KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
quote:sensotouch schreef op 02 oktober 2016 @ 20:24:

@nausicaa: Goed om te horen. Geeft mij weer wat meer moed dat het wel goed moet komen.

Ik had de arts al even opgezocht en op de foto leek het een sympatieke vrouw haha.

Hoe gek is het dat we over een jaar waarschijnlijk mogen gaan proberen. Mooi vooruitzicht. Al duurt het ook nog wel lang!

Ja, vond het een prettige vrouw. Gewoon nuchter, maar ze gaf meteen al aan dat ze begreep dat het een beetje vreemd moet voelen om min of meer 'gekeurd' te worden. Het feit dat iemand dat zelf in elk geval snapt, vond ik al prettig.

Ik bedacht net dat er zelfs een (weliswaar kleine) kans is dat we dezelfde donor zouden krijgen. Volgens mij gebruiken ze een donor voor meerdere vrouwen tegelijk. Dat zou echt heel bizar zijn.

En ja, aan de ene kant duurt het nog wel lang, aan de andere kant was ik daar ook wel op ingesteld. Ik zou even flink schrikken als ze morgen ineens zouden bellen dat ik al aan de beurt was.
quote:nausicaa schreef op 02 oktober 2016 @ 21:15:

[...]

Ja, vond het een prettige vrouw. Gewoon nuchter, maar ze gaf meteen al aan dat ze begreep dat het een beetje vreemd moet voelen om min of meer 'gekeurd' te worden. Het feit dat iemand dat zelf in elk geval snapt, vond ik al prettig.

Ik bedacht net dat er zelfs een (weliswaar kleine) kans is dat we dezelfde donor zouden krijgen. Volgens mij gebruiken ze een donor voor meerdere vrouwen tegelijk. Dat zou echt heel bizar zijn.

En ja, aan de ene kant duurt het nog wel lang, aan de andere kant was ik daar ook wel op ingesteld. Ik zou even flink schrikken als ze morgen ineens zouden bellen dat ik al aan de beurt was.Ooh wauw inderdaad ja! Zijn het straks broertjes/zusjes. Dat is wel gek idee haha. Ze hadden iets van 20 donoren dus ook niet zo veel. Dus best een kansje.
Hier eisprong totaal gemist en ongesteld geworden. Kan ik in elk geval naar de volgende ronde.
quote:BiebkeBrabant schreef op 03 oktober 2016 @ 13:13:

Hier eisprong totaal gemist en ongesteld geworden. Kan ik in elk geval naar de volgende ronde.Wat gek joh, volgende ronde ging je wel naar het zkh toch?
Biebke: in het ziekenhuis werd nog gezegd dat de LK piek soms maar heel kort zichtbaar is met ovulatietesten. Zou nog kunnen dat je 'm daardoor gemist hebt?
Geen idee waarom maar de volgende cyclus gaat met echo's gebeuren. Volgende week dinsdag de eerste en dan hoor ik wat verder het plan is. Geen thuis testen meer voor mij
quote:BiebkeBrabant schreef op 04 oktober 2016 @ 18:58:

Geen idee waarom maar de volgende cyclus gaat met echo's gebeuren. Volgende week dinsdag de eerste en dan hoor ik wat verder het plan is. Geen thuis testen meer voor mij Bij mij gebeurd dat ook steeds hoor. Ga je ook pregnyl spuiten? Zodra je eitje rond de 18mm groot is mag je dezelfde avond pregnyl spuiten en heb je 2 dagen later de inseminatie..
@biebke: Vind je het vervelend of geeft het juist rust? Lijkt mijzelf wel prettig als ze het zo goed volgen.

Ik ga morgen weer op "date" en wel met een nieuw koppel. Spannend!

Kreeg gister heel leuk mailtje van ze en we hebben gewoon meteen maar afgesproken. Want dat zegt zoveel meer dan mailen.

Het voelt bijna als een soort van vreemdgaan tov het andere stel waarmee ik al 2x heb afgesproken en de derde keer volgende week is. Maar goed zij doen het zelf ook en vinden dat ik dat dan zeker ook moet doen.

Geen idee of het helpend of juist verwarrend zal zijn.
Helaas ongesteld geworden.. Op naar de volgende ronde...
Ik heb echt respect voor de dames die zo lang op de wachtlijst moeten en ook voor de dames die al enige tijd bezig zijn.

Ben zelf de eerste ronde met Icsi zwanger geworden, was ook behoorlijk stressvol, maar dan weer op andere vlakken. Lijkt me enorm balen als er na IUI een menstruatie doorkomt. Volgens mij is de tabel ook niet helemaal up to date of wel? Lees wel enige tijd mee, maar weet echt niet hoelang iedereen nu precies bezig is en hoeveel rondes er al geweest zijn.

Wat ik me wel afvraag, want een vriendinnetje van mij wil ook gaan starten bij Nij Geertgen. Iemand enig idee wat nu de wachttijden zijn tot Intake en eerste afspraak met psycholoog?

En hoelang zijn de wachttijden in AMC en UMC wel niet?
@ Jo_Anna, Ik heb vorige week me via het aanmeldformulier op de site aangemeld bij Geertgen. Ze bellen dan binnen 2 werkdagen terug wordt er gezegd. Bij mij was dat binnen 3 kwartier. Mijn eerste intakegesprek is op 1 december. De 2 gesprekken bij de psycholoog zijn ook meteen ingepland. De eerste een week later op 8 december, daarna 2 weken later op 22 december nog één zij zien het voornamelijk als coachingsgesprekken. Ik heb dan 22 december meteen mijn tweede gesprek met de arts.

Mijn ervaring tot nu toe daar is dus dat het best snel gaat en ook het telefoongesprek gaf met een goed gevoel.

Als je ze mailt krijgt je snel antwoord terug dus als je vriendin meer wil weten kan ze Geertgen altijd mailen. Hoe lang het traject daarna precies duurt durf ik nog niet te zeggen. Dat hoop ik in december te weten. Maar ik begreep dat de wachttijd verschilt per donorbank tussen de 3 en 8 weken.
Idd bij Geertgen gaat het best vlot!

Toen ik contact met ze opnam was de gemiddelde tijd ongeveer een half jaar.

Natuurlijk afhankelijk van je donorkeuze.

Ik heb in juni mn eerste contact gehad en in nov begint de donormatching (op mijn verzoek dan pas, had al eerder gekunnen) die ongeveer 2 maanden kan duren.
quote:SaffronSkies schreef op 05 oktober 2016 @ 11:53:

Helaas ongesteld geworden.. Op naar de volgende ronde...He wat kl*te :(
quote:Jo_Anna schreef op 05 oktober 2016 @ 12:33:

Ik heb echt respect voor de dames die zo lang op de wachtlijst moeten en ook voor de dames die al enige tijd bezig zijn.

Ben zelf de eerste ronde met Icsi zwanger geworden, was ook behoorlijk stressvol, maar dan weer op andere vlakken. Lijkt me enorm balen als er na IUI een menstruatie doorkomt. Volgens mij is de tabel ook niet helemaal up to date of wel? Lees wel enige tijd mee, maar weet echt niet hoelang iedereen nu precies bezig is en hoeveel rondes er al geweest zijn.

Wat ik me wel afvraag, want een vriendinnetje van mij wil ook gaan starten bij Nij Geertgen. Iemand enig idee wat nu de wachttijden zijn tot Intake en eerste afspraak met psycholoog?

En hoelang zijn de wachttijden in AMC en UMC wel niet?AMC zegt ongeveer een jaar, maar het lijkt iets sneller te gaan, UMC 16 maanden, maar dan heb je gesprek psycholoog en onderzoeken etc al gehad.
quote:nausicaa schreef op 05 oktober 2016 @ 17:03:

[...]

AMC zegt ongeveer een jaar, maar het lijkt iets sneller te gaan, UMC 16 maanden, maar dan heb je gesprek psycholoog en onderzoeken etc al gehad.

16 maanden? Bij mij zeiden ze 14 maanden.

Scheelt toch weer 2 maanden mocht die 16 juist zijn. Zo jammer zijn. 14 maanden is al lang.
quote:sensotouch schreef op 05 oktober 2016 @ 17:09:

[...]

16 maanden? Bij mij zeiden ze 14 maanden.

Scheelt toch weer 2 maanden mocht die 16 juist zijn. Zo jammer zijn. 14 maanden is al lang.

Ze zeiden tegen mij 16. Maar dat is nu, het is niet exact te zeggen hoe lang het echt wordt, er schreven hier ook genoeg mensen mee die toch ineens een paar maanden sneller aan de beurt waren. Het heeft natuurlijk ook te maken met hoeveel donoren ze op dat moment hebben etc. Als er zich morgen ineens 10 nieuwe donoren melden, gaat het maanden sneller. Of als een aantal mensen ineens heel snel zwanger is, en dus minder pogingen nodig heeft. Dat soort dingen valt meer dan een jaar van tevoren natuurlijk nooit precies te voorspellen.

Op de site staat momenteel ook 1 jaar en 4 maanden, dus dat zou 16 maanden zijn. Maar de tijd gaat in vanaf je eerste gesprek, dus er zijn al twee maanden om hè.

Spannend trouwens van die gesprekken met mogelijke co-ouders!
@nausicaa: Thanks voor de verheldering. Ik heb gelukkig geen haast. De psycholoog gaf ook aan dat de lange wachtlijst vooral komt doordat veel vrouwen zaad reserveren voor een 2de kindje. Iets dat ik goed begrijp en zelf ook zou willen maar het maakt de wachtlijst dus wel langer.

Eerst de Ja nog maar eens binnen halen!
Het geeft me juist rust en daarom ook pregnyl zodat ik zeker weet dat hij springt en wanneer hij springt.
Sensotouch, hoe was je date?

Safron, balen dat je ongesteld bent geworden. Hoeveel rondes heb je gedaan? Hoe voel je je nu?

Ik zit te wachten op m'n menstruatie, eerste ZI gehad, maar de wensvader (1 van de 2 mannen met wie ik co-ouderschap ga doen) ging op vakantie en mijn ovulatie was juist laat. Ik geef het dus weinig kans.

Ik vind het sowieso lastig plannen wanneer we nu moeten insemineren. Advies is 4 dagen, 2 dagen en 0 dagen voor de ovulatie. Maar mijn cyclus is 26 dagen maar heb pas een positieve ovulatie test op dag 14. Zouden we dan tot dag 15 door moeten gaan? Iemand hier ervaring mee?
@stjerna: Ik vond de "date" erg leuk. Maar ben nu onzeker of zij dat ook wel vonden. Heb aangegeven wel een 2de keer te willen afspreken maar nog geen reactie terug. Dus dat is even in spanneng afwachten!

Spannend je eerste zi.

Ik denk dat je beste rondom je eigen ovulatie kunt inbrengen. Maar als het mogelijk is dan gewoon vaker! In het ziekenhuis doen ze het maar 1x en dat is de dag na een positieve test ( zo uit mijn hoofd ). Jij zou het vaker kunnen doen maar zou wel gewoon testen en daaraan vasthouden.
quote:sensotouch schreef op 07 oktober 2016 @ 12:08:

@stjerna: Ik vond de "date" erg leuk. Maar ben nu onzeker of zij dat ook wel vonden. Heb aangegeven wel een 2de keer te willen afspreken maar nog geen reactie terug. Dus dat is even in spanneng afwachten

Goh wat fijn dat je het leuk vond. Dat is toch al een belangrijke stap. Het idee van co-ouderschap voelt iig goed. Toch?

En weetje, het duurt bij hen misschien iets langer om te reageren, omdat ze met z'n tweeen zijn en het daarom even moeten overleggen.

Maar ik begrijp je onzekerheid enorm. Ben ik ook in een latere fase nog wel een paar keer doorheen gegaan. In die zin is het toch als echt daten.

Maar het levert je ook heel veel op. Hopelijk kan je een beetje geduldig zijn en weet dat het niet in een keer allemaal duidelijk hoeft te zijn he.

Wanneer is de speeddate?
Hoi allemaal, ik kreeg net een nieuwsbericht van Barbara L, en dat deed me ergens aan denken: Vorig jaar ben ik naar de inspiratiedag single en kinderwens geweest. Dat vond ik heel fijn. Deze dag is nu bijna weer. Zou ik echt aanraden, vooral als je nog twijfelt.
@stjerna: Ja, co-ouderschap voelt goed. Maar wel alleen als ik de juiste match kan vinden. En dat is maar een onzeker gedoe haha. Wat je zegt wat dat betreft is het echt net daten.

Ben nu zo onzeker omdat ik gisteravond wel een berichtje kreeg dat ze het gezellig vonden en leuk mij te leren kennen maar verder niets. Dus ja Afwachten en anders gewoon weer verder!
quote:sensotouch schreef op 07 oktober 2016 @ 17:51:

@stjerna: Ja, co-ouderschap voelt goed. Maar wel alleen als ik de juiste match kan vinden. En dat is maar een onzeker gedoe haha. Wat je zegt wat dat betreft is het echt net daten.

Ben nu zo onzeker omdat ik gisteravond wel een berichtje kreeg dat ze het gezellig vonden en leuk mij te leren kennen maar verder niets. Dus ja Afwachten en anders gewoon weer verder!

Goed nieuws! Ook zij vonden het echt leuk en zien een tweede afspraak zitten.

Blijf dit hele onzekere gedoe er om heen lastig vinden maar voor nu ga ik er voor. Wil dit goed uitzoeken en in beginsel voelt co-ouderschap wel als een mooie passende oplossing. Dus moet ik gewoon door die zure appel heen ;)
Aaah wat fijn om te horen. Heel herkenbaar hoor. Rustig aan en vertrouwen dat het goed komt. (Makkelijk gezegd)

Dat is trouwens wel echt een reden waarom ik gewoon een donor bank overwoog, dan heb je het meer zelf in de hand.

Maar uiteindelijk moet je ook nog zwanger worden, en dan moet je ook weer los laten en vertrouwen...

het is ook lastig dat je dan in die onzekerheden ook alleen staat.

Hoe doen jullie dit? Heb je een vriendin ofzo waarmee je alles deelt? Ik deel heel veel, maar mijn moeder kan me het beste steunen in die onzekerheden. Ze heeft me er een keer echt doorheen getrokken. Dat was heel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven