd in z'n bedje tot de volgende ochtend. Ga zo eens bij grote Evi-man kijken boven. Die is tv aan het kijken. Tot later!
grrrr, heb ik een heel verhaal getypt, is het ineens weg!

Ik ben dus nieuw hier op het vivaforum. Deze week had ik een eigen onderwerp geopend: huisje, boompje, beestje! En nu? Miku en Evi nodigden mij daar uit om hier eens langs te komen. Dus heb ik net heel veel bij jullie zitten lezen (sorry niet alles..). Het lijkt me leuk om mee te schrijven.

Ik ben thuis bij mijn twee dochters: 1 van bijna 2 jaar en 1 van 2 maanden. Ik heb zelf gekozen om thuis te blijven, maar de laatste tijd kan ik mijn draai niet helemaal meer vinden. Met 1 kind vond ik het veel makkelijker om eens weg te gaan. Het is niet dat ik me verveel, maar ik denk vaak misschien moet ik weer gaan werken (maar wat dan en hoe dan etc.).

Nouja misschien dat ik wat aan jullie ervaringen heb?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven