Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Joh, wij dansen, zingen, springen als er iets in he potje of de wc komt. Daar doet ie het allemaal voor:)

Vind dit ook wel een leuk plaatje wat je nu hebt.
Hihi dacht dat ik de enige digibeet was Mij lukt het ook niet dat fotootje, misschien ook maar eens wat harder proberen. Smileys lukken me trouwens ook niet hihi..Had het er hier pas over met mijn moeder. Bij Evi-mannetje zie je precies wanneer hij moet poepen en is ook vaak als hij zit. Dus stelde mijn moeder voor om hem op het potje te zetten. Dat hij dat misschien wel heel fijn zou vinden. Vertelde ze dat mijn vader al zindelijk was met 9 maanden. Kan het hem niet meer navragen en mijn oma ook niet, maar ik had zelf eigenlijk ook al bedacht dat ze op die leeftijd het verband nog helemaal niet kunnen leggen. Was ook eens op zoek gegaan op het internet, maar 't schijnt dat als je er te vroeg mee begint, dus wanneer ze er zelf nog niet aan toe zijn, dat het dan later heel moeilijk wordt om ze echt zindelijk te krijgen. Weet niet wat daar waar van is, maar goed..

Hmmm... heb nu geloof ik iets gedaan waardoor mijn bericht heel lang wordt en het lukt me niet om de rest weer weg te halen... 't Is natuurlijk ook heeeeeeeeeeel moeilijk
Oh het is niet zo lang geworden haha!
Haha Eendtje wat leuk! Ik zie jullie al door de kamer huppelen
Plaatje toevoegen doe je via

mijn viva>profiel bewerken>portret toevoegen.
quote:eendtje schreef op 22 december 2008 @ 08:30:

Volgens een vriendin was haar dochter (nu bijna 30) al zindelijk met 7 mnd, dus zijn we wel laat;)

*zucht* dat overdrijven van sommige moeders ook...

@ zelf eten. Wij hebben al heel vroeg een plastic (mexicaans) tafelzeil op onze tafel liggen. Dat is een hele goede investering geweest, want de vetvlekken van de boter zijn niet makkelijk uit een houten tafel te krijgen. Staat nog leuk ook, zo'n bloemig patroontje. Verder hebben we in de keuken gelukkig tegels liggen, dus veel dweilen.
Hé eendtje is veranderd! Nou evi ben benieuwd met wat voor avatar jij komt Oh en de smileys kun je toevoegen als je hieronder op reageer drukt en dan een verhaal typt. De smileys staan dan rechtsboven in de balk.
Mijn oudste twee eten ook zelf en daar valt ook regelmatig wat dus ik moet gewoon standaard na het eten met een stoffer en blik aan de gang. Gelukkig hebben we een houten vloer.

Miku, bedankt voor de tip!
Hmmmm ik ben dus echt met ster de beste op de computer, het lukt me gewoon niet om mijn plaatje te veranderen Ik ga inderdaad naar mijn viva en dan mijn profiel wijzigen en portret toevoegen, maar dan kan ik alleen mijn eigen foto's uploaden en da's niet de bedoeling natuurlijk. Schaam me echt een beetje...
Smileys lukken wel nu trouwens haha! Thanks Miku!
O kijk: smileys Die had ik nog niet gevonden!
Eendtje, weet jij wat ik fout doe met het plaatje toevoegen??
Gelukt! Ik dacht dat je kon kiezen uit een aantal plaatjes, maar dat is niet zo dus?
Ach.. wie schätzig Evi!! Dikkie Dik. Nou knap dat het jou als digibeet gelukt is ghehe. Gisterenavond trouwens met 2 vriendinnen lekker gaan eten. Zitten ook een beetje in dezelfde 'hoe wil ik het nou allemaal met kind en baan invullen' fase. Zij werken allebei parttime, maar hebben ook niet bepaald hun droombaan. Zo lekker om er even over door te bomen zonder kids in de buurt. Verder vandaag weer het hele huis gepoetst vanochtend, ben net klaar en zit uit te puffen. Maandag is altijd zo'n drukke dag. Nou nog twee daagjes dan is het weer kerst. Nog leuke plannen jullie?
Jee Evi, het is gelukt. Ik probeerde een kerstplaatje te doen maar dat lukt niet.

Ik heb ook al lekker gepoetst vandaag en weer een lading boodschappen gedaan. Thomas is nog wel naar school vandaag (t/m woensdag) dus ik hoefde maar twee kids mee te slepen.

Wij gaan 1e kerstdag gourmetten met mijn schoonfamillie bij ons thuis (wij zijn de enige met kinderen). En 2e kerstdag gaan we met mijn famillie bij mijn zus eten. Daar moet iedereen een gang maken. Wij hebben het toetje dit jaar. We maken een taartje van witte chocolade mousse. Toch vind ik het een raar idee dat het al bijna kerst is. Ik heb nog niet zo'n kerstgevoel.
Nou Jammie, dat heb ik dus ook om de een of andere reden nog niet. Het is allemaal zo snel gegaan. Was zeg maar net bekomen van de Sint en nu ben ik alweer wat kerstkadootjes aan het in pakken. Heb behalve ons mini-boompje ook niet veel kerstversiering in huis. Het scheelt denk ook dat ik nu niet werk. Op mijn werk werkten we echt toe naar het einde van het jaar en was het meestal rete-druk rond deze tijd. Je was ook blij dat je wat dagen vrij had met de kerst.
Haha Miku, mooi he die onschuldige Dikkie :-) O ja gisteren uit eten geweest. Leuk dat het zo'n succes was! Uhhh, hier ga ik kerstavond naar mijn moeder, maar moet eigenlijk even kijken of dat nog wel gaat met vriendlief die hier aan huis gekluisterd is. Eerste kerstdag zou hij moeten werken, maar zijn we nu dus samen. Geluk bij een ongeluk hihi en tweede kerstdag zijn we bij zijn zusje.

Jammie, gek hè dat het gewoon over een paar dagen kerst is. Ik vind het ook wel een bizar idee. Inderdaad wat Miku ook zegt de tijd is voorbij gevlogen. Oh en al volop gepoetst dus vandaag.

Hier zoonlief uitbesteed voor de middag. Is oma ook blij en kan ik het boven even grondig aanpakken. Vriendlief ligt al een week in z'n bed te meuren, dus wil de boel even lekker grondig stofzuigen en stoffen (klinkt nu wel heel smerig hè, maar dat valt ook wel weer mee). En wil de badkamer even grondig soppen. Verder heeft Evi-mannetje het bijna door hoe hij moet klappen. Zo lief, als ik nu zeg 'Evi-mannetje, ga eens klappen' dan wrijft hij z'n twee handjes tegen elkaar en moet helemaal trots lachen. Vind het zo leuk dat het steeds meer een mensje wordt.

Nou nu ga ik ervandoor, mag van vriendlief niet teveel achter de laptop zitten haha! Vanochtend maakte hij nog een opmerking dat als er een ultraviolette lamp bovenop zou zitten ik aan het einde van de week superbruin zou zijn hihi!
Evi, dat zou handig zijn ! Schattig he dat klappen. Job kan dat ook, hij was er zelf erg verbaasd over de eerste keer.

Job heeft het traplopen (kruipen) ontdekt, hij is in no-time boven, echt heel link. De oudsten laten vaak de deur open staan als ze naar de wc gaan en dan kruipt hij als een gek de gang in en de trap op. Hij kan ook zelf naar beneden dus dat is wel handig alleen hij glijdt wel eens weg....
He Jammie, leuk plaatje! Ooooh dus Job gaat zelf de trap op en af. Inderdaad link hoor! Hier wat dat betreft gelukkig nog niet zo'n mobiel mannetje. Hij zou er wel vanaf komen, maar dan vallend denk ik...

Hier vanmiddag de boel lekker schoon gemaakt. Daarna nog een beer bij de Ikea gehaald voor ons neefje. Is een soort stoel/loungeachtig ding. Heb ik een paar weken geleden voor Evi-mannetje gekocht en nu dus voor de kleine man van m'n schoonzusje (zus van vriendlief). Verder met Evi-mannetje naar de kapper geweest. Voor het eerst. Was echt nodig nu, want hij kreeg een matje.

Ik ga weer tv kijken, reclame is weer voorbij Fijne avond!
Wooow wat gaan jullie hard. Denk niet dat ik zo vaak langskom, maar ik doe mijn best.

Goede tips! Mijn oudste dochter gaat na de kerstvakantie naar de peuterspeelzaal. Ben erg benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Ze gaat dan 2 dagen 2 uur, dus hoop dan ook wat tijd te hebben om erop uit te gaan. Al is het maar eventjes, lijkt me wel lekker. Kdv hier in de buurt heeft geen wachtlijst, tenminste, ik was er 1 jaar geleden en toen kon ik zo terecht.

Nouja, ik heb bedacht om maar even de peuterspeelzaal af te wachten en in de tussentijd te bedenken wat ik wil. Afleiding, carriere, contact met collega's of.... etc.

Ach ik weet ook wel dat er ergere dingen zijn dan lekker thuis bij mijn lieve meisjes te zijn :-p! Ben ook al erg blij dat ik uberhaupt de luxe van de keuze heb! Maar toch, soms heb je van die tijden..

Gelukkig worden de dagen vanaf nu langer!! Kom maar weer op met die lente .
Lente. Of een belachelijk winterse winter .
quote:meisjevandertig schreef op 22 december 2008 @ 21:38:

Kdv hier in de buurt heeft geen wachtlijst, tenminste, ik was er 1 jaar geleden en toen kon ik zo terecht.

..

Nouja, ik heb bedacht om maar even de peuterspeelzaal af te wachten en in de tussentijd te bedenken wat ik wil. Afleiding, carriere, contact met collega's of.... etc.

.

Zooooo geen wachtlijst voor het kdv. Wat een luxe!!

Fijn iig dat je wat weer wat rust hebt in je hoofd en de boel kunt relativeren!
quote:evi82 schreef op 22 december 2008 @ 21:16:

Hier wat dat betreft gelukkig nog niet zo'n mobiel mannetje. Hij zou er wel vanaf komen, maar dan vallend denk ik...

Ik vond het met een kind wel saai zo de hele dag thuis zijn. En nee ik ben geen ster in het huishouden. Heb er echt een hekel aan. Vriend doet ook heel veel in het huishouden.

Ik werk wel alleen weinig en onregelmatig zodat ik voor de kinderen vrijwel full-time thuis ben. Voor de kinderen ideaal. En zolang de jongste niet naar school is blijf ik het doen. Tenzij economie anders beslist.

Ik merk dat de kinderen het heel fijn vinden om 'smiddags thuis te eten en hun verhaal kwijt te kunnen. En na school na hun clubjes/sporten te kunnen gaan.

Voor mijn zoontje heb ik ook de regeling als hij het niet naar zijn zin heeft op de creche bellen en ik kom hem halen. Hij maakt ook niet van die lange dagen.

Wat ik wel heel lastig vind is dat geregel.

Maar bij de 2e vond ik het minder saai. En nu ze ouder worden wordt het vanzelf drukker. Zeker nu nummer 3 er bijna is.

Ik vind fulltime thuis zijn ideaal voor de kinderen. Zeker als ik kijk wat een lange dagen kinderen op een kdv moeten draaien. En zeker zolang de jongste nog niet naar basisschool gaat wil ik er altijd voor ze zijn. Daarna de tijden van basisschool gaan werken. Dit is wel het streven. Tot nu toe gelukt.

Zelf zou ik wel 2 dagen overdag willen werken. Maar kinderen willen het liefst dat een van ons bij ze is. En aangezien wij voor kinderen hebben gekozen en zij er zijn omdat wij het willen moeten we ook zo goed mogelijk ons best voor ze doen. En daarbij vinden wij er voor ze zijn heel belangrijk.

We gaan wel kijken of vriendlief een dag minder kan gaan werken. hij wil graag een dag zorg opzich nemen. Wil ook een dag echt alleen voor de kinderen zorgen. Wie weet met deze economie is korter werken binnenkort geen probleem. En kan ik lekker overdag een dag gaan werken.
Gisteren kwam ik er achter dat ik al een paar jaar een verkeerd bedrag gebruik als verzamelinkomen/ toetsingsinkomen gebruik. Wij hebben nl een hypotheek en ik heb vernomen dat je de rente eraf mag trekken, waardoor je opeens wel kindertoeslag, zorgtoeslag en een lagere bijdrage voor kinderopvang hoeft te betalen... We hebben ons zelf financieel dus een beetje te kort gedaan... Begreep ook al niet dat we steeds een paar jaar later geld terug kregen...

Maxem, je moet eens kijken naar ouderschapsverlof. Volgens mij zit er in 2009 een regeling op dat je dan 50% van het minimumloon doorbetaald krijgt of zoiets. Ik weet er het fijne niet van, maar ouderschapsverlof schijnt nu losgekoppeld te kunnen worden van de levensloopregeling. Door minder inkomen kun je ook weer een hogere toeslag krijgen voor zorg en kindgebonden budget. Alle kleine beetjes helpen toch?

Soms verveel ik me wel een beetje thuis, maar ik ben zooo blij dat ik het gestress eventjes niet meer heb... vooral als het herfst wordt of in januari; dat zijn hier de ziektedagen. Ik ben niet iemand die dan het werk kan laten vallen en dan ga ik lopen piekeren over mijn werk. Ik ben nu ook zwanger van de derde, en had die eerste veertien weken echt heel slecht kunnen presteren op mijn werk. Ook geniet ik erg van mijn kinderen (net zoals een buitenshuis werkende ouder hoor).

Nu hebben de kinderen lekker vrij. Gisteren geverfd, gekleid en getekend, maar toen zei de oudste 's avonds toch dat ze morgen graag naar school wilde... Ze heeft het er zo leuk. Vandaag even een luierdagje en morgen gaan we naar de Ikea. Zij kunnen dan drie kwartier in het kinderland spelen en dan kunnen we nog wat kerstinkopen doen. Dekentje voor de baby en wat slapjes. Plastic bestek van Ikea vind ik ook altijd lekker kleurrijk en handig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven