Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond uit eten geweest met mijn ouders, man en Jasmijn. Jas had tot laat in de middag geslapen en speelde lekker in het speelhuisje daar. Ze heeft een pannenkoek en ijsje gegeten. Het was heel erg gezellig. Daarna in het centrum geweest samen, want het was lange koopavond. Alles in kerstsfeer en in de uitverkoop. Ik heb nieuwe laarsjes voor Jasmijn gekocht van Replay in de uitverkoop, zwarte. Heel leuk. Ze heeft maar één paar schoenen en die zijn bruin, nu heb ik alvast een maat groter gekocht want de bruine waren nog niet te klein maar dat gaat natuurlijk wel gebeuren. Verder heb ik een nieuwe luiertas uitgezocht van Oilily, een zwarte met bloemetjes. Die krijg ik van mijn ouders voor mijn verjaardag. Was ook dik afgeprijsd. Goede vangst dus!

Jasmijn lag dus lekker laat in bed maar die kan morgen uitslapen. Dan gaan we ook even naar Ikea, kijken voor een meubel voor Jas' speelgoed voor op haar kamer. Dan kan de commode binnenkort naar de babykamer. Verder een kast voor de baby kopen. En nog gewoon lekker rondneuzen.

@Krokus: Ik ben benieuwd, duim voor je!

@Pebbs: Ik zal de Lodger snel opsturen. De man kon de rest niet meer vinden op zolder maar ik denk dat ik de leukste dingen ook al verkocht heb...

@Ringel: Bedankt, maar dat gedichtje heb ik niet zelf gemaakt hoor. Goed gejat van een site van kennissen die hetzelfde hebben meegemaakt...triest hoor!

@Ris: Wat raar dat je geen kerstpakket krijgt in je verlof, bij ons krijgt zelfs de gymjuf die één dag per week werkt er één.

Ga nu lekker met de man tv kijken. Doei!
@krokus: spannend!!! (leuk ook voor ons om mee te leven nu het op babytjes gebied even rustig is).

@ringel: Ik ben niet echt van de kunstbomen maar dat je hem dan makkelijker tegen de muur of in de hoek kan zetten is wel ideaal. Ik kan natuurlijk ook gewoon de snoeischaar erbij pakken

Over de lodger shelter heb ik trouwens alleen slechte dingen gehoord eigenlijk. Als wikkeldoeken of in de kinderwagen zijn Lodgers heerlijk maar dat draag ding schijnt niet echt fijn te zijn.

Ze zakken helemaal in elkaar er in weg en het hangt teveel.

Ik ben zelf helemaal fan van knoopdoeken maar als je dat niet ziet zitten is een sling misschien handiger. Die heb je ook uit 1 stuk zodat je hem alleen om je nek hoeft te hangen.

@Ris: wat gek zeg dat de rest wel een pakket krijgt en jij niet. Zijn ze het niet gewoon vergeten, zou echt iets voor mij zijn om te vergeten.

@mmmoi: Gezellig dat jullie af en toe spontaan met vrienden of familie uit eten gaan.

Lekker geshopt weer zie ik. Wij gaan morgen.

Ik moet een goeie winterjas voor straks op de fiets hebben en ik heb eigenlijk nieuw servies nodig.

Veel plezier morgen bij de Ikea, het is altijd leuk om daar rond te kijken.

Weet je trouwens al wat jullie met de kinderwagen gaan doen?

Floor heeft vanmorgen tot kwart voor 9 geslapen en 's middags van kwart voor 2 tot kwart voor 5!

Ze was nog steeds moe dus ze is om half 8 weer knock out gegaan.

helaas, helaas. Ben vanochtend ongesteld geworden.
aaaaaaaah, dat is balen. EN maar weer op naar de volgende ronde! Keep positive!

gisteravond samen met Lief een avond uit geweest. Wel leuk hoor om weer eens te doen. Deen we vreoger veel vaker natuurlijk, dus darom geneiten we er nu maar extra van. Eva de Roovere is echt helemaal leuk, vond haar al leuk, maar nu helemaal.

Hahahaha Mayte zit naast me met een banaan en wil kleuren maar ze moet eerst haar banaan opeten, nu probeert ze alles om van die banaan af tekomen (as we speak heeft de inhoud van haar fruitbakje achter de pc gekieperd)

Ze vertikt het gewoon, nou dan wordt er dus ook niet gekleurd.....
Krokus, balen zeg! Je had toch weer even hoop gekregen he.. Dit was je langste cyclus tot nu toe, toch? Even slikken en weer doorgaan...Maar vandaag is het gewoon dik balen.

Ringel, fijn dat jullie avondje weg zo geslaagd was! Is die Eva de Roovere cabaretière?

Ris, geen kerstpakket krijgen sucks. Hoe kan dat nou ook gebeuren? Je staat toch op de personeelslijst? Ik zou er wel nog naar vragen hoor; je hebt er net zoveel recht op als iedere andere collega.

Mmmoi, welke maat schoenen heb je gekocht voor Jasmijn? Hier draagt Hanna nog steeds 21 en 22 (en ze heeft zelfs nog een paar schoentjes in maat 20; die vallen groot).
Jammer Krook....
ja, vind het heel jammer. Had inderdaad een beetje hoop gekregen. Maar goed, nieuwe rondes, nieuwe kansen. Rond oud en nieuw hebben we weer feestweek!!! Hahaha.

Vandaag naar een nieuwe fiets gekeken. Ik kan meedoen aan het fietsplan van mijn werk. Aangezien ik (voor mijn doen) een behoorlijk stuk moet fietsen 's ochtends, lijkt het me heerlijk om echt een goede fiets te hebben.

Later meer, nu pms klachten.
Ik ben er weer. Heb maar een neiuwe nick aangemaakt met een nieuw mailadres. Anders ging het allemaal wel heel erg lang duren.

Ik schrijf later uitgebreid. Ik zit hier met een heel erg ziek mannetje. Max was verkouden, maar ineens werd het erger (donderdag eind van demiddag). Hoesten, piepen, benauwd, hoge koorts. Dus naar de Huisartsenpost. Hij heeft een luchtweginfectie en brochitus en heeft nu antibiotica en een pufje met zo een voorzetkamerding. Hij kanpt alleen nog niet bepaald op. Slaapt 20 van de 24 uur, heeft nog steeds 39 graden en hoest en piept nog steeds. Tesje is onderweg naar ziek, dus even de handen vol hier.

Krokus, balen. Op naar de volgende ronde, ik zal voor je duimen.

Wat vreselijk nieuw van Woei. Ik zou willen dat ik iets zinnigs kon zeggen, maar woorden schieten altijd tekort in dit soort gevallen.

Ris, lullig van je werk. Ik zou vragen naar je kerstpakket, daar heb je gewoon recht op.

Later meer....
Fluffy, als je hier nog leest; Mollie wil graag contact met je op (op het "wie heeft er nog iets over"-topic).

Wat vervelend van Max! Die antibiotica moet nu toch wel aan gaan slaan zo langzamerhand? Hopelijk zijn je kindjes voor de kerst weer een heel stuk beter!
Bedankt voor het doorgeven. Ik heb daar mijn nieuwe emailadres al neergezet.

Ja hij heeft nu sinds donderdagavond AB. Zou beter moeten gaan. Anders ga ik maandag gewoon weer naar de dokter met hem.
hihihihi fluf helemaal in kerstavatarsfeer.

Balen dat je mannetje zo ziek is......gaat Tessa dezelfde kant op?

Fijndat je er weer bent.

Ben momenteel verslaafd aan pepermuntjes.....ze chippen zo lekker als je er op bijt......en het is ook nog eens erg behulpzaam bij maagzuur aanvallen. Heb ook maalox gekocht (van die kauwtabletten) maar dat vind ik niks......ook erg vies.

verder alles ok. Beetje drukke baby in buik en Mayte die snotterverkouden is en een "auw hoofd" en eigenlijk ook een beetje baby wil zijn. Kruipt ze lekker bij me op de bank en veegt d'r snotneus aan m'n shirt af (tenzij ik net als nu een kriebelvest aan heb) en kruipt behaaglijk tegen me aan en roept om de 10 minuten "hallo" tegen m'n buik. prompt dat de baby haar een trap geeft :-D
Jammer krokus, ik heb nog wel zo hard geduimd.

@fluffy: Jouw namen zijn ook niet meer te tellen hier. Vervelend zeg dat Max zo ziek is, echt ziek, geen simpel verhoukdheidje.

Hoe waren de suprises ontvangen op school?

@ringel: Ik had Antagel tegen het maagzuur. Hielp voor mij heel goed en heb ik in de laatste weken echt verslonden.

Leuk dat Mayte nu al een "band" opbouwd met de baby.

Ik hoop dat ze net zo enthousiast is als Floor. Die is nog steeds helemaal blij met Eva.

Over Eva gesproken. Die Eva waar jij bent geweest, is dat niet die vrouw die nu rechts op de pagina van Viva staat?

@mirjam: Floor draagt ook 22 en dat is nog erg ruim. Die leeft dus ook niet echt op grote voet.

Ik heb een jassenprobleempje. In de stad kon ik het niet echt vinden en nu heb ik op de site van Esprit 2 jassen gezien.

Deze is 179 en vind ik erg mooi. Lijkt veel op de jas die ik nu heb maar deze is veel geschikter op de fiets waar ik straks elke dag mee naar het werk moet.

En deze:

Die is 89 euro en zeker net zo warm. Ook wel leuk maar niet zo leuk als die andere maar een stuk vriendelijker in prijs.

Aan de andere kant doe ik rustig een jaar of 4 met een winterjas.

Ik ben een echte weegschaal, ik kan gewoon niet kiezen.
@Pebbs: Waarom bestel je ze niet gewoon allebei en kijk je dan welke mooier zit/staat? Ik vind de bovenste ook mooier maar het prijsverschil zou mij toch teveel zijn denk ik.

@Fluf: Fijn dat je er weer op kunt. Get, je kids zo erg ziek. 20 Uur slapen is wel heel erg veel! Beterschap gewenst...

@Krokus: Wat jammer dat het niet gelukt is. Iedere maand is dat toch wel weer een flinke teleurstelling. Ik ga weer voor je duimen dat het volgende maand wel lukt!

@Mirjam: De laarsjes die ik voor Jasmijn heb gekocht zijn maat 23 maar vallen groot, dus meer als 24. De laarsjes die ze al had waren 23 dus ik wilde deze wel op de groei kopen. Ik heb me goed laten voorlichten door de mevrouw van de winkel en bij deze heeft ze nog echt wat ruimte voor haar tenen zitten.

@Ringel: Hier ook zo'n meisje met megasnotneus die ze iedere keer aan mijn schouder afveegt...blergh. Hoewel ze al heel goed weet wat een 'tisjoe' is en die ook zelf kan pakken.

Wij zijn vanmiddag naar Ikea geweest. Gingen voor een kast voor de babykamer, maar die wij wilden is nu ineens uit het assortiment! Ik ga hem nu op MP zoeken. Er is wel een kast voor in de plaats gekomen in 't assortiment maar die is groter en dubbel zo duur! En omdat het kamertje best klein is willen we niet zo'n megagroot ding... vervelend...

Wel hebben we een kast met van die roze opbergbakken voor Jasmijn d'r kamertje gekocht. Daar kan mooi haar speelgoed in en dan kan ze af en toe een andere bak mee naar beneden nemen. Als de baby komt is de ruimte in de kamer toch weer wat beperkter. De box moet de kamer weer in enzo...bovendien krijgt Jas voor haar verjaardag een echte poppenwagen van opa en oma en dat gaat anders ook nooit passen. Dus de commode er binnenkort af en dan de speelgoedkast erin! Ik zal de commode wel missen op haar kamer trouwens...

Zielig verhaal hè, van Woei. Haar kindje was gewoon al 29,5 cm en 600 gram. En mijn kindje is nu al een week ouder, ik kan me niet voorstellen dat het al zo groot is. Hoewel soms als het beweegt en schopt...

Verder geen nieuws hier. Rustig avondje vanavond. Groetjes!
Deze schoenen heb ik voor Jasmijn:

ik zou voor de bovenste jas gaan. HEt prijsverschil is idd wel groot, maar als je rustig 4 jaar met een jas doet, dan kan het wel uit en ben je uiteindelijk goedkoper uit......

De Eva waar we zijn geweest is geen cabaretiere (lastig tik woord) maar een zangeres.....vlaams. En heeeeeeeel dun, maar en strot waar je u tegen zegt, google maar op Eva de Roovere, ze heeft 2 cd's de eerste heet "de jager" en haar 2e het "over en weer" op de eerste staat het nummer "fantastig toch" (nee geen spelfout) en is een klein hitje geweest vorig jaar op radio 2.

Ik moet mezelf volgens mij maar een "zielig verhalen" verbod opleggen ofzo.....begin echt bij het minste of geringste te grienen (euh....hormonen?) heb het idee dat ik er nu niet zo veel last van ahd als met Mayte, was toen echt een bommetje. Ben nu meer stabiel of zo. geen idee. En nog niet echt last van nesteldrang, bij vlagen, maar dat komt nog wel denk ik.

@mmmoi welke kast wilde je hebben dan voor op de babykamer?

hier ook bezig geweest met behangen...wordt mooooooi! en kerstsalaris is gestort, dus we gaan binnenkort babyshoppen! Mag ook wel, ben over 6 weken uitgerekend (AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH 6 WEKEN!!!!!!!)
@Ringel: Het was een kast van de Hemnes serie, een witte garderobekast met bovenop een soort 'rekje' van zwart staal. Er staat er 1 op MP maar die vragen er 250 euro voor, dat vind ik wel erg veel voor een 2e hands kast! Er is wel een nieuwe Hemnes kast voor in de plaats gekomen maar die vind ik niet net zo leuk...
hmmmm weet welke kast je bedoelt.

Wilde ik ook altijd hebben (net zoals de rakkekast) maar vond het net een tikkie te duur steeds (wil altijd voor een duppie op de eerste rij zitten natuurlijk, zouden onze kinderen dat soort uitdrukkingen later nog kennen? )

Wat stom dat die uit het assortiment is gehaald? en de robinkast? (heb je ook in het wit) misschien het plaatje van die hemneskast uit je hoofd halen en proberen er een ander plaatje vante maken.

Volgens mij hebben ze de hele hemnes serie ververst.
Die kast heb ik ook al zeker 3 keer bijna gekocht. Uitendelijk toch een goedkopere genomen, ik weet de naam even niet meer.

Balen dat hij er nu niet meer is als je hem net wilt halen. En 250 voor een tweedehands is inderdaad wel veel. Maar ik weeet hoe ik ben, als ik iets wil dan wil ik het ook echt.

Slim om de jassen gewoon te bestellen. Was ik zelf natuurlijk nog niet opgekomen.

@mmmoi: nu de commode weggaat is het peuterbed wel handig. Kan je haar daar nog eens verschonen.

Wij hebben er wel twee maar het leeftijdsverschil is ook kleiner.
Deze toch? http://link.marktplaats.nl/215174427
Ik hoop dat ik straks weer gewoon fluffychuzzle ben, maar dat duurt nogal lang, dus dan maar even zo.

Jassen, ik zou ook ze allebei bestellen en kijken welke het mooiste staat. Maar zo op het plaatje afgaant vind ik de bovenste de mooiste.

Kast is mooi, maar 250 euries voor een tweedehandskast zou ik nooit niet aan beginnen. Nog niet voor een nieuwe ook trouwens.

Die laarsjes zijn gaaf! Max heeft maat 25/26. Groot kind, grote poten. Tesje heeft nu al maatje 21 dus die kan er ook wat van. Al heeft ze nog geen echte schoenen. Ze loopt wel al langs de randjes, maar nog niet los.

Suprises waren leuk ontvangen, behalve door het kind waar Des zijn suprise voor had gemaakt. Die vond het drie keer niets en wilde het kadootje ruilen! Nou ja zeg. Des en zij liggen elkaar niet zo, dus ik gok dat het daarmee te maken heeft. Ik heb van de week even (nou ja even) 20 liter erwtensoep gemaakt voor school. In de Halal variant, gezien de moslims op school. Ze hadden kerstdiner en mijn soep is alvast gereserveerd voor volgend jaar. Hij was goed gelukt. De kerstboom staat hier. Niet mijn eigenste, maar een andere. Mijn eigen boom is echt een boom. Vol, niet van echt te onderscheiden, 2.10 hoog. Maar veel te groot voor onze huidige huiskamer. Dus nu een boompje van 1.50. Ik vind het maar een zielig ding, maar met versiering en lichtjes hebben we er nog wat van gemaakt. Hij staat bovenop de eettafel, om Max en Tessa eruit te houden. Al klimt Max op tafel en vist de zuurstokjes er steeds uit. Grapjas.

Iemand nog wilde plannen met de kerst? Wij zijn de dag voor kerst en eerste kerstdag bij mijn moeder. Tweede kerstdag moet manlief werken, dus we gaan eerste kerstdag met de kleintjes terug. Ian en Des blijven daar dan nog een paar nachtjes logeren. Zondag brengt mijn moeder ze met de trein terug. Vinden ze leuk. Oudjaar is minder leuk. Paul moet om 00.15 uur beginnen. We kunnen dus even zoenen op het neiuwe jaar en huppa de deur uit. Oudjaar zal hij dus moeten slapen overdag en na zijn dienst (die pas stopt als het rustiger wordt) ook weer. In de middag moeten we naar een receptie. Saai dus. Ach ja, vorige jaren kwam hij er beter af, dus nu een keertje de nachtdienst.
wat betreft kerst hebben we geen wilde plannen. Wel lekker ontbijten enzo, maar ik ben zoooooooo blij dat we geen ouders hebben bij wie we gaan zitten pootjes op geven. We blijven lekker thuis en doen waar we zelf zin in hebben. Nu heb ik ook wel weer een goed excuus, dat ik gewoon niet te veel wil met die dikke buik. Oud en nieuw zal ik ook wel liggen te pitten rond 00.00. weet nog niet wat we gaan doen. Ook niet te veel drukte iig.

LIef is net vertrokken om een vriend van hem te verhuizen vanuit Groningen naar Amsterdam....bijna iedereen die we kennen gaat die kant op. Ook wel logisch want ze hebben allemaal van die vage studies gedaan waarmee je hier in het noorden niet zo heel veel kan en daar meer kans op werk hebt. Maar toch.
Dan ga ik zo die jassen maar bestellen. Na jullie reacties denk ik dat ik voor de bovenste ga maar misschien zit die andere wel veel beter.

@fluffy: Hoe maak je halal erwtensoep? Is dat gewoon zonder varkensvlees? Ik vind erwtensoep echt verschrikkelijk vies maar ik hou ook niet van doperwten.

Wel lekker toch om een paar dagen alleen de kleintjes thuis te hebben?

Jammer dat Paul nieuwjaarsnacht moet werken maar het hoort een beetje bij het vak om soms op feestdagen te moeten werken.

Dat is dan weer het voordeel van een kantoorbaan.

@mmmoi: leuke schoenen! Had je ze al in de uitverkoop? Ik wilde gisteren ook even in de uitverkoop voor een paar extra schoenen voor Floor kijken maar manlief vond het onzin.

@ringel: dat is ook niet leuk dat er zoveel vrienden verhuizen. Het is wel logisch maar leuk is het niet.

Je hebt wel een drukke week dan. Eerst voor de ziekenboeg zorgen en vandaag ook weer alles alleen doen.

We hebben Eva vannacht laten huilen toen ze om kwart over 5 wakker werd. De afgelopen nachten was echt drama dus er moest wat gaan veranderen. Ze had om kwart over 3 nog een voeding gehad dus honger kon het niet zijn. Na drie kwartier af- en aan huilen is ze weer in slaap gevallen en heeft ze tot 8 uur geslapen (en floor ook dus ik heb ook weer wat bij kunnen slapen).

Ik ga even een poepbroek vervangen en wat fruit eten.
Yep, dat is hem...Het gekke is dat ik ook meerdere keren op het punt gestaan heb die kast 'alvast' te kopen, hoewel Jasmijn een inbouwkast op haar kamer heeft. Nu natuurlijk spijt dat ik het niet gedaan heb. Ik weet trouwens helemaal niet meer wat hij toen kostte; weet iemand hier dat? Volgens de man was hij helemaal niet zo duur...

@Fluf: Hoeveel pannen vol heb je wel niet gekookt van die soep? Ik ben gek op erwtensoep, maar zonder vlees lijkt het me toch een stuk minder...de worst maakt het juist zo lekker!

@Pebbs: Ja, ik had de schoentjes nu bijna voor de helft. Op de site waar ik dat plaatje vandaan heb zijn ze ook al voor de helft. Ze zijn echt heel 'kersterig', haha.

@Ringel: Weer een dag alleen voor jou dus...saai...komt je man laat terug?

@Kerstplannen: Tja, hier is er eentje jarig met kerst...haha. En op 1e kerstdag hebben we ook een verjaardag. Daar gaan we eerst naartoe en dan misschien naar mijn ouders. Is nog niet zeker of dat doorgaat; mijn moeder wil misschien tóch naar de Achterhoek, omdat opa en oma al een hele tijd kwakkelen. Tweede kerstdag vieren we 's ochtends Jasmijns verjaardag en 's middags gaan we met de schoonfamilie eten. Gezellig hoor!

De man hier is nu echt ziekjes...zielig hoor. Heeft heel veel last van zijn keel en is superverkouden. Hij zit met Jasmijn op de bank naar Doornroosje te kijken. Ha! Jasmijn met een kroontje op haar hoofd
Volgens mij gaat Mayte een primaballerina worden. Had vanochtend het zwanenmeer opstaan (heb je op rtl 8 van die mooie klassieke stukken met opera of ballet en muts die ik ben vind ik dat best wel mooi) en prompt begint ze mee te dansen! handjes boven d'r hoofd en rondjes draaien! zo koddig (ws vergelijkbaar met Jas met een kroontje op d'r hoofd)

Dat ik nu weer ee ndag alleen zit vind ik op zich geen ramp, op de 1 of andere wonderbaarlijke manier is het toch allemaal net wat netter en opgeruimder als het huishouden oip MIJN manier gaat, maar ik merk dat ik na een paar uur met Mayte een kort lontje begin te krijgen. Mayte is dan ook wel redelijk irritant (aan de knoppen van de vaatwasser zitten als je al tig keer hebt gezegd dat ze er niet aan mag komen, ze kijkt je aan en rent zo snel mogelijk weer naar die verdraaide knoppen) of aan het toetsenbord willen zitten....WAAAAAAH gek wordt ik er van, maar duidelijkheid wordt gevraagd, dus krijgt ze duidelijkheid (en vaak ligt ze dus 10 minuten op de vloer te gillen als een speenvarken omdat ze d'r zin niet krijgt, heel gezellig dus) maar dit gebeurt over het algmeen wanneer ze moe begint te worden......dus stop ik d'r in bed en ligt ze lekker te pitten.

@mmmoi, kan me bijna niet voortellen dat Jasmijn straks alweer 2 is....echt nog maar een par daagjes (Ella, Aimee, Floor en Roan ook btw) dan een poos niks en dan is Hanna van Mirjam de 1e die jarig is! En dan 3 in 1 keer. En niet te vergeten Tes en Myrddin die 1 worden. Jeumig.
Mmmoi, Pebbles, halal is toch niet per definitie zonder vlees? Ik denk dat vegetarische erwtensoep best lekker kan zijn trouwens.

Mmmoi, mag ik de naam van die website? Ben benieuwd of ze er nog iets leuks hebben voor Hanna (ze heeft wel heel veel schoenen maar ze is nu wel toe aan een maatje groter).

Ringel, wel rustig voor jou maar ook vermoeiender. Volgens mij ben jij wel heel consequent he? Ik moet met Hanna op blijven letten dat ik haar ook echt opvoed. We genieten vooral van haar (het is ook echt een makkelijk grietje) maar met zoon was ik altijd erg consequent en streng en ik moet opletten dat ik nu niet te makkelijk word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven