KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Volgens mij sinds mei. Nog niet zo heel lang dus. Voorlichting is pas over 1,5 maand hoor, dus het duurt ook nog wel even, maar toch sneller dan ik verwacht had.
Ik zie dat ik nog steeds in de lijst sta bij de zwangeren. Is er iemand die mij wel verplaatsen?

Ik ben inmiddels al 3 maand moeder.
Mwa, ben dus gewoon weer ongesteld geworden, is nu net paar dagen klaar. Ik ben er veel minder down van dan de vorige keer, had helemaal niet het gevoel dat ik zwanger was en dat bleek ook en ik sluit me er meer voor af, dus ga niet zitten hopen. Geeneens een test gedaan. Vandaag laatste dag van de vakantie, als ik thuis ben ga ik me sowieso meteen aanmelden bij een kliniek en ik ga kijken naar een donor met ongewassen zaad. Dat wordt dan dus een andere donor maar hopelijk met meer kans dan gewassen. Zucht. En ik ga de volgende poging uitstellen tot november, dan kan ik tenminste volledig meeklussen met de verbouwing hier en zit er i.i.g iets minder lange tijd tussen de laatste poging met Cryos en de kliniek (waar ik immers weer een jaar moet wachten ofzo). Ik wil er vooral niet teveel over nadenken of mee bezig zijn, word er sjachrijnig van. En ik merk ook dat ik geen zin heb in de goedbedoelde adviezen van mensen om me heen, zoals dat ik 'vooral moet ontspannen' en 'als je het heel graag wilt lukt het niet' en 'misschien was het de tijd nog niet voor dit kindje, wil het nu nog niet geboren worden'. Donder eens een eind op zeg, dat is nu vooral mijn gedachte.
Ow Maysun, ik kan me ook zo irriteren aan al die opmerkingen..

De top 2 die ik zo af en toe naar mijn hoofd geslingerd krijg zijn; "Waarom pik je niet gewoon een vent op uit de kroeg" en "Heb je al nagedacht na hoeveel pogingen je stopt?"

Wat geef je je kind mee als je bewust iemand oppikt met als doel om zwanger te worden en die man niks met zijn kind te maken wil hebben? Terwijl het nu zo ontzettend gewenst is vanuit alle partijen.

Daarnaast ben ik aan dit traject begonnen om een doel te bereiken, ik ga door tot ik dat doel heb bereikt of tot ik het financieel en mentaal niet meer aan kan!

Maar wel balen dat je weer ongesteld bent geworden! Of je het nu wel of niet voelt aankomen, het blijft een domper.

Ooit gaat het lukken!!
Hallo allemaal, ik lees al heel lang dit topic mee (misschien al wel 6 jaar af en aan). Het heeft me enorm geholpen om me te informeren, om me niet alleen te voelen en een stap te kunnen nemen.

Ik heb alleen nooit geschreven, omdat ik uiteindelijk voor een homostel/co-ouderschap heb gekozen.

Maar ik wilde net toch iets schrijven over deze keuze en nu lees ik dat Sensotouch deze keuze ook maakt. Leuk!

Het is zo fijn dat er meerdere mogelijkheden zijn en dat vrouwen opzoek kunnen naar wat bij hen past.

Ik ben 33 en ken mijn mannen een jaar. Ik heb ze leren kennen op een speeddate van Meer dan Gewenst en we waren vanaf het eerste moment heel gek op elkaar - ik besef me dat dit een grote zegen is.

Afgelopen jaar hebben we elkaar heel goed leren kennen en heel veel gesproken over oudersschap.

Nu is het bijna zover, in oktober gaan we 'beginnen'. En dan is het afwachten natuurlijk...
@BiebkeBrabant, ben jij andere zwangerworden pillen gaan slikken? Ik slik dezelfde (Etos), maar heb totaal geen onderzoek gedaan. Maar het is misschien wel slim dit wel te doen. Ga nog even rondneuzen.

Hoop dat jouw cyclus volgende keer weer regelmatig is.
quote:Stjerna83 schreef op 25 september 2016 @ 07:53:

Hallo allemaal, ik lees al heel lang dit topic mee (misschien al wel 6 jaar af en aan). Het heeft me enorm geholpen om me te informeren, om me niet alleen te voelen en een stap te kunnen nemen.

Ik heb alleen nooit geschreven, omdat ik uiteindelijk voor een homostel/co-ouderschap heb gekozen.

Maar ik wilde net toch iets schrijven over deze keuze en nu lees ik dat Sensotouch deze keuze ook maakt. Leuk!

Het is zo fijn dat er meerdere mogelijkheden zijn en dat vrouwen opzoek kunnen naar wat bij hen past.

Ik ben 33 en ken mijn mannen een jaar. Ik heb ze leren kennen op een speeddate van Meer dan Gewenst en we waren vanaf het eerste moment heel gek op elkaar - ik besef me dat dit een grote zegen is.

Afgelopen jaar hebben we elkaar heel goed leren kennen en heel veel gesproken over oudersschap.

Nu is het bijna zover, in oktober gaan we 'beginnen'. En dan is het afwachten natuurlijk...

Wat super leuk dat je reageert en wat geweldig dat het jou gelukt is op deze manier.

Zou ik je misschien een pb of mail mogen sturen? Zit vol met vragen, haha.

Hoop dat je hier ook mee blijft schrijven
Ja hoor, dat mag! Ik moet daar alleen iets voor aanzetten geloof ik?

Je mag ook je vragen hier stellen, als anderen dat nuttig vinden. Ondertussen zoek ik even uit hoe ik het aanzet.
Ik denk dat ik PB ontvangen aan heb gezet
@Stjerna: Ik heb je een PB gestuurd! En als mensen hier behoefte hebben aan die vragen/antwoorden dan zal ik ze hier ook plaatsen. Maar weet niet of daar behoefte aan is.
Sterna83 ik slik nu gewoon foliumzuur verder niks. Ik durf niet meer.

Komt door de monnikspeper die erin zit dat is om je cyclus regelmatig te krijgen en dat was ie dus al, omgekeerd effect dus helaas. Staat er ook helemaal niet op vermeld op het doosje dus best vaag vind ik. De mijne zijn in de kliko beland en komen er niet meer in!
Biebke, dank je wel, klinkt bizar zeg. Ik ga ze denk ik opmaken en dan over op iets anders.
Ik slik "Meer-in-2 (Bijna) zwanger" van VitOrtho. Ik volg een flink aantal adviezen uit het boek Innesteling van Rika Lukac.

Verder zit ik geduldig op het wachtbankje. Ik voel niks bijzonders tot dusver.

Hoe gaan jullie om met het wachten? Heel positief denkend dat het gaat lukken deze keer of jezelf meer beschermend door er niet aan te denken / te denken het zal wel niet en dan bij een positieve test een enorme meevaller hebben?
@wannabe79: ik heb je uit de tabel gehaald en bij het lijstje 'mama's' gezet :-) Zijn er nog meer dames die iets gewijzigd willen zien of toegevoegd willen worden? Als je aangeeft hoe en wat er ingevuld/gewijzigd moet worden, dan wil ik (saffronskies) het wel even voor je aanpassen.
Helemaal vergeten nog te kijken hier..

@Rosing.. wat ontzettend klote zeg.. heb er geen andere worden voor.. lees al super lang mee, en gun het je enorm.

Geldt sowieso voor alle dames die al langer bezig zijn.

Ik voel me echt gezegend dat het de eerste ronde gelukt is. Weet inmiddels dat ik zwanger ben van een menneke! blijft gek om dat zo te kunnen zeggen. Maar ben er helemaal blij mee..
@saffronskies dank je!

@jo Anna gefeliciteerd, en mannetje is heel leuk om in huis te hebben :D
Gefeliciteerd jo-Anne! Goed nieuws

Ik ben inmiddels net weer terug van vakantie en ga alles weer bijhouden en monitoren. En dan in de ronde van november starten! Nog heel even geduld maar zo lang gewacht dat die maand er ook nog wel bij kan!
quote:uppies schreef op 27 september 2016 @ 10:32:

@wannabe79: ik heb je uit de tabel gehaald en bij het lijstje 'mama's' gezet :-) Zijn er nog meer dames die iets gewijzigd willen zien of toegevoegd willen worden? Als je aangeeft hoe en wat er ingevuld/gewijzigd moet worden, dan wil ik (saffronskies) het wel even voor je aanpassen.

Ik ben inmiddels weer bij UMC geweest, en helemaal goedgekeurd. Ik mag dus wel in de tabel denk ik. Nausicaa, 35, UMC en sinds afgelopen week officieel op de wachtlijst (met terugwerkende kracht naar augustus).

Ik was niet echt zenuwachtig, had overal positieve geluiden gekregen, en toch is het wel een opluchting.

Duim ondertussen weer verder voor alle dames die al bezig zijn!
quote:nausicaa schreef op 30 september 2016 @ 21:37:

[...]

Ik ben inmiddels weer bij UMC geweest, en helemaal goedgekeurd. Ik mag dus wel in de tabel denk ik. Nausicaa, 35, UMC en sinds afgelopen week officieel op de wachtlijst (met terugwerkende kracht naar augustus).

Ik was niet echt zenuwachtig, had overal positieve geluiden gekregen, en toch is het wel een opluchting.

Duim ondertussen weer verder voor alle dames die al bezig zijn!

Jeeeh!! Wat fijn.

Ik ben erg zenuwachtig aan het worden. Want ja dat verpleegkundige gesprek blijft wel door mijn hoofd spoken.

Wat is er verder nog verteld of gedaan? Kreeg je meteen echo en waar kijken ze dan naar? En bloedonderzoek?

Gefeliciteerd!! Het wachten kan beginnen.
quote:sensotouch schreef op 30 september 2016 @ 22:10:

[...]

Jeeeh!! Wat fijn.

Ik ben erg zenuwachtig aan het worden. Want ja dat verpleegkundige gesprek blijft wel door mijn hoofd spoken.

Wat is er verder nog verteld of gedaan? Kreeg je meteen echo en waar kijken ze dan naar? En bloedonderzoek?

Gefeliciteerd!! Het wachten kan beginnen.

Ja, meteen echo (inwendig, dus wellicht even rekening mee houden met aankleden ). Ze kijken of er geen rare dingen (vleesbomen, poliepen, cystes) zijn in de baarmoeder en eierstokken. Het bloedonderzoek moet in de eerste paar dagen van je cyclus, en daar zat ik niet, dus dat moet nog. Maar dat mocht ook via huisarts.

Gynaecoloog was een aardige vrouw. Ze zei trouwens nog dat ze maar zelden mensen afwijzen, alleen bv mensen die eigenlijk zwaar depressief/geïsoleerd zijn en een kind als de oplossing van al hun problemen zien.
Oh, en als je zelf nog vragen hebt, kun je die natuurlijk ook stellen. Ze vroeg nog na of de verpleegkundige een paar dingen had verteld, verder niks eigenlijk.
Wat fijn nausicaa!

Ik ben tot mijn verassing uitgenodigd voor de oktober voorlichtingsbijeenkomst van het amc. Veel sneller dan verwacht. Spannend!
Ook hier gaat het na de eerste vraag die ik stelde sneller dan verwacht.

Besloten te kiezen voor Nij Geertgen. Van de week me aangemeld en ze belde binnen 3 kwartier al terug. Dus de eerste afspraken staan gepland. Op 1 december de eerste intake bij de arts......Spannend.
@nausicaa: Goed om te horen. Geeft mij weer wat meer moed dat het wel goed moet komen.

Ik had de arts al even opgezocht en op de foto leek het een sympatieke vrouw haha.

Hoe gek is het dat we over een jaar waarschijnlijk mogen gaan proberen. Mooi vooruitzicht. Al duurt het ook nog wel lang!
Ik vind het prettig bij Nij Geertgen kruimeltje het enige nadeel vind ik dat je geen vaste arts hebt, maar dat is qua planningen niet haalbaar.

Oh, en als je vanaf/naar de richting Gemert moet: Er staat een snelheidscamera op de weg een paar km voor/na de kliniek. Dan weet je dat vast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven