Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Vandaag 5! kaartjes gevonden in mijn brievenbus. 1 van een postcrosser uit Taiwan, waar ik 1,5 maand geleden 1 naar toe heb gestuurd.

Zij vind het leuk om dan weer 1 terug te sturen. Erg attent natuurlijk! En ook zeker een leuk idee. Alleen heeft ze mijn kaartje dus wel ontvangen en al die tijd niet geregistreerd dat vind ik zelf niet zo sociaal.

Weet even niet wat ze dan nu verwacht. Ik ga niet weer 1 sturen (ze heeft haar adres erop gezet), heb geen behoefte aan een heen en weer stuur contact met haar.

Dus nu moet ik haar eerst een berichtje sturen en pffff, ik vind gewoon een Hurray ontvangen leuker. Ipv er om moeten vragen nu.

Goed het is natuurlijk een 'probleem' van niks. Maar ik merk dat ik er een beetje chagrijnig van ben

Waarschijnlijk zie ik het morgen weer allemaal zonniger. Hoop ik.

Verder 2 kaartjes geïnspireerd op mijn 'ik hou van citroen', leuk! En nog een kaart met bootjes met daarop poppen en knuffels, zij noemt ze cute ik vind porseleinen poppen soms wat scary juist. Maar ze varen gezellig over de kaart, dus wel een grappig gezicht.

En uit Frankrijk nog een hond die van de postbode houdt.

Ik heb er nog maar 1 geregistreerd, even geen puf vandaag en vind het toch altijd leuk een gezellige reactie terug te sturen. Dus dat komt laterr
Hier druppelen de kaartjes binnen.

In de afgelopen 4 dgn elke dag een kaartje ontvangen. 2 kaartjes uit Rusland, eentje uit Taiwan en eentje uit the USA. Op het kaartje uit the USA staat de een datum uit 2014. Daar gaan ze denk ik terug in de tijd

Verder geen hurrays. Mag niet klagen, van de week al veel kaartjes mogen versturen.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 24 september 2016 @ 14:41:

Vandaag 5! kaartjes gevonden in mijn brievenbus. 1 van een postcrosser uit Taiwan, waar ik 1,5 maand geleden 1 naar toe heb gestuurd.

Zij vind het leuk om dan weer 1 terug te sturen. Erg attent natuurlijk! En ook zeker een leuk idee. Alleen heeft ze mijn kaartje dus wel ontvangen en al die tijd niet geregistreerd dat vind ik zelf niet zo sociaal.

Weet even niet wat ze dan nu verwacht. Ik ga niet weer 1 sturen (ze heeft haar adres erop gezet), heb geen behoefte aan een heen en weer stuur contact met haar.

Dus nu moet ik haar eerst een berichtje sturen en pffff, ik vind gewoon een Hurray ontvangen leuker. Ipv er om moeten vragen nu.

Goed het is natuurlijk een 'probleem' van niks. Maar ik merk dat ik er een beetje chagrijnig van ben

Waarschijnlijk zie ik het morgen weer allemaal zonniger. Hoop ik.

Verder 2 kaartjes geïnspireerd op mijn 'ik hou van citroen', leuk! En nog een kaart met bootjes met daarop poppen en knuffels, zij noemt ze cute ik vind porseleinen poppen soms wat scary juist. Maar ze varen gezellig over de kaart, dus wel een grappig gezicht.

En uit Frankrijk nog een hond die van de postbode houdt.

Ik heb er nog maar 1 geregistreerd, even geen puf vandaag en vind het toch altijd leuk een gezellige reactie terug te sturen. Dus dat komt laterr

Is ze het niet per ongeluk vergeten? Ze was blijkbaar enthousiast genoeg om een kaartje terug te sturen, wellicht is ze in haar enthousiasme vergeten het ontvangen kaartje te registreren?

Ik had gisteravond nog een Hurray uit Nederland, helemaal uit Zwolle.....!

En vanmiddag had ik een Hurray uit Duitsland.

En ik had maar liefst 3 kaartjes in mijn brievenbus. Ik vond het qua afbeeldingen wat tegenvallen, maar ze hadden allemaal wel redelijk veel (leuke) tekst. Dus dat is fijn!

Vannacht heb ik lekker doorgeslapen en dus geen adres getrokken. Vanochtend vroeg heb ik dat wel gedaan: Polen. Hij wil een cityview en die kan hij van mij krijgen.
Ha Suikerspin, nee dat was ik niet gister, ik was op de Veluwe! En vandaag ergens ene stuk onder Antwerpen, nu net pas thuis, pfft... maar wel weer een kaartje op de mat: neushoorns uit Duitsland. En nu ga ik enórm in mijn bed storten.
Hey Tamboti, ik ben gisteren bij "jouw" winkeltje in Delft geweest. Dat is inderdaad een enorm leuk winkeltje! Mijn kaartenvoorraad is aangevuld met een aantal geinige niet-gangbare kaarten. Leuk!

En sinds donderdag krijg ik weer kaartjes binnen! Tot nu toe 5, dus de tsunami valt nog mee. Ik sta nu weer gelijk qua verzenden/ontvangen, dus wat mij betreft mag het hier voorlopig ook wel weer zo'n beetje bij blijven.

Op mijn tweede account nog geen kaartjes ontvangen, maar dat verwacht ik komende week eigenlijk wel. Spannend!

Verder afgelopen dagen nachten nog 2 adresjes getrokken. Het werden Polen en Hong Kong. Hmm, naar Hong Kong heb ik ook al een kaartje onderweg en dat gaat morgen expiren. En mijn vorige kaartje naar Hong Kong deed er meer dan 100 dagen over. De profielen zijn ook niet echt leuk, dus ik moet me er echt even toe zetten om de kaartjes te gaan schrijven.

Fijne zondag allemaal!
quote:couscous-junkie schreef op 23 september 2016 @ 21:03:

Ik heb een uurtje of wat geleden een Hurray gehad vanuit Dubai

Moet me echt inhouden om niet gelijk weer op de knop te drukken.. Hebben jullie daar ook altijd zoveel last van?

Ja, daar heb ik ook altijd erg veel last van.

Het is gewoon verslavend. Ik had gehoopt dat het minder zou worden met meer kaartjes onderweg, maar helaas...
Irritant als ze zo lang onderweg zijn Rivka, mijn kaartje naar Hong Kong was er na 10 dagen, dus hou hoop, misschien komt deze snel aan!
Ja, het kan gelukkig ook snel gaan. Eerdere kaartjes van mij deden er 6 en 8 dagen over.

Met Hong Kong is het bij mij kennelijk alles of niets.
Leuk dat jullie weer veel kaarten hebben gekregen!

Suikerspin, is die Taiwanese misschien nieuw bij Postcrossing en heeft ze het principe misschien niet goed begrepen? Heeft ze wel al andere kaarten geregistreerd? Ik zou haar er gewoon toch even vriendelijk aan herinneren dat ze jouw kaart nog niet geregistreerd had.

Ik was net het topic aan het teruglezen en hard aan het balen dat mijn kaarten niet willen aankomen, toen ik een hurray kreeg uit Frankrijk. Ze is blij met de kaart en verontschuldigt zich uitgebreid voor het late registreren, de kaart was er al op 15 sept. Vind ik netjes van haar, en ook fijn om te horen dat die kaart eigenlijk maar een dag of 3 onderweg was (ik begon met alweer zorgen te maken over de Deutsche Post).
Mijn kaartjes zijn inmiddels op de bus. Een illustratie van een theedrinkende kat naar Amerika (ze houdt van katten en van thee) en een cityview naar Polen.

Fijn dat je eindelijk une Houraîe had Snorhaar.

Heb ook nog een vraagje aan jou. Regelmatig krijg ik kaartjes met daarop de favoriete quote van de verzender. Nu vind ik het leuk om ze daarvoor te bedanken. Maar wat is een quote in het Duits? Ik heb gevonden: die Entscheidung, das Urteil, der Ausspruch. Mijn eigen gevoel zegt me om "das Zitat" te gebruiken. Maar welk woord is een beetje gangbaar in het Deutsch?
Rivka, tof winkeltje he? Ik zou er zo een paar uur kunnen doorbrengen!

En jammer dat er toch best veel mensen zijn die zo laat pas registreren.
Labellei, ik zou ook Zitat gebruiken als het echt om een citaat gaat. Die andere woorden hebben een hele andere betekenis (das Urteil is eerder een rechterlijke uitspraak bijv). Je zou ook "der Spruch" kunnen gebruiken , dat is redelijk algemeen voor een uitspraak of gezegde.

Een website die ik regelmatig gebruik als ik iets niet weet is www.uitmuntend.de Die is bedoeld voor Duitsers die Nederlands leren, maar andersom is ie ook prima.

Ach Tamboti, 10 dagen later registreren is jammer, maar vind ik niet zo erg. Mensen die er echt de brui aan geven zonder hun kaartjes te registreren, díe vind ik pas irritant
quote:Snorhaar schreef op 25 september 2016 @ 18:21:

Labellei, ik zou ook Zitat gebruiken als het echt om een citaat gaat. Die andere woorden hebben een hele andere betekenis (das Urteil is eerder een rechterlijke uitspraak bijv). Je zou ook "der Spruch" kunnen gebruiken , dat is redelijk algemeen voor een uitspraak of gezegde.

Een website die ik regelmatig gebruik als ik iets niet weet is www.uitmuntend.de Die is bedoeld voor Duitsers die Nederlands leren, maar andersom is ie ook prima.

Ach Tamboti, 10 dagen later registreren is jammer, maar vind ik niet zo erg. Mensen die er echt de brui aan geven zonder hun kaartjes te registreren, díe vind ik pas irritant

Dankeschön Schnorhahr!

Die site zal ik ook eens bekijken. Ik kan wel wat hulp gebruiken bij mij Steinkohle Deutsch.
Hier druppelt het ook weer een beetje aan. Drie leuke hurrays gehad (waarvan 1 met excuses voor het late registreren ivm vakantie) en een kaartje in de bus uit Rusland van een jongen van 14 met een mooi handschrift

Ik heb gelijk maar weer 3 adressen getrokken en kaartjes uitgezocht, ik moet ze alleen nog schrijven. Naar Duitsland gaat een kaartje met een tekening, beetje nostalgisch. Ze had nogal een wensenlijstje en wilde ook geen dubbele. Gelukkig had ze op flickr alle gekregen kaartjes in verschillende mappen verzameld, dus ik kon redelijk makkelijk zien dat ze deze nog niet had. Ik had geen zin om door bijna 900 kaartjes te gaan zoeken anders.

Verder twee Hollandse landschappen voor Duitsland en Zuid Afrika, de laatste had eigenlijk niets opgeschreven over wat ze wilde, dus ik hoop dat ze het leuk vindt
Hoi allemaal, ik kruip weer even uit m'n meelees modus met een vraagje. Ik upload m'n kaarten voor ik ze verstuur maar als ze worden geregistreerd komen ze niet op m'n wall te staan. Van de 7 (jaja ik moet ergens beginnen en ben helemaal hooked;)) staan er 4 met foto geregistreerd terwijl ik ze alle 7 heb geüpload voor ik ze stuurde. Misschien doe ik iets mis? Wel leuk om m'n verstuurde kaartjes terug te vinden nl,
Het enige wat ik kan bedenken is dat de andere persoon de foto verwijderd heeft
Dat kan Sneeuwvosje, maar dat komt naar mijn ervaring zo zelden voor. Dan lijken me 3 van de 7 plaatjes verwijderd wel heel toevallig. Stappeltje, als je naar je travelling lijstje gaat, staat er dan achter alle kaarten die je nog onderweg hebt een afbeelding? Of een plusje (dan is ie niet geupload).

Kan het zijn dat je bij het uploaden een scan had aangeklikt, maar vergeten bent op "uploaden" te klikken? Dat gebeurt mij nogal eens als ik twee dingen tegelijk doe.
Bij de traveling cards staan alle afbeeldingen en geen plusjes meer. Vandaag kreeg ik een hurray uit Oostenrijk en ik weet zeker dat ik deze had geüpload. Maar bij send staat er geen afbeelding bij. En bij de andere twee hetzelfde. Bij het uploaden van de traveling cards staat er dat ze alleen zichtbaar zijn voor mij tot het moment van registratie.
@ Stappeltje: Jammer als je je kaartjes wel oploadt maar dat ze uiteindelijk niet zichtbaar zijn als ze geregistreerd zijn.

Vandaag is mijn 800ste kaartje geregistreerd in Thailand, helaas een lege hurray. Het is trouwens het eerste kaartje dat ze ontvangen heeft!

Ik mag nu 25 kaartjes onderweg hebben, een kaartje van een kaasmarkt gaat naar Rusland en een kaartje van mijn woonplaats gaat naar Zwitserland.
Stappeltje, ik heb even op het bugtopic van het PC forum gekeken. Daar waren 2 draden met plaatjesproblemen, dus ik was hoopvol. Maar het lijkt om andere problemen te gaan. Dus hier heb je ook niet veel aan, sorry

800 kaartjes wow, gefeliciteerd
Wat jammer Stappeltje, dat je die moeite doet en dat ze verwijderd worden Is mij nog nooit gebeurd, in elk geval. Ik verwijder zelf wel eens ge-üploadde kaartjes, wanneer ik mijn scan mooier vind dan de foto's die geplaatst zijn.

Ik kreeg vrijdag en zaterdag bij elkaar 5 kaartjes, ga ze nu registeren. Heb ook nog weer niets verstuurd Ben moe.
Later is nu
Wow 800 kaartjes verstuurd

Ik had vandaag 2 super leuke hurrays in mn email. Mn kaartjes naar Duitsland en Rusland ( eentje van de 5) zijn aangekomen.

Gelijk 2 nieuwe adressen opgevraagd. Portugal en Duitsland.

Portugal is de nummer 1 van het land met meer dan 8000 gestuurde kaartjes. Hij heeft veel wensen dus ik ga eens kijken wat ik hem ga sturen.

Het kaartje naar Duitsland is wat makkelijker. Ze wil graag kaartjes met babydieren. Die moet ik vast wel in mn voorraad hebben.

Verder geen kaartjes bij de post. Maargoed het is dan ook maandag.

Hoe is het bij jullie?
1 van de kaartjes is terug Gelukkig. Bedankt voor het meedenken! Waar kopen jullie hr kaartjes? Ik merk dat ik de kaartjes van stad of land niet zo leuk vind, online koop ik ze bij een leuke webshop. Ik weet niet of ik het mag noemen ivm reclame? Ze hebben ook een eigen lijn met kaartjes, elke keer zo leuk om te ontvangen
Gisteren kreeg ik een blije hurray uit Tsjechie. Nu sta ik (na 3 weken ofzo) eindelijk weer gelijk qua zenden en ontvangen.

Ik trok nog een nieuw adres in Litouwen. Hij had wat dure wensen (historische kaarten, 3D kaarten) en voor rest vrouwelijk naakt en "strange/unusual". Die 3D kaarten vind ik schandalig duur (3 a 4 euro voor een kaart), maar ik heb ooit goedkopere gevonden bij de Tiger. Met een bloem erop en knalroze achtergrond . Ik heb toch maar de modderige waddendames gekozen, die passen ook prima bij unusual.
Haha Snorhaar, de modderige waddendames lijken me prima geschikt voor iemand die vrouwelijk naakt wil in combinatie met strange/unusual.

Stappeltje, leuke online adresjes voor kaartjes zijn o.a. Art Unlimited, Happy Postcrossing, Cardcetera en Postzegel Erop. Verder moet je een beetje geluk hebben met winkels in de buurt. Sommige boekhandels hebben leuke kaartjes. Sommige VVV's ook. Ik slaag vaak het beste bij museumwinkels. Ik weet niet of je hier kwijt wil waar je ongeveer woont. Wie weet heeft iemand op dit topic dan nog tips. Sommige adresjes moet je net even weten.

Ik had vandaag mijn eerste kaartje in de bus op mijn nieuwe account!

Uit het warme Spanje (31 graden schreef de afzender) kwam een heel winters kaartje van gebreide wanten aan een waslijn. Ik heb in mijn profiel staan dat de winter (samen met de herfst) mijn favoriete seizoen is en ook dat ik graag brei, dus dit kaartje was perfect gekozen.

En op mijn eerste account zet de tsunami nu toch door. Vandaag weer 4 kaartjes in de bus. Gelukkig wel leuke kaartjes, met allemaal ook een leuk verhaaltje erop geschreven.

Ik moet nu weg en kan niet alles meer registreren, maar speciaal voor de speurders onder ons heb ik het Spaanse kaartje alvast maar even geregistreerd. Is zo lastig speuren anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven