December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
(ma) Flodder durft al bijna niet meer te komen, dept haar traantjes maar..........vooruit. Nee hoor dhw('s), Floddert was gewoon weer aan het werk :-)

Floortje heeft vandaag haar verjaardag op kdv gevierd. Was echt jarig en genoot er volop van volgens de leidsters !!

Yora; hmmm, klinkt niet als een heuse Flodder opmerking over dat huispak. Ik woon er echt in namelijk. Ach, elke gek zijn gebrek. Waar heb jij je draagdoek vandaan ?? Wil er ook echt 1. Leuk hoor, huispak met geitenwollen sokken.....

Joni; doe waar je je goed bij voelt. Ik stoor me er niet aan. Denk dat er van iedereen wel eens een bericht overspoelt wordt op een drukken dag.....

A1mee; JA WAT STOM !! Dit had ik kunnen weten dat dit misschien wel zou helpen. Kindje van collega had dit net zo !! Die is zelfs als baby al heel snel op tuitbeker over gegaan wat wel werkte. Die had echt niks met een normale fles. Tuurlijk. Hoop echt voor je dat dit een blijvende oplossing is !!
Wat een gezellige drukte!

Tinus, ik zou eigenlijk een dag of 10 vrij hebben (mede door de kaakchirurg, maar ook ter compensatie van de feestdagen enzo)en ben alleen maandag naar de sinterkerst van mijn werk geweest. Daar hebben ze het dus wel gezien en hadden zo iets van zo,die heeft je goed te pakken genomen! Nou zou ik eigenlijk dit weekend 2 nachtdiensten hebben, maar 1 had ik al weggeruild en de ander komt nu te vervallen door de bagrafenis en ben ik dus i.p.v 10 nu 15 dagen vrij! 1e kerstdag hoef ik pas weer te werken, ik hoopd at dan het blauw wel aardig is weggetrokken, want kreeg vandaag op het schoolplein ook weer allemaal vragen wat ik in hemelsnaam gedaan had! En eh een foto heb ik (nog) niet!

He dat zou leuk zijn als je die prijs zou winnen!

leuke nieuwe avatar zeg!

Fijn dat het weg brengen weer beter gaat! Balen weer van die poepluier en compleet andere kleren, nou ja!

Leuk dat je al een weekje geboekt hebt, wij hebben ook al een paar leuke campings op de nominatie staan!

Falcon, succes dit weekje alleen!

Nurse, Ubuntu zegt me ook helemaal niks!

Nou ja zeg wat een forumvervuiling

Hippe hip!

A1mee, ik hoop toch echt voor je dat dit DE fles is voor meneer!

Ziet er super uit tenminste!

Hihi, jij hebt dus ook al zo'n dametje die bepaald wanner je wel en vooral wanner je niet mag computeren!

Leuk dat je ook aan het bakken bent, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Yora, oooh hoe krijg je het voor elkaar om je tentame te vergeten! Succes met de her dan maar!

Mainecoon, en heb je nog iets gehoord van het maatschappelijk werk?

Mette, geweldig, waar ze al niet moeilijk over kunnen doen op deze leeftijd! Het 1e protest is er dus gelukkig weer, ik hoop dat je wat dat betreft snel weer hordedol van haar wordt, dat is vaak een goed teken!

Oef, wat goed deze berichten! Heeft hij nog wat gegeten?

Wel ook goed voor jezelf en die 2 ukkies zorgen he!

Joni, gewoon blijven schrijven hoor! Zo rot gaat het hier toch niet?

Sannie, fijn dat alles weer goed was! Ik snap hem ook niet helemaal wat dat praten betreft...maar je kunt hem dus vast op gaan geven voor de universiteit begrijp ik!

hihi volgens mij heeft ubuntu iets met computers te maken en niet met mode!

Ik moet toegeven dat de vitamine D er hier ook met regelmaat bij in schiet...

Floddertje, dat is pas een echte jarige, super hoe ze glunderd!

Ging het weer op je werk?

Hou het hier even bij, was foto's van afgelopen jaar aan het uploaden om bij te bestellen (loop een beetje achter ) ga het even afmaken nu! Wil zo mijn bed in!
Sannie, zie mijn post van vanmiddag met uitleg over Ubuntu!

Wij twijfelen ook wel over extra vit. geven. Het is in bijna alle gevallen zo onnodig. Hier is het flesje al een week leeg en ik vergeet steeds nieuwe te kopen. M vindt het lekker, dus geen probleem verder. Doet jouw vraagteken het niet, eigenlijk?

Joni, ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar misschien sla ik de plank mis hoor: je komt over als iemand die heel graag sociaal 'perfect' wil zijn (of bent, aan alle mensen en speciale gebeurtenissen wil denken (met dat kaartjes sturen en ook op het kdv bijvoorbeeld), en hier op het forum waar wat kindjes ziek zijn kost het misschien momenteel wat meer moeite om elke keer 'sociaal perfect' te antwoorden. Zoiets?

Met de meeste kinderen hier gaat het over het algemeen prima, over een verkoudheid of kortdurende ziekte of slecht slapen kun je hier lekker zeuren (want mama's met leeftijdgenoten). Juist de verhalen over waar het goed gaat zijn lekker ontspannend en vragen minder om het tonen van sociaal meeleven, dus dan wil een reactie er wel eens bij inschieten.

Nou ja, ik schrijf nog maar kort mee en uit geschreven woorden is het moeilijk op te maken wat iemand precies bedoelt, blijkt ook wel uit de antwoorden hierboven, iedereen pikt er een ander stukje uit om op te reageren.
flodder, ik heb nog een draagdoek over. Wil je die, het is zo'n lange elastische doek die je moet omknopen, maar ik vond hem ideaal... moet gaan zoeken tussen de papieren hoe hij heette, misschien snapt yora het al uit de omschrijving als expert..

wilde net dus stoppen, maar moest met mijn moeder nog het kerstmenu bespreken, ging even kijken op de weblog van een KDV-kindje (kindje van oudleidster van onze kinderen, nu 1,5 jaar oud, gaat in januari beginnen met hersenbestralingen, tumor groeit door onder chemo. bestraling had eigenlijk moeten wachten tot z'n 3de vanwege de bijwerkingen, rillingen...) dus ben er nog.. leuke foto's floddertje, ik zal gelijk ze ook even van de KDV verjaardag plaatsen, was super. En de meiden hebben ook allemaal foto's van zichzelf met casper gemaakt, in totaal een stuk of 50 foto's, zo gaaf...

marloes, loop jij ook al achter, ik heb eergister ruim 400 foto's besteld, maar daar zitten ook kerstkaarten bij, maar ik wil voor de kinderen nu digitale albums gaan maken...

de muts (die daarna weer afgegooid werd) en de tractatie...
Flodder wat een schatje. En wat een leuke traktatie weer (weer eierkoek:))
Gaat snel hier, Sannie ook al zo'n supertraktatie. Mij is het niet gelukt dit jaar een foto met verjaardagsmuts te maken, hij ging steeds af of alleen achterhoofd op de foto..
falcon, ik had je uitleg gelezen, maar nurse schreef vervolgens weer dat het geen ubuntu maar ubunti was (of andersom) en toen ging ik twijfelen...

en over het vraagteken... Ik typ slordig en ben soms (vaak) te lui om terug te gaan.. Dus vandaar vaak namen met de eerste 2 letters als hoofdletter.. Ik gebruik wel vaak een stel punten achter een zin. ik denk daar nu over na, wat ik daarmee bedoel, volgens mij een soort adempauze... dat ik zelf iets afsluit oid. Gek eigenlijk, maar voor mijn gevoel klopt het anders niet..

oja de tractatie is dus een trein.. En dat gekke groene ding wat er nog bij ligt, is de verjaardagsmuts die Renske had gemaakt voor het KDV.. die had ze speciaal meegegeven, maar wilde casper net zo goed niet op...
falcon, voor die foto hebben we dus gediplomeerde krachten, KDV leidsters, hun lukt dat ieder jaar, wij kunnen het zelf ook niet...
oeps, sorry voor al die kleine berichtjes achter elkaar steeds. Ik bedacht nog: Joni, hoe staat het met je sollicitatie? Heb je die verstuurd en al wat gehoord?
Falcon,

Je slaat precies de spijker op z'n kop met het 'perfect sociaal willen zijn'. Maar ik waardeer het zelf altijd als iemand aan iets denkt dat over mij/ons gaat, dat ik dat graag ook voor een ander wil doen.

Het is een goede eigenschap, attent willen zijn, maar is niet altijd haalbaar.

Van mijn sollicitatie heb ik nog niets gehoord. Zou binnen 2 weken wat horen en morgen is dan al 2 weken voorbij.

Wat een gezelligheid hier!

(Ma)Flodder (jaaaaah, die hou ik dr in )

Het gekleurde sokje op de achtergrond bij jou foto viel me net als Sannie ookal op ja! stille hint??

Geweldige foto van jullie meissie

Sannie:

Ehhhhh, nou dat moet je niet aan mij vragen hoor, Falcon heeft t in een eerdere posting uitgelegd volgens mij, ik heb t in de groep gegooid omdat ik namelijk bij t opstarten geen mircosoft zie maar Ubuntu.. dacht, hey! laat ik es intressant doen haha!!

Fijn dat jullie manneke netjes in de curve zit.

Ohja, over die vit. D die wordt hier ook niet meer gegeven, heb even wat er over opgezocht & nagevraagd en ben er uiteindelijk mee gestopt.

Ookal zo´n leuke foto! gave muts ook!!

Joni:

Oh, jammer dat je je soms ´ondergesneeuwt´ voelt...ook ik lees je berichtjes altijd hoor! Heb dr net nog even over na zitten denken maar ook ik vind het nog niet zo heel bagger gaan over het algemeen hier op t forum

Ook ik kan me wel wat dingen herinneren waar je destijds over schreef, denk dan aan Boyd zn eczeem, bang voor de douche... iedereen komt zo aan de beurt met dingetjes

Marloes:

ooh, breek mn bek dr niet over open... ik moet ook nog dringend aan het fotoalbum van Yasmine werken.... had me zoooo voorgenomen dat netjes bij te houden maar tis helemaal in de slop geraakt

Falcon:

Geeft toch niets, korte berichtjes?

Slaapt M. lekker?

Wij gaan zo ook maar es slapen...

Morgen de kerstboom zetten, leuk

xx
Tinus hoe ging het wegbrengen vanmorgen? Ging het weer goed? Hier is het de laatste tijd weer huilen terwijl het toch een tijdje goed is gegaan. Maar ja ik weet dat ze heel snel daarna weer lekker gaat spelen en dat ze verder gewoon prima gewend enzo is, dus dan vind ik het ook niet zo erg. Wel een beetje stom van dat kdv met die luiers iedere keer en nu dan ook verkeerde kleding aan ...... Hm hopelijk hebben ze snel hun zaakjes op orde. Lekker trouwens zo'n weekje weg! Wij gaan met de zomervakantie naar Frankrijk heb er nu al helemaal zin in!

Joni misschien trek je het jezelf te veel aan dat sommige van ons wat probleempjes hebben of dat het niet zo lekker loopt? Wel lief dat je meedenkt, maar ik geloof niet dat dat iets voor mij is. En yoga ik vind die bewegingen nu niet prettig om uit te voeren, wellicht zodra mijn doos is opgelapt. Fysio lijkt me de juiste plek om te leren hoe ik moet ademhalen en hoe ik mijn spieren daarbij moet gebruiken enzo. En Davina ik denk niet dat ze er heel erg veel van merkt, ik probeer het iig zo min mogelijk te laten blijken naar haar toe. Hopelijk hoor je snel wat over de sollicitatie.

Sannie mooi dat Casper helemaal goed gekeurd is! En die vitamine D tsja ik weet het ook niet zo. We hebben het een tijd niet gegeven, gewoon eigenlijk een beetje vergeten. We zijn er inmiddels wel weer mee begonnen omdat het word aangeraden, maar wij geloven er ook niet zo heel erg in eigenlijk. Leuke foto's! Wat naar voor dat kleine kindje zeg! Je zal het maar mee moeten maken als ouders .......

Flodder leuke foto's en wat een leuke traktaties! Ik kon er geen voorstelling van maken toen je er over vertelde maar vind dit er wel heel leuk uitzien. Moet ik maar eens onthouden voor volgend jaar.

Marloes lekker hoor 15 dagen vrij! Hopelijk trekt dat blauwe snel weer weg.

Nurse veel plezier met de kerstboom opzetten vandaag!
Wij gaan trouwens oud en nieuw vieren bij mijn schoonouders in Apeldoorn. Blijven daar dan ook gelijk een nachtje slapen. Heb er veel zin in moet ik zeggen! Is weer eens wat anders.
Sannie: Volgens mij heb je een cuddle, bundler of tricot slen. Komt allemaal op hetzelfde neer. Ik heb nog even op je hyves gekeken naar die foto van jou met Casper in de doek :p maar ik kon het merkje net niet lezen.

handleiding rekkende doek

Flodder: Als je zo'n rekkende doek wilt, zou ik lekker of die van Sannie lenen of er eentje op marktplaats kopen. Deze doeken worden zo vaak goedkoop aangeboden daar, ik zou het zonde vinden om dan een nieuwe te kopen. Maar ik vind beginnings (met verkooppunten) een hele goede site.

Ik heb ook twee niet rekkende doeken, mocht je die willen proberen kun je die van mij lenen en die zijn een stuk moeilijker te krijgen tweedehands.

Mijn hoppediz lille

Heb ik gekocht bij casa bambini in Amsterdam.

en mijn storchenwiege ulli

Ik heb Yora nu nog wel eens in de sling.

Ik ben nog steeds helemaal verliefd op een sling van mistermirko of marktplaats

Wat je vooral NIET moet kopen: baby bag, minimonkey tri-cotti of natuurlijk de baby bjorn :p .
Joni: Ik weet ook niet zeker of ik je helemaal begrijp... Ik denk dat omdat je het zelf zo belangrijk vindt om altijd attent te zijn en op iedereen (proberen) te reageren, je het opvat als het jou niet belangrijk vinden als iemand niet 'de moeite neemt' om op jou te reageren? Kan het volledig mis hebben natuurlijk ;).

Ik reageer ook niet altijd op iedereen en soms vergeet ik ook te reageren op dingen waar ik wel op zou willen reageren of zijn er al een aantal reacties geweest en denk ik laat maar... maar het is erg moeilijk om op iedereen elke keer heel inhoudelijk te reageren en misschien moet dat ook niet je doel zijn. Ik ga er maar van uit dat iedereen wel weet dat ik het natuurlijk ook hartstikke leuk vind dat Tinus (stiekem gewoon een abonnement he op de Mijn Geheim) in het blad komt met de hele leuke foto van Manu! Of dat ik het heel vervelend vind voor Marloes dat ze een blauw oog heeft (ruzie?:P) enz. enz.

Trouwens Joni: Ik zag bij de C1000 biba-boerderij spaghetti saus met verstopte groenten:p. Is dat misschien wat voor Boyd? Ik zou het zelf niet zo snel kopen maar omdat je soms wat problemen hebt met eten daar.
Oja Mette: toen ik net op Hyves zat te kijken zag ik toevallig ook een hele leuke nieuwe foto van Nova bij de kerstboom. Wat gaat ze ongelofelijk veel op T. lijken!

En wat een geweldige kerstballen heb je van je zus gekregen! Waarom ben je die hier niet komen showen ? :p
Enne Falcon:

Ik zie hier toch echt geen pinguin in hoor :p of zie ik ze nou vliegen:p

Oja! en nu ik toch bezig ben met forumvervuiling!

Yora gaat alleen onder de douche als ik ga koken. Ze gaat zich uitkleden en in de douche staan, luier uit etc. doesj doesj. En ik vind het wel lekker makkelijk als ik in de keuken bezig ben om haar dan voor het eten even te laten douchen. Ik vind het ook wel lekker dat ik nu zelf even kan gaan douchen als Yora op bed ligt. Wat vinden jullie van alleen douchen op deze leeftijd?

Yora: Het scheelt natuurlijk wel of jouw douche dichtbij de keuken is dat je haar kan zien/horen. Manu alleen douchen zou ik zelf absoluut niet goed vinden. Als hij in bad zit blijf ik er ook altijd bij. Soms loop ik wel even naar zijn kamertje (naast de badkamer) maar ik zou niet naar boven of zolder gaan. Mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen.

Ik pak er ff een boterham bij, to be continued...
Yora; ik wilde ook een draagdoek, maar met mijn hernia lijkt dat toch niet zo'n goed plan .

Alleen douchen; Ik zou zelf bang zijn dat ze zou uitglijden. Verdrinken kan iig niet, als je doucheputje goed doorloopt.

Toch zou ik het wel een beetje eng vinden denk ik, vooral als je er niet zelf bij bent. Maar dat is mijn idee hoor. Ik zou het wel stimuleren (als je alleen bent is het toch wel heul makkelijk lijkt me) maar ik zou de eerste jaren (?) er nog bij blijven in de badkamer zelf. Gaan koken vind ik zelf iets teveel afstand. Als ze uit de douche stapt en uitglijdt op de tegels, hoor jij het in keuken waarschijnlijk niet.

O ja, over die foto's; hier moet je ze eerst in MijnAlbum oid plaatsen, en op hyves kan het gewoon via de harde schijf. Dus gaat dat sneller

Ik zal hier ook weer wat foto's plaatsen, is idd al een tijd terug

Joni; o ik had niet begrepen dat je het gevoel had ondergesneeuwd te worden. Ik kan ook niet altijd op iedereen reageren, maar ik denk wel aan iedereen En soms vergeet ik bij het laatste bijlezen weleens wat er in het begin geschreven is. En ook, heel soms, lees ik een reactie en denk ik huh? Dat heb ik helemaal niet gelezen, scroll ik naar beneden en staat het er toch

Als er echt iets is, waar ik echt even hulp en of feedback op nodig heb, dan zet ik het op HM.

Sannie; jeeee, wat een leuke traktatie! En wat een heerlijke foto van de jarige job!

Indian; hoe is het met je man? Is hij al een beetje bijgekomen van de afgelopen week?

Flodder; O schattige foto! Leukleuk die muizen! Heb even je pirateneierkoektraktatie als tip aan m'n zus gegeven, voor de verjaardag van Tijn.

Hier gaat het iets beter, maar ze is nog hangerig en snel verdrietig.

xxx
Zo ff snel een eitje gebakken.

Yora: bovendien is er bij ons ook een goeie reden voor dat Manu NA het eten in bad gaat. hahah... is vaak wel nodig dan.

Die spagettisaus is misschien ook wel wat voor ons, Manu is ook niet zo'n groentefan.

Joni: Mijn eerste gedachte na het lezen van je post was 'verwacht je misschien teveel van ons?' maar nu begrijp ik dat je eerder veel van jezelf verwacht. Het ligt er ook een beetje aan wat de reden is waarom je meeschrijft. Ik ben hier begonnen met meeschrijven toen ik net als de meesten hier, een paar weken zwanger was. Ik had best veel vragen en vond het geweldig om andere ervaringen te lezen en van gedachten te wisselen. Na verloop van tijd werd dit forum echt een onderdeel van mijn sociale leven en ik kwebbel regelmatig ook over hele andere (onzinnige) dingetjes die niks met kindjes te maken hebben. Net als Yora vergeet ik soms te reageren op sommige dingen die me wel aanspreken, maar dat wil niet zeggen dat ik niet meeleef.

Vitamine D: Dat doen wij ook niet meer. Van de zomer mee gestopt (we vergaten het ook altijd) en op het cd het advies gekregen om wel weer te beginnen. Maar dat advies was ik alweer vergeten totdat Sannie erover begon...

Sannie: Die trein is heeeel leuk! Daar zit zeker wel wat werk in?

Wat vreselijk van dat kindje van het kdv. Hebben ze wel goede hoop dat de bestraling gaat helpen?

Floddertje: En die eierkoekmuisjes ook. Die zien er wat simpeler uit: wat voor mij volgend jaar!

Mainecoon: Ja gisteren ging het wegbrengen heel goed. Voor het eerst sinds het huilen is begonnen hoefde hij niet te huilen. Ook niet piepen of moeilijk doen, maar gewoon lekker spelen. Hij heeft het ook goed naar zijn zin nu, jammer dat ik soms het idee heb dat de leidsters wat slordig zijn. Maar zijn gedrag vind ik het belangrijkste en daar heb ik nu een goed gevoel bij.

Marloes: Hoe is het vandaag met je gezicht? Flauw hoor, dat je geen foto hebt hihi...

Je hebt lekker lang vakantie zeg! Ik heb vrij vanaf kerst tot en met de maandag na oud en nieuw. Ook best lang, ik ben tevreden!
Oh ja, ik laat trouwens wel Manuel zelf de trap op gaan. Ben nu niet meer bang dat ie valt. De trap af kan hij ook wel, maar dat mag hij alleen als ik voor hem loop. Anders draag ik hem.

Maar ja, Manuel kon eerder traplopen dan kruipen geloof ik. Dat was weer een voordeel van ons oude huis met al die trapjes.
En nog een zwaaaaaai voor Mette!

Ik ga ff wat anders doen.

ik bedoelde deze (oeps beetje grote foto): Tux de pinguin is het symbool van Linux, en Ubuntu is een systeem dat is gebaseerd op Linux. Ik lijk m'n vent wel (die heeft allemaal t-shirts met deze pinguin en ook met het logo van firefox, hij evangeliseert ervoor ).

Wederom een goede nacht gehad, ik denk dat het aan mijn goede opvoedkwaliteiten ligt , nu man weg is gaat het prima!

doedoe
verder is bij ons de inloopkast-douche in de keuken en is alles gelijkvloers, dus ik laat M wel eens alleen in bad (=babybadje nog steeds) zitten, want ik kan hem dan overal in huis horen. we wonen behoorlijk klein en nu ik weet dat ik een nieuwe baan heb zijn we dan ook lekker op funda gaan snuffelen naar een nieuw huis. daar moet een badkamer in zitten en een slaapkamer die zo groot is dat je om het bed heen kan lopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven